Alanya nähtävyydet ja kohteet

mihin mennä?

Kertokaapa kokemuksistanne Alanyan nähtävyyksistä/kohteista. Lisäksi kohdetiedoissa kiinnostaa millä olette kohteeseen kulkeneet ja mitä kustannuksia?

Kaikki kohteet ja kokemukset otetataan mielellään vastaan sijaitsivat ne sitten Alanyassa tai lähiympäristössä tai olivat ne historiallisesti merkittäviä tai uutuuskohteita.

Kiitos jo etukäteen!

18

7271

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olet .. .. .

nuorehko nainen, sinä olet nähtävyys. Jos olet mies, älä mene sinne.

• olen

105 kg mies, nähtävyys sinänsä :)

• .................

Itse tykkäsin Kale-linnakkeesta. Oli mukava kiertää se ympäri. Sinne pääsi taksilla tai sit ihan kävelemällä. Riippuu missä sun hotelli on. Me asuttiin pohjoisrannan puolella, niin matka oli ollut sinne aikas pitkä. Taksilla päästiin kuitenkin 15 eurolla ees taas ja kuski odotti meitä vielä tunnin paikan päällä. Eli meitä oli 4 henkilöä taksissa. Ei paha hinta.

8 kulmainen punainen torni rannassa on kiva. Ja satama-alue yleensäkin.

Myös Alanyan liepeillä olevat pikkukylät ovat mukava nähtävyys. Niihin pääsee paikallisbussilla tai taksilla.

Hamamissa kannattaa myös käydä rentoutumassa. Niitä löytyy monista hotelleista tai sit kaupungilta.

Paikallisbussin hinta oli muistaakseni 0,50 eur/suunta. Esim. keskustasta Oban alueelle tai Alanyumin ostarille.

Oma lomani koostuu yleensä yhdestä nähtävyydestä, shoppailusta ja päivät otetaan arskaa ja nautitaan hyvästä ruuasta.

Mukavaa lomaa!

• vinkeistä

Kiitosta vaan. Oltiin emännän kanssa viime vuonna reissussa ja hotelli sijaitsi länsirannalla. Viime vuoden reissu meni kaupunkiin tutustuessa ylipäänsä. Nyt on hyvä lähteä uudestaan kun on jonkun näkyinen haisu paikasta. Nyt on seikkailun aika :)

• ++00++

Lisäisin vielä:
      Ette kertoneet ajankohtaa reissullenne.
      www.parkormanalanya.com. Sinne ei mene bussi.
      Dimcay joki ja siellä uiminen ja syöminen. Koko päivä hurahtaa siellä. Tippukiviluolat 300m pitkät lähellä Dimacayta.Kulkee bussi kerran tunnissa tai sitten taksilla.
      Manavgat putoukset pääsee bussillakin tai laivalla Alanyan satamasta.
      Naisella yksi päivä kauneuteen.Hiukset, kasvot,manikyyri, pedikyyri.
      Yhtenä iltana katsomaan Fire of Anatolian Aspendos teatteriin lähellä Antalyaa.Matkatoimisto Alditours järjestää matkoja sinne. Hinta n 45 Eur ( kuljetus, illallinen, esitys) Upea esitys
      Autolla Anamuriin. Upeaa maisemaa, Menee koko päivä.
      Hammaslääkärireissu kts www.dentalholidaysgroup.com jos tarvetta hammaslääköriin. Murto-osa Suomen hinnoista.
      Mahdolliset silmälasit ja aurinkolasit omilla vahvuuksilla. Murto-osa Suomen hinnoista.
      Side amfiteatteri.Bussilla pääsee perille.
      Green Kanjon.
      Jos olette 2 vkoa niin silloin myös suosittelen joko Pamukkalen reissua tai Kappadokyan reissua. Yhden viikon reissulla liian raskaita.
      Kalastuksen ystäville kalastustretki veneellä merelle.
      Tai päivä merellä Alanyan edustalla seilaten. Negatiivista jatkuva jumputtava musiikki liian kovalla.
      Ahnehtia ei kannata liikaa yhdellä kertaa. Väsyy vain turhaan! Eikä enää muista kaikkia missä käynyt ja mitä nähnyt.

• reissulle

ollaan menossa kesä- ja heinäkuun vaiheessa. Viimeksi oltiin myös viikon reissulla. Hyvä huomio, tosiaan ihan kaikkea tuossa ei kerkeä tekemään.

Tuo viimeinen vinkki "meren edusta seilailu" toi hymyn korviin. Tuli viime vuonna rannalla aurinkoa ottaessa seurattua ko laivojen seilailuja. Ei olla itse oltu ja voi olla ettei mennäkkään :)

Kiitos kuitenkin hyvistä vinkeistä :)

• ++00++
        reissulle kirjoitti:

ollaan menossa kesä- ja heinäkuun vaiheessa. Viimeksi oltiin myös viikon reissulla. Hyvä huomio, tosiaan ihan kaikkea tuossa ei kerkeä tekemään.

