Istumapaikoista

Isla Margaritalle

En ottanut niitä kalliimpia paikkoja koneeseen finnmatkojen lennolle.
Osaako joku kertoa onko niissä normipaikoissa tilaa enemmän kuin perusturistilennolla. Tai finskin reittilennoilla?
Kiitos etukäteen runsaista vastauksista ;=)

11

3093

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eikiitosh

      Finnmatkojen oma turistilentsikka on huomattavasti ahtaampi kuin perus finski lomalentokoneet.
      Paikat kokonsa puolesta menee näin (suurimmasta pienimpään):
      reittilentokone bisnes - reittilentokone tursti - finnair lomalento - finnmatkat lomalento.
      Nuo finnmatkojen koneethan oli ennen british airwaysillä ja niitten istuinpaikkamäärää pidettiin ennätyksenä ko. konetyypille, nyt finnmatkat rikkoi sen ennätyksen, valitettavasti.
      Exit ja normipaikkojen ero on jonkin verran (etenkin pitkät ihmiset joilla pitkät jalat), itse 172cm matkaajana pärjään hyvin normipaikalla.
      Tosin exit paikoissa tulee muistaa, että jos sattuu kaksi isoa miestä vierekkäisille 'exit' paikoille, niin se on paljon tuskaisempi lento kuin matkustaa normipaikalla.. pari kertaa nähnyt tällaisen tapauksen eikä ollut lainkaan herkkua ko. matkaajille tämä 'lisämaksu'.

      • xgdsh

        Niin, puhutko nyt näistä nimenomaan Isla Margaritalle lentävistä koneista?


    • Menossa 19.1

      Tässä Finmatkojen sivulta,
      "Kaikki pitkien, suorien B767-lentojen matkustajat saavat lisää kaivattua jalkatilaa - ilman lisämaksua. Boeing 767-laajarunkokoneiden istuinväli kasvaa 80-84 senttimetriin ja on markkinoiden tilavimpia. Eri lentoyhtiöiden kansainvälisillä lennoilla turistiluokassa ja tilauslennoilla istuinväli on tavallisimmin 78 - 81 cm."

      • eikiitosh

        http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Finnmatkat lennättää matkoillaan ennätyskuormia/1135233052480

        voihan se olla että sen 767:n istuinväliä kasvattavat, mutta en usko että se olisi finnmatkoista lähtöisin, vaan todennäköisesti ilmailusäännökset kieltää pitkät lennot niin pienellä istuinvälillä kuin mitä niissä on, joten ovat 'pakotettuja' kasvattamaan sitä jalkatilaa.
        Mitä tulee ylipäänsä yli 10h lentoihin niin pitäisi lailla kieltää ne 3 3 paikkaiset sillipurkit yli 6h lennoilla, ihan sovinnolla olisi vaan näitä 2 4 2 tai 3 4 3 istuinjärjestyksellä olevia laajarunkokoneita missä on 2 käytävää. Toinen käytävä koneessa helpottaa huomattavasti liikkumista koneen sisällä lennon aikana.


      • kommentoiw
        eikiitosh kirjoitti:

        http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Finnmatkat lennättää matkoillaan ennätyskuormia/1135233052480

        voihan se olla että sen 767:n istuinväliä kasvattavat, mutta en usko että se olisi finnmatkoista lähtöisin, vaan todennäköisesti ilmailusäännökset kieltää pitkät lennot niin pienellä istuinvälillä kuin mitä niissä on, joten ovat 'pakotettuja' kasvattamaan sitä jalkatilaa.
        Mitä tulee ylipäänsä yli 10h lentoihin niin pitäisi lailla kieltää ne 3 3 paikkaiset sillipurkit yli 6h lennoilla, ihan sovinnolla olisi vaan näitä 2 4 2 tai 3 4 3 istuinjärjestyksellä olevia laajarunkokoneita missä on 2 käytävää. Toinen käytävä koneessa helpottaa huomattavasti liikkumista koneen sisällä lennon aikana.

        Tarkoitin lähinnä sitä kun yleensä lennän esim. bangkokiin reittilennolla niin niissä on vaikio jalkatila DC-11:ssä. Se yleensä riittää... Niihin haluaisin vertailua niiltä jotka ovat lentäneet tuon matkan Isla Margaritalle.
        Kun teoriat on monasti eri kuin käytäntö.
        En viitsi maksaa tuota sikahintaa mikä on paremmista paikoista tuolle lennolle. Keksin rahalle muutakin käyttöä kuin maksaa "matkanteosta". Käytän rahan vaikka perillä retkiin...


