Agility-koiraksi?

Vinttiveikko

Haluaisin lemmikiksi koiran, jonka kanssa voisi harrastaa joka päivä agilitya, kun se on kasvanut aikuiseksi. Olisiki venäjänvinttikoirasta semmoiseksi, kun se on luonteeltaankin niin herttanen, et ois muutenkin mukava lemmikki?

T: Vinttiveikko

6

716

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • venakko

ei liene parhaita agi-koiria. Se ei nauti siitä ja suorittaa jos sitä itseä kiinnostaa. Eritoten jos joka päivä? Miksi niin usein?

• Vinttiveikko

Olisi mahdollisuus ja aikaa harrastaa agilitya niin usen. Ja eikös venäjänvinttikoirakin tarvitse melko paljon liikuntaa? Pääsisi kyllä myös koirapuistoon purkamaan energiaansa. Youtubesta katsoin, kun venäjänvinttikoira meni innoissaan kiitäen läpi agilityrataa.

Haluaisin kyllä lemmikiksi venäjänvinttikoiran, ja harrastaisin sen kanssa ailitya vain, jos se itsekin haluaa.

T: Ninttiveikko

• ei ole
        Vinttiveikko kirjoitti:

Olisi mahdollisuus ja aikaa harrastaa agilitya niin usen. Ja eikös venäjänvinttikoirakin tarvitse melko paljon liikuntaa? Pääsisi kyllä myös koirapuistoon purkamaan energiaansa. Youtubesta katsoin, kun venäjänvinttikoira meni innoissaan kiitäen läpi agilityrataa.

Haluaisin kyllä lemmikiksi venäjänvinttikoiran, ja harrastaisin sen kanssa ailitya vain, jos se itsekin haluaa.

T: Ninttiveikko

sellaista liikunta jota mm. borzoi tarvitsee. Agi on kuitenkin käskynalaista olemista.

Borzoi kaipaa omaan vauhtiinsa menemistä, vapaana, kiihdyttäen ja jarruttaen, kaarroksia ja kurveja ja vaihtelevassa maastossa. Ei edes koirapuisto yksin riitä sille. Eritoten kun harva borzoi oikeasti pitää niistä koirapuistoistakaan, syystä että siellä on useimmiten paimennusviettisiä koiria eikä borzoi osaa eikä halua ymmärtää niitä.

• vinttikoirien

kanssa voi toki omaksi iloksi agitella... Mutta jos haluat temppuilusta, miellyttämisestä ja onnistumisesta nauttivan aktiivisen koiran, katselehan vielä muita rotuja ;)

• voi vintti

Itsellä vinttikoiria. jaksaa hetken tehdä niinkuin haluan sitten menee into . ;) vinttipäitä itsepäisiä. Kävin koirakouluttajalla luonnetestissäkin. Itsevarmoja , hyvähermoisia, eivättarvitse omistajan tukea, itsenäinen päätöksenteko kyky....
      Mihin mua nyt sitten enään tarvitaan.. :)

• risteilyohjus

Vinttikoiran omistajana allekirjoitan edellisen. Hetkeksi innostuu kyllä, jos uusia juttuja kehitellaan, mutta pian - goodbye! Agilityily voisi mennä kerran - kaksi viikossa vaihteluna, mut epäilen, että päivittäisessä treenissä vinttikoiralta loppuisi motivaatio. Sensijaan vauhdikkaseen vapaajuoksuun ei väsy ikinä! Ja - vinttikoirat ovat ihananluonteisia. Mutta ei olisi mieltä ottaa omaksi tavoitteekseen muuta, kuin mistä koira oikeasti innostuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1964
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1700
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1326
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      73
      1275
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1018
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      916
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      913
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      872
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      108
      840
    10. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      830
    Aihe