Menimme yli 45v sitten naimisiin ja vaimon taholta vaadittiin avioehtoon suostuminen. Ehto koski vaimon tulevaa perintöä vanhemmiltaan. Allekirjoitin sen.
Olen ollut perheemme elättäjä ja varallisuuden kartuttaja. Vaimo on ollut kotirouvana ikänsä.
Nyt hän peri vanhempansa jokin vuosi sitten.
KYSYMYKSET kuuluisivat näin:
1) Jos nyt eroamme, onko tämä >45 vuotta sitten allekirjoitettu avioehto vaimon perimään omaisuuteen voimassa?
2) Olenko ilman pienintäkään käyttöoikeutta vaimon perintöön?
Olen kuullut, että avioehdon voimassaololla on jonkinlainen pituus. Nyt se on ollut voimassa jo yli 45 vuotta.
2 selvää kysymystä
5
1418
Vastaukset
- pituus joka päättyy
siihen mahdolliseen avioeroon.
Eli, kyllä se pitävä on. Jos vaimosi ei vapaaehtoisesti perintörahojaan käyttöösi suo, jäät nuolemaan näppejäsi. - vaimon perinnön vuoksi?
Vai mistä tämä hinku vaimon perintöön nyt sitten on perujaan?
Jos liittonne on onnellinen, ei mikään estä vaimoasi käyttämästä perintöään teidän molempien elintasoa kohoittavasti. Mutta pakottaa et voi. Perintö on yksin hänen, ei sinun. - niin paljon käyttöoikeutta
kun vaimosi sallii sinulla olevan.
- suoraan
Avioliitossa molemmat hallitsevat nimissään olevaa omaisuutta, myös sinä, mikäli omaisuutta on omiin nimiin kertynyt.
Ositus suoritetaan vasta avioliiton purkautumisen jälkeen (myös kuoleman tapauksen), silloin vasta avioehdolla on merkitystä.
Suomessa vaimon katsotaan osallistuvan omaisuuden kartuttamiseen myös kotia ja lapsia hoitamalla. Nainen menettää näin tehdessään mm. oman eläkekarttumansa. Tulevaisuus on siis pyritty turvamaan avio-oikeudella.
Tuomioistuimet kohtuullistavat jaossa, myös avioehdon suojaamaa omaisuutta, mikäli liitto on kestänyt riittävän pitkään, aivan kohtuuttomia jakoja on siis mahdollista muuttaa. Tapaukset ovat aina tapauskohtaisia ja osittain päätökset myös riippuvat tuomioistuimista. - sinä vanha
ihminen teet enään rahalla,ja olethan sinä elämäsi varrella omaisuutta kerryttänyt,ja vaimosi ei saane paljoakaan eläkettä,perinnöllä hän korvaa eläkkeensä.
Tiedoksi,niissä käärinliinoissa ei ole taskuja:):)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 133996
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831639Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2641468Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä731455Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2371341Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121130Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041079Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341070- 931024
Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65993