Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

alkoholin osto alaikäisenä

hurrrtyjn

Jos yrittää ostaa alaikäsenä juomii nii tapahtuuks siit mitää jos jääki kii? Onks vaa et ne on siinä et "ei myyä" ja heihei.

57

13357

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdhshh

      näin käy.

    • sitten seuraukset

      Myyjä kutsuu paikalle poliisin, he vievät sinut asemalle asian selvittämiseksi. Myös vanhempiasi informoidaan asiasta ja kotiinviemisiksi saat isot sakot ja jos olet päälle 15-vuotias saat myös merkinnän rikosrekisteriin. Tosin riippuen alkoholin määrästä, jota koitit ostaa, voivat seuraukset olla isommatkin kuin pelkkä sakko.

      • ei näin

        Eli viime viesti oli täyttä paskaa, voi ne himaa soittaa mutta et saa siitä muuta.


      • qqfqwerfq
        ei näin kirjoitti:

        Eli viime viesti oli täyttä paskaa, voi ne himaa soittaa mutta et saa siitä muuta.

        ei ne mihinkään soita jos nyt et törttöile mitään, ne ei vaan myy sulle that's it


      • Idjdjdkd

        No siis nehän voi pyytää vaikka yhdysvaltain kaikki erikoisjoukot paikalle ja kuseen joudut jos jäät jumittaan, kandee vaa lähtee hiihtään, niillä (myyjillä) ei oo mitään oikeutta pitää sua siellä jos et oo varastanu mitää eikä varmaa sillonkaa. Mee vaa vaikka pikaruokapaikkaan ku sinne ei kai vartijatkaan saa tulla :D
        Gotta love bureucracy


      • hävettää

        toi on totta, siit tulee merkintä ja tosiaa sossuille otetaa yhteyttä ja vanhemmille ja siit alkaa saatanalline selvittely. Ei kannata noíta muita kuunnella ku ei niillä oo kokemusta. Ite yritin tosta keskustan siwasta ostaa mäyräkoiraa puoliks kaverille onneks viel 14-vuotiaana nii ei tosiaa tullu viel rikosrekisteriin merkintää..!
        Elkää leikkikö sillä alkoholilla, 18-vuotiaan jälkee teillä on helvetisti aikaa läträtä sillä!


      • Orrow

        Näin ei ole, mutta pitäisi olla...


    • sulle...

      miksi pitää ylipäänsä ostaa jotain vitun alkoholia? eikö omia aivoja löydy? suosittelen vahvasti kasvattamaan sellaiset.

      • sulle!

        ehkä kaikki ei haluu tulla samanlaisiks nörttiluusereiks ku sää!!


      • lähden nyt taas juomáan!

        MINÄ ELÄN, SINÄ ET :ddd


      • ihmettä?????
        lähden nyt taas juomáan! kirjoitti:

        MINÄ ELÄN, SINÄ ET :ddd

        Elää voi muullakin tavalla kuin juomalla, kakara.


      • Saatanan apina

        Sulla niit ei ainakaa oo


      • stöösmirrrrr

        ymmärsit väärin. meillä muilla on niin paljon aivokapasiteettia että pitää tyhmentää itseään alkoholil että osaa nauttia yksinkertaisista asioista. sinunlaiset ihmiset osaavat pitää hauskaa ilman koska tyhmän ihmisen mielestä ympyrää juokseminenkin on mielenkiintoista.


      • realshit3
        stöösmirrrrr kirjoitti:

        ymmärsit väärin. meillä muilla on niin paljon aivokapasiteettia että pitää tyhmentää itseään alkoholil että osaa nauttia yksinkertaisista asioista. sinunlaiset ihmiset osaavat pitää hauskaa ilman koska tyhmän ihmisen mielestä ympyrää juokseminenkin on mielenkiintoista.

        Tietääkö kukaa sattumoisin et alkoholi tuhoo pahiten alle 20-vuotiaan henkilön aivoja ja alkoholi TUHOAA aivosoluja! Suoraan sanottuna sinusta tulee tyhmä! Nielkää totuus.


