haastemiehen

terveiset

Haastemies toimitti kotiini kirjee (suoraa ovelle)
etä pitäisi käydä käräjäoikeudessa.
Samassa lapussa luki että mikäli asiaa ei hoideta määräajassa oletan teidän välttelevän tiedoksiantoa ja ryhdyn muihin asan vaatimiin toimen piteisiin.
Voisiko joku suomentaa että mitä ne muut toimenpiteet ovat.
On kyse velkojeni ulosotosta.

18

9807

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ........................

Haastemies toimittaa asiakirjat paikalliselle poliisilaitokselle, josta tulee ilmoitus noutaa ne. Mikäli et niitä nouda, muistaakseni kolmen viikon sisällä, asia menee sen jälkeen käräjäoikeuteen, joka antaa yksipuolisen tuomion velkomusasiassa. Eli käytännössä saat muutaman viikon lisäaikaa ennen kuin ulosotto alkaa pyöriä.

• jossain vaiheessa

olen saman asian edessä.Eli toimittaako haastemies asiakirjat kotiovelle todellakin,vaiko poliisilaitokselle?Ja voiko niin tehdä,ettei niitä tarvitse sieltä välttämättä hakea?

• ........................
        jossain vaiheessa kirjoitti:

olen saman asian edessä.Eli toimittaako haastemies asiakirjat kotiovelle todellakin,vaiko poliisilaitokselle?Ja voiko niin tehdä,ettei niitä tarvitse sieltä välttämättä hakea?

Haastemies voi käydä ovesi takana jos jaksaa ja viitsii. Muussa tapauksessa menettely kuten edellisessä viestissä kerroin. Ei tarvitse mitään hakea jos ei kiinnosta, itse en ole hakenut niitä enää vuosiin, pyöritelkööt papereita palkkansa eteen........

• tuleeko siitä
        ........................ kirjoitti:

Haastemies voi käydä ovesi takana jos jaksaa ja viitsii. Muussa tapauksessa menettely kuten edellisessä viestissä kerroin. Ei tarvitse mitään hakea jos ei kiinnosta, itse en ole hakenut niitä enää vuosiin, pyöritelkööt papereita palkkansa eteen........

enemmän mulle harmia,jos en käy hakemassa niitä papereita?Koska kyllähän mä aion ulosottoon maksaa velkaani.

• Hihiiii...
        tuleeko siitä kirjoitti:

enemmän mulle harmia,jos en käy hakemassa niitä papereita?Koska kyllähän mä aion ulosottoon maksaa velkaani.

Täällä päin ainakin haastemies soittaa asiasta, paperin saa noutaa itse käräjäoikeudesta tai hän tuo. Olen aina noutanut ne, suosittelen varsinkin jos useampia haasteita tulee. Antaa itsestä rehdin kuvan jos on asioissa mukana eikä pakoile.

• kahveet ja sai ihan rauhass...
        Hihiiii... kirjoitti:

Täällä päin ainakin haastemies soittaa asiasta, paperin saa noutaa itse käräjäoikeudesta tai hän tuo. Olen aina noutanut ne, suosittelen varsinkin jos useampia haasteita tulee. Antaa itsestä rehdin kuvan jos on asioissa mukana eikä pakoile.

kämppääni sillä eläketuloistani ei sitä lainaa voi viedä jonka sain vastuulleni aikoinaan takaajana ollessa.Eläkkeellä josta ei voi viedä penniäkään ja kämpässä ei ollut silloin juuri mitään,kun olin juuri muuttanut:=)Ei ole 4 vuoteen ulosottto häirinnyt enään.

• lähtien
        kahveet ja sai ihan rauhass... kirjoitti:

kämppääni sillä eläketuloistani ei sitä lainaa voi viedä jonka sain vastuulleni aikoinaan takaajana ollessa.Eläkkeellä josta ei voi viedä penniäkään ja kämpässä ei ollut silloin juuri mitään,kun olin juuri muuttanut:=)Ei ole 4 vuoteen ulosottto häirinnyt enään.

haastemies on alkanut ulosottomiehen hommia hoitelemaan ! Haastemiehen sanomiset on ihan yhtä tyhjän kanssa, niillä ei ole mitää tekemistä ulosoton kanssa.

• Ylivelkainen_
        lähtien kirjoitti:

haastemies on alkanut ulosottomiehen hommia hoitelemaan ! Haastemiehen sanomiset on ihan yhtä tyhjän kanssa, niillä ei ole mitää tekemistä ulosoton kanssa.

Käräjänoikeus vahvistaa ulosotton, haastemies toimittaa haasteen.