Tuo viimeinen vinkki "meren edusta seilailu" toi hymyn korviin. Tuli viime vuonna rannalla aurinkoa ottaessa seurattua ko laivojen seilailuja. Ei olla itse oltu ja voi olla ettei mennäkkään :)

Kiitos kuitenkin hyvistä vinkeistä :)

Silloin suosittelen ehdottomasti Dimacayta ja tippukiviluolia. Dimcaylla on 10c viileämpää kuin kauoungissa. Ei ole hehkuvan kuuma päivä. Dim joella voi pulahtaa uimaan välillä ottaa torkut kabineissa.
        Sitten merta pitkin Manavgatiin putouksille. Jos pitää hoykytyksesta niin jeeppisafari.
        Anamurin tai pelkästään Gasipasan retki joko laivalla satamasta tai bussilla Gasipasaan ja takaisin.
        Silloin on myös oopperafestivaalit Aspendoksessa.
        Olen itse viettänyt liian monta lomaa ahnehtien joka paiva jonkun reissun ja loman jälkeen pää täynnä muistikuvia mutta mikään ei jää päähän ja reissun jälkeen on tosi väsynyt. Loma ei ole lomaa!Ja ruskettua ei ole ennättänyt yhtään. Kivempi jakaa nähtävyyksiä useampaan kertaan jos tulee uudelleen.Tietää että taas on näkemistä ja kokemista.
        Silti Kappadokya ja Efesos ja Pamukkale ovat todella näkemisen arvoisia mutta vaativat 2n viikon loman.

• alanyaan menossa
        ++00++ kirjoitti:

Silloin suosittelen ehdottomasti Dimacayta ja tippukiviluolia. Dimcaylla on 10c viileämpää kuin kauoungissa. Ei ole hehkuvan kuuma päivä. Dim joella voi pulahtaa uimaan välillä ottaa torkut kabineissa.
        Sitten merta pitkin Manavgatiin putouksille. Jos pitää hoykytyksesta niin jeeppisafari.
        Anamurin tai pelkästään Gasipasan retki joko laivalla satamasta tai bussilla Gasipasaan ja takaisin.
        Silloin on myös oopperafestivaalit Aspendoksessa.
        Olen itse viettänyt liian monta lomaa ahnehtien joka paiva jonkun reissun ja loman jälkeen pää täynnä muistikuvia mutta mikään ei jää päähän ja reissun jälkeen on tosi väsynyt. Loma ei ole lomaa!Ja ruskettua ei ole ennättänyt yhtään. Kivempi jakaa nähtävyyksiä useampaan kertaan jos tulee uudelleen.Tietää että taas on näkemistä ja kokemista.
        Silti Kappadokya ja Efesos ja Pamukkale ovat todella näkemisen arvoisia mutta vaativat 2n viikon loman.

Kannattaako tuonne Dimcey-joelle mennä siis taksilla vai pääseekö sinne bussilla? Suositteletteko sinne omatoimireissua vai järjestettyä retkeä? Jos retkeä, niin mistä sellainen kannattaa ostaa, matkanjärjestäjältä vai Alanyasta? Deturilla menossa, en muista, oliko niiden valikoimassa retkeä tuonne. Pääseekö Manavgatin putouksilla bussilla kätevästi vai ainoastaan vesiteitse?

• ++00++
        alanyaan menossa kirjoitti:

Kannattaako tuonne Dimcey-joelle mennä siis taksilla vai pääseekö sinne bussilla? Suositteletteko sinne omatoimireissua vai järjestettyä retkeä? Jos retkeä, niin mistä sellainen kannattaa ostaa, matkanjärjestäjältä vai Alanyasta? Deturilla menossa, en muista, oliko niiden valikoimassa retkeä tuonne. Pääseekö Manavgatin putouksilla bussilla kätevästi vai ainoastaan vesiteitse?

DImcayn bussi menee dolmusaseman toiselta puolelta, josta lähtee Gasipasan suuntaan lähtevät bussit. Reittiä en tarkalleen osaa sanoa meneekö se ensin 25 metri katua ja sitten Keikubat Caddesia ja miten sitten. En ole mennyt itse koskaan bussilla. Nähnyt vain sen kulkevan. Taksi on helppo ja nopea mutta hinta on n 50Eur.
        Manavgatin putouksille pääsee bussilla linja-autoasemalta tai satamasta laivalla. Hinnoista en osaa kertoa mitään. Bussi maksaa 10-13ytl /sivu. Mietin vain että saisitte aurinkoa ja näkisitte samalla maisemia laivalla. Jos ei musiikki soi koko matkaa liian kovalla.Siitä en ei minulla tietoa.
        Jos maltat odottaa niin yritän kysellä näitä juttuja mutta en jalkani takia voi liikkua nyt minnekään antaakseni sinulle vastauksia.