      • DickHead
        realshit3 kirjoitti:

        Tietääkö kukaa sattumoisin et alkoholi tuhoo pahiten alle 20-vuotiaan henkilön aivoja ja alkoholi TUHOAA aivosoluja! Suoraan sanottuna sinusta tulee tyhmä! Nielkää totuus.

        hei paskakasa ketä nyt ei tietäisi että se tuhoo aivosoluja


    • Nimetön

      Onko idioottimaisempaa kysymystä kuultu?!
      Tosi typerää.. On ihan Syy miksi alaikäisille ei myydä alkoholia. Mutta, koska en ole itse ostanut (enkä aiokaan ostaa) luulen, että myyjät sanoo just tollee, ja ainakin pyytää henkkareita.

      Vink vink: En suosittele juomista.

    • kipaatti

      Jos yrität "lokkaa" niin ei sinulle siitä mitään voi käydä, se on myyjän vika jos on myynyt ala-ikäiselle, mutta vanhemmille voi tulla ilmoitus mitä olit yrittämässä ostaa

    • RasJohnson

      Pistät juomat kassalle, tulee sun vuoro. Myyjä kysyy papereita. Sanot että unohtu. Et saa ostettua, voit lähteä lätkimään ihan vapaasti. Ei ne minnekää kytille siitä soita.

      • punkkarimuija92

        meet vaan lokkaa sinne ja ku joku hakee sulle juomat lähet vittuun, ei siit voi jäädä kii. ja jos kytät tulee vastaan ku oot juomas ni ne yleensä vaa kattoo et kaadat kaikki juomat maahan. mulle ei ainakaa koskaa soitettu himaa.


    • tuskin ilmoitetaan

      kotiin tai poliisille. Hakija siinä saa kovat seuraamukset. Mutta, mutta... Jos jäät juomisesta kiinni poliisille tai jollekin muulle "virkaihmiselle" (nuoriso-ohjaajat, opettajat, sosiaalialan työntekijät jne.) niin ilmoitus lähtee kotiin ja samantien myös lastensuojeluun. Laki velvoittaa näitä ihmisiä tekemään ilmoituksen. Esim. poliisi tekee virkavirheen jos jättää ilmoittamatta alaikäisen juomisen. Jos alaikäisellä on hallussaan alkoholia, niin myös se on ilmoituksen tekemisen peruste.

      Kun illalla lähtee niiden pussikaljojen kanssa ulkoilemaan, niin kannattaa miettiä mahdollisia seuraamuksia. Haluatko juosta lastensuojelussa perheesi kanssa säännöllisesti ja haluatko, että nämä sosiaalitantat ravaavat kotonasi tarkastamassa millaisissa oloissa elät...

      Älkää epäilkö, etteikö em. kirjoitus olisi totta. Olen itse tällainen "virkaihminen" jota laki velvoittaa ilmoittamaan alaikäisten törttöilyistä, myös siitä dokaamisesta.

      • helinä.keiju

        ja vanhemmille jos on alle 15v
        voi olla että sossuunkin koulusta ainakin
        jos koulussa jää kiinni tupakasta poliisit
        sossu ja vanhemmat siis alle 15 sellaista
        on meilläpäin


      • yli 20 kertaa yrittänyt.
        helinä.keiju kirjoitti:

        ja vanhemmille jos on alle 15v
        voi olla että sossuunkin koulusta ainakin
        jos koulussa jää kiinni tupakasta poliisit
        sossu ja vanhemmat siis alle 15 sellaista
        on meilläpäin

        noniin. täällä on näköjään kaikemaailman "sossutantta_tarinoita". Ei siinä kassalla tarvitse sanoa, että on alaikäinen. siinä vaan kaikessa rauhassa nostat kamat (röökit, bisset lonkerot jne.) kassalle ja tervehdit. myyjä alkaa normaalisti piippaamaan tuotteita. jos myyjä ei ole ennen tätä kysynyt papereita, ei hän sitä kysy enää. MIKÄLI myyjä kysyy paperit, voit vaikka mukia tutkia lompakkoasi. "helvetti, missä se nyt on. noo ei auta ku lähtee kotoa kattomaan" :-D. onnea kaikille yrittäjille.


