INSIGNIAN LAATU

koeajettujatestattu

kun menette tyypittämään uutta INSIGNIAa niin kiinnittäkääpä huomiota sisustan paskaan laatuun. Auton muoviosat oven kahvasta lähtien natisee ihan PERKELEESTI jo uutena. painelkaa ja väännelkää niitä muoviosia joka puolilta niin ymmärrätte mille auto kuulostaa vuoden päästä. Ajossa nuo eivät tuskin pidä mekkalaa kun koeajoauto on kokoajan lämmin.

Voin vain kuvitella mille auto kuulostaa -10 asteen pakkasesta lähtien. Sääli sinänsä että opel on säästänyt tässä kohdin sillä insignia tuntu olevan muuten paras etuveto-opel ikinä moottorivaihtoehdoiltaan ja muotoilultaan.

Takana taitaa olla opelin ajat jolloin tuotantolinjalta tuli oikeasti laadukkaita takavetoisia autoja. Esim. Omega.

47

10049

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • retertret

      Eikös tuo Omega ole yksi Opelin surkeimmista kyhäelmistä kautta aikojen!

      • uyiuiuiuiu

        Omega 2.5 ja sen isompi "johtajamalli" MV6 (3.0 V6) ovat molemmat moottoriltaan kestävää sorttia.
        Koneiden normaali käyntialue on 900-3000 rmp joten koneita ei tarvitse koskaan huudattaa rajoittimeen asti vaan väännön avulla kiihdytykset sujuvat ongelmitta. Tarvittaessa tehoreserviä on riittävästi (2.5V6 170 hv, 3.0V6 200hv?)
        Tuo automaattiloota toimii kuten "jenkissä" eli vaihtamiset menevät huomaamattomasti. Sport-asennossa vaihtamiset menevät normalia ylemmillä kierroksilla.

        Huollettuna niin moottori kuni lootakin kestävät normaalikäytöä pitkään.

        Varusteluluettelo on jo perusmallissa pitkä joten mitään oleellista ei puutu.
        Luisto- ja sutimisenesto pitävän auton tiellä myös liukkailla.

        Omegassa on hinta/laatu-suhde kohdallaan. Saat 2000-luvun tilavan farkun 90 -luvun Volvon, BMW:n, Audin tai vastaavan hinnalla. Ja on vielä hyvät varusteet ja pieni kulutus.


      • 348cid
        uyiuiuiuiu kirjoitti:

        Omega 2.5 ja sen isompi "johtajamalli" MV6 (3.0 V6) ovat molemmat moottoriltaan kestävää sorttia.
        Koneiden normaali käyntialue on 900-3000 rmp joten koneita ei tarvitse koskaan huudattaa rajoittimeen asti vaan väännön avulla kiihdytykset sujuvat ongelmitta. Tarvittaessa tehoreserviä on riittävästi (2.5V6 170 hv, 3.0V6 200hv?)
        Tuo automaattiloota toimii kuten "jenkissä" eli vaihtamiset menevät huomaamattomasti. Sport-asennossa vaihtamiset menevät normalia ylemmillä kierroksilla.

        Huollettuna niin moottori kuni lootakin kestävät normaalikäytöä pitkään.

        Varusteluluettelo on jo perusmallissa pitkä joten mitään oleellista ei puutu.
        Luisto- ja sutimisenesto pitävän auton tiellä myös liukkailla.

        Omegassa on hinta/laatu-suhde kohdallaan. Saat 2000-luvun tilavan farkun 90 -luvun Volvon, BMW:n, Audin tai vastaavan hinnalla. Ja on vielä hyvät varusteet ja pieni kulutus.

        Hyvin on MV6 pelannut. Vuosimalli on -98 ja autolla on ajettu pian 200tkm, eikä tosiaan natise eikä kitise paikat....tarkka teholuku on 211 hv.


      • Viisi mottia?
        348cid kirjoitti:

        Hyvin on MV6 pelannut. Vuosimalli on -98 ja autolla on ajettu pian 200tkm, eikä tosiaan natise eikä kitise paikat....tarkka teholuku on 211 hv.

        Olin kerran ostaa Volvon.
        Teollisuusneuvoksen rouvan 100tkm ajaman.
        Kyllä nitis pahasti ja laatua piti oleman.
        En ostannu, kun Nissanin.
        Vetäkää siitä, premiumilaiset!

        Kusipää panee autoonsa 10.000 liikaa, kun saa samat vermeet ja yhtäläiset ominaisuudet halvemmalla.
        Aattele: Saat yhden Volvo XC60:n hinnalla KAKSI laadukasta autoa.


    • olekkaan

      vielä koskaan istunu autossa jossa ei verhoilut natise kun niitä painelee ja varsinkin kovilla pakkasilla.Pysyppä poika vaan sielä huuhaa palstoilla lippalakkies kans.

      • opelmieheltä

        Sähän olet sitten selkeesti OPEL-mies. Mut niinhän ne sanoo et ku ei ole tietoa paremmasta ni voi olla tyytyväinen paskaankin.

        Pysy kaukana premiumeista!


    • <<<<

      TESTASIN JALKATILAT JA MUSTA OLI LENTOTUKIALUKSEN NÄKÖNEN

    • äly hoi

      "painelkaa ja väännelkää niitä muoviosia joka puolilta" ???!

      Panitko päreiksi koko pirssin ja koeajon ajat varmaan pottupellolla.
      Ota buranaa pari pilleriä, niin ei tartte purkaa raivoa jonkun tulevan opelin ostajan autoon.

      • natinat

        Eipä noita tosiaankaan tarvitse voimalla väännellä. Käyppäs kurkkaamassa niin huomaat itsekkin.

        Itselläkin jäi hieman halpa vaikutelma uutuudesta.


    • natisi

      ja oli kaikinpuolin heppoisen tuntuinen mutta Insignia oli jämäkkä.