      • Tzyde
        eikiitosh kirjoitti:

        http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Finnmatkat lennättää matkoillaan ennätyskuormia/1135233052480

        voihan se olla että sen 767:n istuinväliä kasvattavat, mutta en usko että se olisi finnmatkoista lähtöisin, vaan todennäköisesti ilmailusäännökset kieltää pitkät lennot niin pienellä istuinvälillä kuin mitä niissä on, joten ovat 'pakotettuja' kasvattamaan sitä jalkatilaa.
        Mitä tulee ylipäänsä yli 10h lentoihin niin pitäisi lailla kieltää ne 3 3 paikkaiset sillipurkit yli 6h lennoilla, ihan sovinnolla olisi vaan näitä 2 4 2 tai 3 4 3 istuinjärjestyksellä olevia laajarunkokoneita missä on 2 käytävää. Toinen käytävä koneessa helpottaa huomattavasti liikkumista koneen sisällä lennon aikana.

        Ei ole säännöksiä, valitettavasti.
        Reittilennot ovat tilaavampi kuin charterit.
        Esim Finskillä muissa koneissa on ihan Ok tilat mutta charter 757 koneet ovat rikollisen ahtaita.
        Itse olen 196 cm ja olen lentänyt tällaisella koneella Brasiliaa ja Intiaan. En olisi pystynyt ilman exit paikkaa noissa istumaan.

        istuintilat eivät sinällään riipu käytävien määrästä vaan siitä paljonko leveys ja pituussuunnassa on tilaa. 767 kone on tilavampi ja niissä on yleensä väljemmät olot. Niitä myös harvemmin käytetään charter lentoihin.

        Usein Exit paikoilla on enemmän jalkatilaa mutta sivusuunnassa paikat ovat ahtaammat, johtuen käsinojasta nousevasta pöydästä joka hieman kaventaa tilaa.

        Näihin matkustajien sullomisiin pitäisi todella saada jotkin rajat. Ihan matkustajien terveyden ja turvallisuuden takia. Mukavuus tulisi sitten bonuksena.


      • vastauksesta
        kommentoiw kirjoitti:

        Tarkoitin lähinnä sitä kun yleensä lennän esim. bangkokiin reittilennolla niin niissä on vaikio jalkatila DC-11:ssä. Se yleensä riittää... Niihin haluaisin vertailua niiltä jotka ovat lentäneet tuon matkan Isla Margaritalle.
        Kun teoriat on monasti eri kuin käytäntö.
        En viitsi maksaa tuota sikahintaa mikä on paremmista paikoista tuolle lennolle. Keksin rahalle muutakin käyttöä kuin maksaa "matkanteosta". Käytän rahan vaikka perillä retkiin...

        Siis, ei vieläkään vastausta alkuperäiseen kysymykseen...Minäkin tahtoisin tietää nimenomaan näistä isla margaritalle lennettävistä lennoista finnmatkojen toimesta.


      • houksi
        Tzyde kirjoitti:

        Ei ole säännöksiä, valitettavasti.
        Reittilennot ovat tilaavampi kuin charterit.
        Esim Finskillä muissa koneissa on ihan Ok tilat mutta charter 757 koneet ovat rikollisen ahtaita.
        Itse olen 196 cm ja olen lentänyt tällaisella koneella Brasiliaa ja Intiaan. En olisi pystynyt ilman exit paikkaa noissa istumaan.

        istuintilat eivät sinällään riipu käytävien määrästä vaan siitä paljonko leveys ja pituussuunnassa on tilaa. 767 kone on tilavampi ja niissä on yleensä väljemmät olot. Niitä myös harvemmin käytetään charter lentoihin.

        Usein Exit paikoilla on enemmän jalkatilaa mutta sivusuunnassa paikat ovat ahtaammat, johtuen käsinojasta nousevasta pöydästä joka hieman kaventaa tilaa.

        Näihin matkustajien sullomisiin pitäisi todella saada jotkin rajat. Ihan matkustajien terveyden ja turvallisuuden takia. Mukavuus tulisi sitten bonuksena.

        kunhan pari delaa lennolla liian ahtaan penkin takia, ja jos se todetaan kuolinsyyksi, ehkä sitten saadaan muutosta asiaan.
        Ja oikeasti, kuinka paljon se yksi tai kaksi lisäriviä paikkoja tekee lentolipun hinnassa lisää, jos mietitään esim. kapasiteettia 228 matkustajaa ->240 matkustajaa, kuinka paljon kalliimmaksi tulisi yksi lentolippu jos olisi pienempi paikkamäärä koneessa.
        Mutta ahneudellahan ei ole rajaa, ja niin kauan kun sillejä saadaan sillipurkkiin työnnettyä, touhu jatkuu, ja pahenee..


