ja vielä Amaryllisasiaa

Eli kun joulunalla ostin tuon kukan,niin se oli iso nuppu.Nyt se nuppu on vielä levinnyt,ja varsi kasvanut,muttei vieläkään ole pullahtanut kuosistaan.

Eli pitäiskö sitä nyt jossain välissä myös kastella vai enkö kastele lainkaan kun pukkaa vaan nuppua?

En oikein kuukelilla löytänyt ymmärrettävää ohjetta tähän vaiheeseen.

Vai pukkaako tuo kukan vasta ensivuonna o_O

10

404

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tahtoo että se aukaisee kukkansa niin pitää kastella. kukka avautuu aika äkkiä sillä kastelemisella.

• aika huimaa vauhtia ja vasta sitten nuput aukesivat.
      Mies hoiti kastelu puolen ja antoi noin 1x viikossa hieman elämännestettä. (sita Virttaankankaalta tulevaa, joka oli seisonut ainakin vuorokauden)

• muistit välil

rekkautuuki buahahahaahah

• muistit välil kirjoitti:

rekkautuuki buahahahaahah

En vietä koko aikaa koneella ja sen minkä olen olen kirjautuneena.

• Myy-Pikkuinen

taitaa nyt käydä niin että se kasvaa jättiläiseksi ja lopuksi se kukka on mitä isoin koskaan...ei vaan en tiedä kukista mitään mut kaipa nuo jotka tietää pian vastaavat...ainakin asiallisemmin. =)

• issu56

kyllä sitä välillä pitää kastellakin, mutta vain lautaselle. Eli ei tykkää suorasta päältäkastelusta.

• ok.Kiitos vastauksista kaikille.Eli uskallan nyt sitä sitten vähän alkaa kastella.
      Toi kastelu vähän pelotti,kun joku ihme muistikuva oli,että sipulikukkia ei saa kastella kukkavaiheessa.Taitaa olla jotain omituista unta vaan.
      Tuossa olkkarin pöydällä se on huoneenlämmössä,mutta uskaltaiskohan sitä laittaa yöksi vaikka vähän patterin lähelle,jos sais enemmän lämpöä?

• tasainen lämpö kuitenkin ole parempi. saattaa kukat avutua mutta sitten kuihtuakkin yhtä nopeasti.

• majorica kirjoitti:

tasainen lämpö kuitenkin ole parempi. saattaa kukat avutua mutta sitten kuihtuakkin yhtä nopeasti.

Joo,noin tosiaan voi olla.

Ihan ei tää sisäkukka osasto taida olla parhaitten handlattu meikäläisellä...

• Telpet

kyllastynyt. Totaalisesti. Minulla on vesiasetelmassa, sekä kolme mullassa ja kaikki väsäävät edelleen uutta kukkaputkea.
      Aioinkin tänään, että jos vielä yksikin kukkaputki alkaa kasvamaan, se joutuu kellariin.
      Ensimäiset kukat tuli marraskuun puolivälissä.
      Nyt riittää tällä erää amarylliksiä.
      Kastele ihan hyppysellinen ja varovasti sekin, muuten se viruu sitä pitkää vartta. Kyllä se aukeaa kukkaansa siitä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      50
      3364
    2. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      552
      2078
    3. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      84
      1976
    4. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      17
      1960
    5. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      20
      1588
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1528
    7. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1386
    8. Millainen kaivattusi luonne on?

Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      90
      1349
    9. Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.

Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      1307
    10. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      48
      1230
    Aihe