      • innnsisksia

        insignia kitisee joka paikasta
        mulla ollut uutena mazda6 ohjaus puolsi
        volvo s60 "eli skodan osista tehty auto"
        automaatti pari kertaa temppuili,
        molemmat oli pari vuotta,
        sitten honda accord diesel,kesti kuusi vuotta ilman
        vikoja sitten tuli abs vsa ja kojelauta vikaa mitä ei merkkiliikekään saanut
        selville mistä johtui,
        nyt alla insignia ja onhan kauheaa kitinää ja räminää koko auto.


      • tuostatestistä

        Tuskimpa tuo mondeo tai saati passattia pieksee ikinä. Otteita tuosta testistä.

        - Ohjaus on kevyt ja melko herkkä eikä sellaisena ole Mondeon veroinen.

        - Rengasmelu oli selkeä pettymys. Sävyltään epämiellyttävä ääni alkaa jo hiljaisessa nopeudessa sileälläkin pinnalla.

        - Diesel raksuttaa kylmänä voimakkaammin kuin monilla kilpailijoilla

        - Edition-tason lähes kuvioimaton sisustuskangas on ainakin mustana alkeellisen näköinen.

        - Rengasmelun eristämiseen Opelin olisi vielä paneuduttava.

        - mitat ovatkin lähellä luokan suurimpia eli Mondeota ja Superbia. Sisätilat sen sijaan eivät ole vertailukelpoisia näiden mallien kanssa

        - Myös polvitila on pienehkö ja leveyssuunnassakin on ahtaampaa kuin monessa kilpailijassa. Sisään kuljettaessa päätä joutuu kallistamaan melkoisesti. Sisätilat ovat itse asiassa ahtaammat kuin Astra Sedanissa.

        - Etuviistoon katsottaessa loivat ja massiiviset etupilarit rajoittavat näkymiä ja matala takaikkuna ja loivat takapilarit heikentävät näkyvyyttä taakse.

        - Tyhjäkäynnin tuntumassa veto on ohutta (130hp diesel)

        - Hinnoiltaan Insignia sijoittuu kilpailuryhmässään keskitasolle.


      • Viisi mottia?
        tuostatestistä kirjoitti:

        Tuskimpa tuo mondeo tai saati passattia pieksee ikinä. Otteita tuosta testistä.

        - Ohjaus on kevyt ja melko herkkä eikä sellaisena ole Mondeon veroinen.

        - Rengasmelu oli selkeä pettymys. Sävyltään epämiellyttävä ääni alkaa jo hiljaisessa nopeudessa sileälläkin pinnalla.

        - Diesel raksuttaa kylmänä voimakkaammin kuin monilla kilpailijoilla

        - Edition-tason lähes kuvioimaton sisustuskangas on ainakin mustana alkeellisen näköinen.

        - Rengasmelun eristämiseen Opelin olisi vielä paneuduttava.

        - mitat ovatkin lähellä luokan suurimpia eli Mondeota ja Superbia. Sisätilat sen sijaan eivät ole vertailukelpoisia näiden mallien kanssa

        - Myös polvitila on pienehkö ja leveyssuunnassakin on ahtaampaa kuin monessa kilpailijassa. Sisään kuljettaessa päätä joutuu kallistamaan melkoisesti. Sisätilat ovat itse asiassa ahtaammat kuin Astra Sedanissa.

        - Etuviistoon katsottaessa loivat ja massiiviset etupilarit rajoittavat näkymiä ja matala takaikkuna ja loivat takapilarit heikentävät näkyvyyttä taakse.

        - Tyhjäkäynnin tuntumassa veto on ohutta (130hp diesel)

        - Hinnoiltaan Insignia sijoittuu kilpailuryhmässään keskitasolle.

        Kun luen autotestiä, jossa testataan penen perheen kauppakasiia, saan aina ja toistuvasti lukea, miten Hinnta alkaen-mallissa ei ole riittävästi tehoa, tavaratilaa ja miten keskipaikan matkustajalla on epämukava olla.
        Kommentoinpa tuossa nämä tuostatestistän esittämät poiminnat:

        Ohjaus kevyt.
        Niin stä sanotaan, jos omassa autossa on raskas.
        Vctran ohjaus oli kevyt kun sitä testattiin, mutta minusta se on oikein sopiva.

        Rengasmelu.
        En osaa sanoa, kun en ole ajanut, mutta jos Vectrasta on menty HUONOMPAAN suuntaan, niin johan on kumma. Epäilen juuri siksi, koska Vectra on hiljainen (vertailupohjaa vain Accordiin, jossa halkeamatkin kuuluu hyttiin).
        Mersu ei ollut sanottavasti hiljaisempi.
        Rengasvalinta auttaa varmasti.

        Diesel.
        En osat dieseliä juuri tästä syystä.

        Kangas.
        Tyylitaju ei ole koskaan viihtynyt samassa päässä automerkin lippalakin kanssa. Olisiko musta aina tyylikäs? Kyllä.
        Voisihan siinä olla tiikerinkarvaakin.

        Rengasmelu uudestaan.
        Kun olen ajanut Insignian, otan kantaa uudelleen: Ajan siihen koeajoon Vectralla ja Nokian Hakka 2:illa, joten vertailupohjaa on.

        Mitat ja tilat
        No, Mondeoon en koskisi, kun kaverini vaihtoi heti pois. Toiselta kaverilta lähti akka kun se osti Skodan. Superb ei saanut varauksetonta hyväksyntää melutasostaan testeissä.
        Lue niiden testit niin huomaat. Ford on aina ollut niissä hyvä ja koska se tehdään Saksassa, miksei olisi. Se vaan hajoaa. Kertovat monet.
        Tuuppaahan Mondeon puskuri naapurin vetokoukkuun ja saat poimia sen säpäleinä maantieltä. Mulla on Vectran puskuri tuupittu joka kulmasta ja joustaa ehjäksi.
        Isompia asioita.

