Miten, minne ja paljon maksaa?

nuorineiti23

Niin, tässä ollaan kateltu ja etitty tietoa thaimaasta kun lennot tuli bangkokkiin varattua. Olisiko kellään tietoa paljon matkustaminen ja yleinen eläminen maassa maksaa, tarkoitus olisi olla yksi yö bangkokissa ja suunnata siitä ko taolle ja pyöriä siiaminlahden puolella reilut kaksiviikkoa, Lähinnä mietityttää matka taolle ja sen hinta ja kuinka vaikeaa matkoja on varata ja ylipäänsä maassa liikkua, kun ei ole minkäänlaista kokemusta aasiassa matkailusta... Ja turvallisuudesta kaipaisi tietoa, onko bungaloweissa turvallista yöpyä ja liikkua öisin kaupunkien kaduilla?
Ps, Kaikki tieto maasta on tervetullutta:)

Kiitos!

11

1440

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minun mielestä

      Ruokailu 2-10 e päivä,yöpaikka 10-20 e/yö.Kulkuneuvot kaupungeilla 1-2 e ,bussit halpoja.VIP-bussi mm Udon Thani-Pattaya oli muistaakseni n 12e;matka 7-800 km,hintaan sisältyi ruoka,juoma,huopa....Paikalliset ihmiset ovat avuliaita,jos apua kyselee.Kielitaito siellä ei tosin ole kaksinen.Turvallisuus.Se on vähän itsestä varmaan kiinni.Aamuöisinhän niitä erilaisia toikkailijoita piisaa joka maassa.Mukava maa,ei muuta kuin sekaan vaan.Itse lähden just taas 3 kuukaudeksi,vauts.

      • G1N

        Taolle kannattaa Bangkokista mennä tällä: http://www.lomprayah.com/
        Asialliset bussit ja nopea laivayhteys.
        Thaimaassa siirtyminen on helppoa ja edullista, bussiverkosto on kattava, juniakin kulkee ja sisäiset lennotkaan ei muutamia poikkeuksia lukuunottamatta ole hirmu kalliita.
        Ja turvallisuudesta, Thaimaa on lähtökohtaisesti turvallinen maa, mutta niinkuin kaikkialla matkaillessa JÄRKI MUKANA. Eli kännissä sattuu ja tapahtuu... Sanomattakin on selvää, että huumeista kannattaa pysyä irti. Niitä on tarjolla,etenkin saarilla, Thaimaassakin.
        Bungalowit ovat turvallisia. Jos aiot asua aivan halvimmissa, suosittelen ottamaan oman riippulukon mukaan, niin saat oven varmasti lukkoon.


      • Alanmies Ry
        G1N kirjoitti:

        Taolle kannattaa Bangkokista mennä tällä: http://www.lomprayah.com/
        Asialliset bussit ja nopea laivayhteys.
        Thaimaassa siirtyminen on helppoa ja edullista, bussiverkosto on kattava, juniakin kulkee ja sisäiset lennotkaan ei muutamia poikkeuksia lukuunottamatta ole hirmu kalliita.
        Ja turvallisuudesta, Thaimaa on lähtökohtaisesti turvallinen maa, mutta niinkuin kaikkialla matkaillessa JÄRKI MUKANA. Eli kännissä sattuu ja tapahtuu... Sanomattakin on selvää, että huumeista kannattaa pysyä irti. Niitä on tarjolla,etenkin saarilla, Thaimaassakin.
        Bungalowit ovat turvallisia. Jos aiot asua aivan halvimmissa, suosittelen ottamaan oman riippulukon mukaan, niin saat oven varmasti lukkoon.

        On THB eli Taikku baht. Ei euro.
        Suomessa käytetään €uroja.