      • jebaaaa123
        yli 20 kertaa yrittänyt. kirjoitti:

        noniin. täällä on näköjään kaikemaailman "sossutantta_tarinoita". Ei siinä kassalla tarvitse sanoa, että on alaikäinen. siinä vaan kaikessa rauhassa nostat kamat (röökit, bisset lonkerot jne.) kassalle ja tervehdit. myyjä alkaa normaalisti piippaamaan tuotteita. jos myyjä ei ole ennen tätä kysynyt papereita, ei hän sitä kysy enää. MIKÄLI myyjä kysyy paperit, voit vaikka mukia tutkia lompakkoasi. "helvetti, missä se nyt on. noo ei auta ku lähtee kotoa kattomaan" :-D. onnea kaikille yrittäjille.

        tämä se on asiaa =DDD


      • dumbasslol
        helinä.keiju kirjoitti:

        ja vanhemmille jos on alle 15v
        voi olla että sossuunkin koulusta ainakin
        jos koulussa jää kiinni tupakasta poliisit
        sossu ja vanhemmat siis alle 15 sellaista
        on meilläpäin

        mistä ne tietää ootko 15v jos sulla ei oo papereita? Yhtä hyvinhän voisit olla aikuinen, jolla nyt vain ei satu olemaan lappuja mukanaan.


      • ahahhapällit
        dumbasslol kirjoitti:

        mistä ne tietää ootko 15v jos sulla ei oo papereita? Yhtä hyvinhän voisit olla aikuinen, jolla nyt vain ei satu olemaan lappuja mukanaan.

        kyll sen ny vittu näkee XDDD aivot taitaa olla jo aika mössöpaskaa alkoholin takia jossei 15v ja yli 18v erota XDD päivän naurut!! laskette varmaa noi varmistus jututki laskimella XDDD AHAHAAHAHAHAHHAHAAHAHAHAAH


    • poika93fsdjfhas4

      Itse olen 17-vuotias ja olen hakenut aina itse omat juomani 16v lähtien. Yleensä kysyy paperit; vastaan ettei ole. Myyjä vastaa, ettei voi valitettavasti myydä minulle tällä kertaa. Kävelen ulos kaupasta ja suuntaan seuraavaan kauppaa. Jos sieläkään ei myydä, niin seuraavaan. Yleensä n. joka kolmannsella kerralla myydään. Se myydäänkö alkoholia, ei ole juurikaan riippuvainen kaupasta, vaan lähinnä yksittäisistä myyjistä. Eli ei ole väliä yrittääkö isosta vai pienestä kaupasta. Tosin isossa kaupassa voi tulla helpommin noloja tilanteita, jos törmää esimerkiski valmentajaan/opettajaan samalla kun on kassalla yrittämässä ostaa:DD

      • s<fsfsa

        millasilta myyjiltä saa sit yleensä ostettuu? nuorilta vai vanhoilta..? :D


      • poika93fsdjfhas4
        s<fsfsa kirjoitti:

        millasilta myyjiltä saa sit yleensä ostettuu? nuorilta vai vanhoilta..? :D

        No ulkomaalaiset myy useimmiten. Sitten sellaset vähän epävarman näköiset juuri 18v täyttäneet. Itse kun olen hommaa sen verran kauan harrastellut, niin tiedän jo muutaman myyjän, jotka eivät ikinä kysy keneltäkään papereita, joten yritän käydä ostamassa aina silloin, kun heillä on työvuoro. Kun menee kassalle, tulee käyttäytyä mahdollisimman luontevasti ja itsevarmasti ottaen myyjään katsekontakti. Jos ostaa alkoholin lisäksi samalla myös ruokaa, tuo se "aikuismaisemman" vaikutelman. Kannattaa pukeutua myös vähän aikuismaisemmin, eli et mene kassalle pinkki sveapipo päässä.