        Polvitila.
        Pienehkö on, pitää paikkansa.
        Aina ei mahdu, mutta ei mahdu Mersuunkaan se, jolla on polvissa vettä gallona per kappale.

        Etupilarit
        Enpä ole nähnyt autoa jossa ei olisi etu- ja takapilareita.
        Jos ne jättää mainitsematta, on näkyvyys hyvä?
        Et kai mennyt tähän halpaan.
        Silmät kiinni ajettaessa on näkyvyys heikko aina.
        Osahan ajaa sillä tavalla koko ikänsä.

        Tyhjäkäynnin veto
        Enpä ole paljoa vedätellyt tyhjäkäynnin tuntumassa.
        Kaasun painaminen saattaa idioottia auttaa.

        Hinnat keskitasoa.
        Niinhän sitä pitääkin.
        Kukas sitä nyt ilmaiseksi antamaan Vuoden Autoa.


    • koeajanut.

      Ajoin tänään Insignialla about 30 km polanteisia talviteitä navakassa tuulessa. Auto vakuutti nimenomaan jämäkkyydellään. Ei hälyääniä, hyvä suuntavakavuus ja alhainen melutaso. Laadun tuntua.

      Jospa olikin niin, että pikku näyttelyvieraat saivat leikkiä omilla autoilla mehutarjoilun lomassa...

      • dfsdsfdfdsfsd

        Ilmeisesti et ole ostanut autoja ennen uutena. Kyllä ne monet ovat vaitinaisia tuoreena, mutta yllättävän nopeasti alkaa tulemaan erilaisia natinoita ja nitinöitä ja tuo insignia vaikutti erittäin natina herkältä juuri noiden osien sovittelun ääntelyn takia.

        Lukaseppas huvikseen opel club finlandin foorumilta koeajotunnelmia niin sielläkin asiasta todetaan ja yksi kommentti osuu aika hienosti ytimeen. "aluksi tuo natina lähinnä hymyilyttää mutta 20tkm jälkeen se todellakin vituttaa"


      • nemo611
        dfsdsfdfdsfsd kirjoitti:

        Ilmeisesti et ole ostanut autoja ennen uutena. Kyllä ne monet ovat vaitinaisia tuoreena, mutta yllättävän nopeasti alkaa tulemaan erilaisia natinoita ja nitinöitä ja tuo insignia vaikutti erittäin natina herkältä juuri noiden osien sovittelun ääntelyn takia.

        Lukaseppas huvikseen opel club finlandin foorumilta koeajotunnelmia niin sielläkin asiasta todetaan ja yksi kommentti osuu aika hienosti ytimeen. "aluksi tuo natina lähinnä hymyilyttää mutta 20tkm jälkeen se todellakin vituttaa"

        Sun persees natisee kun oot paskalla ja muulloinkin.


      • ensin kortti omistaa
        dfsdsfdfdsfsd kirjoitti:

        Ilmeisesti et ole ostanut autoja ennen uutena. Kyllä ne monet ovat vaitinaisia tuoreena, mutta yllättävän nopeasti alkaa tulemaan erilaisia natinoita ja nitinöitä ja tuo insignia vaikutti erittäin natina herkältä juuri noiden osien sovittelun ääntelyn takia.

        Lukaseppas huvikseen opel club finlandin foorumilta koeajotunnelmia niin sielläkin asiasta todetaan ja yksi kommentti osuu aika hienosti ytimeen. "aluksi tuo natina lähinnä hymyilyttää mutta 20tkm jälkeen se todellakin vituttaa"

        ennen kuin otetaan, vain näytteitä netistä kaivetaan. Itse ajoin auton ja oli ihan natinaton. Mutta rengas äänet kuului jokin verran ja ohjaus oli mielestäni liian herkkä, mutta silti auto kulki ihan hyvin suoraan eikä vedellyt/edes tuntunut tien urat.
        Enkä todellakaan edes omista opelia. Harkintaan laitettava malli.


      • provottaja
        dfsdsfdfdsfsd kirjoitti:

        Ilmeisesti et ole ostanut autoja ennen uutena. Kyllä ne monet ovat vaitinaisia tuoreena, mutta yllättävän nopeasti alkaa tulemaan erilaisia natinoita ja nitinöitä ja tuo insignia vaikutti erittäin natina herkältä juuri noiden osien sovittelun ääntelyn takia.

        Lukaseppas huvikseen opel club finlandin foorumilta koeajotunnelmia niin sielläkin asiasta todetaan ja yksi kommentti osuu aika hienosti ytimeen. "aluksi tuo natina lähinnä hymyilyttää mutta 20tkm jälkeen se todellakin vituttaa"

        "Lukaseppas huvikseen opel club finlandin foorumilta koeajotunnelmia niin sielläkin asiasta todetaan ja yksi kommentti osuu aika hienosti ytimeen. "aluksi tuo natina lähinnä hymyilyttää mutta 20tkm jälkeen se todellakin vituttaa""

        hieno provousyritys. OCF:n foorumilla ei ole mitään tuollaisia kommentteja.

        Sitä paitsi kukaan ei ole ajanut insignialla 20 tkm matkaa ...

        Eli kysy lapsi isältä rahaa uutee neppiautoon.


      • auton ostaja
        ensin kortti omistaa kirjoitti:

        ennen kuin otetaan, vain näytteitä netistä kaivetaan. Itse ajoin auton ja oli ihan natinaton. Mutta rengas äänet kuului jokin verran ja ohjaus oli mielestäni liian herkkä, mutta silti auto kulki ihan hyvin suoraan eikä vedellyt/edes tuntunut tien urat.
        Enkä todellakaan edes omista opelia. Harkintaan laitettava malli.

        Olen nyt vajaan viikon ajanut uudella Insigniallani ja auto on kokonaisuutena erinomainen.

