Heips
Onko kenelläkään kokemuksia aso-asunnoista Aurinkolahdesta, Inkiväärikuja 5:stä tai 6:sta. Vastikkeet vissiin kohtuulliset siihen nähden että asunnot valmistuneet 2007, mutta hankintahinta eli asumisoikeusmaksu vissiin isompi. Laajasalon Isännöinti- nettisivuilta ei voi vastikkeita ja maksuja katsoa koska eivät ole ajantasalla (soitin ja kysyin ja lupasivat nyt alkaa pian niitä päivittää kun ovat saaneet työntekijän siihen hommaan). Me asutaan asossa sen takia että tältä alueelta 4-5h k s ja parveke maksaa ainakin 300 tuhatta (ei haluta vanhan vuokin puolelta ostaa 60 luvun talosta)ja yhtiövastikkeiden kanssa tollasen lainan lyhennys ei hoidu yhtä keposesti kun tämä aso vastike joka meillä kohtuullinen 93 neliön asunnosta 850 euroa. Asunto hyvässä kunnossa, kaikki pinnat oli uusittu kun muutettiin ja kaikki on korjattu mitä on pyydetty, talossa mukavaa väkeä ja tosi rauhallista.Huippusijainti puistonäkymillä ja parveke merelle,bussi menee oven edestä ja metrolle kävelee 7 minuutissa, kauppa, kioskit yms lähellä ja ympärillä 4 päiväkotia ja 2 koulua. Uutelan ulkoilualue on tosi kiva ja kallahdenniemi myös. Golfkenttä lähellä ja satamasta pääsee saksaan :)Molemmat kehät päättyy periaatteessa vuokkiin joten kauemmas lähtö helppoa. Asuttiiin ennen viereisessä saton vuokratalossa jossa maksettiin saunattomasta kolmiosta 800 vuokraa ja talo törkyinen kuin mikä ja asukasvaihtuvuus jatkuvaa.saimme nyt tasokkaamman, isomman, rauhallisemman asunnon kuin mitä vuokramarkkinoilta on tarjolla ja samasta tilanteesta omistuspuolella saisi maksaa lyhennyksineen varmaan 2000 euroa kuussa että sepä niistä. me ollaan asosta tykätty mutta vuoden puolentoista päästä vaihto edessä koska halutaan aurinkolahden koulun oppilaaksiottoalueelle:DD Meitä ei suuri "vuokratakuu" haittaa kun sen saa sitten pois ja ehkä saadaan jotain korvausta asuntoon tehdyistä parannuksista, ehkä ei mutta eipä haittaa tommoset pikkujutut. Maalattiin ja laiteltiin joskus vuokra asuntoakin ihan omaan piikkiin vaikkei siitä mitään käteen jää mutta oli kivempi asua. Jos vastikkeet nousee liikaa ni muutetaan pois, simppeliä, omistuspuolella pitäs sit myydä asunto ja se ei välttis ookaan ihan iisi biisi juttu. Tottakai omistusasunto on joillekki sopiva juttu jos massia löytyy, mielestäni kenenkään asumismuotoa ei tarvitse alkaa mollaamaan ja tyhmäksi haukkumaan, kaikelle aikansa ja paikkansa, vuokra-asunnoillekkin.Itse ollaan vilkuiltu vähän osaomistuksenkin suuntaan mutta siellä vuokrat vielä aika hurjat, ehkä halpenevat kun jää uudet asunnot rakennuttajille käsiin.Että ollaan oltu ihan tyytyväisiä tähän, mutta jos tosiaan kokemuksia tuolta mainitusta osotteesta ni ois kiva :)
Kokemuksia Inkiväärikuja 5 tai 6? Aurinkolahdessa
20
5682
Vastaukset
- noista osoitteista
mutta noin yleensä Vuosaaresta, näkyykö siellä valkoihoisia ollenkaan?
