Jeesus & Buddha

samaa sielua

Mitä mieltä olette siitä, että Jeesus Nasaretilainen ja Buddha ovat yksi ja sama? Sama valaistunut sielu inkarnoitunut molemmissa ja luonut eri uskonnot erilaisille, eri vaiheissa oleville kansoille? En minä tiedä, onko näin, mutta en sulje täysin tätäkään ajatusta pois.

6

779

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haluatko kuulla

Aivan oikein, olet väärässä!

Buddha oli olemassa ja valaistui kun heräsi huomaamaan vanhenevansa, sairastuvansa ja kuolevansa. Ellei loydä tietä ulos samsarasta!

Mutta Jeesusta ei ole koskaan ollut olemassa. Koitahan etsiä muinaisten uskontojen (esim zarathusralaisuus) tarinoita. Huomaat että sieltä loytyy ihan sama satu. Siis jo tuhansia vuosia ennen "Jeesusta". Miksi? Koska sitä henkiloä ei ole ollut olemassa vaan se hahmo on keksitty, että saataisiin henkiin 10 000 vuotta vanhat tarut ja uskonnot. Kristinusko on auringonpalvontauskonto. Ei totta vaan satua.

• googla mahavira

Ehkä kannattaa tutkia oikeasti Jeesuksen historiallisuus ennen kuin heittää absurdit väitteet kehiin. Kahta koulukuntaa löytyy.

Tiesitkö, että moderni tutkimus uskoo Buddhan tarinallekkin löytyvän malli myöhemmältä ajalta. Et sitten tätä ajatellut tarkistaa, kun rupesit kristittyjä dissaamaan..

• vaeltaja x

Jeesus ja ehkä nykypäivinä Äiti Amma.

Napoleon, Adolf Hitler ja Iranin nykyinen presidentti on luullakseni sama sielu.

• kokija

Näen että Kristus Jeesus ja Buddha edustavat samaa kaikenläpäisevää prinsiippiä, joka on kaikkialla. Tämä prinsiippi ylläpitää kaikkea olemassaoloa. Ilman sitä mitään ei voisi ilmetä. En näe Kristus Jeesusta tai Buddhaa henkilöinä tai persoonina.

• luopunut

buddhalaisuus hylkää teorian pysyvän sielun vaelluksesta kehosta toiseen,sanottiinpa tuon sielun olevan jumalan luomaa tai jumalallisesta ytimestä ilmaantunut ja mitä ajatukseesi tulee niin sehän on vain pelkkä aistihavainto,energiafragmentti.

• ollut muuta kuin...

...yksi valaistunut, valaistuneiden ketjussa.
      Buddha tarjosi tien vapauteen ,Jeesus sysäsi tulevat sukupolvet oman onnensa varaan kytkemälla typerän herranpelon ,molemmista on pätevää historiaa yllinkyllin,siitä vaan tutkimaan....

Sitä pelkoa kristilliset kärsivät vielä (satoja)vuosia,
      buddhalaisuudessa pelko on valjastettu inhimillisen viisauden palvelijaksi,( jo tuhansien vuosien ajan!)eikä ihmiskunnalla tulevaisuudessa ole
      muuta vaihtoehtoa kuin buddhalainen dharma eli oppi/arvot.Myös tiedemaailmassa.MEDITAATIO.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      218
      9302
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      6118
    3. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      104
      4986
    4. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      61
      4878
    5. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      86
      3980
    6. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3520
    7. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      58
      3457
    8. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      59
      2951
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2936
    10. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2721
    Aihe