        Rengasäänistä sen verran että hiukan tosiaan kumistaa (5-ovinen) n. 80 km/h vauhdista alkaen mutta joko korva tottuu tai kumina vähenee renkaan lämmetessä (?). Ääni tuntuu vaimentuvan eikä käytännössä hetken päästä kuitenkaan oikeasti häiritse.
        Otin auton Nokian nastarenkaalla 17" vanteella eli matalahko rengasprofiili.
        Ja tien pinnan kunnon vaihtelu vaikuttaa tietysti myös.
        Ainakaan kukaan kyydissäolija ei ole kiinnittänyt erityistä huomiota rengasääniin.

        Ehkä Citroen C5 oli ainoa koeajamani rengasäänien suhteen vastaava/hiljaisempi auto tässä normaalin palkansaajan hankittavassa hintaluokassa. Ja sekin voi kyllä olla koeajotilanteeseen liittyvä subjektiivinen oma mielikuvani. Mondeo oli myös melko hiljainen.
        Käytännössä koeajoin KAIKKI isomman keskiluokan perheautot, ihan Hyundaista lähtien. Uusi Avensis ei vielä ollut ajettavissa, kun jo olin kaupat tehnyt.

        1,8 bensakone on ihan riittävä normaaliin perheajoon mutta kiihtyvyys ei kyllä ole Vectran luokkaa. Insignia taitaa olla vähän painavampi. 6-pykäläinen vaihteisto aiheuttanee sen että normaali 80-90 nopeudella ei olla ihan vääntävimmällä kierroslukualueella eli käytännössä 6-vaihteella neljällä hengellä vääntö ei aivan riitä mäkisellä kantatiellä ajellessa.

        Toisaalta tasaisella tiellä ja moottoritie-nopeuksilla 6-vaihdekin riittää mainiosti ja pudottaa kyllä kulutusta ja pienentää moottoriääntä (joka ei kyllä juurikaan kuulu muutenkaan). Ja onhan ne viisi pienempää vaihdetta vapaasti käytettävissä tarvittaessa.

        Autosta tuntuvat löytävän erikokoiset kuskit hyvän ajoasennon. Omaan makuun ehkä ratin korkeussäädössä pitäisi päästä vähän korkeammalle, en tykkää istua lattialla formula-tyyliin vaan vähän korkeammalla. Toisaalta penkki säätyy erittäin monipuolisesti.

        Yksi vinkki ostajalle : ota peruutustutka. Takapään ulottuvuuden hahmottaminen on jotenkin hankalaa, tavalliseksi perheautoksi.

        Auto on kyllä ihan hiton tyylikkään näköinen, kalliimman näköinen kuin onkaan.
        Samoin varustetaso ja sisätilat erinomaisen riittävällä tasolla (essentia). Ja rahalla saa vaikka mitä vitkutinta jos haluaa (=pystyy).

        Sanoisin että Insignia on kokonaisuutena ehdottomasti paras auto mitä minulla on koskaan ollut Sanon tämän n. 15 autoa omalla rahalla ostaneena, eri merkkisiä, uusia ja muutama käytettykin. Aika näyttää mikä on laatu.

        Täytyi väsätä tämä kun oli niin typeriä useimmat noista "kokemuksista".
        Menevät höpö-höpö/kade/automyyjä -provot kategoriaan.
        Nämä on ihan tavallisen autonkäyttäjän kokemuksia; en ole sponssattu (valitettavasti) enkä ole sidoksissa autokauppa-businekseen millään tavoin.


      • auton ostaja - korjaus
        auton ostaja kirjoitti:

        Olen nyt vajaan viikon ajanut uudella Insigniallani ja auto on kokonaisuutena erinomainen.

        Rengasäänistä sen verran että hiukan tosiaan kumistaa (5-ovinen) n. 80 km/h vauhdista alkaen mutta joko korva tottuu tai kumina vähenee renkaan lämmetessä (?). Ääni tuntuu vaimentuvan eikä käytännössä hetken päästä kuitenkaan oikeasti häiritse.
        Otin auton Nokian nastarenkaalla 17" vanteella eli matalahko rengasprofiili.
        Ja tien pinnan kunnon vaihtelu vaikuttaa tietysti myös.
        Ainakaan kukaan kyydissäolija ei ole kiinnittänyt erityistä huomiota rengasääniin.

        Ehkä Citroen C5 oli ainoa koeajamani rengasäänien suhteen vastaava/hiljaisempi auto tässä normaalin palkansaajan hankittavassa hintaluokassa. Ja sekin voi kyllä olla koeajotilanteeseen liittyvä subjektiivinen oma mielikuvani. Mondeo oli myös melko hiljainen.
        Käytännössä koeajoin KAIKKI isomman keskiluokan perheautot, ihan Hyundaista lähtien. Uusi Avensis ei vielä ollut ajettavissa, kun jo olin kaupat tehnyt.

        1,8 bensakone on ihan riittävä normaaliin perheajoon mutta kiihtyvyys ei kyllä ole Vectran luokkaa. Insignia taitaa olla vähän painavampi. 6-pykäläinen vaihteisto aiheuttanee sen että normaali 80-90 nopeudella ei olla ihan vääntävimmällä kierroslukualueella eli käytännössä 6-vaihteella neljällä hengellä vääntö ei aivan riitä mäkisellä kantatiellä ajellessa.

        Toisaalta tasaisella tiellä ja moottoritie-nopeuksilla 6-vaihdekin riittää mainiosti ja pudottaa kyllä kulutusta ja pienentää moottoriääntä (joka ei kyllä juurikaan kuulu muutenkaan). Ja onhan ne viisi pienempää vaihdetta vapaasti käytettävissä tarvittaessa.