- tuulinen maanantai
Juu onhan tuolla rastilan puolella aika paljon maahanmuuttajia, mutta ei kai ne mitään haittaa, vähemmän ne varmaan aiheuttaa häiriötä kuin ihan supisuomalaiset känniörvöt :)ne kun ei alkoholia juo ni ei niistä oo haittaa ollut :)Aurinkolahden puolella niitä ei oo mutta mitäpä ne siellä haittaiskaan vaikka oiskin. me ollaan viihdytty vuokissa, paljon on saatu hyviä ystäviä, lasten kerhot yms palvelut on hyvät ja harrastusmahdollisuudet tosi hyvät.Mereltä tuulee AINA ja se vähän harmittaa sillon tällön :)
- stadilainen
tuulinen maanantai kirjoitti:
Juu onhan tuolla rastilan puolella aika paljon maahanmuuttajia, mutta ei kai ne mitään haittaa, vähemmän ne varmaan aiheuttaa häiriötä kuin ihan supisuomalaiset känniörvöt :)ne kun ei alkoholia juo ni ei niistä oo haittaa ollut :)Aurinkolahden puolella niitä ei oo mutta mitäpä ne siellä haittaiskaan vaikka oiskin. me ollaan viihdytty vuokissa, paljon on saatu hyviä ystäviä, lasten kerhot yms palvelut on hyvät ja harrastusmahdollisuudet tosi hyvät.Mereltä tuulee AINA ja se vähän harmittaa sillon tällön :)
Enpä ole ikinä nähnyt siellä varsinaisessa Rastilassa yhtäkään maahanmuuttajaa edes muuten vaan kävelyllä ja olen siellä yli 30 vuotta asunut...
- :))
stadilainen kirjoitti:
Enpä ole ikinä nähnyt siellä varsinaisessa Rastilassa yhtäkään maahanmuuttajaa edes muuten vaan kävelyllä ja olen siellä yli 30 vuotta asunut...
Olin ymmärtänyt väärin alueen rajat, eli ajattelin merirastilan ja rastilan olevan kutakuinkin samaa aluetta. Tullut liikuttua siellä vähempi niin hahmoitus vaikeaa, mutta toisaalta mitäpä se haittaisi vaikka rastilassa oliskin mamuja, ei minua ainakaan, vaikka omaan naapuriin otan, ei mitään väliä.oon tottunu tulemaan toimeen kaikkien kanssa. mutta pahoittelut jos nyt pilasin rastilan mainetta, varmasti hyvä asuinpaikka sekin niinkuin koko vuokki :)
- olet tyytyväinen
Minua ei saisi sinne slummiin muuttamaan vaikka puoli ilmaiseksi asunnon saisi. En tiedä miten helsingin kaupunki teki 90 luvun alussa semmoisen virheen että rakensi hienosta merirantaalueesta täydellisen slummin. Kai siinä joku tarkoitus oli.
- asunnot
"slummissa". 6000 euroa\m2 on jopa maksettu noista Vuosaaren 00990 postinumeroalueen asunnoista.
Kt.http://asuntojen.hintatiedot.fi/
Vuosaarihan on kantakaupungin kokoinen pläntti, jossa on esim. viisi kaupunginosaa, kaksi metroasemaa ja kolme postinumeroaluetta.
Nykyisin koko Vuosaaren alueella on suhteessa asukaslukuun vähemmän vuokra-asuntoja kuin kaupungissa keskimäärin. Esim. vaikka Pohjois-Haagassa näitä on suhteessa enemmän. Johtuisikohan siitä Vuosaaren on viimeiset 10 vuotta rakennettu pääosin omistuasuntoja.
