Napapiikki

Lähtijä

Hei
olen lähdössä Thaimaaseen ja pitkä lentomatka pelottaa. Syön Primspam lääkettä 2 x 50mg päivässä lääkärin määräyksestä veritulpan vaaran vuoksi. Käytän kyllä lenolla lentosukkia, mutta olen kuullut, että on olemassa joku napapiikki joka auttaa juuri veren ohentumiseen. Onko kokemusta ja voiko käyttää yhdessä Primspamin kanssa, vai meneekö veret liian ohueksi.

3

13948

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja napapiikki,

sillä on kyllä muut indikaatiot kuin pitkät lentomatkat.

Eli tässäpä infoa napapiikistä ja sen indikaatioista

KLEXANE 100MG/ML 10X0,2 ML INJ KERTA-ANN
      SANOFI-AVENTIS    

34,58 €       

Lääkemuodot
      Injektioneste, liuos.

Vaikuttavat aineet:
      Enoksapariini, joka on pienimolekyylinen hepariini.

Käyttötarkoitus:
      Lääkkeellä ehkäistään ja hoidetaan verisuonitukoksia sekä ehkäistään veren hyytymistä mm. kirurgisten toimenpiteiden, pitkän vuodelevon ja hemodialyysin yhteydessä. Se soveltuu myös angina pectoriksen sekä eräiden sydäninfarktityyppien hoitoon yhdessä muiden lääkkeiden kanssa.

Vaikutustapa:
      Lääke hillitsee veren hyytymistä tilanteissa, joissa verisuonitukoksia syntyy tavanomaista helpommin.

Annostus:
      Lääkärin ohjeen mukaan. Ehkäistäessä verisuonitukoksia hoito kestää yleensä 7-10 vuorokautta, joskus pitempäänkin.

Lääkkeen ottaminen:
      Lääkäri, sairaanhoitaja tai potilas itse pistää lääkkeen ihon alle vatsan alueelle.

Haittavaikutukset:
      Vaikutustapansa mukaisesti enoksapariini lisää verenvuotojen vaaraa. Se voi aiheuttaa myös ärsytystä pistoskohdassa sekä yliherkkyysreaktioita.

Raskaus ja imetys:
      Lääkäri harkitsee lääkkeen käyttämisen raskauden ja imetyksen aikana.

Säilytys:
      Huoneenlämmössä, alle 25 asteessa. Ei saa jäätyä.

Lisäaineet
      -

Lähde: Lääketietokeskus

Pakkaustiedot:

-

• paljon pistänyt

Saat varmaan reseptin omalta lääkäriltäsi ja
      ohjeet muiden lääkkeiden käytöstä.
      Itse olen paljon pistänyt ennen pitkiä lentoja,eli
      pistän noin 4 tuntia ennen lähtöä,ja sitten taas
      paluulennolla sama.
      Lentosukat ja runsaasti nestettä pitää juoda sekä
      liikkua lennon aikana.
      Joudun työni vuoksi lentämään pitkiä matkoja.
      Keskustelehan lääkärisi kanssa.

• jalassa

Klexane vaikuttaa 12h ja sitä saa lääkärinmääräyksestä jos on taipumusta laskimotukoksiin. Itse toivun juuri pitkän lentomatkan aiheuttamasta veritulpasta ja piikitän 3 vkkoa Klexanea aamuin illoin. Lääkäri käski pitää muutaman ruiskun jääkaapissa ja pistämään ennen lentoa seuraavan kerran, mutta seuraavaa kertaa tuskin tulee, olen varannut leikkausajan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaipaamasi miehen nimi?

Ja maakunta tai kaupunki?
      Ikävä
      37
      7252
    2. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      53
      3642
    3. Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi

Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu
      Maailman menoa
      46
      3514
    4. Millaista läheisyyttä

Toivoisit ikävästi kohteesi kanssa?
      Ikävä
      60
      3241
    5. 42
      2859
    6. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      34
      2779
    7. Tulipalossa henkilövahinkoja, itsenäisyyspäivä alkoi huonosti, poliisi tiedottaa lisää

Savonlinna https://www.como.fi/uutiset/savonlinna-henkilovahinkoja-tulipalossa-poliisi-tiedottaa-lisaa/
      Savonlinna
      48
      2546
    8. Antifasismi - mitä se on?

Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint
      Maailman menoa
      27
      2445
    9. IL- KELA:n pääjohtaja, lääke- ja oikeustieteen tohtori Lasse Lehtonen sekavassa tilassa Brysselissä!

"Iltalehden tietojen mukaan Lehtosen käytös Brysselin lentokentällä on herättänyt huomiota, ja hänen olemuksensa on tulk
      Maailman menoa
      181
      1745
    10. Heräsin taas ikävään

Ja aivan valtavaan haluun. Tahdon sinua R. ❤️
      Ikävä
      47
      1521
    Aihe