    • Näin tulee käymään

      Jos yrität ostaa alkoholijuomia tai tupakkaa alaikäisenä, eikä mene läpi, niin myyjä hälyttää paikalla FBI:n. Sinut kuljetetaan helikopterilla Teksasiin, jossa sinulle langetetaan rangaistuksena kuolema sähkötuolissa.

      Se ei siis kannata.

      • STEALER97

        meet kassalle, myyjä kysyy papereita sanot: "ei nyt satu olemaan matkassa", myyjä sanoo: "en voi myydä.". Vastaat siihen sitten että TYHJÄ ARPA JA nappaa juomat kantoo ja juokset ulos! :OMFG


    • v.94

      Laittaa järkevämmät vaatteet päälle, ei teinivaatteita.
      vaikka kuulkaa sormus nimettömään ja pyörittelee autonavaimia kädes, pelkkaa rahaa mukana, jos se kysyy henkkareita sano että jäi autoon. jos ei usko, tiuskasee, et mulla on kiire ja häipyy sitte vaan.
      mä oon aina onnistunu noin :) ei oo henkkareita kysynykkää.

    • kokemusta on

      ne kysyy papereita vastaat ei ole ne sanoo no sit et saa juomia ja sit lähet vittuuntuneena kaupasta pois ja oot sen päivän selvinpäin kunnes tajuut pyytää jotain hakijaa =)

    • sini simpukka

      oon 16 v ja ne myy mulle aika mones kaupas

    • arska 95

      ne kysyy vaa papereita sanot et ei oo ja sit vaa lähet vittuu en ymmärrä yhtään alkoholin ikärajoja alle 18 vuotiailla ei muka maksa oo riittävän kehittynyt ite vedin ekat kännit 12 v eikä käyny mitenkää

    • jonneweb

      Jos partaa on, nii antaa kasvaa vaan. Se tekee heti vanhemman näköseks.

    • essirsgh

      teet sillee et menet kauppaan otat juomat menet kassalle ja sit jos se kysyy paprui ni oot vaa et eioo ja lähet vetää ja hyväksyt ettei menny läpi. näin kävi mulle usein ennen, tosin sitku vähä ulkonäkö muuttu, pukeuduin siistimmin ja silleen, ni nou probleem. baareihinki pääsen

    • 15+10

      Itse ostan 14-vuotiaana omat juomat. Ja olen poika.

    • 2+12

      Joo itekki tunnen pari 14-vuotiasta joilta ei kysellä papereita. Vähän aikuismaisemmalta pitää näyttää.
      Jos paperit kysytään, niin pitää vaan sanoa että ei tullu mukaan ja myyjä pahoittelee että en mä sitten voi myydä. Sitten pitää vaan lähtee pois -> seuraavaan kauppaan.

      Kerran kävi silleen, että pistettiin yhdelle spurgulle rahat että hakis lonkeroo jne, ja sitten tää spurgu joka normaalisti vetää leijonapullon yhdellä huikalla päättää olla ottamatta muovipussia ja kävelee kaupasta ulos syli täynnä "teinijuomia". Ja kappas vain vartija lähti ukon perään, ja kaverin kanssa livistettiin pakoon. Hetken päästä mentiin taas ettiin tää spurgu ja kysyttiin että mitä sille sit tapahtu, ja se sano että vartija otti ne juomat siltä pois ja että me voidaan kaverin kanssa hakee ne rahat mitkä niihi meni nii kaupan kassalta. No mentiin sinne sitten kyselemään kassalle että tietääkö ne missä vartija pyörii, myyjä soitti vartijalle joka arvas että asia koskee 'jotain juomia' ja siellä ne meidän lonkerot oli kassalla ja myyjä otti niistä hinnat ja pisti rahat käteen ja kuittaukset. Eikä tietookaan poliisista, eikä hakijakaan saanu mitään sakkoja koska se ei ollu vielä ehtiny antaa meille niitä juomia. Että ihan kiva sinänsä. Joissakin kaupoissa kyllä saattaa olla vähän eri systeemit..