        Autosta tuntuvat löytävän erikokoiset kuskit hyvän ajoasennon. Omaan makuun ehkä ratin korkeussäädössä pitäisi päästä vähän korkeammalle, en tykkää istua lattialla formula-tyyliin vaan vähän korkeammalla. Toisaalta penkki säätyy erittäin monipuolisesti.

        Yksi vinkki ostajalle : ota peruutustutka. Takapään ulottuvuuden hahmottaminen on jotenkin hankalaa, tavalliseksi perheautoksi.

        Auto on kyllä ihan hiton tyylikkään näköinen, kalliimman näköinen kuin onkaan.
        Samoin varustetaso ja sisätilat erinomaisen riittävällä tasolla (essentia). Ja rahalla saa vaikka mitä vitkutinta jos haluaa (=pystyy).

        Sanoisin että Insignia on kokonaisuutena ehdottomasti paras auto mitä minulla on koskaan ollut Sanon tämän n. 15 autoa omalla rahalla ostaneena, eri merkkisiä, uusia ja muutama käytettykin. Aika näyttää mikä on laatu.

        Täytyi väsätä tämä kun oli niin typeriä useimmat noista "kokemuksista".
        Menevät höpö-höpö/kade/automyyjä -provot kategoriaan.
        Nämä on ihan tavallisen autonkäyttäjän kokemuksia; en ole sponssattu (valitettavasti) enkä ole sidoksissa autokauppa-businekseen millään tavoin.

        Korjaus tuohon varustetasoon, menee perkules sekaisin nämä : minulla on EDITION-varustetaso, siinä saa pienellä hinnan lisällä paljon oikeasti tarpeellista varustetta ja mukavuutta.
        COSMO-taso menee jo kerskan puolelle, mutta ota ihmeessä jos massia löytyy.

        Muuten edelleen samaa mieltä Insigniastani.


      • Viisi mottia?
        nemo611 kirjoitti:

        Sun persees natisee kun oot paskalla ja muulloinkin.

        Hyi, millaista kielenkäyttöä.
        Tuskin tuolla tavalla pystyy tekemään minkäänlaisia optimaalisia huomioita edes leikkiautoista.


      • Viisi mottia?
        auton ostaja - korjaus kirjoitti:

        Korjaus tuohon varustetasoon, menee perkules sekaisin nämä : minulla on EDITION-varustetaso, siinä saa pienellä hinnan lisällä paljon oikeasti tarpeellista varustetta ja mukavuutta.
        COSMO-taso menee jo kerskan puolelle, mutta ota ihmeessä jos massia löytyy.

        Muuten edelleen samaa mieltä Insigniastani.

        Olikos sinulla siis ennen Vectra, kun kiihtyvyyttä osasit arvioida?
        Mites se melutaso, ajo-ominaisuudet?
        Mikä sai valitsemaan Opelin, kun ajoit muitakin?
        Vaikka se on sellanen paska.


      • Autonostaja
        Viisi mottia? kirjoitti:

        Olikos sinulla siis ennen Vectra, kun kiihtyvyyttä osasit arvioida?
        Mites se melutaso, ajo-ominaisuudet?
        Mikä sai valitsemaan Opelin, kun ajoit muitakin?
        Vaikka se on sellanen paska.

        Kaikkihan nämä uudet autot on paskoja.
        Mutta Insignia oli vähiten paska.
        Aikaisempi autoni oli Volvo S60. Arvaa naurattaako väliraha. Naurattaa, ostan paljon pullaa erotuksella. Vectra on suvussa. Edelleen.


      • spr
        auton ostaja kirjoitti:

        Olen nyt vajaan viikon ajanut uudella Insigniallani ja auto on kokonaisuutena erinomainen.

        Rengasäänistä sen verran että hiukan tosiaan kumistaa (5-ovinen) n. 80 km/h vauhdista alkaen mutta joko korva tottuu tai kumina vähenee renkaan lämmetessä (?). Ääni tuntuu vaimentuvan eikä käytännössä hetken päästä kuitenkaan oikeasti häiritse.
        Otin auton Nokian nastarenkaalla 17" vanteella eli matalahko rengasprofiili.
        Ja tien pinnan kunnon vaihtelu vaikuttaa tietysti myös.
        Ainakaan kukaan kyydissäolija ei ole kiinnittänyt erityistä huomiota rengasääniin.

        Ehkä Citroen C5 oli ainoa koeajamani rengasäänien suhteen vastaava/hiljaisempi auto tässä normaalin palkansaajan hankittavassa hintaluokassa. Ja sekin voi kyllä olla koeajotilanteeseen liittyvä subjektiivinen oma mielikuvani. Mondeo oli myös melko hiljainen.
        Käytännössä koeajoin KAIKKI isomman keskiluokan perheautot, ihan Hyundaista lähtien. Uusi Avensis ei vielä ollut ajettavissa, kun jo olin kaupat tehnyt.

        1,8 bensakone on ihan riittävä normaaliin perheajoon mutta kiihtyvyys ei kyllä ole Vectran luokkaa. Insignia taitaa olla vähän painavampi. 6-pykäläinen vaihteisto aiheuttanee sen että normaali 80-90 nopeudella ei olla ihan vääntävimmällä kierroslukualueella eli käytännössä 6-vaihteella neljällä hengellä vääntö ei aivan riitä mäkisellä kantatiellä ajellessa.

        Toisaalta tasaisella tiellä ja moottoritie-nopeuksilla 6-vaihdekin riittää mainiosti ja pudottaa kyllä kulutusta ja pienentää moottoriääntä (joka ei kyllä juurikaan kuulu muutenkaan). Ja onhan ne viisi pienempää vaihdetta vapaasti käytettävissä tarvittaessa.

        Autosta tuntuvat löytävän erikokoiset kuskit hyvän ajoasennon. Omaan makuun ehkä ratin korkeussäädössä pitäisi päästä vähän korkeammalle, en tykkää istua lattialla formula-tyyliin vaan vähän korkeammalla. Toisaalta penkki säätyy erittäin monipuolisesti.

