ja vielä Amaryllisasiaa

Eli kun joulunalla ostin tuon kukan,niin se oli iso nuppu.Nyt se nuppu on vielä levinnyt,ja varsi kasvanut,muttei vieläkään ole pullahtanut kuosistaan.

Eli pitäiskö sitä nyt jossain välissä myös kastella vai enkö kastele lainkaan kun pukkaa vaan nuppua?

En oikein kuukelilla löytänyt ymmärrettävää ohjetta tähän vaiheeseen.

Vai pukkaako tuo kukan vasta ensivuonna o_O

10

397

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tahtoo että se aukaisee kukkansa niin pitää kastella. kukka avautuu aika äkkiä sillä kastelemisella.

• aika huimaa vauhtia ja vasta sitten nuput aukesivat.
      Mies hoiti kastelu puolen ja antoi noin 1x viikossa hieman elämännestettä. (sita Virttaankankaalta tulevaa, joka oli seisonut ainakin vuorokauden)

• muistit välil

rekkautuuki buahahahaahah

• muistit välil kirjoitti:

rekkautuuki buahahahaahah

En vietä koko aikaa koneella ja sen minkä olen olen kirjautuneena.

• Myy-Pikkuinen

taitaa nyt käydä niin että se kasvaa jättiläiseksi ja lopuksi se kukka on mitä isoin koskaan...ei vaan en tiedä kukista mitään mut kaipa nuo jotka tietää pian vastaavat...ainakin asiallisemmin. =)

• issu56

kyllä sitä välillä pitää kastellakin, mutta vain lautaselle. Eli ei tykkää suorasta päältäkastelusta.

• ok.Kiitos vastauksista kaikille.Eli uskallan nyt sitä sitten vähän alkaa kastella.
      Toi kastelu vähän pelotti,kun joku ihme muistikuva oli,että sipulikukkia ei saa kastella kukkavaiheessa.Taitaa olla jotain omituista unta vaan.
      Tuossa olkkarin pöydällä se on huoneenlämmössä,mutta uskaltaiskohan sitä laittaa yöksi vaikka vähän patterin lähelle,jos sais enemmän lämpöä?

• tasainen lämpö kuitenkin ole parempi. saattaa kukat avutua mutta sitten kuihtuakkin yhtä nopeasti.

• majorica kirjoitti:

tasainen lämpö kuitenkin ole parempi. saattaa kukat avutua mutta sitten kuihtuakkin yhtä nopeasti.

Joo,noin tosiaan voi olla.

Ihan ei tää sisäkukka osasto taida olla parhaitten handlattu meikäläisellä...

• Telpet

kyllastynyt. Totaalisesti. Minulla on vesiasetelmassa, sekä kolme mullassa ja kaikki väsäävät edelleen uutta kukkaputkea.
      Aioinkin tänään, että jos vielä yksikin kukkaputki alkaa kasvamaan, se joutuu kellariin.
      Ensimäiset kukat tuli marraskuun puolivälissä.
      Nyt riittää tällä erää amarylliksiä.
      Kastele ihan hyppysellinen ja varovasti sekin, muuten se viruu sitä pitkää vartta. Kyllä se aukeaa kukkaansa siitä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      122
      5669
    2. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      64
      4020
    3. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      45
      3706
    4. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      31
      3089
    5. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2902
    6. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2439
    7. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      13
      2286
    8. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      12
      2252
    9. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1727
    10. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      1704
    Aihe