harvia Figaro

rla

Hei. Onko kellään vielä käyttökokemuksia / hintatietoa Figarosta? Mulla on pieni 6m3 sauna.
Siihen sopisi aika nasakasti toi 6,8kW malli.
Kiuas nurkassa, lauteet 1,9 metriä.
tuloilma kiukaan kohdalta, poisto oven alta.
Toisena vaihtoehtona olen miettinyt IKI 7,5kW mallia koska 6kW malli on IKIllä turhankin korkea.
Molemmissa on kiinteä ohjaus, jonka haluan helpon asennettavuuden takia. Onko vielä muita malliehdotuksia suurikivimääräisissä kiukaissa ?
Hinnan pitäisi pysyä alle 1000€ joten hetivalmiit
on ulkona. Sulakkeet on 3X16A
joten sen suhteen on valinnavaraa riittävästi.

11

10980

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keuhko

Onpa Ikikin tiputtanut hintojaan.

Netrauta myy nykyään lähes samaan hintaan, kuin reilu kaksi vuotta sitten kun itse ostin Ikin sieltä.
      Silloinkin sai kuljetuksen kaupan päälle, kun Ikin omasta putiikista olisi pitänyt maksaa 50€ enemmän ja maksaa vielä kuljetus.

Massatuotanto laskee hintoja ja Harviat ovat halvempia, enkä usko löylyn suhteen olevan eroja.

Kestävyydestä ei voi tietää, kun Harviat ovat vasta tulleet myyntiin.

Mondexilla oli kanssa nättejä kivimalleja, tosin en tiedä ovatko jo myynnissä.

• rla

ei ole se paljon puhuttu "ikin kopio" vaan tommonen
        laatikko joka tulee lattialle mutta seinäänkin kiinni.
        Rakenne on pienessä saunassa ja nurkkasijoituksessa tilaa säästävä, kiviä menee kuitenkin mukavat 90kg.

http://www.harvia.fi/products?lang=fi&gid=936

Tuokin harvia lienee ikiä merkittävästi halvempi, jos kuitenkin pilarimalliin päädyn niin se on IKI eikä harvia.( ihan periaatteellisista syistä)

• galvanoiintiaa

HArvia iki kopio - "kivipilari" on tosiaan galvaanipinnoitettu, joten kestävyys ei voi olla sama kuin ikissä tai sitten tuossa figarossa jossa on kuulemma rosteriverkko.

Tosiaan aika hyvä tarjous ikeistä tuolla netraudassa. Sieltä kannattaa shopata muutenkin, edullinen ja laadukas rautaportaali.

• rla

Itse itselleni vastaten:
      Paikallisen rautakaupan lappuhinta on 399€.

Mallikiuas ja muutama myytävä tulee
      "ensi viikolla".

• keuhko

Ei oo kallis.

Kivet kun vielä tingit mukaan..

• rla
        keuhko kirjoitti:

Ei oo kallis.

Kivet kun vielä tingit mukaan..

90kg kivien vaihto n. kerran vuoteen ei houkuttele.
        Mistä hyvät kivet jotka ei rapaudu ?(ainakaan nopeasti).( Kerkes on hinnan takia ulkona.)
        Saako Peridotiittisiä enää mistään ?

• Ostajat
        rla kirjoitti:

90kg kivien vaihto n. kerran vuoteen ei houkuttele.
        Mistä hyvät kivet jotka ei rapaudu ?(ainakaan nopeasti).( Kerkes on hinnan takia ulkona.)
        Saako Peridotiittisiä enää mistään ?

Selvisi se netraudan hintakin. Ikille tullut uudet keskukset ja myyvät vanhat mallit rysäyksellä ulos netraudan kautta. Kävin ideaparkissa tinkimässä:)

• RLA

Tuo Harvian Figaro tuli ostettua.
      Ja 400€ sai jo kivetkin.
      Ensilöylyt otin äsken ja ihan hyvä kiuas.
      Lämpenemisaika on IKI:n luokkaa joten hätäinen
      voi ostaa isompitehoisen mallin. Tunnin odottelun jälkeen tuo 6,8kW mallikin jaksaa antaa löylyä pitkään. Tyytyväinen olen. Ostopäätökseen
      vaikutti hinta ja pienempi tilantarve verrattuna
      pilarimalleihin.

• keuhko

Tärkeintä on saada hyvät löylyt ja kai Figaro ne antaa. Kiviä on kuitenkin niin paljon.

Kestävyydestä ei kannata olla huolissaan. Saat kaksi kiuasta yhden Ikin hinnalla ja kyllä ne Ikinkin vastukset varmaan kuluu.

Tuossa taitaa olla kiinteä ohjauskeskus?

Täällä on kova taistelu siitä, mikä kiuas on paras.
        Jokainen ostakoon kiukaansa omien mieltymystensä mukaan ja sytämmellisiä ja iki-ihania löylyjä harvioille kastoreilla aidosti kylpeville:)

• siihen meni kiviä?

miten noin kauan lämpenee? onko teillä iso sauna?

• paras kiuas

Vaihdettiin syksyllä Harvian Figaro, ja on kyllä parhaat löylyt, mitä sähköllä lämpiävällä saa! Hintakin on kohdallaan eikä pienessä saunassa vie turhaa tilaa, kuten paljon kalliimmat pilarikiukaat. Tyylikäskin vielä. Suosittelen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      71
      3105
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2875
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2115
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1575
    5. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1349
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1338
    7. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1301
    8. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1273
    9. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      18
      1270
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1232
    Aihe