• alanyaan menossa
        ++00++ kirjoitti:

DImcayn bussi menee dolmusaseman toiselta puolelta, josta lähtee Gasipasan suuntaan lähtevät bussit. Reittiä en tarkalleen osaa sanoa meneekö se ensin 25 metri katua ja sitten Keikubat Caddesia ja miten sitten. En ole mennyt itse koskaan bussilla. Nähnyt vain sen kulkevan. Taksi on helppo ja nopea mutta hinta on n 50Eur.
        Manavgatin putouksille pääsee bussilla linja-autoasemalta tai satamasta laivalla. Hinnoista en osaa kertoa mitään. Bussi maksaa 10-13ytl /sivu. Mietin vain että saisitte aurinkoa ja näkisitte samalla maisemia laivalla. Jos ei musiikki soi koko matkaa liian kovalla.Siitä en ei minulla tietoa.
        Jos maltat odottaa niin yritän kysellä näitä juttuja mutta en jalkani takia voi liikkua nyt minnekään antaakseni sinulle vastauksia.

Kiitos vastauksista! Matkaani on vielä aikaa, mutta innolla sitä jo suunnittelen. Suunnitelmia on jo jonkin verran, varmastikaan kaikkea ei toteuteta, koska täytyy myös vaan maata rannalla :-) Laivalla olisi ihana mennä, mutta olen herkästi merisairaaksi tulevaa tyyppiä, niin sitä vähän pelkään. Miten heiluvia paatit ovat ja kauan merimatka putouksille kestää? Mereltä käsin olisi kyllä ihana nähdä myös kaupunkia, eli tiedätkö tehdäänkö Alanyasta jotain esim parin tunnin merireissuja? Kun kaikki meriretket tuntuvat kestävän päivän, niin se voi olla liikaa :-(

• ++00++
        alanyaan menossa kirjoitti:

Kiitos vastauksista! Matkaani on vielä aikaa, mutta innolla sitä jo suunnittelen. Suunnitelmia on jo jonkin verran, varmastikaan kaikkea ei toteuteta, koska täytyy myös vaan maata rannalla :-) Laivalla olisi ihana mennä, mutta olen herkästi merisairaaksi tulevaa tyyppiä, niin sitä vähän pelkään. Miten heiluvia paatit ovat ja kauan merimatka putouksille kestää? Mereltä käsin olisi kyllä ihana nähdä myös kaupunkia, eli tiedätkö tehdäänkö Alanyasta jotain esim parin tunnin merireissuja? Kun kaikki meriretket tuntuvat kestävän päivän, niin se voi olla liikaa :-(

Illalla tehdään parin tunnin risteilyjä. Liput voi ostaa suoraan satamasta. Sitten voi ottaa pahoinvointi tabletin kanssa ennen lähtöä n tunti ennen seilaamista.
        Sitten jos haluaa ruskettua samalla ja kuntoilla voi mennä Kalelle portaita ylös ja tulla alas kävellen. Portaita menee suoraan Damlataskadun päästä sataman aukiolta, josta lähtee bussi myös kanssa Kalelle.

• alkuperäinen kysymyksen esi...

Hei 00 ,

tunnut tietävän paljon Alanyasta :)

Jos haluaa välttää matkanjärjestäjän bussikuljetuksen antalyasta alanyaan (viime vuonna aikamoinen säätö), niin mitä maksaa esim. taksi alanyaan?

• ++00++
        alkuperäinen kysymyksen esi... kirjoitti:

Hei 00 ,

tunnut tietävän paljon Alanyasta :)

Jos haluaa välttää matkanjärjestäjän bussikuljetuksen antalyasta alanyaan (viime vuonna aikamoinen säätö), niin mitä maksaa esim. taksi alanyaan?

Jos otat taksin Antalyan päästä maksat siitä äkkiä 100Eur mutta jos tilaat yksityisauton hakemaan Alanyasta voit selvitä 60Eur tai 70Eur riippuen bensan tai dieselin hinnasta. Alanyan taksi ei voi tulla Antalyan kentaltä hakemaan vaan vain siviiliauto.

• minä taas
        ++00++ kirjoitti:

Jos otat taksin Antalyan päästä maksat siitä äkkiä 100Eur mutta jos tilaat yksityisauton hakemaan Alanyasta voit selvitä 60Eur tai 70Eur riippuen bensan tai dieselin hinnasta. Alanyan taksi ei voi tulla Antalyan kentaltä hakemaan vaan vain siviiliauto.

Kiitos,

kyllä tuolle vaihtoehdolle hintaa kertyy, mutta onhan tuossa matkaakin.