    • kljaa lnkeroo

      kokemusta on! mä ja mun yks kaveri yritettiin ostaa kaljaa, tai siis kaveri yritti.. ja ku se tuli kaupasta ulos mentiin yhelle kulmalle jossa juomat oli tarkotus jakaa, ja by the way kaveri on 16 mä 15 se sai ulos. ja sit ku oltiin jakamas niit juomii jtn kaljaa ja lonkeroo.. sit tuli vartijat nappas meidät ja soitti poliisin ja poliisi vei kotiin ja piti puhuttelun vanhempien kanssa ja mä en onneks saanu rikosmerkintää ku en ehtiny vielä pitää alkoholia hallussa tai jotain,,kaveri tais saada sakon ja jotain vakavempaakin..

    • SHAMEFULTEENBASTARDS

      HYVIN HÄVYTÖNTÄ!

    • Jos et itse saa sitä kaupasta, niin olet liian nuori sitä käyttämään.

      Helppo yhtälö.

      • boss

        Olen 14v ja varastan kaikki juomani kaupasta eli ole tarpeeksi vanha käyttämään alkoholia.


    • joumanyu

      siis mun pari kaverii koitti ostaa 17w kaljaa ni ku ne jäi kii siit ne sai 50 päiväsakkoa , 2500€ euroa korvauksia myyjälle henkisistä kivuista ja 1.5v ehdotonta, mut se kyl pääse vapaaks ens viikoloppun, et ei täs kummempii.

    • jekdosoodilainenjouk

      mee viroon ja etsi semmonen viinakauppa jossa ei oo asiakkaita sillon, niin varmasti myyvät. ei niitä kiinnosta, on kokeiltu ja tuli ostettuakin

    • -94

      Ite harvoin edes ostan suomesta, koska tuon aina virosta sillon tällön ison satsin kotiin. Kyllä sitä jo mopokesänä käytiin siwasta ostaa mäyrikset karjalaa....Harvoin on ollu myymättä, kun myyjä sai jostain semmosen kuvan että olen 18, varmaan oli samaa näköä jölläin muulla asiakkaalla?

    • fykjujiuyfjky

      Miljoona kertaa ostettu ilman papereita tai papereiden kanssa. Jos ostat ilman papereita etkä saa ulos sanot että paperit unohtu. Jos epäilee papereita kävelet vaa saman tien vittuun siitä kaupasta. Aina oon kyl papereilla ulos saanu.

    • 0menapoika

      Tykkään muroista.

      • _make__

        mitä se tähän keskusteluun kuuluu että tykkäätkö sä muroista vitun ääliö


    • kuplaverho
    • Esa21

      Varmaan hankaloittanut homma kun myyjien ''pitäisi'' tarkistaa jokaiselta henkkarit joka näyttää alle 32v..

      • Esa21

        siis 30v*


    • timo

      Kävin eilen ripulilla kahesti.

    • nörtti 14w

      kivaku ilmotetaa lastensuojeluun jos on esim hallus alkoholia sittehä ei sais vetää xylitol purkkaa koulus koska xylitol on alkoholi, ja jokasel on veres alkoholii (kolesterolii c27h45oh)

    • lol joku kemisti

      kaikkia kiinnostaa professori Kemian mutinat. Tiedät kyllä ittekki et alkoholi josta tulee känniin on metaania eikä ksylitolia. URPO!! (yritti pätee) :D

      • kemisti1

        Alkoholi, josta tulee känniin, on kyllä etanolia... Metaani on kasvihuonekaasu ja jos tarkoitit metanolia se on tappavaa jo hyvin pieninä määrinä nautittuna, vielä pienempinä määrinä sokeuttavaa


    • pippelinoita12320323

      JUOKAA VIINAA, VIINA ON HYVÄÄ!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2474
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2173
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1818
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1611
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1555
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1508
    8. 54
      1370
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1319
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1244
    Aihe