        Yksi vinkki ostajalle : ota peruutustutka. Takapään ulottuvuuden hahmottaminen on jotenkin hankalaa, tavalliseksi perheautoksi.

        Auto on kyllä ihan hiton tyylikkään näköinen, kalliimman näköinen kuin onkaan.
        Samoin varustetaso ja sisätilat erinomaisen riittävällä tasolla (essentia). Ja rahalla saa vaikka mitä vitkutinta jos haluaa (=pystyy).

        Sanoisin että Insignia on kokonaisuutena ehdottomasti paras auto mitä minulla on koskaan ollut Sanon tämän n. 15 autoa omalla rahalla ostaneena, eri merkkisiä, uusia ja muutama käytettykin. Aika näyttää mikä on laatu.

        Täytyi väsätä tämä kun oli niin typeriä useimmat noista "kokemuksista".
        Menevät höpö-höpö/kade/automyyjä -provot kategoriaan.
        Nämä on ihan tavallisen autonkäyttäjän kokemuksia; en ole sponssattu (valitettavasti) enkä ole sidoksissa autokauppa-businekseen millään tavoin.

        No koeajojen perusteella, sisälsi useita merkkejä päädyin cosmo varusteiseen insignia 2.o turboon, missä on tutkat ja tämä älykäs valojärjestelmä. Kun hinnoittelu on asiakkaan kannalta järkevä, huomioiden tuo busines line, niin se on siinä.

        Auto on paripvä sitten tilattu ja saan sen kevään korvilla..jees jees. Väriksi otin black sapphiren, mihin tehdään uutena liikkeessä kunnon suojakäsittely,siis maalipinnalle. On totta, että pitkähkö matkustaja ei parhaalla tavalla taakse sovi=pää katon tuntumassa, mutta aina valmistajat joutunee tekemään kompromisseja ja tässä tämä yhtenä. No tourer poistaa kyllä tuon ongelman....


    • exci

      Älä nyt minusta se vaikutti hyvin laadukkaalta.Itse olin koe ajamassa mersua ja bemaria päätin uteliaisuudesta mennä ajamaan myös opelin se kyllä yllätti,aloin pohtimaan ominaisuuksia ja hinta eroa bemuun ja mersuun,kiinnostaa saas nähdä mitä teen.Eiköhän tuo opelien laatu tänä päivänä ole hyvä.Vaimolla oli g astra monta vuotta se pelasi ainakin moitteetta kerran airbag valo piti käydä kuittaamassa.

    • koeajaja

      kävin kokeilemassa tänään UUDEN avensiksen.

      Taas kerran auto on pilattu halvalla nitisevällä muovilla. Ajettavuus niinikään on vähän niin ja näin. Ei siis mitään uutta.

      Istuimet ovat tehty jollekkin japanilaiselle 160 cm pygmille.

      Taas kerran toyota on jättänyt rakentamatta autoon jousituksen. No, eipähän ole siellä jousituksessa mitään mikä hajoasi, kun se on halvalla tehty.

      Nastarenkailla melu tunkee läpi.

      Kaiken hehkutuksen jälkeen Avensis oli pettymys.

    • Gastraus

      ...tuossa ollut muovia, kitinää, kutinaa, tutinaa, jne.. sen enempää kuin muissakaan nykyautoissa.

    • auton ostaja

      Minkä automerkin myyjä olet ?

      • Marlon

        sentään...Suomessakin tehty jo 270 Inkku kauppaa!Saksan Opel tehdas joutunut lisäämään kapasiteettiään,kun kysyntä on niin kova!!!Euroopassa mennyt 44000 Inkkua kaupaksi!Viedään suoraan"käsistä" ja Suomessakin saanut erinomaisen vastaanoton...lisää voi lukea Tekniikan maailman netistä,siellä on lisälinkkejä,jossa Inkkua suorastaan ylistetään!!!Mulla myös pelkästään todella POSITIIVINEN kokemus Inkun koeajosta,vaikkakin oli vaan 1.8 koneella...hakkaa mennentullen nämä ns.egon kohottaja merkkiromut!!!HYVÄ OPEL!Nyt koko paketti kerrankin lähes napakymppi!


      • auton ostaja
        Marlon kirjoitti:

        sentään...Suomessakin tehty jo 270 Inkku kauppaa!Saksan Opel tehdas joutunut lisäämään kapasiteettiään,kun kysyntä on niin kova!!!Euroopassa mennyt 44000 Inkkua kaupaksi!Viedään suoraan"käsistä" ja Suomessakin saanut erinomaisen vastaanoton...lisää voi lukea Tekniikan maailman netistä,siellä on lisälinkkejä,jossa Inkkua suorastaan ylistetään!!!Mulla myös pelkästään todella POSITIIVINEN kokemus Inkun koeajosta,vaikkakin oli vaan 1.8 koneella...hakkaa mennentullen nämä ns.egon kohottaja merkkiromut!!!HYVÄ OPEL!Nyt koko paketti kerrankin lähes napakymppi!

        Puhut just asiaa Marlon ! Insignia on parasta mitä 30 000 eurolla saa automaailmassa tällä hetkellä.
        Ja ehkä 40-50 tuhannellakin.


      • VDVDSDGS
        auton ostaja kirjoitti:

        Puhut just asiaa Marlon ! Insignia on parasta mitä 30 000 eurolla saa automaailmassa tällä hetkellä.
        Ja ehkä 40-50 tuhannellakin.

        järkevin auto mitä tällä hetkellä saa ja alle 30.000 euron lähtöhintaan. Vakiona erittäin tehokkaat ja hyvät kääntyvät!!! kaksoisxenonit ja automaatti-ilmastointi joka on luokansa huippua ja nämä on jo karvalakkimalleissakin vakiona! Myös parkkitutka taakse on vakiona kaikissa versioissa. Bensakoneina hiljaiset, vääntävät, bensapihit, palkitut, arvostetut, kiitetyt, ylistetyt, laajalla ja kunnolisella väännöllä varusteut TSI moottorit. Näkyvyys hyvä kaikkialle paitsi taakse, 12 vuoden puhkiruostumattomuustakuu, 2 vuoden takuu ja 3 vuoden maalitakuu. Pitkät longlife-huoltovälit ja edulliset huollot ja pienet vakuutusmaksut. Huoltovapaa jakopää ku on ketjulla kaikki TSI bensakoneet. Kunnonkokoiset sivupeilit.

        Erinomainen ajettavuus, mukavuus, jousitus, alusta, ohjaus, iskunvaimennus, hyvä ohjaustunto, vakaa maantiellä, ei tuuliherkkä.

        Iso kontti jossa fiksu twindoor luukku ja iso lastausuakko tuossa isoimmassa asennossa, penkit kääntyy kunnola pohjan kanssa tasan. Rengaskoko on vakiomalleissa fiksu 205/55R16. Jumalattomat jalkatilat takana ja myös kunnon pääntilat.

        Muuta vikaa ei tuossa oo ku rengasmelu karkealla asfaltilla ja se että se on edelleen Skoda (imago!).


      • yrtyrtyr
        VDVDSDGS kirjoitti:

        järkevin auto mitä tällä hetkellä saa ja alle 30.000 euron lähtöhintaan. Vakiona erittäin tehokkaat ja hyvät kääntyvät!!! kaksoisxenonit ja automaatti-ilmastointi joka on luokansa huippua ja nämä on jo karvalakkimalleissakin vakiona! Myös parkkitutka taakse on vakiona kaikissa versioissa. Bensakoneina hiljaiset, vääntävät, bensapihit, palkitut, arvostetut, kiitetyt, ylistetyt, laajalla ja kunnolisella väännöllä varusteut TSI moottorit. Näkyvyys hyvä kaikkialle paitsi taakse, 12 vuoden puhkiruostumattomuustakuu, 2 vuoden takuu ja 3 vuoden maalitakuu. Pitkät longlife-huoltovälit ja edulliset huollot ja pienet vakuutusmaksut. Huoltovapaa jakopää ku on ketjulla kaikki TSI bensakoneet. Kunnonkokoiset sivupeilit.

        Erinomainen ajettavuus, mukavuus, jousitus, alusta, ohjaus, iskunvaimennus, hyvä ohjaustunto, vakaa maantiellä, ei tuuliherkkä.

        Iso kontti jossa fiksu twindoor luukku ja iso lastausuakko tuossa isoimmassa asennossa, penkit kääntyy kunnola pohjan kanssa tasan. Rengaskoko on vakiomalleissa fiksu 205/55R16. Jumalattomat jalkatilat takana ja myös kunnon pääntilat.

        Muuta vikaa ei tuossa oo ku rengasmelu karkealla asfaltilla ja se että se on edelleen Skoda (imago!).

        on kunnollinne sinkitty suurlujuuskori ja erittäin täsmällisesti ja hyvin toimiva testeissä tehuttu manuaali ja toinen tarjolla oleva on useassa paikassa ylistetty ja kehuttu luokkansa paras automaatti DSG.


      • Marlon
        yrtyrtyr kirjoitti:

        on kunnollinne sinkitty suurlujuuskori ja erittäin täsmällisesti ja hyvin toimiva testeissä tehuttu manuaali ja toinen tarjolla oleva on useassa paikassa ylistetty ja kehuttu luokkansa paras automaatti DSG.

        ei paha, tuo Skodakaan,mutta se tyylikkyys ja muotoilu...Inkku on sekä sisältä etta ulkoa todella hieno ja lyö Skodan 100-0.Mitä noihin koneisiin tulee,niin joko tämän vuoden puolella tulee Opelilta myös 1.4 turbo ahdettuja koneita(130hv-160hv.)Tulevaan uuteen Astraan tulee todella mielenkiintoiset koneet esim.1.6 turbo(190hv ja 220hv,OPC 250hv)ja nämä kaikki tulee tietenkin myös Inkkuun!Täytyis vaan jaksaa odottaa vaikka vuosi,niin olisi mistä valita tuon moottorin suhteen ja millaisilta Inkun&Astran farkut tulevat näyttämään...?


      • Mikä se on?
        yrtyrtyr kirjoitti:

        on kunnollinne sinkitty suurlujuuskori ja erittäin täsmällisesti ja hyvin toimiva testeissä tehuttu manuaali ja toinen tarjolla oleva on useassa paikassa ylistetty ja kehuttu luokkansa paras automaatti DSG.

        Voisitko selittää mikä on suurlujuuskori?


      • suurlujuusteräs
        Mikä se on? kirjoitti:

        Voisitko selittää mikä on suurlujuuskori?

        Tämä termi on ns. käytännönkieltä ja me autoteollisuudessa kutsutaan suurlujuusteräkseksi terästä jonka vetomurtulujuus on yli 1000 N/mm2. VAG-konserni käyttää 1200 N/mm2 arvoltaan olevaa terästä joka voidaan vielä elektronisesti sinkitä.

        Monien maastoajoneuvojen rungothan valmistetaan n.2000 N/mm2 arvoisesta teräksestä, mutta näitä ei voida sinkitä.

        Mitä itse autoteollisuudessa töissä olleena voin todeta niin luulisin opelin käyttävän 850 N/mm2 terästä nuorrutuksen kanssa.

        terveisin Uudenkaupungin hitsari


      • huuhata
        suurlujuusteräs kirjoitti:

        Tämä termi on ns. käytännönkieltä ja me autoteollisuudessa kutsutaan suurlujuusteräkseksi terästä jonka vetomurtulujuus on yli 1000 N/mm2. VAG-konserni käyttää 1200 N/mm2 arvoltaan olevaa terästä joka voidaan vielä elektronisesti sinkitä.

