Kumpi on parempi harrastus belgienpaimenkoiralle, pelastustoiminta vai agility?
Minulle tulee pian malinois-narttupentu, mutta en osaa päättää, kumpaa noista sen kanssa harrastaisin, jotta se olisi mahdollisimman tyytyväinen itsekin.
Mitä mieltä muut ovat, kumpaa kannattaa ruveta harrastamaan?
T: Urg-Hulg
Kumpi parempi?
4
770
Vastaukset
- että silleen....
No omasta mielestäni pelastus toiminta, onhan jo nytkin malikat nimenomaan nousemassa viranomaiskäytössä seeffereiden edelle. Ja pelastustoiminta on oikeaa harrastamista koiran kanssa josta on hyötyä, mietippä itte jollain puuhamaa radalla juoksemassa koirasi kanssa jonkun keinulaidan yli...heh onhan agistakin hyötyä fyysisesti yms. mutta tosi miesten ja naisten lajeja on pelastuslajit!!!
- belgi
Riippuu varmasti ihan yksilöstä.Minun uros otettiin aikoinaan agi tarkoitukseen,mutta siitä tulikin suuri rotunsa edustaja,säkäkorkeus ylittyy aika reilusti. Joten päädyttiin sitten pk-puolelle ja tarkoitus onkin siirtyä myös pelastukoiratoimintaan,kun koirasta todellakin näyttäisi olevan siihen. Joten katsele ja mieti rauhassa kumpi on se teidän tuleva juttu.=)
- voit harrastaa
Voit malisi kanssa harrastaa mitä ikinä haluat ja se on varmasti aina kympillä mukana. Meillä lajeina ovat agility, pk-haku, vesipelastus, toko/pk-tottis. Joten siitä vaan, mitä vaan. Agilityä ei kannata kauheasti aliarvioida, se on laji kuitenkin mitä belgit rakastaa kun saa vetää täysillä. Haastavaa myöskin ohjaajalle. =)
- miss_fauve-08
voit harrastaa kirjoitti:
Voit malisi kanssa harrastaa mitä ikinä haluat ja se on varmasti aina kympillä mukana. Meillä lajeina ovat agility, pk-haku, vesipelastus, toko/pk-tottis. Joten siitä vaan, mitä vaan. Agilityä ei kannata kauheasti aliarvioida, se on laji kuitenkin mitä belgit rakastaa kun saa vetää täysillä. Haastavaa myöskin ohjaajalle. =)
Todellakin, malikan kanssa voit harrastaa juuri sitä mistä itse pidät. Myös useampaa lajia. Koira on tyytyväinen kun pääsee mukaan vaikkapa sitten vaan sienimetsälle.
Reippaasti vaan mukaan eri lajeihin sen mukaan miten omat rahkeesi riittävät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445239Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243440Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992830Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui562643- 1702312
- 242119
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661845Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391