Napapiikki

Lähtijä

Hei
olen lähdössä Thaimaaseen ja pitkä lentomatka pelottaa. Syön Primspam lääkettä 2 x 50mg päivässä lääkärin määräyksestä veritulpan vaaran vuoksi. Käytän kyllä lenolla lentosukkia, mutta olen kuullut, että on olemassa joku napapiikki joka auttaa juuri veren ohentumiseen. Onko kokemusta ja voiko käyttää yhdessä Primspamin kanssa, vai meneekö veret liian ohueksi.

3

14549

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja napapiikki,

sillä on kyllä muut indikaatiot kuin pitkät lentomatkat.

Eli tässäpä infoa napapiikistä ja sen indikaatioista

KLEXANE 100MG/ML 10X0,2 ML INJ KERTA-ANN
      SANOFI-AVENTIS    

34,58 €       

Lääkemuodot
      Injektioneste, liuos.

Vaikuttavat aineet:
      Enoksapariini, joka on pienimolekyylinen hepariini.

Käyttötarkoitus:
      Lääkkeellä ehkäistään ja hoidetaan verisuonitukoksia sekä ehkäistään veren hyytymistä mm. kirurgisten toimenpiteiden, pitkän vuodelevon ja hemodialyysin yhteydessä. Se soveltuu myös angina pectoriksen sekä eräiden sydäninfarktityyppien hoitoon yhdessä muiden lääkkeiden kanssa.

Vaikutustapa:
      Lääke hillitsee veren hyytymistä tilanteissa, joissa verisuonitukoksia syntyy tavanomaista helpommin.

Annostus:
      Lääkärin ohjeen mukaan. Ehkäistäessä verisuonitukoksia hoito kestää yleensä 7-10 vuorokautta, joskus pitempäänkin.

Lääkkeen ottaminen:
      Lääkäri, sairaanhoitaja tai potilas itse pistää lääkkeen ihon alle vatsan alueelle.

Haittavaikutukset:
      Vaikutustapansa mukaisesti enoksapariini lisää verenvuotojen vaaraa. Se voi aiheuttaa myös ärsytystä pistoskohdassa sekä yliherkkyysreaktioita.

Raskaus ja imetys:
      Lääkäri harkitsee lääkkeen käyttämisen raskauden ja imetyksen aikana.

Säilytys:
      Huoneenlämmössä, alle 25 asteessa. Ei saa jäätyä.

Lisäaineet
      -

Lähde: Lääketietokeskus

Pakkaustiedot:

-

• paljon pistänyt

Saat varmaan reseptin omalta lääkäriltäsi ja
      ohjeet muiden lääkkeiden käytöstä.
      Itse olen paljon pistänyt ennen pitkiä lentoja,eli
      pistän noin 4 tuntia ennen lähtöä,ja sitten taas
      paluulennolla sama.
      Lentosukat ja runsaasti nestettä pitää juoda sekä
      liikkua lennon aikana.
      Joudun työni vuoksi lentämään pitkiä matkoja.
      Keskustelehan lääkärisi kanssa.

• jalassa

Klexane vaikuttaa 12h ja sitä saa lääkärinmääräyksestä jos on taipumusta laskimotukoksiin. Itse toivun juuri pitkän lentomatkan aiheuttamasta veritulpasta ja piikitän 3 vkkoa Klexanea aamuin illoin. Lääkäri käski pitää muutaman ruiskun jääkaapissa ja pistämään ennen lentoa seuraavan kerran, mutta seuraavaa kertaa tuskin tulee, olen varannut leikkausajan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo räyhää: kansan on muututtava

Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san
      Maailman menoa
      251
      2888
    2. Muovikassikartelli

Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell
      Talousrikokset
      6
      1623
    3. Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta

Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.
      Maailman menoa
      2
      1315
    4. Et taida paljoa

treffeillä käydä? 😆 mieheltä Naiselle
      Ikävä
      101
      1184
    5. Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion

Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu
      Ikävä
      123
      1161
    6. Mikä tekee sen

Vetovoiman kaivatussasi?
      Ikävä
      70
      1049
    7. Oikea kaste on syntisten kaste

Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka
      Kaste
      58
      1025
    8. Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta
      Kaste
      153
      1022
    9. Upotuskaste on raamatullisin kaste

Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.
      Kaste
      717
      937
    10. Harmittaako joku

Harmittaako joku asia tai asiat, mitä on tapahtunut tai jäänyt tapahtumatta?
      Ikävä
      135
      912
    Aihe