        Monien maastoajoneuvojen rungothan valmistetaan n.2000 N/mm2 arvoisesta teräksestä, mutta näitä ei voida sinkitä.

        Mitä itse autoteollisuudessa töissä olleena voin todeta niin luulisin opelin käyttävän 850 N/mm2 terästä nuorrutuksen kanssa.

        terveisin Uudenkaupungin hitsari

        kirjoittelet, menepäs vaikka kouluun siitä. Ihan tavallista rautapeltiä se Skodan kori on, murtolujuus luokkaa 360 N/mm2, aivan siellä täällä käytetään suurlujuusterästä.


      • Viisi mottia?
        huuhata kirjoitti:

        kirjoittelet, menepäs vaikka kouluun siitä. Ihan tavallista rautapeltiä se Skodan kori on, murtolujuus luokkaa 360 N/mm2, aivan siellä täällä käytetään suurlujuusterästä.

        Mitä ihmettä?
        Tuliko tästä kotalootan mainospalsta?
        Tarviiko kotaloota vetolujuutta?
        Ei uskoisi.
        Luulisi kulkevan omalla koneella.


    • hallinlattialla

      Pitihän se käydä katsastamassa. Sisustassa mittariston ympäristö ja ovipaneelien osat tosiaan pitävät ääntä kun niihin koskee vähänkään voimaa käyttäen.

      Vieressä ollut 9-5 saab oli toista maata tuon ääntelyn kannalta, mutta insignia oli kyllä tyylikäs siitä ei pääse mihinkään.

      ps. Uusi accord oli huomattavasti laadukkaamman oloinen, joten siitä voisi katsoa vaihtoehtoa tuolle uudelle Opelille.

      • puristelija

        Kävin puristelemassa tuota eilen. Ei muuten natise yhtään sen enempää kuin hondakaan. Huomenna koeajolle.


      • Viisi mottia?

        Kun Vectraani huollettiin ajoin sillä välin Accordin ihan siltä varalta, että en menisi kokeilematta ohitse.
        Kone ei ollut mieleiseni ja rengasäänet (nimenomaan jopa asfalttisaumat) olivat häiritseviä.
        No, onhan se Vectra 2,0T vähän liina kova vertailukohta mille tahansa autolle, mutta näin Accord.


    • spr

      Aika rujosti sanottu, että kiinnittäkää sisäosien ym paskaan laatuun huomiota. Ei pidä asiasi paikkaansa. Olen kokeillut ko autoa eri koneversioilla ja sääoloissa,ja juuri tuotakin asiaa ajaessa huomioin, mutta ei natissu mistään, vaikka tienpinnat olivat ihan p....stä.

      Pakkanen ei aiheuttanut mitään ylimääräistä äänimaailmaa ja kaikki kahvat ja nippelit myös väänsin ja käänsin. Voisin vaik ostaa ko auton. Kokonaisuus vaikuttaa tosi laadukkaalta......

      • autonostaja

        Olen nyt ajanut Insignialla n.4000 km. Edelleen minusta tosi hyvä ajaa ja muutenkin mukava. Mutta : matkustajan puolen ovesta/ikkunasta alkanut kuulua ajoittain resonanssiääntä, särinää. En oikein pysty paikallistamaan mistä tulee. Lämpötilalla ei tunnu olevan merkitystä äänen esiintymiselle. Pidin ensin näitä muoviosien äänenpitämis-tarinoita ihan provoina, mutta niissä taitaakin olla perää. Samoin rengasäänet takana karkealla asvaltilla ovat kyllä liian kovat jos kerran puhutaan premium-luokan autosta. Muuten Insignia lunastaa lupaukset edelleen.


    • Ensio

      Laguna on paras kosla mitä Suomesta löytyy!

      • gdff

        Voi olla ihan hyvä, mut hirveen ruma. Ja se on aika iso ongelma. Itellä käytetty Cosmo 09 eikä valittamista.


    • koeajolla

      Tuli tänään koeajettua 2009 BL- mallin Insignia bensakoneella, ajettu oli alta 40tkm eli siistikuntoinen oli. Oven sisäpuolisesta aukaisukahvasta oli "kromit" karisseet muovin päältä ja muutoinkin olemus oli hieman muovisen oloinen mikä oli ehdottomasti pettymys.

      Käynnistettäessä ihmettelin kuinka selkeästi moottorin ääni kuuluu sisäpuolelle, pakoputki ehjä, ulkopuolelle ääni ei kuulunut niin häiritseältä. Kaupunkiajossa tuo ääni hieman huvitti, oli kuin 1980-luvun Fiestan äänet!

      Valtatienopeuksissa auto oli vakaa ajettava, rengas- ja muuta melua minusta liikaa, kuitenkin kyseessä on Opelin isoimpia autoja. Kulutus oli yllättävän suuri, mutta onhan autolla massaakin.
      Muotoilu on minusta tyylikäs, penkit kohtuullisen hyvät ja ajoasento ok.

      Jos uudessa Insigniassa on em. asioita saatu parannettua niin siinä voisi olla hyvä vaihtoehto parin vuoden päästä käytettyä etsiessä. Vanha Insignia ei täyttänyt meikäläisen kriteereitä.

      • Jujuh

        Itellä ollut myös 09vm jonkin aikaa käytössä ja täällä myös etuovien kahvat alkanut elämään.. Aika pieni ongelma, mutta yllätti kyllä.. Muuta huonoa en osaa sanoa, eli varsin hyvä auto kaikinpuolin. Uuteen inkkuun varmaan itsekin vaihdan joskus.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2661
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1228
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1115
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      998
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      964
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      929
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      13
      845
    8. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      835
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      296
      833
    10. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      39
      822
    Aihe