Meni tosiaan viime vuonna hermo kun matkanjärjestäjän bussi kierteli n. 10 hotellia alanyassa (bussin aika hankala ja hidas liikkua pikkukujilla) ennen kuin saavuttiin omalle hotlalle. Siinä meni ylimääräiset kaksi tuntia antalyasta-alanyaan matkan lisäksi bussissa istuessa.

Tosin jos tuolla bussilla tänä vuonna mennään, niin saavuttessa alanyaan, hypätään heti pois bussista kun se ekalle hotellille pysähtyy ja vaikka kävellään omalle hotellille :)

No nyt tässä samalla voisin sinulta kysellä ostoksista (toki muutkin voi vastata :) Tällä palstalla on useita aiheeseen viittaavia keskusteluita, mutta kysyn nyt kuitenkin sinulta. Alanyumissa käytiin viime kesänä, se ei ollut oikein mistään kotoisin. Oisko jotain muuta vastaavia komplekseja mistä löytyis useampia liikkeitä tai ostosmahdolisuuksia? Kiinnostoksen kohteena varmaan vaatteet, turkkilaista kulttuuria esim sisustus mielessä (ei mikään turistirihkama) jne? Tuossa Blue Star otsikolla mainitussa keskustelussa kyselin kunnon parranajovälineiden perään. Niitä varmaan voisi saada ihan normi parturiliikkeistä?

• ++00++
        minä taas kirjoitti:

Kiitos,

kyllä tuolle vaihtoehdolle hintaa kertyy, mutta onhan tuossa matkaakin.

Meni tosiaan viime vuonna hermo kun matkanjärjestäjän bussi kierteli n. 10 hotellia alanyassa (bussin aika hankala ja hidas liikkua pikkukujilla) ennen kuin saavuttiin omalle hotlalle. Siinä meni ylimääräiset kaksi tuntia antalyasta-alanyaan matkan lisäksi bussissa istuessa.

Tosin jos tuolla bussilla tänä vuonna mennään, niin saavuttessa alanyaan, hypätään heti pois bussista kun se ekalle hotellille pysähtyy ja vaikka kävellään omalle hotellille :)

No nyt tässä samalla voisin sinulta kysellä ostoksista (toki muutkin voi vastata :) Tällä palstalla on useita aiheeseen viittaavia keskusteluita, mutta kysyn nyt kuitenkin sinulta. Alanyumissa käytiin viime kesänä, se ei ollut oikein mistään kotoisin. Oisko jotain muuta vastaavia komplekseja mistä löytyis useampia liikkeitä tai ostosmahdolisuuksia? Kiinnostoksen kohteena varmaan vaatteet, turkkilaista kulttuuria esim sisustus mielessä (ei mikään turistirihkama) jne? Tuossa Blue Star otsikolla mainitussa keskustelussa kyselin kunnon parranajovälineiden perään. Niitä varmaan voisi saada ihan normi parturiliikkeistä?

Nyt mulla meni sormi suuhun. En osaa vastata noihin kysymyksiisi.En tiedä missä olisi nuo tarvitsemasi parranajovälineet. Ne on vain varmasti alan tukkuliikkeessä ja sen paikkaa en tiedä. Samoin muutama sisustusliike on lähellä Dolmusasemaa noustessa ylös 25 metri kadulle.
        Vaateliikkeitä on useita pitkin Ataturk katu mutta ei missään ole isoa kokonaisuutta. Silloin pitää mennä ostoksille Antalyaan.

• minä taas
        ++00++ kirjoitti:

Nyt mulla meni sormi suuhun. En osaa vastata noihin kysymyksiisi.En tiedä missä olisi nuo tarvitsemasi parranajovälineet. Ne on vain varmasti alan tukkuliikkeessä ja sen paikkaa en tiedä. Samoin muutama sisustusliike on lähellä Dolmusasemaa noustessa ylös 25 metri kadulle.
        Vaateliikkeitä on useita pitkin Ataturk katu mutta ei missään ole isoa kokonaisuutta. Silloin pitää mennä ostoksille Antalyaan.

Kiitos kuitenkin monesta hyvästä vinkistä. Pitäähän sitä jäädä itselleenkin hieman pähkinän purtavaa :)

• api

Ihanaa, että tähän viesiin on tullut näin paljon vinkkiä. Niistä on hyötyä meille muillekin tietämättömille ekakertalaisille :) Kiitos!

• alanyainfo

alanyan keskustassa on muutama iso vaateliike esim. waikiki myös liikekeskuksia löytyy alanyan laitamilla sinne kipaisee nopesati bussilla tai taksilla. joku kyseli parran ajo jutuista niitä löytää ihan paikallisista kaupoista esim 82pazar

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      189
      8603
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4738
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4238
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      59
      3792
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3216
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2980
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2676
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2491
    9. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      41
      2218
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2203
    Aihe