      • matkaaja-78
        kommentoiw kirjoitti:

        Tarkoitin lähinnä sitä kun yleensä lennän esim. bangkokiin reittilennolla niin niissä on vaikio jalkatila DC-11:ssä. Se yleensä riittää... Niihin haluaisin vertailua niiltä jotka ovat lentäneet tuon matkan Isla Margaritalle.
        Kun teoriat on monasti eri kuin käytäntö.
        En viitsi maksaa tuota sikahintaa mikä on paremmista paikoista tuolle lennolle. Keksin rahalle muutakin käyttöä kuin maksaa "matkanteosta". Käytän rahan vaikka perillä retkiin...

        Sinulle aloittaja!Sekin on tietysti suhteellista ostettujen paikkojen hinta.Me olemme lähdössä Isla de Margaritalle 26.1 ja ostettiin paikat "kalliimmalla" hinnalla.Maksoi 20 euroa/henkilö yhteensä menopaluu.Istumme mieluummin vierekkäin 2 hengen paikoilla kuin 3 vierekkäin.Kun istut paikalla jossa kolme penkkiä vierekkäin joudut mahdollisena keskellä istujana häiritsemään vieressäsi istuvia usein kun haluat vessaan.Maksan mieluummin 20 euroa siitä että saan istua rauhassa.


      • ihanks totta
        matkaaja-78 kirjoitti:

        Sinulle aloittaja!Sekin on tietysti suhteellista ostettujen paikkojen hinta.Me olemme lähdössä Isla de Margaritalle 26.1 ja ostettiin paikat "kalliimmalla" hinnalla.Maksoi 20 euroa/henkilö yhteensä menopaluu.Istumme mieluummin vierekkäin 2 hengen paikoilla kuin 3 vierekkäin.Kun istut paikalla jossa kolme penkkiä vierekkäin joudut mahdollisena keskellä istujana häiritsemään vieressäsi istuvia usein kun haluat vessaan.Maksan mieluummin 20 euroa siitä että saan istua rauhassa.

        Saako noin halvalla jo tuon paikan? Sit minäkin, ne varmaan löytyy sieltä mistä voi buukata paikkoja...Kiitos tiedosta! Kerro tuntemuksia kun tulette takaisin, hyvää lomaa teille!


    • vamonos!

      Hei! En osaa vielä sanoa, matka vielä edessä, mutta luotan kuitenkin, että meillä pitäisi ainakin olla enemmän jalkatilaa, koska me varattiin istumapaikat TuiFlyn nettisivulta etukäteen. Ja siellä oli vaihtoehtoina

      hinnat meno- ja paluulennolle/hlö:

      40.00 EUR Paikka jossa on seinä edessä (rajoitettu jalkatila)

      35.00 EUR Enemmän jalkatilaa (me otettiin nämä)

      20.00 EUR Normaali paikka

      20.00 EUR Premium luokka (siis tietenkin tämän voi varata vain jos on ostanut premium luokan lennot)

      Ja ystäväni suositteli, että kannattaa ostaa koneessa sellainen pakkaus, mikä sisältää silmiensuojan, korvatulpat ja niskätyynyn -> maksaa vaan 3,50 €

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Päivän Sanna: Nvidia sijoittaa miljardi dollaria Nokian osakkeisiin

      Nvidia merkitsee osakkeet 6,01 Yhdysvaltain dollarin osakekohtaisella merkintähinnalla tavanomaisten toteutumisehtojen t
      Maailman menoa
      66
      5842
    2. Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliin

      Yli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset
      Maailman menoa
      38
      4810
    3. Palkansaajilta kupattiin 27,5 mrd euroa työeläkkeisiin

      Jo pelkän himmelin toimintakulut olivat 400 miljoonaa euroa, jolla olisi mukavasti tuottanut myös sote-palveluja hyvinvo
      Maailman menoa
      124
      3760
    4. Enää viisi yötä Sannan kirjaan

      Ihan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut
      Maailman menoa
      14
      3601
    5. Suomessa Pohjoismaiden tyhmimmät demarit......aijaijai..

      Lasse Lehtinen sanoo suoraan, että Ruotsissa on fiksummat demarit kuin Suomessa. Ja Tampereella fiksummat demut kuin Hel
      Maailman menoa
      63
      3540
    6. Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021

      vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti
      Maailman menoa
      69
      3423
    7. Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"

      Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L
      Maailman menoa
      100
      2774
    8. SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensa

      SDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral
      Maailman menoa
      86
      2660
    9. IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!

      "Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k
      Maailman menoa
      28
      2587
    10. Nepotismi jytkyttää porvaristossa

      Taas uutisoidaan, että useampi perussuomalainen kansanedustaja on palkannut oman perheenjäsenensä eduskunta-avustajaksi
      Maailman menoa
      89
      2020
    Aihe