Kiinteistön käyttöoikeus erossa

Sugarcube

Äh,

Yksinkertaisesta erosta onkin tullut vähän pitkällisempi prosessi (muistakin kuin alla olevista syistä), enkä nyt tiedä miten toimia:

Olimme jo sopineet erosta, ja etsiskelin uutta kotia itselleni, lapsilleni ja hyväksi ystäväkseni tulleelle au pairillemme (joka olisi siis jäänyt vain hyvänä ystävänä, ei kyseisessä roolissa), kun sain tietää exälläni olevan suhde au pairin kanssa. Noh, muutin tietenkin yksin pois lasten kanssa noin kahdeksan kuukautta sitten.

Au pair jäi exän kanssa yhteiseen taloomme, ja olen asiasta raivoissani. Onko minulla nokan koputtamista asiaan, vai antaako yhteisomistus minulle jotain oikeuksia asiassa? Hän siis ei ole enää au pair millään muotoa, vaan käy minun järjestämässäni työpaikassa. Au pair ei maksa mitään asumisestaan talossa. En haluaisi naista omien tavaroideni keskelle asumaan, enkä muutenkaan siedä edes ajatella häntä.

Toisaalta vielä tärkeämpää minulle on se, ettei ex vie au pairia vielä toistaiseksi yhteisomistuksessa olevalle kesämökillemme, mitä en voi millään estää, mutta jos minulla on oikeus estää au pairin asuminen talossa, voisin mahdollisesti käydä näillä asioilla kauppaa exän kanssa.

Talo on jo myynnissä, lainoista ex maksaa korot, plus talon käyttökustannukset. Minulla ei ole taloon liittyviä kustannuksia.

Kaikki vinkit ovat enemmän kuin tervetulleita!!

3

1544

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ole nokan koputtamista

      tossa asiassa, miehesi saa pitää vieraita ja naisia jos haluaa asunnossa mökissä, jos haluaa.

    • Korvauksista pääpiirteittäin

      Oletteko laittaneet vireille avioeron, tai onko eronne saanut jo lain voiman?

      Mikäli ette, ette kumpikaan voi saada rahallisia korvauksia toisiltanne.

      Jos avioeronne on vireillä ja teillä on meneillään harkinta-aika, voit vaatia korvausta osituksen yhteydessä mieheltäsi hänen saamastaan asumishyödystä kiinteistössänne,(joka on yhteisomistuksessanne?) avioeron vireillepanon jälkeiseltä ajalta.

      Jos olette saaneet jo avioerotuomion, voit vaatia asumishyödyn lisäksi elatusmaksuja alaikäisistä lapsistanne avioerotuomion jälkeiseltä ajalta(takautuvasti korkeintaan vuoden ajalta).

    • pulliainen

      mutta... oman itsesi kannalta koeta olla miettimättä exän ja ex-kaverisi tekosia. Et pysty ohjaamaan heidän elämäänsä, eikä kannata yrittääkään. Kaikenlainen kosto ja katkeruus on turhaa, vaikka se olisi omasta mielestä oikeutettuakin.

      Katso omaa elämääsi eteenpäin.

      Ihan pikku neuvo: kun mietitte ositusta ja elatusapuja, ole neutraali miehellesi, mutta käytä hyväksi hänen huonoa omaatuntoaan. Sitä kautta sinun on mahdollista saada etuja enemmän kuin muuten.

      Kosto lämmittää paljon lyhyemmän aikaa kuin selvä riihikuiva raha.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 127
      3387
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      92
      3120
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2328
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      27
      1814
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1688
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1549
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1514
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1466
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1431
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1365
    Aihe