Kannattaa päivittää tietosi. Missä muuten itse asut? - :DD
että itse pitää tyytyväinen olla siihen missä asustelee. Me ollaan tosiaan tykätty kovastikkin mutta en ole tosiaan paljoa liikkunut tuolla rastilan puolella että siitä en tiedä miten siellä viihdyttäis, siellä tosiaan kaikki on vuokrataloja. Tässä kohtaa on sopivasti omistusasuntoja,vuokra-asuntoja ja asoja vierekkäin.Mielestäni ainakin kallahti,aurinkolahti ja omenamäki on kauniita, vanhalla puolella vuokkiakin on oma viehätyksensä vaikka talot ovatkin vanhoja ja keskivuosaaressa on omakotitalo alue jossa on myös tullut vähemmän liikuttua. On Helsinki vissiin vähän yrittänyt korjata tekemisiään rastilan suhteen, kaavoittamalla Ramsinrantaa ja sinne onkin kovalla rahalla tehty asuinalue, en tosin muuttaisi koska metro sitten liian kaukana. Vaikka autolla monesti tulee liikuttua niin itselle tärkeää on julkisen kulkemisen helppous. Suunnitelma olis vähä semmonen että vuokissa ainakin siihen asti että esikoinen käy ekaluokan ja sitten ehkä muutto arabianrantaan vähän lähemmäs työpaikkaa. Sinne ei käy nyt muuttaminen koska ei saa päiväkotipaikkoja ja eskarit ja iltapäiväkerhotoiminta on siellä tosi köyhää ja paikat vähissä. tulipas taas lörpöteltyä....sorry
- mitä näen
asunnot kirjoitti:
"slummissa". 6000 euroa\m2 on jopa maksettu noista Vuosaaren 00990 postinumeroalueen asunnoista.
Kt.http://asuntojen.hintatiedot.fi/
Vuosaarihan on kantakaupungin kokoinen pläntti, jossa on esim. viisi kaupunginosaa, kaksi metroasemaa ja kolme postinumeroaluetta.
Nykyisin koko Vuosaaren alueella on suhteessa asukaslukuun vähemmän vuokra-asuntoja kuin kaupungissa keskimäärin. Esim. vaikka Pohjois-Haagassa näitä on suhteessa enemmän. Johtuisikohan siitä Vuosaaren on viimeiset 10 vuotta rakennettu pääosin omistuasuntoja.
Kannattaa päivittää tietosi. Missä muuten itse asut?Minä en ole katsonut tilastoja vaan minulla on venepaikka vuosaaressa ja usein tulee siellä ohi mennessä ajeltua kaupoissa ja kesäisin uimassakin tulee käytyä. Meidän perhe on yksimielisesti sitä mieltä että kyseinen paikka kilpailee kontulan ostarin kanssa siitä että sinne ei vapaaehtoisesti ostoksille viitsi lähteä. Mutta kuten jo sanoin tärkein on se että olet itse tyytyväinen ja minun mielipiteellä ei ole käytännössä mitään merkitystä.
mitä näen kirjoitti:
Minä en ole katsonut tilastoja vaan minulla on venepaikka vuosaaressa ja usein tulee siellä ohi mennessä ajeltua kaupoissa ja kesäisin uimassakin tulee käytyä. Meidän perhe on yksimielisesti sitä mieltä että kyseinen paikka kilpailee kontulan ostarin kanssa siitä että sinne ei vapaaehtoisesti ostoksille viitsi lähteä. Mutta kuten jo sanoin tärkein on se että olet itse tyytyväinen ja minun mielipiteellä ei ole käytännössä mitään merkitystä.
eli eri kirjoittaja on tuo "aika kalliita asuntoja..." ihan selvyyden vuoksi siis vaan. Kiitos kuitenkin mielipiteestä:)
- niillä on eroja...
:DD kirjoitti:
että itse pitää tyytyväinen olla siihen missä asustelee. Me ollaan tosiaan tykätty kovastikkin mutta en ole tosiaan paljoa liikkunut tuolla rastilan puolella että siitä en tiedä miten siellä viihdyttäis, siellä tosiaan kaikki on vuokrataloja. Tässä kohtaa on sopivasti omistusasuntoja,vuokra-asuntoja ja asoja vierekkäin.Mielestäni ainakin kallahti,aurinkolahti ja omenamäki on kauniita, vanhalla puolella vuokkiakin on oma viehätyksensä vaikka talot ovatkin vanhoja ja keskivuosaaressa on omakotitalo alue jossa on myös tullut vähemmän liikuttua. On Helsinki vissiin vähän yrittänyt korjata tekemisiään rastilan suhteen, kaavoittamalla Ramsinrantaa ja sinne onkin kovalla rahalla tehty asuinalue, en tosin muuttaisi koska metro sitten liian kaukana. Vaikka autolla monesti tulee liikuttua niin itselle tärkeää on julkisen kulkemisen helppous. Suunnitelma olis vähä semmonen että vuokissa ainakin siihen asti että esikoinen käy ekaluokan ja sitten ehkä muutto arabianrantaan vähän lähemmäs työpaikkaa. Sinne ei käy nyt muuttaminen koska ei saa päiväkotipaikkoja ja eskarit ja iltapäiväkerhotoiminta on siellä tosi köyhää ja paikat vähissä. tulipas taas lörpöteltyä....sorry
Rastila on pientaloaluetta josta ei taatusti löydy yhtäkään kaupungin vuokra-asuntoa. Meri-Rastila on aivan eri puolella Vuosaarta ja aivan eri kaupunginosa, jossa kyllä on maahanmuuttajia ja kaupungin vuokra-asuntojakin enemmän kuin tarpeeksi.
niillä on eroja... kirjoitti:
Rastila on pientaloaluetta josta ei taatusti löydy yhtäkään kaupungin vuokra-asuntoa. Meri-Rastila on aivan eri puolella Vuosaarta ja aivan eri kaupunginosa, jossa kyllä on maahanmuuttajia ja kaupungin vuokra-asuntojakin enemmän kuin tarpeeksi.
antaa vääriä tietoja mutta tosiaan niin vähän tullut liikuttua tuolla puolen vuosaarta että jäänyt vähän hämäräksi tuo rastila-merirastila raja.kiitokset oikaisusta.Tosiaan siellä rastilan puolella jota tarkoitit tuntuu olevan ihan mukava alue.
- mielipide!!!
mitä näen kirjoitti:
Minä en ole katsonut tilastoja vaan minulla on venepaikka vuosaaressa ja usein tulee siellä ohi mennessä ajeltua kaupoissa ja kesäisin uimassakin tulee käytyä. Meidän perhe on yksimielisesti sitä mieltä että kyseinen paikka kilpailee kontulan ostarin kanssa siitä että sinne ei vapaaehtoisesti ostoksille viitsi lähteä. Mutta kuten jo sanoin tärkein on se että olet itse tyytyväinen ja minun mielipiteellä ei ole käytännössä mitään merkitystä.
Riippuu tietysti missä päin on venepaikka ja missä kaupoissa käy. Pienvenesatamia on ainakin kuusi ja kauppakeskuksia on muuallakin kuin Columbuksessa. Pääväyliä ajamalla ei saa kyllä oikeaa kuvaa Vuosaaresta, sillä parhaat asuinalueet ovat piilossa. Vuosaareen tutustumiseen pitäisi varata ainakin 2 päivää.
Syy miksi Columbuksen asiakaskunta on kirjavampaa kuin Espoon automarketeissa selittyy terveysaseman, KELA:n ja sossun läsnäololla sekä raideyhteydellä.
Tuo vertaus Kontulan ostariin kyllä ontuu pahasti. - olen..
mielipide!!! kirjoitti:
Riippuu tietysti missä päin on venepaikka ja missä kaupoissa käy. Pienvenesatamia on ainakin kuusi ja kauppakeskuksia on muuallakin kuin Columbuksessa. Pääväyliä ajamalla ei saa kyllä oikeaa kuvaa Vuosaaresta, sillä parhaat asuinalueet ovat piilossa. Vuosaareen tutustumiseen pitäisi varata ainakin 2 päivää.
Syy miksi Columbuksen asiakaskunta on kirjavampaa kuin Espoon automarketeissa selittyy terveysaseman, KELA:n ja sossun läsnäololla sekä raideyhteydellä.
Tuo vertaus Kontulan ostariin kyllä ontuu pahasti.asiasta sitä mieltä mitä kerroin ja se ostari oli tosiaan columbus. Aika turha on selitellä että siellä kulman takana on erilaista tai että tien toisella puolella on parempaa. Minä otan alueen kokonaisuutena.
olen.. kirjoitti:
asiasta sitä mieltä mitä kerroin ja se ostari oli tosiaan columbus. Aika turha on selitellä että siellä kulman takana on erilaista tai että tien toisella puolella on parempaa. Minä otan alueen kokonaisuutena.
hyvät immeiset, jokainen saa asua siellä missä tykkää. En itse koe että tarviis mitenkää puolustella sitä että asun Vuokissa, olen kertonut että viihdytään ja tykätään ja se on mun mielipide, jos joku toinen ei tykkää ni ei sen mua/muita pitäs haitata.
