Kumpi on parempi harrastus belgienpaimenkoiralle, pelastustoiminta vai agility?
Minulle tulee pian malinois-narttupentu, mutta en osaa päättää, kumpaa noista sen kanssa harrastaisin, jotta se olisi mahdollisimman tyytyväinen itsekin.
Mitä mieltä muut ovat, kumpaa kannattaa ruveta harrastamaan?
T: Urg-Hulg
Kumpi parempi?
4
826
Vastaukset
- että silleen....
No omasta mielestäni pelastus toiminta, onhan jo nytkin malikat nimenomaan nousemassa viranomaiskäytössä seeffereiden edelle. Ja pelastustoiminta on oikeaa harrastamista koiran kanssa josta on hyötyä, mietippä itte jollain puuhamaa radalla juoksemassa koirasi kanssa jonkun keinulaidan yli...heh onhan agistakin hyötyä fyysisesti yms. mutta tosi miesten ja naisten lajeja on pelastuslajit!!!
- belgi
Riippuu varmasti ihan yksilöstä.Minun uros otettiin aikoinaan agi tarkoitukseen,mutta siitä tulikin suuri rotunsa edustaja,säkäkorkeus ylittyy aika reilusti. Joten päädyttiin sitten pk-puolelle ja tarkoitus onkin siirtyä myös pelastukoiratoimintaan,kun koirasta todellakin näyttäisi olevan siihen. Joten katsele ja mieti rauhassa kumpi on se teidän tuleva juttu.=)
- voit harrastaa
Voit malisi kanssa harrastaa mitä ikinä haluat ja se on varmasti aina kympillä mukana. Meillä lajeina ovat agility, pk-haku, vesipelastus, toko/pk-tottis. Joten siitä vaan, mitä vaan. Agilityä ei kannata kauheasti aliarvioida, se on laji kuitenkin mitä belgit rakastaa kun saa vetää täysillä. Haastavaa myöskin ohjaajalle. =)
- miss_fauve-08
voit harrastaa kirjoitti:
Voit malisi kanssa harrastaa mitä ikinä haluat ja se on varmasti aina kympillä mukana. Meillä lajeina ovat agility, pk-haku, vesipelastus, toko/pk-tottis. Joten siitä vaan, mitä vaan. Agilityä ei kannata kauheasti aliarvioida, se on laji kuitenkin mitä belgit rakastaa kun saa vetää täysillä. Haastavaa myöskin ohjaajalle. =)
Todellakin, malikan kanssa voit harrastaa juuri sitä mistä itse pidät. Myös useampaa lajia. Koira on tyytyväinen kun pääsee mukaan vaikkapa sitten vaan sienimetsälle.
Reippaasti vaan mukaan eri lajeihin sen mukaan miten omat rahkeesi riittävät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242481Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3492090Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä261932Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o101763Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581538Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121082Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181059- 55920
- 63905
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?2868