Napapiikki

Lähtijä

Hei
olen lähdössä Thaimaaseen ja pitkä lentomatka pelottaa. Syön Primspam lääkettä 2 x 50mg päivässä lääkärin määräyksestä veritulpan vaaran vuoksi. Käytän kyllä lenolla lentosukkia, mutta olen kuullut, että on olemassa joku napapiikki joka auttaa juuri veren ohentumiseen. Onko kokemusta ja voiko käyttää yhdessä Primspamin kanssa, vai meneekö veret liian ohueksi.

3

14427

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja napapiikki,

sillä on kyllä muut indikaatiot kuin pitkät lentomatkat.

Eli tässäpä infoa napapiikistä ja sen indikaatioista

KLEXANE 100MG/ML 10X0,2 ML INJ KERTA-ANN
      SANOFI-AVENTIS    

34,58 €       

Lääkemuodot
      Injektioneste, liuos.

Vaikuttavat aineet:
      Enoksapariini, joka on pienimolekyylinen hepariini.

Käyttötarkoitus:
      Lääkkeellä ehkäistään ja hoidetaan verisuonitukoksia sekä ehkäistään veren hyytymistä mm. kirurgisten toimenpiteiden, pitkän vuodelevon ja hemodialyysin yhteydessä. Se soveltuu myös angina pectoriksen sekä eräiden sydäninfarktityyppien hoitoon yhdessä muiden lääkkeiden kanssa.

Vaikutustapa:
      Lääke hillitsee veren hyytymistä tilanteissa, joissa verisuonitukoksia syntyy tavanomaista helpommin.

Annostus:
      Lääkärin ohjeen mukaan. Ehkäistäessä verisuonitukoksia hoito kestää yleensä 7-10 vuorokautta, joskus pitempäänkin.

Lääkkeen ottaminen:
      Lääkäri, sairaanhoitaja tai potilas itse pistää lääkkeen ihon alle vatsan alueelle.

Haittavaikutukset:
      Vaikutustapansa mukaisesti enoksapariini lisää verenvuotojen vaaraa. Se voi aiheuttaa myös ärsytystä pistoskohdassa sekä yliherkkyysreaktioita.

Raskaus ja imetys:
      Lääkäri harkitsee lääkkeen käyttämisen raskauden ja imetyksen aikana.

Säilytys:
      Huoneenlämmössä, alle 25 asteessa. Ei saa jäätyä.

Lisäaineet
      -

Lähde: Lääketietokeskus

Pakkaustiedot:

-

• paljon pistänyt

Saat varmaan reseptin omalta lääkäriltäsi ja
      ohjeet muiden lääkkeiden käytöstä.
      Itse olen paljon pistänyt ennen pitkiä lentoja,eli
      pistän noin 4 tuntia ennen lähtöä,ja sitten taas
      paluulennolla sama.
      Lentosukat ja runsaasti nestettä pitää juoda sekä
      liikkua lennon aikana.
      Joudun työni vuoksi lentämään pitkiä matkoja.
      Keskustelehan lääkärisi kanssa.

• jalassa

Klexane vaikuttaa 12h ja sitä saa lääkärinmääräyksestä jos on taipumusta laskimotukoksiin. Itse toivun juuri pitkän lentomatkan aiheuttamasta veritulpasta ja piikitän 3 vkkoa Klexanea aamuin illoin. Lääkäri käski pitää muutaman ruiskun jääkaapissa ja pistämään ennen lentoa seuraavan kerran, mutta seuraavaa kertaa tuskin tulee, olen varannut leikkausajan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiky-maksuista valehtelu persujen törkein vaalipetos

Perusduunarina koen pahimmaksi persujen vaalipetokseksi "työmies" Putkosen lupaaman työntekijöiltä perittävien kiky-maks
      Maailman menoa
      21
      5258
    2. Haluat nainen torjua minut

Yhä uudelleen ja uudelleen. Huomaan sen. Ymmärrän miksi, mutta silti se sattuu. Eihän minulla ole muuta kuin haaveet si
      Ikävä
      38
      3425
    3. Miksei asevelvollisuuden kuluja lasketa Nato-menoihin?

Koskela (vas) kysyy aiheellisesti, että kun kerran palkka-armejaan perustuvat maat laskevat kysesestä toiminnasta aiheut
      Maailman menoa
      30
      3419
    4. Persuja tuntuu kiinnostavan vain muiden rahat

En muista kenenkään muun olleen huolissaan yhtä paljon muiden rahoista kuin persujen. Mistähän se kertoo?
      Maailman menoa
      93
      3211
    5. Onko Sdp:n romahdus pienpuolueeksi alkanut?

Mikään puolue ei kykene selviytymään loputtomasti, jos sitä repii jatkuvasti sisäiset ristiriidat ja kyvyttömyys päättää
      Maailman menoa
      41
      3148
    6. Demareissa jo paniikki päällä

Talouspoliittinen kykenemättömyys repii puolueen kahtia.
      Maailman menoa
      68
      2621
    7. Antti Lindtman heikko johtaja - ei valtiomiesainesta lainkaan

kyllä se eilen taas nähtiin. Ei pystynyt Antti vastaamaan edes toimittajan yhteen yksinkertaiseen kysymykseen - juu tai
      Maailman menoa
      123
      2116
    8. En malta odottaa, että Lindtman pääsee suhmuroimaan pääministerinä

kun pitää sopeuttaa 10 miljardin edestä, ja eläkkeisiinkin voidaan puuttua Antin mielestä. (Demarien kannattajissa suuri
      Maailman menoa
      54
      2089
    9. Farmi Suomi: Kirsi Salo syyttää koulukiusaajiksi - Jucci Hellström lataa napakasti

Mitäs mieltä olet Kirsi Salon koulukiusaamiskommentista? Farmi Suomi -kisassa väki vähenee ja kisa kovenee. Peliliikkeit
      Tv-sarjat
      26
      1337
    10. Listaa syitä mikä

Estää asioiden eteenpäin menemisen.
      Ikävä
      180
      1217
    Aihe