Napapiikki

Lähtijä

Hei
olen lähdössä Thaimaaseen ja pitkä lentomatka pelottaa. Syön Primspam lääkettä 2 x 50mg päivässä lääkärin määräyksestä veritulpan vaaran vuoksi. Käytän kyllä lenolla lentosukkia, mutta olen kuullut, että on olemassa joku napapiikki joka auttaa juuri veren ohentumiseen. Onko kokemusta ja voiko käyttää yhdessä Primspamin kanssa, vai meneekö veret liian ohueksi.

3

13517

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja napapiikki,

sillä on kyllä muut indikaatiot kuin pitkät lentomatkat.

Eli tässäpä infoa napapiikistä ja sen indikaatioista

KLEXANE 100MG/ML 10X0,2 ML INJ KERTA-ANN
      SANOFI-AVENTIS    

34,58 €       

Lääkemuodot
      Injektioneste, liuos.

Vaikuttavat aineet:
      Enoksapariini, joka on pienimolekyylinen hepariini.

Käyttötarkoitus:
      Lääkkeellä ehkäistään ja hoidetaan verisuonitukoksia sekä ehkäistään veren hyytymistä mm. kirurgisten toimenpiteiden, pitkän vuodelevon ja hemodialyysin yhteydessä. Se soveltuu myös angina pectoriksen sekä eräiden sydäninfarktityyppien hoitoon yhdessä muiden lääkkeiden kanssa.

Vaikutustapa:
      Lääke hillitsee veren hyytymistä tilanteissa, joissa verisuonitukoksia syntyy tavanomaista helpommin.

Annostus:
      Lääkärin ohjeen mukaan. Ehkäistäessä verisuonitukoksia hoito kestää yleensä 7-10 vuorokautta, joskus pitempäänkin.

Lääkkeen ottaminen:
      Lääkäri, sairaanhoitaja tai potilas itse pistää lääkkeen ihon alle vatsan alueelle.

Haittavaikutukset:
      Vaikutustapansa mukaisesti enoksapariini lisää verenvuotojen vaaraa. Se voi aiheuttaa myös ärsytystä pistoskohdassa sekä yliherkkyysreaktioita.

Raskaus ja imetys:
      Lääkäri harkitsee lääkkeen käyttämisen raskauden ja imetyksen aikana.

Säilytys:
      Huoneenlämmössä, alle 25 asteessa. Ei saa jäätyä.

Lisäaineet
      -

Lähde: Lääketietokeskus

Pakkaustiedot:

-

• paljon pistänyt

Saat varmaan reseptin omalta lääkäriltäsi ja
      ohjeet muiden lääkkeiden käytöstä.
      Itse olen paljon pistänyt ennen pitkiä lentoja,eli
      pistän noin 4 tuntia ennen lähtöä,ja sitten taas
      paluulennolla sama.
      Lentosukat ja runsaasti nestettä pitää juoda sekä
      liikkua lennon aikana.
      Joudun työni vuoksi lentämään pitkiä matkoja.
      Keskustelehan lääkärisi kanssa.

• jalassa

Klexane vaikuttaa 12h ja sitä saa lääkärinmääräyksestä jos on taipumusta laskimotukoksiin. Itse toivun juuri pitkän lentomatkan aiheuttamasta veritulpasta ja piikitän 3 vkkoa Klexanea aamuin illoin. Lääkäri käski pitää muutaman ruiskun jääkaapissa ja pistämään ennen lentoa seuraavan kerran, mutta seuraavaa kertaa tuskin tulee, olen varannut leikkausajan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      138
      10732
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      52
      5150
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      45
      2353
    4. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      114
      2219
    5. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      29
      2063
    6. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1661
    7. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      41
      1482
    8. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      29
      1174
    9. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      34
      1133
    10. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      55
      1034
    Aihe