Niin, tässä ollaan kateltu ja etitty tietoa thaimaasta kun lennot tuli bangkokkiin varattua. Olisiko kellään tietoa paljon matkustaminen ja yleinen eläminen maassa maksaa, tarkoitus olisi olla yksi yö bangkokissa ja suunnata siitä ko taolle ja pyöriä siiaminlahden puolella reilut kaksiviikkoa, Lähinnä mietityttää matka taolle ja sen hinta ja kuinka vaikeaa matkoja on varata ja ylipäänsä maassa liikkua, kun ei ole minkäänlaista kokemusta aasiassa matkailusta... Ja turvallisuudesta kaipaisi tietoa, onko bungaloweissa turvallista yöpyä ja liikkua öisin kaupunkien kaduilla?
Ps, Kaikki tieto maasta on tervetullutta:)
Kiitos!
Miten, minne ja paljon maksaa?
11
1440
Vastaukset
- minun mielestä
Ruokailu 2-10 e päivä,yöpaikka 10-20 e/yö.Kulkuneuvot kaupungeilla 1-2 e ,bussit halpoja.VIP-bussi mm Udon Thani-Pattaya oli muistaakseni n 12e;matka 7-800 km,hintaan sisältyi ruoka,juoma,huopa....Paikalliset ihmiset ovat avuliaita,jos apua kyselee.Kielitaito siellä ei tosin ole kaksinen.Turvallisuus.Se on vähän itsestä varmaan kiinni.Aamuöisinhän niitä erilaisia toikkailijoita piisaa joka maassa.Mukava maa,ei muuta kuin sekaan vaan.Itse lähden just taas 3 kuukaudeksi,vauts.
- G1N
Taolle kannattaa Bangkokista mennä tällä: http://www.lomprayah.com/
Asialliset bussit ja nopea laivayhteys.
Thaimaassa siirtyminen on helppoa ja edullista, bussiverkosto on kattava, juniakin kulkee ja sisäiset lennotkaan ei muutamia poikkeuksia lukuunottamatta ole hirmu kalliita.
Ja turvallisuudesta, Thaimaa on lähtökohtaisesti turvallinen maa, mutta niinkuin kaikkialla matkaillessa JÄRKI MUKANA. Eli kännissä sattuu ja tapahtuu... Sanomattakin on selvää, että huumeista kannattaa pysyä irti. Niitä on tarjolla,etenkin saarilla, Thaimaassakin.
Bungalowit ovat turvallisia. Jos aiot asua aivan halvimmissa, suosittelen ottamaan oman riippulukon mukaan, niin saat oven varmasti lukkoon. - Alanmies Ry
G1N kirjoitti:
Taolle kannattaa Bangkokista mennä tällä: http://www.lomprayah.com/
Asialliset bussit ja nopea laivayhteys.
Thaimaassa siirtyminen on helppoa ja edullista, bussiverkosto on kattava, juniakin kulkee ja sisäiset lennotkaan ei muutamia poikkeuksia lukuunottamatta ole hirmu kalliita.
Ja turvallisuudesta, Thaimaa on lähtökohtaisesti turvallinen maa, mutta niinkuin kaikkialla matkaillessa JÄRKI MUKANA. Eli kännissä sattuu ja tapahtuu... Sanomattakin on selvää, että huumeista kannattaa pysyä irti. Niitä on tarjolla,etenkin saarilla, Thaimaassakin.
Bungalowit ovat turvallisia. Jos aiot asua aivan halvimmissa, suosittelen ottamaan oman riippulukon mukaan, niin saat oven varmasti lukkoon.On THB eli Taikku baht. Ei euro.
Suomessa käytetään €uroja. - nuorineiti23
G1N kirjoitti:
Taolle kannattaa Bangkokista mennä tällä: http://www.lomprayah.com/
Asialliset bussit ja nopea laivayhteys.
Thaimaassa siirtyminen on helppoa ja edullista, bussiverkosto on kattava, juniakin kulkee ja sisäiset lennotkaan ei muutamia poikkeuksia lukuunottamatta ole hirmu kalliita.
