Hei
olen lähdössä Thaimaaseen ja pitkä lentomatka pelottaa. Syön Primspam lääkettä 2 x 50mg päivässä lääkärin määräyksestä veritulpan vaaran vuoksi. Käytän kyllä lenolla lentosukkia, mutta olen kuullut, että on olemassa joku napapiikki joka auttaa juuri veren ohentumiseen. Onko kokemusta ja voiko käyttää yhdessä Primspamin kanssa, vai meneekö veret liian ohueksi.
Napapiikki
3
12323
Vastaukset
- ja napapiikki,
sillä on kyllä muut indikaatiot kuin pitkät lentomatkat.
Eli tässäpä infoa napapiikistä ja sen indikaatioista
KLEXANE 100MG/ML 10X0,2 ML INJ KERTA-ANN
SANOFI-AVENTIS
34,58 €
Lääkemuodot
Injektioneste, liuos.
Vaikuttavat aineet:
Enoksapariini, joka on pienimolekyylinen hepariini.
Käyttötarkoitus:
Lääkkeellä ehkäistään ja hoidetaan verisuonitukoksia sekä ehkäistään veren hyytymistä mm. kirurgisten toimenpiteiden, pitkän vuodelevon ja hemodialyysin yhteydessä. Se soveltuu myös angina pectoriksen sekä eräiden sydäninfarktityyppien hoitoon yhdessä muiden lääkkeiden kanssa.
Vaikutustapa:
Lääke hillitsee veren hyytymistä tilanteissa, joissa verisuonitukoksia syntyy tavanomaista helpommin.
Annostus:
Lääkärin ohjeen mukaan. Ehkäistäessä verisuonitukoksia hoito kestää yleensä 7-10 vuorokautta, joskus pitempäänkin.
Lääkkeen ottaminen:
Lääkäri, sairaanhoitaja tai potilas itse pistää lääkkeen ihon alle vatsan alueelle.
Haittavaikutukset:
Vaikutustapansa mukaisesti enoksapariini lisää verenvuotojen vaaraa. Se voi aiheuttaa myös ärsytystä pistoskohdassa sekä yliherkkyysreaktioita.
Raskaus ja imetys:
Lääkäri harkitsee lääkkeen käyttämisen raskauden ja imetyksen aikana.
Säilytys:
Huoneenlämmössä, alle 25 asteessa. Ei saa jäätyä.
Lisäaineet
-
Lähde: Lääketietokeskus
Pakkaustiedot:
- - paljon pistänyt
Saat varmaan reseptin omalta lääkäriltäsi ja
ohjeet muiden lääkkeiden käytöstä.
Itse olen paljon pistänyt ennen pitkiä lentoja,eli
pistän noin 4 tuntia ennen lähtöä,ja sitten taas
paluulennolla sama.
Lentosukat ja runsaasti nestettä pitää juoda sekä
liikkua lennon aikana.
Joudun työni vuoksi lentämään pitkiä matkoja.
Keskustelehan lääkärisi kanssa.- jalassa
Klexane vaikuttaa 12h ja sitä saa lääkärinmääräyksestä jos on taipumusta laskimotukoksiin. Itse toivun juuri pitkän lentomatkan aiheuttamasta veritulpasta ja piikitän 3 vkkoa Klexanea aamuin illoin. Lääkäri käski pitää muutaman ruiskun jääkaapissa ja pistämään ennen lentoa seuraavan kerran, mutta seuraavaa kertaa tuskin tulee, olen varannut leikkausajan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882