Napapiikki

Lähtijä

Hei
olen lähdössä Thaimaaseen ja pitkä lentomatka pelottaa. Syön Primspam lääkettä 2 x 50mg päivässä lääkärin määräyksestä veritulpan vaaran vuoksi. Käytän kyllä lenolla lentosukkia, mutta olen kuullut, että on olemassa joku napapiikki joka auttaa juuri veren ohentumiseen. Onko kokemusta ja voiko käyttää yhdessä Primspamin kanssa, vai meneekö veret liian ohueksi.

3

14641

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja napapiikki,

sillä on kyllä muut indikaatiot kuin pitkät lentomatkat.

Eli tässäpä infoa napapiikistä ja sen indikaatioista

KLEXANE 100MG/ML 10X0,2 ML INJ KERTA-ANN
      SANOFI-AVENTIS    

34,58 €       

Lääkemuodot
      Injektioneste, liuos.

Vaikuttavat aineet:
      Enoksapariini, joka on pienimolekyylinen hepariini.

Käyttötarkoitus:
      Lääkkeellä ehkäistään ja hoidetaan verisuonitukoksia sekä ehkäistään veren hyytymistä mm. kirurgisten toimenpiteiden, pitkän vuodelevon ja hemodialyysin yhteydessä. Se soveltuu myös angina pectoriksen sekä eräiden sydäninfarktityyppien hoitoon yhdessä muiden lääkkeiden kanssa.

Vaikutustapa:
      Lääke hillitsee veren hyytymistä tilanteissa, joissa verisuonitukoksia syntyy tavanomaista helpommin.

Annostus:
      Lääkärin ohjeen mukaan. Ehkäistäessä verisuonitukoksia hoito kestää yleensä 7-10 vuorokautta, joskus pitempäänkin.

Lääkkeen ottaminen:
      Lääkäri, sairaanhoitaja tai potilas itse pistää lääkkeen ihon alle vatsan alueelle.

Haittavaikutukset:
      Vaikutustapansa mukaisesti enoksapariini lisää verenvuotojen vaaraa. Se voi aiheuttaa myös ärsytystä pistoskohdassa sekä yliherkkyysreaktioita.

Raskaus ja imetys:
      Lääkäri harkitsee lääkkeen käyttämisen raskauden ja imetyksen aikana.

Säilytys:
      Huoneenlämmössä, alle 25 asteessa. Ei saa jäätyä.

Lisäaineet
      -

Lähde: Lääketietokeskus

Pakkaustiedot:

-

• paljon pistänyt

Saat varmaan reseptin omalta lääkäriltäsi ja
      ohjeet muiden lääkkeiden käytöstä.
      Itse olen paljon pistänyt ennen pitkiä lentoja,eli
      pistän noin 4 tuntia ennen lähtöä,ja sitten taas
      paluulennolla sama.
      Lentosukat ja runsaasti nestettä pitää juoda sekä
      liikkua lennon aikana.
      Joudun työni vuoksi lentämään pitkiä matkoja.
      Keskustelehan lääkärisi kanssa.

• jalassa

Klexane vaikuttaa 12h ja sitä saa lääkärinmääräyksestä jos on taipumusta laskimotukoksiin. Itse toivun juuri pitkän lentomatkan aiheuttamasta veritulpasta ja piikitän 3 vkkoa Klexanea aamuin illoin. Lääkäri käski pitää muutaman ruiskun jääkaapissa ja pistämään ennen lentoa seuraavan kerran, mutta seuraavaa kertaa tuskin tulee, olen varannut leikkausajan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      968
    3. Uskaltaisitko vielä

Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      83
      708
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      283
      699
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      586
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe