sukupuolta olevat voivat?
mielestäni eivät voi.
Esim. en voi miesystäväni kanssa mennä lenkille, en soppaiemaan, jne.
Itse olen naimisissa.
Voivatko nainen ja mies olla ystäviä?
34
1841
Vastaukset
- HTZA
siitähän on jo pari viikkoa kun tätä keskustelua käytiin.
Vastaukseni on edelleen: EI voi. - torvinen t
muuta kuin teoriassa. Jos nainen on vähänkään nätti niin juoruakanpirulaiset pyörittävät kateellisina myllyään ja pashaa riittää.
- ei romantikko
ja jos nainen on ruma kuin seinästä revitty niin heti epäillään hänen ja miehen ystävyyden olevan miehenpuolelta tyyliin _Gabriel, tule takaisin_ ystävyyttä.
- Meriläinen
mulle on miehet olleet.
Olen aina viihtynyt enemmän ukkoporukassa. Siellä vähemmän pohditaan toisten asioita.
Ja juoruakkojahan on joka paikassa, mulla oli ystävä, kaveri miespuolinen jolla ei ollut asuntoa ja aina kun olin poissa kotoa öitä se oli mun asunnossa.
Naapurit luuli että me seurustellaan, mutta ei.
Meillä oli hauskoja reissuja ja nukuttiin samassa sängyssä mutta oltiin vain kavereita.
Kerrottiin toisillemme ihastuksista, hän oli kova naisten mies ja usein ihastui eri naisiin.
Mutta meidän vlinen ystävyys ei koskaan niistä tai muustakaan huonontunut.
Nyt hän on pilven päällä, ei sydän kestänyt.
Jos se suhde olisi mennyt sexin tasolle se olisi muuttunut eikä meistä kumpikaan halunut sitä.- HTZA
tarina.
Miksi rääkätä miestä tuolla tavalla? - kawe
HTZA kirjoitti:
tarina.
Miksi rääkätä miestä tuolla tavalla?määritteleminen onkin vaikea tai sitä on useamman tasoista, eikö......
Muutama, oikein pitkäaikainen miesystävä minullakin on. Heistä yhdellä on kolmas puoliso, yhdellä ensimmäinen ja kahdella toinen, mutta meidän ystävyys kestää. (yli 30v.) Olen sitä mieltä, että parhaan kaverin puoliso ei voi olla *ystävä ilman jännitettä. - Meriläinen
HTZA kirjoitti:
tarina.
Miksi rääkätä miestä tuolla tavalla?on ystävyydessä.
Jos sinä et pysty olemaan ystävä naisen kanssa niin se on voi voi.
Minulla on paljon miespuolisia ystäviä, enkä rääkkääkkään yhtään ketään heistä, heidän sexi suhteensa on toisaalla. - HTZA
Meriläinen kirjoitti:
on ystävyydessä.
Jos sinä et pysty olemaan ystävä naisen kanssa niin se on voi voi.
Minulla on paljon miespuolisia ystäviä, enkä rääkkääkkään yhtään ketään heistä, heidän sexi suhteensa on toisaalla.seksuaalinen jännite naiskaverien kanssa.
Voi olla että se on yksipuolinen.
Miehellä se on aina.
Sinuknkin "ystävilläsi".
Sinä et vaan sitä ymmärrä.
Ja se on sitä rääkkäämistä.
Et ole yksin, kaikki naiset ovat, tässä mielessä, samanlaisia. - Meriläinen
kawe kirjoitti:
määritteleminen onkin vaikea tai sitä on useamman tasoista, eikö......
Muutama, oikein pitkäaikainen miesystävä minullakin on. Heistä yhdellä on kolmas puoliso, yhdellä ensimmäinen ja kahdella toinen, mutta meidän ystävyys kestää. (yli 30v.) Olen sitä mieltä, että parhaan kaverin puoliso ei voi olla *ystävä ilman jännitettä.automaattisesti olla jännitteitä?
Minua ei saa kovin moni mies tuntemaan jännitettä, mutta kun sellainen vastaan tulee on siitä oksat pois.
Ja jos se sattuu olemaan varattu niin varon visusti menemästä lähellekään.
Aikansa kestää ja sitten on taas oma itsensä.
Mutta jos vapaasta puhutaan niin silloin mennään ja kovaa, mutta näitä miehiä on erittäin harvassa.
Kyllä ne ihan jännittämätömiä on useimmat. - HTZA
Meriläinen kirjoitti:
automaattisesti olla jännitteitä?
Minua ei saa kovin moni mies tuntemaan jännitettä, mutta kun sellainen vastaan tulee on siitä oksat pois.
Ja jos se sattuu olemaan varattu niin varon visusti menemästä lähellekään.
Aikansa kestää ja sitten on taas oma itsensä.
Mutta jos vapaasta puhutaan niin silloin mennään ja kovaa, mutta näitä miehiä on erittäin harvassa.
Kyllä ne ihan jännittämätömiä on useimmat.Miksiköhän sitä pitää olla jännitteitä??!!
Niin, miksiköhän?
:) - Meriläinen
HTZA kirjoitti:
seksuaalinen jännite naiskaverien kanssa.
Voi olla että se on yksipuolinen.
Miehellä se on aina.
Sinuknkin "ystävilläsi".
Sinä et vaan sitä ymmärrä.
Ja se on sitä rääkkäämistä.
Et ole yksin, kaikki naiset ovat, tässä mielessä, samanlaisia.pitänyt paikkaansa ainakaan mun exän suhteen.
Ja se on mies, eikä sillä ollut jännitteitä yhteenkään naiseen ja se on tosi. - HTZA
Meriläinen kirjoitti:
pitänyt paikkaansa ainakaan mun exän suhteen.
Ja se on mies, eikä sillä ollut jännitteitä yhteenkään naiseen ja se on tosi.:) :) :)
- Meriläinen
HTZA kirjoitti:
Miksiköhän sitä pitää olla jännitteitä??!!
Niin, miksiköhän?
:)jo yleistämästä toi ei edes ole sun tapaistas.
Jännitteet on ihan kivoja välillä, mutta ei niitä todellakaan ole kaikkiin.
- Steffo
Minun mielestäni ainakin miehellä voi olla naisystäviä. Päinvastainen asetelma onkin sitten jo vähän epäilyttävämpi juttu...
- HTZA
näköinen, voi suhde olla lähellä ystävyyttä.
Mutta, kuitenkin, siinä on, aina, takana kaipausta toiseen sukupuoleen. Jonkinlaista korviketta pääasialle se on. Parempaan kun ei voi päästä, ilman rasvaimua tai kasvojen korjausta. - O - Orvokki
HTZA kirjoitti:
näköinen, voi suhde olla lähellä ystävyyttä.
Mutta, kuitenkin, siinä on, aina, takana kaipausta toiseen sukupuoleen. Jonkinlaista korviketta pääasialle se on. Parempaan kun ei voi päästä, ilman rasvaimua tai kasvojen korjausta.15-vuotisen sitoutuneen parisuhteemme ajan naisia ystävinä, samoin kuin minulla miespuolisia. Mustasukkaisuus ei vaivannut, koska meillä meni hyvin ja olimme molemmat sitoutuneita. Vaikken itse ollut enää mallin mitoissa enkä läheskään yhtä tyylikäs, en kokenut hänen erittäin kaunista, pientä, siroa ja naisellista ex-vaimoaan uhaksi, enkä muitakaan todella viehättäviä naispuolisia ystäviään, joita kaikkia tapasimme välillä yhdessäkin, ainakin juhlissa.
Jonkin aikaa suhteemme päättymisen jälkeen meistäkin on tullut hyviä ystäviä. Minulla on nyt kaksi miespuolista ystävää, joiden kaikki parhaat ystävät ovat naisia. Muiden miespuolisten ystävien kanssa taidan olla heille ainoa naispuolinen ystävä tai kaveri. Ystävien kanssa olen aina pitänyt tarkoin rajani, ettei synny vääriä odotuksia. Kavereiden kanssa voi vaikka joskus vähän flirttaillakin, ystävien kanssa ei.
- Butternut
Minulla on useita miespuolisia ystäviä, ja heidän kanssaan käyn leffassa, lenkillä jne. Auton omistavat miespuoliset ystävät mielellään auttavat minua suurempien/raskaampien tavaroiden kotiinkuljetuksessa. Antoisinta kuitenkin on varmaan maailman parantaminen, viinilasin äärellä tai ilman. Moni tykkää puhua minulle naishuolistaankin, yritän neuvoa aina jos kykenen. Olen sinkku, joten voin valita ystäväni itse.
- sepe246
iän myötä, mutta pitää kuitenkin valitustaan, voi rakkaus muuttua hyväksi ystävyydeksi. Voihan hyvät ystävykset elää tasapainoista elämää elämänsä loppuun asti.
- ent.tehtaantyttö
..nuorempana naisena minulla ei ollut naisystäviä juuri lainkaan, paremmin tulin tulin miesten kanssa toimeen ystävinä ja tovereina. Samanalaiset kiinnostuksen kohteen kun olivat. Ajattelen aikalailla samoin kuin toi Hatsa, jos kysymyksessä ei sitten ihan oikeasti ole platooninen ystävyyssuhde, mikä on aika kuitenkin poikkeuksellista. Paras ystävä minullakin tällähetkellä on kuitenkin ex-miesystävä, toivon mukaan kaikki on hänen puoleltaan jo plaatonista...kyllä me voidaan jopa ostoksillakin yhdessä käydä...viimeksi kun hänen luonaan kylässä kävin, niin terveisiä hän myös miehelleni lähetti..no, itse toivon, että hän elämänsä naisen vielä rinnalleen löytäisi...se vaan en ollut minä. Yhdessä mekin sentään 8 vuotta...pyytänyt tuo on meitä kaikkia kyläilemään kesällä, jos siellä hänen kotiseudullaan liikutaan, taloa kun tuonne omalle kotiseudulleen rakentaa..vanhaa taloa kun uudeksi. Jonakin päivänä tuokin urakka sitten on valmis, ja sinne muuttaa mies, takaisin kotiseudulleen. Toivon, mukaan ei ystävyys tuo meidänkään sitten tuohon 500 km välimatkaan tyystin kaadu. Hänen uuteen naisystävään voi kylläkin kaatua. Tiedä sitten...sitäkään.
t.friidu - kutriina : )
No voisiko sinun miehesi mennä vapaasti naisystävänsä kanssa lenkille, soppailemaan jne.
Kyllä noissa ystävyysjutuissa eri sukupuolten välillä on jotain rajaa vedettävä. Esimerkiksi syömässä ja kahvilla voi käydä, mutta sallisitko miehesi mennä esim. tanssiravintolaan naisystävänsä kanssa. Eli sellaista ympäristöä ja tilanteita, joissa voi tunteet leimahtaa pitäisi välttää.
Nuo varmaan kuitenkin onnistuu sellaisen miehen kanssa, jota kohtaan ei todellakaan tunne mitään vetovoimaa. Miesten saattaa olla siinäkin tapauksessa vaikeampi hillitä itseään : )))) Mun mielestä sukupuolella ei ole väliä silloin kun haluaa olla toisen ystävä tai kaveri.
- HTZA
on sanoa, teillä kun on ne kampaajat, Rauli-poikanen ja Unto-lussukka ja mitä niitä nyt on.
Avonaisine paitoineen, sileä rinta, jossa on lievää punoitusta Brasialaisen vahanpoiston jäljiltä. Ja viehkeät liikkeet.
- Vastaus .
minä 61v mies käyn ja olen käynyt jo 10 vuotta naisystävien, kahden alta viiskymppisen kanssa lenkillä marjasa yms,
koskaan kumpikaan ei ole ollut kodissamme.
vaimo on nähnyt heidät 1-2 kertaa vupodessa.
ovat sen näköisiä että luonto suojelee koskemiselta,
mutta ovat hyvin mukavia ja älykkäitä.- miksikähän
eivät löydy samasta päästä.
- ikärajoite
miksikähän kirjoitti:
siksi kun ei kukaan ole kaunis enää meidän iässä,
on vain hyvin säilyneitä ja älykkäitä. - O - Orvokki
miksikähän kirjoitti:
ihmisten, ehkä omaksi lohdukseen, lanseeraama ajatus, jolla ei ole mitään tekemistä totuuden kanssa. Katsele ympärillesi tai vaikka televisiota; sieltä näet jatkuvasti paljon hyviä esimerkkejä päinvastaisesta. Monet kauniit nuoret naiset (ja miehetkin) ovat rahoittaneet yliopisto-opintojaan mallin töillä. Monen alan huippuasiantuntijoista suuri osa on kauniita ja edustavia.
Jotkut laiskoista, mukavuuden haluisista, kauniista ihmisistä keskittyvät jo nuoresta pitäen pelkästä ulkonäöstä huolehtimiseen ja laskevat koko elämänsä vain sen varaan. Älyllinen kapasitetti jää käytön puutteessa hyödyntämättä, ja siksi he tukevat myyttiä omalla elämällään. Tiedän yhden esimerkin meitä hieman vanhemmasta tunnetusta kaunottaresta, joka aikoinaan avioitui menestyvän varakkaan miehen kanssa ja leskeksi jäätyään etsi uuden, mahdollisimman varakkaan elättäjän. Hänen tehtävänsä on aina ollut huolehtia omasta kauneudestaan, kodista, lapsista ja miehensä hyvinvoinnista. Surullista on mielestäni se, että lapsensa puhuvat hänestä välillä säälien ja halveksivan alentuvasti. Mielestäni tällaiset esimerkit ovat poikkeuksia.
Myös kauneuden maailmassa menestyäkseen pitää olla myös älyä. Siitä näkyy julkisuudessa paljon hyviä esimerkkejä ja koko ajan tulee lisää. Esim. Vanessa Kurrin voisi mainita hyvänä esimerkkinä nuoremman ikäluokan monella tavoin viehättävästä, kauniista ihmisestä, jolla on myös älyä päässään. Lenitastakin voidaan olla montaa mieltä, muttei häneltä ainakaan kauneutta tai älyä puutu.;))
- RosaLiiin
voivat olla kavereita tai ystäviä keskenään.
Ystävyys huolehtii luottamuksesta joka suuntaan.
Pidän kyllä aika tarkat rajat,
jos on aviossa olevista ihmisistä kyse.
Naimisissa ollen en kyllä viitsisi miesystäväni kanssa toistuvasti lenkkeillä
ellei mieheni tai muita ihmisiä olisi mukana.
Enkä kyllä kattelis kauaa jos mieheni yhtenään
lenkkeilisi tai soppailisi
vain yhden naisystävänsä kanssa kahdestaan.
Mutta näin puolivallattomana voin ihan rauhassa lenkkeillä ja shoppailla
kaikkien naisystävieni ja vapaiden miesystävieni kanssa.
Taidanpa olla aika vanhanaikainen. - enm
- On parikin tosi hyvää ystävänaista joille voi jutella kaikesta, käydä paikoissa ja tuollaista...
Joskus on kyllä käynyt että kun olen heistä jollekin naisystävälle vihjaissut niin on tullut sanomista. Hyvä huomata tällaiset alkuvaiheessa...
Hyvä ystävä on kallisarvoinen ! voivat olla. Ainakin jos heidän ei tarvitse välittää ulkopuolisten ajatuksista. Kaikilta tuskin kuitenkaan onnistuu.
- susa51
Se riippuu kyllä varmaan ihmisistä.
Samaten siitä avio- tai avo- puolisosta.
Olen usein miettinyt tuota omallakin kohdallani.
Jos toinen on kovin mustis, kestääkö niitä riitelyjä asiasta.