• ja ulosottomies on sama:=)
        Ylivelkainen_ kirjoitti:

Käräjänoikeus vahvistaa ulosotton, haastemies toimittaa haasteen.

siinä syy.

• kannattaisi
        lähtien kirjoitti:

tänne vastailla, jos tiedot ovat tuota luokkaa.
        Monella maaseutupaikkakunnalla se on yksi ja sama henkilö.
        Mene heti nurkkaan häpeämään tai pyydä anteeksi kielenkäyttöäsi!

• ole sama
        ja ulosottomies on sama:=) kirjoitti:

siinä syy.

haastemies ulosottomies. 35 vuoden valtion palvelun jälkeen, en muista / tiedä koskaan haastemiehen=ulosottomies samalla kertaa. Ulosottomies voi kyllä antaa tiedoksiantoja, mutta ei ole silti haastemies. Aikoinaan vielä jopa 70-luvun alussa poliisit toimivat maaseudulla haastemiehinä ja jotkut poliisit päätoimisina senaikaisina ulosottoapulaisina, mutta noin 73 vuoden vaiheilla nämäkin (poliisi/haastemies/ulosottopaulainen) vakanssit täytettiin muilla viranhaltijoilla.

• fdpdpdppp
        ole sama kirjoitti:

haastemies ulosottomies. 35 vuoden valtion palvelun jälkeen, en muista / tiedä koskaan haastemiehen=ulosottomies samalla kertaa. Ulosottomies voi kyllä antaa tiedoksiantoja, mutta ei ole silti haastemies. Aikoinaan vielä jopa 70-luvun alussa poliisit toimivat maaseudulla haastemiehinä ja jotkut poliisit päätoimisina senaikaisina ulosottoapulaisina, mutta noin 73 vuoden vaiheilla nämäkin (poliisi/haastemies/ulosottopaulainen) vakanssit täytettiin muilla viranhaltijoilla.

on jossakin työnjako niin että haastemies ei "tuhlaa" aikaansa rikosasioissa eli jos ei jätkä laakista löydy niin poliisi hoitelee rikosasioiden haasteet ja haastemies kaiveleee omineen vaan ne riita-asioiden vastaajat

• linna espanjassa
        ole sama kirjoitti:

Suomessa lain kirjain ja käytäntö usein poikkeavat toisistaan, rajustikin.

Minkäs teet? Haastatko kunnan tai kuntayhtymän oikeuteen?
        Eduskunta vaan leimaa uusia lakeja, eikä sitä kiinnosta, toteutuvatko ne tai kyetäänkö niiden toteutumista valvomaan.

• kldgd
        ........................ kirjoitti:

Tuli tässä mieleen, ku näitä tekstejä lueskelin, että jos en vastaa haasteisiin, tai hae niitä, tai avaa ovea haastemiehelle, niin ei kai minua sentään poliisit tule hakemaan? Kyse on veloista.. Kiitos asiallisesta vastauksesta.

• haastemies

Tässä on nyt tytöt ja pojat sellanen juttu, että jos tiedoksiannot toimitetaan poliisille sijaistiedoksiantona, niin jos poliisi teidät jostain tavoittaa, ottaa hän teidät piipaa-auton kyytiin ja tiedoksiannot annetaan tiedoksi kyttiksellä. Jos taas olette yhteistyökykyisiä ja ette käyttäydy kuin täysi kusipää, saattaa haastemies pitää paperia itsellään muutaman viikon, jolloin saatte sen verran lisää aikaa haalia rahat kokoon.

• haastemies

Ja unohtui mainita, että haastemies saa myös työpaikat selville, joten saattaa sielläkin tulla piipahtamaan. Velka-asiat voidaan hoitaa puhelimitse helposti tai vaikeimmas kautta. Ihan miten itse tykkää.

• lflflflflfl

Se tarkoittaa sitä että haaste tulee postissa.Tämän takia en enää reagoi mitenkään haastemiehen ovella käynteihin tai puheluihin.Siinähän ajelevat ympäri kaupunkia papereittensa kanssa.

• sfsdfsdfsdf

no yleensä siinä vaiheessa jos et postissa lähetettyyn tiedoksiantoon reagoi tulee ovelle, ym työpaikalle.
      jos ei silti tavota nykyjään voi ilmeisesti tiputtaa luukusta vaan ja olettaa että on toimitettu,.
      Aika outo sinäänsä.
      Viimekädessä poliisi tavatessa toimittaa . Eli asemalle yms.
      Eli jos ei muuten tavoita tulee haku päälle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      60
      3186
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      23
      2974
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      51
      2862
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2668
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2558
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2540
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2301
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2188
    9. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2082
    10. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2078
    Aihe