ruskettaako porkkana?

valkonaama***

onko totta, että syömällä porkkanaa säännöllisesti, voi saada ruskeamman ihon? kuinkahan paljon sitä pitäisi sitten syödä? ja kertokaa kokemuksianne esim. ruskettavista kasvovoiteista, mikä olisi hyvä, mutta ns. huomaamaton, ettei se näy että käyttää jotai voidetta. mutta että saisi luonnollisen värisen ihon. inhoan vaaleaa ihoani...

6

7055

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kalle.

      Beetakaroteeni muuttaa ihon väriä.
      Se on makuasia, onko se ruskettumista vai kellastumista ilman auringonottoa, kun väri ei ole ihan auringonrusketusta vastaava, vaan hieman kellertävä.
      Kuukauden päivät tässä pistellyt poskeen yhden keskikokoisen joka päivä vihannesmyllyn hienontamana.
      On hyvää ja kalpeutta ei enää ole.
      Isompia määriä en syö, kun aikoinaan tuli ihmeteltyä sukulaistyttöä, joka oli syönyt todella paljon, ja väri oli jopa huomiota herättävä.

      • Eppo

        Aloit kellertää jo yhdellä porkkanalla? Mä syön niitä päivittäin ainakin kolme kappaletta, taas on kolmen kilon pussi käymässä vähiin. Eikä mitään näy. Täytyy kattoo sit kesällä jos aurinko tekis jotain.


    • maisakerttu

      Kävin aikoinaan puutarhakoulua ja siellä oli aina aamupalalla porkkanapaloja tarjolla.
      Söin muutaman kuukauden joka aamu ehkä yhden ison porkkanan verran.
      Jouduimme kesällä olemaan koululla töissä ja paljon ulkona auringossa.
      En palanut ollenkaan niin kuin aina normaalisti palan auringossa.
      Sain aivan mahtavan kauniin rusketuksen sinä kesänä.

    • Kokemukseni mukaan kannattaa juoda porkkana- tai tomaattimehua, toki porkkanoitakin voi syödä. Itse olen ns valkonaama, mutta em mehujen ansiosta olen saanut keväisin aika hyvän värin kesän ruskettumista varten. Ja huomioi, että mehut ovat aitoja eli porkkanasta tai tomaatista tehtyjä. Kannattaa ainakin kokeilla, lasillinen aamuisin, vaikkapa helmikuusta lähtien kesään asti, tai miten itse haluat. Aurinkoista kevättä!

    • Pisamanaamanen

      Viime keväänä alotin syömään porkkanoita ja söin joka päivä niitä, mutta ei mitään vaikutusta ihoon.
      Se mikä oli yllättävää, veriarvot oli nousseet.

      Kysyin työterveyshoitajalta, että miten ihmeessä veri on nuin hyvä vaikka en ole syönyt monipuolisesti vaan aika huonosti.
      Hän kysyi minulta että oletko syönyt kalaa, porkkanoita ja tummaaleipää ? minä siihen, että kyllä.

      Aiemmin söin monipuolisesti ja veri arvot oli hieman alemmat.

      Pisamia omistan käsivarreissa ja kasvoissa ja muuten aika vaalee ihoinen.

    • Porkkanaöljy21

      Kannattaa käyttää porkkana öljyä se tuo kauniin ruskettuksen laita helteellä kasvoihin naama aurinkoa päin suunnilleen tunnin päästä olet todella ruskea toimii minulla maksaa 12e kannatta kokeilla

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3467
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2099
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      204
      1791
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      135
      1699
    5. 80
      1165
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      273
      1045
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      130
      999
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      929
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      895
    Aihe