- viivatiina
itse olen naimisissa ja mun miesystäväkin on naimisissa mutta voidaan kyllä mennä lenkille ja shoppailemaan jos siltä tuntuu ja yhteistä aikaa riittää yleensä kyllä vietetään aikaa yhdessä sillai että puolisotkin on mukana kun ei sitä aikaa muutenkaan tahdo liikaa olla.
- miljoonapulu
Heissan!
Minun mielestäni mies ja nainen voivat olla ystäviä. Olen kai ennakkoluuloton. Minulla on hyvä ystävä mies, naisystävien lisäksi. - O - Orvokki
on ainutlaatuinen, ei ole kahta samanlaista suhdetta. Tiedän kokemuksesta, että nainen ja mies voivat olla tosi hyviä ystäviä ja ystävyys voi kestää vaikka läpi elämän. Ystävyyden ja hyvän kaveruuden välistä rajaa on joskus vaikea vetää. Perinteiseen rooliajatteluun sitoutuneet sovinnaiset ihmiset tuskin voivat edes kuvitella ystävyyttä naisen ja miehen välillä. Jo kaveruus voi olla heille vieras ajatus, koska he luultavasti ovat kiinnostuneet aivan erilaisista asioista. Itse viihdyn yhtä hyvin sekä miesten että naisten maailmassa, vaikka usein koen perinteisesti miehisiksi luetut toimet kiinnostavammiksi. - Niihin sisältyy vähemmän ikäviä velvollisuuksia esim. mökillä tms. ympäristössä.
Joskus puoliso voi kokea toista sukupuolta edustavat puolisonsa ystävät uhaksi. Jos parisuhde perustuu luottamukselle ja toimii hyvin, ei sellaista pelkoa ole, ja puolison ystävästä voi tulla yhteinen tai puoliso voi jakaa ystävänsä kanssa sellaisia harrastuksia, joista toinen ei ole kiinnostunut. Joskus ystävä voi olla myös kollega ja jonkinlainen ystävyys voi kehittyä kollegan perheen kanssa. Mieleeni on jäänyt hauskoja muistoja siitä, miten yhden kollegan vaimo muistutti miestään, että Orvokin kanssa pitää käydä myös shoppailemassa tai Orvokki pitää viedä syömään keväällä parsaa lempiravintolaansa yhteisen matkan aikana. (O-O ei juurikaan harrasta shoppailua, mutta kävi nuorempana Keski-Euroopassa kenkä- tai vaateostoksilla. Ehkä vaimo varmisti samalla itselleen paremmat tuliaiset.);))
Joskus toista sukupuolta edustava ystävä saattaa odottaa suhteelta ystävyyttä enemmän ja silloin ystävyyssuhde vähitellen hiipuu, ellei ystävä vastaa odotuksiin. Yhteisen peiton alle eksyminen vain toisen toiveiden täyttämiseksi voi myös rikkoa ystävyyden - varsinkin ellei yhteinen kemia toimi sillä alueella.
Nuorena avioliiton alkuvuosina mustasukkaisuus asetti rajoituksia ystävyydelle, paitsi mieheni omien kavereiden kanssa. Vuosien kuluessa joistain miespuolisista ystävistäni tuli yhteisiä ja tietysti ystävien kumppanien tuleminen mukaan kuvioihin tasoitti tilanteen.
Tyttäreni paras ystävä pysyi kuvioissa mukana tyttären alettua seurustella, ja nuoret liikkuivat paljon kolmistaankin. Ystävyyssuhde päättyi ystävän kihlatun mustasukkaisuuteen. - aina jotain.
Ehkä tässä iässä on helpompaa pitää miehiä ystävänä kuin nuorempana, kun hormoonit eivät enää hyrrää niin paljon.
Kyllä mies ja nainen voivat olla ystäviä, mutta jos heidät nähdään monta kertaa yhdessä, ihmiset alkavat puhua että "se on sen kanssa". Ulkopuolisille asia on ongelma ei ystävyksille.
Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3492997Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3011463En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841292- 1081291
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991285Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591235- 481135
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi781037Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa24931- 33837