Äh,
Yksinkertaisesta erosta onkin tullut vähän pitkällisempi prosessi (muistakin kuin alla olevista syistä), enkä nyt tiedä miten toimia:
Olimme jo sopineet erosta, ja etsiskelin uutta kotia itselleni, lapsilleni ja hyväksi ystäväkseni tulleelle au pairillemme (joka olisi siis jäänyt vain hyvänä ystävänä, ei kyseisessä roolissa), kun sain tietää exälläni olevan suhde au pairin kanssa. Noh, muutin tietenkin yksin pois lasten kanssa noin kahdeksan kuukautta sitten.
Au pair jäi exän kanssa yhteiseen taloomme, ja olen asiasta raivoissani. Onko minulla nokan koputtamista asiaan, vai antaako yhteisomistus minulle jotain oikeuksia asiassa? Hän siis ei ole enää au pair millään muotoa, vaan käy minun järjestämässäni työpaikassa. Au pair ei maksa mitään asumisestaan talossa. En haluaisi naista omien tavaroideni keskelle asumaan, enkä muutenkaan siedä edes ajatella häntä.
Toisaalta vielä tärkeämpää minulle on se, ettei ex vie au pairia vielä toistaiseksi yhteisomistuksessa olevalle kesämökillemme, mitä en voi millään estää, mutta jos minulla on oikeus estää au pairin asuminen talossa, voisin mahdollisesti käydä näillä asioilla kauppaa exän kanssa.
Talo on jo myynnissä, lainoista ex maksaa korot, plus talon käyttökustannukset. Minulla ei ole taloon liittyviä kustannuksia.
Kaikki vinkit ovat enemmän kuin tervetulleita!!
Kiinteistön käyttöoikeus erossa
3
1574
Vastaukset
- ole nokan koputtamista
tossa asiassa, miehesi saa pitää vieraita ja naisia jos haluaa asunnossa mökissä, jos haluaa.
- Korvauksista pääpiirteittäin
Oletteko laittaneet vireille avioeron, tai onko eronne saanut jo lain voiman?
Mikäli ette, ette kumpikaan voi saada rahallisia korvauksia toisiltanne.
Jos avioeronne on vireillä ja teillä on meneillään harkinta-aika, voit vaatia korvausta osituksen yhteydessä mieheltäsi hänen saamastaan asumishyödystä kiinteistössänne,(joka on yhteisomistuksessanne?) avioeron vireillepanon jälkeiseltä ajalta.
Jos olette saaneet jo avioerotuomion, voit vaatia asumishyödyn lisäksi elatusmaksuja alaikäisistä lapsistanne avioerotuomion jälkeiseltä ajalta(takautuvasti korkeintaan vuoden ajalta). - pulliainen
mutta... oman itsesi kannalta koeta olla miettimättä exän ja ex-kaverisi tekosia. Et pysty ohjaamaan heidän elämäänsä, eikä kannata yrittääkään. Kaikenlainen kosto ja katkeruus on turhaa, vaikka se olisi omasta mielestä oikeutettuakin.
Katso omaa elämääsi eteenpäin.
Ihan pikku neuvo: kun mietitte ositusta ja elatusapuja, ole neutraali miehellesi, mutta käytä hyväksi hänen huonoa omaatuntoaan. Sitä kautta sinun on mahdollista saada etuja enemmän kuin muuten.
Kosto lämmittää paljon lyhyemmän aikaa kuin selvä riihikuiva raha.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005328497Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4365224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?72083Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1571143Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17786Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57722Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68696Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.32693- 42661
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36627