Ja turvallisuudesta, Thaimaa on lähtökohtaisesti turvallinen maa, mutta niinkuin kaikkialla matkaillessa JÄRKI MUKANA. Eli kännissä sattuu ja tapahtuu... Sanomattakin on selvää, että huumeista kannattaa pysyä irti. Niitä on tarjolla,etenkin saarilla, Thaimaassakin.
Bungalowit ovat turvallisia. Jos aiot asua aivan halvimmissa, suosittelen ottamaan oman riippulukon mukaan, niin saat oven varmasti lukkoon.Olisko siitä sit vielä tietoa että kuinka helposti tuolta lentokentältä pääsee keskustaan, onko helpompi ottaa bussi vai taksi, kuinkas tietulleissa tulee toimia?
Ja siitä että jos esim ottaisimme tollasen botskin mikä lähtee yöllä bangkokista ja on aamulla perillä ko taolla niin kannattaako se varata etukäteen vai sit vasta satamasta? Missä on satama, kuinka helppoa sinne on päästä? Kun budjettimme on pieni ja yritämme päästä edullisesti liikkumaan mutta ei kummiskaan kiinnostaisi könöttää polvetsuussa bussissa kymmentä tuntia:)
Kiitos!
- opus!
Erittäin kattava opaskirja Thaimaasta on teos nimeltään: Bangkok ja Keski-Thaimaa, Markus Lehtipuun tekemä paketti. Sivuja 320. Löytyy myös ykstyiskohtaista nippelitietoa. Painos aivan uudennihkeä.
Samaa sarjaa, koskien Eteläistä Thaimaata (mm Phuket), on ilmestymässä tammikuun aikana. Piti olla jo viime marraskuussa myynnissä.
Kirjojen hinnatkin on edullisia, muistaakseni 16 eukkaria/kpl.
Näistä kirjoista saat paikkansa pitävää tietoa. Näisssä kersustelupalstoilla olevat "tarinat" voi jättää omaan arvoonsa, koska kirjoittajia on laidasta laitaan, valtaosa ei ole edes käynyt Thaimaasessa (kuten itse sanan kirjoittavat). Osa kirjoittajista tahallaan haluaa sekoittaa tosiasiat kateuden huurruttamaan sekopäisyyteensä. Moi,olen käyny Thaimaassa,mielestäni erittäin halpa maa,ostokset,ruoka,paikallinen liikenne,bungaloveissa turvallista yöpyä(vartioitu)liikkuminen yöllä ok.kunhan ei mee ns.pimeille kaduille,Balille meen seuraavaks,3vk,matkat hotelli(omatoimi)1300€/per hlö,hyvää&turvallista matkaa nuorineiti23...
- tiedusteluko???
viikko sitten tulin, aika monennen kerran Thaimaasta, ja lauantaina lähden Bahamalle....
- nuorineiti23
Pääseekö bangkokista suoraan lautalla/laivalla koh taolle?Ilman, että tarvitsisi käyttää junaa/bussia?
- heherherher
En ole ihan satavarma mutta en usko. Matkaa kuitenkin lähes viisi sataa kilometriä, joten se matka kestäisi melko kauan. Lienee mentävä Surat Thanin kautta.
- AnnaKarkki
Valitettavasti siinä pitää useampi tunti puksuttaa ensin bussissa ja lautallakin vielä puolisentoista tuntia. Ei ole kovin herkkua, mut mitäs sitä ei tekisi että pääsee noin upeaan paikkaan. :) Toinen vaihtoehto on lentää surat thaniin ja sieltä sit lautalla Samuin ja Phanganin kautta Taolle. Aikaa tosin siinäkin menee. Nopein tapa lienee lentää Samuille ja siitä sit lautalla eteenpäin. On kyllä tietenkin hintavampaa mutta mukavin tapa matkustaa..... :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä611725- 1231344
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1271270- 1401064
- 101907
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten339849Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82734Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55664Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50653Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j65625