Vanha Runo

Nimetön

Hei!
Olen kadottanut muististani runon,jonka jo pienenä
koulussa opin.
Runo alkaa: Kaksi vanhaa vanhaa varista,istuu????
Voisiko joku ystävällisesti jatkaa tuosta tai kertoa kuka sen on kirjoittanut.
Sisareni Jenkeissä kaipaisi myös koko runoa.
Kiitos etukäteen.

11

11474

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Runoratsun avukki

      Kaksi vanhaa, vanhaa varista
      nuokkuu hiljaa pellon aidalla.
      Ruskea on rinta kaisliston,
      taivas harmaa. Sataa. Syksy on.
      "Kurkikin jo lähti", veljelleen
      toinen virkkaa niinkuin itsekseen.
      Pitkä hiljaisuus. Jo toinenkin
      "niin maar; lähti", sanoo takaisin.
      Sitten vanhukset taas vaikenee.
      Järven pintaan sade soittelee.
      Sukii siivenselkää toisen pää.
      Toinen joskus silmää siristää.
      Höyhenihin niskat kyyristyy
      Sataa. Hiljaista on.Hämärtyy
      yli pellon mustan kynnöksen.
      Tuntuu riihen tuoksu etäinen.
      Kaksi märkää, vanhaa varista
      nuokkuu aatoksissaan aidalla.
      "Täytyy tästä...", toinen havahtuu,
      lentoon verkkaisesti valmistuu.
      "Käyhän taaskin tarinoimassa.
      Oli oikein hauska tavata."

      -Lauri Pohjanpää, Syksy.

      • tuntematon

        Kiitos!
        Juuri tuota runoa hain.
        Oikein mukavaa vuotta 2009 ja kiitos viela keran.


      • Nimetön
        tuntematon kirjoitti:

        Kiitos!
        Juuri tuota runoa hain.
        Oikein mukavaa vuotta 2009 ja kiitos viela keran.

        Oli ilo olla avuksi :)

        Samoin sinulle!


      • eila ruotsista

        Kiitos runosta, nyt toinenkin havahtuu, tässä ilo suuri Äidilleni,
        Hän muisti vain jotkut kohdat, mutta halu oli suuri, muistaa runo kokonaan.
        Laitan kirjeen Äidilleni ja näen kuinka ilon kyynel silmäkulmaan vierähtää, ja
        rauhan sisäisen saavuttaa.
        Suur kiitos Runon kirjoittajalle , hyvää syksyä
        Eila Ruotsista


    • Hyvää talvea

      tässäpä tämä(kö?) Runoratsun avukki11.1.2009 20:42 Kaksi vanhaa, vanhaa varista
      nuokkuu hiljaa pellon aidalla.
      Ruskea on rinta kaisliston,
      taivas harmaa. Sataa. Syksy on.
      "Kurkikin jo lähti", veljelleen
      toinen virkkaa niinkuin itsekseen.
      Pitkä hiljaisuus. Jo toinenkin
      "niin maar; lähti", sanoo takaisin.
      Sitten vanhukset taas vaikenee.
      Järven pintaan sade soittelee.
      Sukii siivenselkää toisen pää.
      Toinen joskus silmää siristää.
      Höyhenihin niskat kyyristyy
      Sataa. Hiljaista on.Hämärtyy
      yli pellon mustan kynnöksen.
      Tuntuu riihen tuoksu etäinen.
      Kaksi märkää, vanhaa varista
      nuokkuu aatoksissaan aidalla.
      "Täytyy tästä...", toinen havahtuu,
      lentoon verkkaisesti valmistuu.
      "Käyhän taaskin tarinoimassa.
      Oli oikein hauska tavata."

      -Lauri Pohjanpää, Syksy.

    • Varisfani

      Tästä hienosta runosta on tehty upea sävellyskin. Heikki Sarmanto ja Maija Hapuoja joskus 80-luvullako?

      You tubessa on ainakin ko versio osoitteessa
      http://www.youtube.com/watch?v=avtp1oYaiew

      Mahtaako ko levyä saada cd tai mp3 versiona missään.

    • Kerran vielä.

      Lauri Pohjanpää, Syksy.

      Kaksi vanhaa, vanhaa varista
      nuokkuu aatoksissaan aidalla.

      Sukii siivenselkää toisen pää,
      toinen joskus silmää siristää.

      "Kurkikin jo lähti veljelleen",
      toinen virkkaa niinkuin itsekseen.

      Pitkä hiljaisuus, jo toinenkin,
      "Niin vain lähti" sanoo takaisin.

      Sitten vanhukset taas vaikenee,
      järven pintaan sade soittelee.

      Yli pellon mustan kynnöksen,
      tuntuu riihen tuoksu etäinen.

      "Täytyy tästä", toinen havahtuu,
      lentoon verkkaisesti valmistuu.

      "Käyhän taaskin tarinoimassa,
      oli oikein hauska tavata".

      Ruskea on rinta kaislikon.
      Taivas harmaa, sataa, syksy on.

    • Anonyymi

      Runo on Lauri Pohjanpään

    • Anonyymi

      kaksi varista, istuu aidalla , hilipati seilaa, hilipati seilaa yksi lensi pois

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2143
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1178
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      751
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      540
    Aihe