Joku kertoikin kokemuksia Inkiväärikuja 5:stä joka on se rivarimuotoinen, onko kokemuksia siitä kerrostalosta, 6:sta? Se kiinnostais ehkä enempi koska nuo 2 taso ratkaisut on vähän kökköjä. Joku halusi asokodit sivulla vaihtaa sieltä 6:sta pois pienempään ja kertoi vastikkeen olevan 856 4h k s asunnosta, mikä on jopa vähemmän ku meillä nyt joten semmonen nappais. tosin siihen napsahtaa vielä vesimaksut mutta silti edullinen meille. - rauhassa mielipiteesi
olen.. kirjoitti:
asiasta sitä mieltä mitä kerroin ja se ostari oli tosiaan columbus. Aika turha on selitellä että siellä kulman takana on erilaista tai että tien toisella puolella on parempaa. Minä otan alueen kokonaisuutena.
Tolla sun logiikalla pääkaupunkiseudulta ei yhtään viihtyisää aluetta löydykään. Vrt. Haukilahti ja Nuottaniemi ovat karmeita asuinalueita, koska Matinkylän vuokrakolossit ovat vieressä =).
rauhassa mielipiteesi kirjoitti:
Tolla sun logiikalla pääkaupunkiseudulta ei yhtään viihtyisää aluetta löydykään. Vrt. Haukilahti ja Nuottaniemi ovat karmeita asuinalueita, koska Matinkylän vuokrakolossit ovat vieressä =).
Helsingistä löytyy paljon viihtyisiä alueita tai oikeastaan en pysty edes nimeämään epäviihtyisää paikkaa koska kaikista ei ole kokemusta, vasta asuttuaan tietää viihtyykö vai ei.Espooseen en ehkä muuttaisi koska mulle metro ja muut hyvät yhteydet tärkeitä enkä ehkä vantaallekaan samasta syystä, mutta sielläkin varmasti kivoja paikkoja. Jopa parjattu "kurvin" alue sörkässä on tavallaan ihan hauska, tosin en lasten kanssa sinne muuttaisi, ehkä vähän turhan hektistä mun makuun:) Opiskeluaikoina tuli asuttua linjoilla ja flemarilla, ja ne oli oikein sympaattisia alueita.Ei jokaisesta pultsarista tarvii vetää herneitä nenään ku ei ne oikeestaan sitä omaa elämää haittaa kun ei oo tapana niissä piireissä hengata.
- hasolainen
Meille tarjottiin aikanaan asuntoa Inkiväärikuja 5:n kaupunkirivitalosta, 5 h ja keittiön asuntoa. Emme huolineet sitä, sillä asunto oli kolmessa kerroksessa ja asuinhuoneet aivan käsittämättömän pienet, esim. olohuone ja keittiö olivat yhtä ja samaa tilaa eikä meidän nykyiset huonekalut olisi mitenkään sinne mahtuneet. lisäksi makuuhuoneet olivat pieniä kopperoita ja neljän lapsen kanssa kolmen kerroksen ramppaaminen edestakaisin olisi ollut älytöntä. Huonosti suunniteltuja asuntoja, aivan liian pieniä isomman perheen tarpeisiin. yhden lapsen kanssa olisi voitu muuttaakin, Vuosaari on ihan jees aluetta minun mielestäni, olen siellä lapsuuteni kesät viettänyt kesämökillä eikä se ole hullumpi paikka tänäänkään, kaikki palvelut ja merenranta lähellä. Saimme isomman hasorivarin toisaalta, ja täältä emme lähde kuin kulumalla :-)
Oukei, kiitokset vastauksesta:) Nykyisin tuntuu olevan juuri noita kopperohuoneita. Omassa nykyisessä ollaankin tykästytty juuri isoihin tilaviin huoneisiin ja isoon yhdistettyyn keittiö-olohuoneeseen.
- Kirkko_vai_moskeija
Kirkon naapuriin moskeija?! Lue verkossa - pro kotimaa.
- Kärsiväxd
Paska paikka haluun sieltä pois
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1575970
- 1145555
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h465247Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa323255- 552789
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue252601- 432290
- 232090
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta131900On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na151821