voiko

saada

kaupungin vuokra asuntoa,jos ei ole luottotiedot kunnossa?

7

1131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jos joku takaa

      ja se "takaaja" voi olla joskus sossukin - niin olen käsittänyt...ehkä voi saada ilman takaajaakin jos onnistuu vakuuttamaan, että on kunnollinen ja tunnollinen, varsinkin kun on vakituisessa työssä.

      • ja jos ei sossu niin joku s...

        jos viitsii.Iman takaajaa ei edes kunnan tarvitse ihmiselle asuntoa järjestää,kun toisin oli ennen.Nyt saa pistää vaikka veneen alle nukkumaan jos ei takaaajaa.


      • hjkhjkjk
        ja jos ei sossu niin joku s... kirjoitti:

        jos viitsii.Iman takaajaa ei edes kunnan tarvitse ihmiselle asuntoa järjestää,kun toisin oli ennen.Nyt saa pistää vaikka veneen alle nukkumaan jos ei takaaajaa.

        Itse sain kunnan asunnon loppuvuodesta eikä luottotiedoista tietoakaan! Mitä te tollaista paskaa täällä suollatte kun ette näköjään asiasta mitään tiedä!

        Alkeperäiselle kirjoittajalle sen verran että laita hakmukset vaan vetämään, siinähän se sitten näkee saako kämppää vai ei.


        "takaaja" ??...hohoijaa..


      • luottotiedoton..
        hjkhjkjk kirjoitti:

        Itse sain kunnan asunnon loppuvuodesta eikä luottotiedoista tietoakaan! Mitä te tollaista paskaa täällä suollatte kun ette näköjään asiasta mitään tiedä!

        Alkeperäiselle kirjoittajalle sen verran että laita hakmukset vaan vetämään, siinähän se sitten näkee saako kämppää vai ei.


        "takaaja" ??...hohoijaa..

        mut sain kaupungin vuokra-asunnon silti. Tosin v. 2001, mutta oon kyllä kuullut, että jotkut kunnat vaativat luottotiedottomilta tosiaan takuumaksua. Multa ei sellaista onneksi vaadittu, tosin olen vakiduunissa joten ehkä sekin edesauttoi vuokra-asunnon saamista kaupungilta.


      • hjkhjkjk
        luottotiedoton.. kirjoitti:

        mut sain kaupungin vuokra-asunnon silti. Tosin v. 2001, mutta oon kyllä kuullut, että jotkut kunnat vaativat luottotiedottomilta tosiaan takuumaksua. Multa ei sellaista onneksi vaadittu, tosin olen vakiduunissa joten ehkä sekin edesauttoi vuokra-asunnon saamista kaupungilta.

        1kk takuumaksu on ihan normaalia ja sen joutuu maksamaan vaikka olisi luotot kunnossa, ihan normaali käytäntö kaupungeilla. Mutta tuossa aiemmin puhuttiin takaajasta jonka minä ainakin käsitän henkilöksi? En ole edes kuulut että joku kunta vaatii henkilötakaajaa =D


      • eukko1
        hjkhjkjk kirjoitti:

        1kk takuumaksu on ihan normaalia ja sen joutuu maksamaan vaikka olisi luotot kunnossa, ihan normaali käytäntö kaupungeilla. Mutta tuossa aiemmin puhuttiin takaajasta jonka minä ainakin käsitän henkilöksi? En ole edes kuulut että joku kunta vaatii henkilötakaajaa =D

        se on ainakin varmaa että tarkastavat luottotiedot, joten ei kai he turhaa työtä tee sen osalta.


      • hjkhjkjk kirjoitti:

        1kk takuumaksu on ihan normaalia ja sen joutuu maksamaan vaikka olisi luotot kunnossa, ihan normaali käytäntö kaupungeilla. Mutta tuossa aiemmin puhuttiin takaajasta jonka minä ainakin käsitän henkilöksi? En ole edes kuulut että joku kunta vaatii henkilötakaajaa =D

        vaatii 2kpl henkilötakauksia tai vuokra-takuu joka on riippuvainen asunnonkoosta,eräs perhe sai 3h k 72m2 asunnon jolloin vuoratakuu oli 600€.Kunnat saavat itse päättää minkälaisen käytönnön ottaa.Nokialla kun asuin jouduin maksaan 3kk vuokrat ennakkoon.Että suurin osa täällä kirjoitetuista eivät ole asiaa täysin ymmärtäneet joka kunnalla omat toiminta mallit ja ohjeet joiden mukaan he toimivat,sossu voi olla takaajana ja vuokran maksajana esim mulla sossu maksaa osan vuokrasta ka kun he tekevät näin sossulla on oikeus käydä tekemässä asunnossa tarkastuksia samoin tekee isännöitsijä joka raportoi näkemästään sossuun.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      110
      1189
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1024
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      128
      920
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      95
      775
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      287
      722
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      75
      649
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe