Puoliso vaatii että toisella paikkakunnalla asuva isä ei saisi nähdä 2v. lastaan kuin n. 15-20 päivää vuodessa. Väittää että lapsi rasittuu liikaa enemmästä.
Kertokaapa kokemuksia miten olette järjestäneet pienen lapsen isätapaamiset kun isä niitä itse paljon enemmän toivoo eikä syytä vähentää ole.
Äiti inhoaa isää eikä haluaisi lasta tälle jättää ollenkaan. Lastenvalvoja vaan voivottelee eikä ohjeista ollenkaan.
2-vuotiaan tapaamiskäytäntö??
17
5419
Vastaukset
- taas vauhdissa
Näitä riittää. Estäjä-äiti sotkee ex-suhteen ja lapsi-isäsuhteen iloisesti! Ja lastenvalvojat ei tee mitää..kun eivät voi..ja piilotavalla ovat äidin puolella..
Hankkikaa asianajaja vauhdittamaan asiaa, sillä mitä pidemmälle tilanne jatkuu sitä vaikeammaksi menee!
Lait saatava kuntoon koska lasten pahoinvointiahan tuollainen estelyn mahdollistava "huolto-ja tapaamisoikeus"-lait vain pahentavat kun sanktiot ovat estäjä-öideille lähes olemattomia! - aikoinamme
erosimme oli lapsemme juuri täyttänyt kaksi vuotta.
Isä asui sadan kilometrin päässä meistä.
Tapaamiset oli sovittu niin, että joka toinen viikonloppu, puolet juhlapyhistä ja puolet lomista.
Käytännössä isä kuitenkin piti lasta luonaan paljon enemmän, johtuen minun vuorotöistäni (tein viikonloppujakin).
Isä suurimmaksi osaksi haki ja toi lasta, ainakun pystyin kuljetin myös itse. Jos olin töissä, haki suoraan hoidosta, ja toi sitten kotiin.
Kaksi vuotias ikävöi isäänsä jo ja kuulostaa tosi vähäiseltä tapamisilta nuo äidin ehdottamat päivät. Lapsi varmasti vierottuu isästään jos tapaamiset jää noihin, mutta sitähän äiti taitaa hakeakkin tällä.
Lapsi on nyt 13 ja välit isään todella hyvät ja ovat oikein läheisiä toisilleen. Eli onnellinen olen siitä että näkivät erosta huolimatta usein. Me emme sotkeneet lasta siihen, ettemme tulleet toistemme kanssa toimeen.
Meidän lapsi ei ainakaan rasittunut siitä että kuskattiin isälle ja kotiin tiheään. Oli iloinen isä viikonlopuista jne.
Isän harteille jäi suurin vastuu kuljetuksista, mutta jos tämä isä haluaa tavata lastaan useammin, on varmasti myös valmis sen eteen näkemään vaivaakin.
Tärkeintä olisi ettei äiti antaisi oman näkemyksensä myrkyttää lasta isää vastaan.
Ja vanhemmat joutuvat toiminmaan sovussa, että tapaamiset järjestyy ja onnistuu, kaksi vuotias on täysin vanhempiensa varassa, itse ei voi tehdä mitään.
Lastenvalvoja ei nyt hoida työtään kunnolla, olisiko mahdollista saada toinen valvoja?
Nuo tapaamiset ei riitä ja isällä on oikeus vaatia enemmän tapaamisia.
Äidin kanssa ei taida pystyä neuvottelemaan? - tuttua turvaa
mitä erillään asuva mies ei taatusti edusta. Tuon ikäinen lapsi vieraantuu helposti eikä muista, kun muistia ei päivittäin virkistetä.
Isä alkaakin jo kohta olemaan vieras mies.
Tälläinen vieraan tapaaminen taasen on rasittavaa vauvaikäiselle, tai taapero ikäiselle. Hänelle kun tuttu turva suo vielä tasapainon, ja rauhan.- asuva isä on
lapselle tuttu ja turvallinen, lapsi vieraantuu isästään jos ei säännöllisesti tapaa, ei siksi että isä asuu erossa äidistä.
Kyllä erossa asuva isä pystyy antamaan lapselle turvallisen, tutun ja rauhallisen ympäristön omassa kodissaan, ihan samoin kuin äitikin. - että nuin pieni
asuva isä on kirjoitti:
lapselle tuttu ja turvallinen, lapsi vieraantuu isästään jos ei säännöllisesti tapaa, ei siksi että isä asuu erossa äidistä.
Kyllä erossa asuva isä pystyy antamaan lapselle turvallisen, tutun ja rauhallisen ympäristön omassa kodissaan, ihan samoin kuin äitikin.tarvitsee noita tapaamisia katkeamatta, ja jos näin ei ole ollut, niin vieraantuminen on jo ehkä tapahtunut! Silloin on etävanhemman tarjoama "turva" jo kärsinyt inflaation.
En puutu siihen kumpi on etä, isä vai äiti.
- ja haluaisi olla oikea isä
Isä ottaisi ja kuskaisi lasta tuon reilun sata kilometriä vaikka joka viikko.
Eikö 2-vuotias jo pärjäisi pidemmänkin ajan kuin yhden yön viikonlopun, isä-poika-suhde kun toimii vallan mainiosti ja yökyläily isän luona onnistuu kiukutta ja ikävättä vaikka äitiä ei mukana olisikaan.
Eikö l-valvojan tulisi ohjeistaa tasapuolisesti ja ajatella sitä että lapsella on oikeus molempiin vanhempiin. Nyt valvoja myötäilee vaan mitä äiti sanoo (nielee paskapuheet jo mollausyritykset isästä) eikä sano juuta eikä jaata kun pitäisi päivittää tapaamisoikeuksia lapsen täyttäessä nyt tuon 2 vuotta.
Lastenvalvoja itse aikanaan ehdotti että tapaamisasia päivitetään kun poika täyttää 2 vuotta, mutta tuskin tarkoitti sillä sitä että lapsen tapaamisia on syytä vielä entisestään vähentää sikäli kun lapsi kasvaa kehittyy ja alkaa ymmärtämään isä-lapsisuhteensa päälle oikein tosissaan.
On ainakin tämän lapsen kohdalla ihan päivän selvää että lapselle oikea isä on paras isä (eikä äidin uusi mies) ja näkee miten lapsi on isäänsä tapaamisten välillä ikävöinyt ja mikä mielipaha tulee kun tapaaminen aina päättyy.
Isä haluaisi ratkaista asian riidatta mutta äiti keksii aina höpöhöpöselitykset joilla yrittää evätä tapaamiset lähes kokonaan. Tahallaan järjestää isäviikonlopuiksi muita menoja (lapsellekin, oli sitten vaikka isänpäiväviikonloppu) ettei tarvitsisi lasta antaa isälle kylään. Elatusraha kyllä kelpaa eikä sovi olla päivääkään myöhässä. Liekö ainoa vaihtoehto enää oikeusteitse asian ratkaiseminen. Lapsestaan isä ei jokatapauksessa luovu.- naisjuristi
noin maalikko kielellä ilmaistuna. Voisikohan isä ollenkaan puolestaan joustaa tulemalla samalle paikkakunnalle ainakin aluksi? Tämä ei ole ketään miestä vastaan. Samoilla linjoilla ollaan vaikka äiti olisi etävanhempi. Lainsäädäntö on tarkoitettu suojaamaan lapsen etua. Mitä pienempi lapsi sitä vaikeampi tuomarin tehdä kovinkaan radikaaleja ratkaisuja. Ero ei voikaan olla sama asia kuin yhdessä olo. Aikuisen olisi hyvä hakea ratkaisuja , joissa aidosti turvataan lapsen tasapainoinen ja turvallinen kehitys. Päinvastoin tämä lainsäädäntö luotiin estämään 70-luvun "villit" tilanteet , joissa lasta armotta käytettiin vanhempien keskinäisiin kahakointeihin. Jos etävanhempi aidosti haluaa yhteyden säilyvän ei vihan ja epävarmuuden lietsominen edesauta omaa asiaa. Lainsäädännöllä pyritään tässä turvaamaan kaksi tehtävää. 1. Suojelemaan heikointa lenkkiä eli lasta. 2. Rakentamaan oikeusrauhaa eli juristi ajattelee: Laiha sopukin on parempi kuin lihava riita.
- ap....
naisjuristi kirjoitti:
noin maalikko kielellä ilmaistuna. Voisikohan isä ollenkaan puolestaan joustaa tulemalla samalle paikkakunnalle ainakin aluksi? Tämä ei ole ketään miestä vastaan. Samoilla linjoilla ollaan vaikka äiti olisi etävanhempi. Lainsäädäntö on tarkoitettu suojaamaan lapsen etua. Mitä pienempi lapsi sitä vaikeampi tuomarin tehdä kovinkaan radikaaleja ratkaisuja. Ero ei voikaan olla sama asia kuin yhdessä olo. Aikuisen olisi hyvä hakea ratkaisuja , joissa aidosti turvataan lapsen tasapainoinen ja turvallinen kehitys. Päinvastoin tämä lainsäädäntö luotiin estämään 70-luvun "villit" tilanteet , joissa lasta armotta käytettiin vanhempien keskinäisiin kahakointeihin. Jos etävanhempi aidosti haluaa yhteyden säilyvän ei vihan ja epävarmuuden lietsominen edesauta omaa asiaa. Lainsäädännöllä pyritään tässä turvaamaan kaksi tehtävää. 1. Suojelemaan heikointa lenkkiä eli lasta. 2. Rakentamaan oikeusrauhaa eli juristi ajattelee: Laiha sopukin on parempi kuin lihava riita.
Mutta äiti ei halua miestä tapaamaan lasta omaan kotiinsa. Kohtuusko on että mies maksaa elareiden päälle myös matkat ja majoituksen AINA poikaa tavatessaan. Tähän asti isä on joustanut ja tavannut poikaa tämän kotona toisella paikkakunnalla vaan äiti laittoi siihen stopin, vedoten omaan uuteen miesystäväänsä. Eihän mies tässä haluaisikaan lietsoa vihaa tai epävarmuutta vaan ratkaista asian niin että tapaamiset ei entisestään vähene ja lapsi vieroitu isästään. Onko yksi yö ja kaksi vajaatä päivää kuukaudessa sitten riittävä ylläpitämään hyvää isä-lapsisuhdetta. Ikinä ehdi lapsi nähdä esim. isovanhempiaan muista sukulaisista puhumattakaan.
- ystävällä
on niin että isällä lapsi on joka toisen vkl perjantai-illasta sunnuntai-iltaan ja kesällä 2 vkoa esimerkiksi viikon jaksoissa. Etäisyyttä on hieman yli 50 km
- H.Bukee
Kaksi vuotias voi aivan mainiosti olla isänsä luona kaksi yötä kerrallaan vaikka kahden päivän välein. Ken muuta väittää voi haistaa hyacinth.
Palkatkaa hyvä juristi ja viekää asia eteenpäin. Oikeusaputoimistosta neuvovat, kuka on paikkakunnallanne paras lakimies ratkomaan tämän tapaisia ongelmia.- asti ollu
laps isällään viikon kuukaudesta. ja välimatka on pitkä. toki lapsi hieman oirehti pienempänä kun tuli kotiin. mutta isällä ja lapsella on loistavat välit! ja se minusta on tärkeintä. ei voi kaikelta ikävältä suojella ja eroahdistus tulis joka tapauksessa, nyt vain turvallisesti. äitiä on varmasti ollut ikävä, mut niin se äiti vain kotona odottaa. ja itsekkäistä syistä nautin omasta "lomaviikostani".
- kun koulu alkaa
asti ollu kirjoitti:
laps isällään viikon kuukaudesta. ja välimatka on pitkä. toki lapsi hieman oirehti pienempänä kun tuli kotiin. mutta isällä ja lapsella on loistavat välit! ja se minusta on tärkeintä. ei voi kaikelta ikävältä suojella ja eroahdistus tulis joka tapauksessa, nyt vain turvallisesti. äitiä on varmasti ollut ikävä, mut niin se äiti vain kotona odottaa. ja itsekkäistä syistä nautin omasta "lomaviikostani".
Niin siinä tulee suru puseroon lapsella ja etällä lukemattomia kertoja. Pääasia siis että lähi saa elää onnellisesti elämäänsä?
- hienoa
asti ollu kirjoitti:
Että teillä menee hyvin tapaamisten kanssa,kaikilla se ei vain onnistu..
- lähiäiti vm 71
hienoa kirjoitti:
Että teillä menee hyvin tapaamisten kanssa,kaikilla se ei vain onnistu..
Avioeroni tapahtui kun nuorempi lapsi oli 2- vuotta. Kyllä meillä lasten isä on tavannut lapsiaan (myös nuorempaa) jokatoisten viikonloppujen lisäksi arkena ja paljon lomilla (kesä 4 vkoa, talvi 2-3 vkoa pätkissä). Alusta asti kaksivuotias vietti isällään torstait(yökylä) pe-su:n lisäksi ja joka toinen isän viikonloppu näin tuli kyläilyajaksi to-su eli 3,5 pvää.
Mikään, paitsi typerä äiti, ei estä sinua näkemästä lastasi usein, jos välimatka ei mahdottoman pitkä. Kyllä kaksivuotias pärjää tutun isän kanssa. Saa siinä äitikin aikaa uudelle parisuhteelleen.
En ymmärrä äitejä, jotka rajoittavat ihmeellisillä syillä isän tapaamisia. Jotta lapsi saisi tiiviin ja hyvän suhteen isäänsä, niin sen isän kanssa pitää viettää aikaa, enemmän kuin 2 kertaa kuukaudessa. Isä on lapselle tärkeä. Välillä voi ikävä vaivata lasta, mutta puhelin on keksitty.
Pidä kiinni toiveestasi laajoista tapaamisoikeuksista kun neuvottelette tapaamisopimuksesta!
Itse olen kiitollinen lasteni isälle, että on halunnut ja pitänyt kiinni lapsistaan ja samalla lahjoittanut minulle hengähdysaikaa rankasta päähuoltajan arjesta.
Ennenkaikkea olen kiitollinen kuitenkin siitä, että lapsilla on läheinen ja hyvä suhde isäänsä. Molemmat ovat tasapainoisia lapsia erosta huolimatta. Opettajilta ja tarhasta on tullut kiitosta lasten kasvatuksesta : ). Toissapäivänä nuoremmalle sanoin, että menette huomenna iskälle yökylään, johon tämä tomerasti totesi, että ei kylään äiti kun se on mun toinen koti ; ). - ap...
lähiäiti vm 71 kirjoitti:
Avioeroni tapahtui kun nuorempi lapsi oli 2- vuotta. Kyllä meillä lasten isä on tavannut lapsiaan (myös nuorempaa) jokatoisten viikonloppujen lisäksi arkena ja paljon lomilla (kesä 4 vkoa, talvi 2-3 vkoa pätkissä). Alusta asti kaksivuotias vietti isällään torstait(yökylä) pe-su:n lisäksi ja joka toinen isän viikonloppu näin tuli kyläilyajaksi to-su eli 3,5 pvää.
Mikään, paitsi typerä äiti, ei estä sinua näkemästä lastasi usein, jos välimatka ei mahdottoman pitkä. Kyllä kaksivuotias pärjää tutun isän kanssa. Saa siinä äitikin aikaa uudelle parisuhteelleen.
En ymmärrä äitejä, jotka rajoittavat ihmeellisillä syillä isän tapaamisia. Jotta lapsi saisi tiiviin ja hyvän suhteen isäänsä, niin sen isän kanssa pitää viettää aikaa, enemmän kuin 2 kertaa kuukaudessa. Isä on lapselle tärkeä. Välillä voi ikävä vaivata lasta, mutta puhelin on keksitty.
Pidä kiinni toiveestasi laajoista tapaamisoikeuksista kun neuvottelette tapaamisopimuksesta!
Itse olen kiitollinen lasteni isälle, että on halunnut ja pitänyt kiinni lapsistaan ja samalla lahjoittanut minulle hengähdysaikaa rankasta päähuoltajan arjesta.
Ennenkaikkea olen kiitollinen kuitenkin siitä, että lapsilla on läheinen ja hyvä suhde isäänsä. Molemmat ovat tasapainoisia lapsia erosta huolimatta. Opettajilta ja tarhasta on tullut kiitosta lasten kasvatuksesta : ). Toissapäivänä nuoremmalle sanoin, että menette huomenna iskälle yökylään, johon tämä tomerasti totesi, että ei kylään äiti kun se on mun toinen koti ; ).meilläkin. Äiti ei suostu edes ajatukseen että lapsella on kaksi kotia, sellaista lausetta ei saa lapsen kuullen edes käyttää että isän luonakin on koti. On kuulemma lapselle haitaksi jos sillä on kaksi kotia.
Lapsella ei saisi myöskään olla kahta joulua (isän luona oma joulu), isänpäivää ei saisi viettää (kortin poika laittaa mutta isän luo ei isänpäivänä tulla).. kaikki isään liittyvä tuntuu olevan haitallista lapselle. - tulee ongelmia
kun koulu alkaa kirjoitti:
Niin siinä tulee suru puseroon lapsella ja etällä lukemattomia kertoja. Pääasia siis että lähi saa elää onnellisesti elämäänsä?
mut minä oon valmis kuskaamaan lasta koulun alettua viikonlopuiksi.
ja taivun siihen ett lomat menee pääosin etällä.
- Anonyymi
2v liian pieni olemaan isällä pitkiä aikoja!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️651423Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia109855- 57690
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä46689- 53683
Missä kaikessa olet erilainen
Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.39677Linnasuolla poliisi operaatio
Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/864606025645Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli66633Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan69621Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.40616