      • nuorineiti23
        G1N kirjoitti:

        Taolle kannattaa Bangkokista mennä tällä: http://www.lomprayah.com/
        Asialliset bussit ja nopea laivayhteys.
        Thaimaassa siirtyminen on helppoa ja edullista, bussiverkosto on kattava, juniakin kulkee ja sisäiset lennotkaan ei muutamia poikkeuksia lukuunottamatta ole hirmu kalliita.
        Ja turvallisuudesta, Thaimaa on lähtökohtaisesti turvallinen maa, mutta niinkuin kaikkialla matkaillessa JÄRKI MUKANA. Eli kännissä sattuu ja tapahtuu... Sanomattakin on selvää, että huumeista kannattaa pysyä irti. Niitä on tarjolla,etenkin saarilla, Thaimaassakin.
        Bungalowit ovat turvallisia. Jos aiot asua aivan halvimmissa, suosittelen ottamaan oman riippulukon mukaan, niin saat oven varmasti lukkoon.

        Olisko siitä sit vielä tietoa että kuinka helposti tuolta lentokentältä pääsee keskustaan, onko helpompi ottaa bussi vai taksi, kuinkas tietulleissa tulee toimia?
        Ja siitä että jos esim ottaisimme tollasen botskin mikä lähtee yöllä bangkokista ja on aamulla perillä ko taolla niin kannattaako se varata etukäteen vai sit vasta satamasta? Missä on satama, kuinka helppoa sinne on päästä? Kun budjettimme on pieni ja yritämme päästä edullisesti liikkumaan mutta ei kummiskaan kiinnostaisi könöttää polvetsuussa bussissa kymmentä tuntia:)

        Kiitos!


    • opus!

      Erittäin kattava opaskirja Thaimaasta on teos nimeltään: Bangkok ja Keski-Thaimaa, Markus Lehtipuun tekemä paketti. Sivuja 320. Löytyy myös ykstyiskohtaista nippelitietoa. Painos aivan uudennihkeä.
      Samaa sarjaa, koskien Eteläistä Thaimaata (mm Phuket), on ilmestymässä tammikuun aikana. Piti olla jo viime marraskuussa myynnissä.
      Kirjojen hinnatkin on edullisia, muistaakseni 16 eukkaria/kpl.

      Näistä kirjoista saat paikkansa pitävää tietoa. Näisssä kersustelupalstoilla olevat "tarinat" voi jättää omaan arvoonsa, koska kirjoittajia on laidasta laitaan, valtaosa ei ole edes käynyt Thaimaasessa (kuten itse sanan kirjoittavat). Osa kirjoittajista tahallaan haluaa sekoittaa tosiasiat kateuden huurruttamaan sekopäisyyteensä.

    • Moi,olen käyny Thaimaassa,mielestäni erittäin halpa maa,ostokset,ruoka,paikallinen liikenne,bungaloveissa turvallista yöpyä(vartioitu)liikkuminen yöllä ok.kunhan ei mee ns.pimeille kaduille,Balille meen seuraavaks,3vk,matkat hotelli(omatoimi)1300€/per hlö,hyvää&turvallista matkaa nuorineiti23...

      • tiedusteluko???

        viikko sitten tulin, aika monennen kerran Thaimaasta, ja lauantaina lähden Bahamalle....


      • hakee Thaimaasta mies, joka ei halua (suomessa) lapsia?


    • nuorineiti23

      Pääseekö bangkokista suoraan lautalla/laivalla koh taolle?Ilman, että tarvitsisi käyttää junaa/bussia?

      • heherherher

        En ole ihan satavarma mutta en usko. Matkaa kuitenkin lähes viisi sataa kilometriä, joten se matka kestäisi melko kauan. Lienee mentävä Surat Thanin kautta.


      • AnnaKarkki

        Valitettavasti siinä pitää useampi tunti puksuttaa ensin bussissa ja lautallakin vielä puolisentoista tuntia. Ei ole kovin herkkua, mut mitäs sitä ei tekisi että pääsee noin upeaan paikkaan. :) Toinen vaihtoehto on lentää surat thaniin ja sieltä sit lautalla Samuin ja Phanganin kautta Taolle. Aikaa tosin siinäkin menee. Nopein tapa lienee lentää Samuille ja siitä sit lautalla eteenpäin. On kyllä tietenkin hintavampaa mutta mukavin tapa matkustaa..... :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      61
      1725
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      127
      1270
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      907
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      664
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe