Ihailtu Suomalainen Mies.

Jaakko Ala-Kotro

Sanotaan ettei Suomalaista miestä arvosteta.
Tosiasia puhuvat toista ja realiteetit.

Suomalainen mies on ihailtu ja arvostettu
maailman turuilla ja toreilla.

Voimme siis kulkea pää pystyssä ja
kuunnella ylistyslauluja itsestämme.
Äänenpainoin, jossa väreilee selkeä kateus pohjalla.

http://www.hs.fi/videot/1135242425420?kategoria=Urheilu

11

517

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HTZA

      avasin kerran ja silloinkin se tuntui tältä.
      Eli ensin selitetään oma mielipide ja sitten haetaan sille tuki linkistä.
      Olisit jättänyt linkin pois.
      Se oli ihan turha.

      • Jaakko Ala-Kotro

        Tukea en hakenut linkistä.

        Paremminkin varmennusta, että ymmärretään,
        mikä tekstin pohjimmainen ajatus oli.

        Suomalainen Mies kulkee pää painuksissa,
        mutta turhaan.

        Linkki on mielestäni kultivoiva ja
        kuvaava.


      • HTZA
        Jaakko Ala-Kotro kirjoitti:

        Tukea en hakenut linkistä.

        Paremminkin varmennusta, että ymmärretään,
        mikä tekstin pohjimmainen ajatus oli.

        Suomalainen Mies kulkee pää painuksissa,
        mutta turhaan.

        Linkki on mielestäni kultivoiva ja
        kuvaava.

        niiden kanssa pitää olla varovainen, ovat aika vaativia.
        Suomenkieli ei ole helppoa.

        "sitten haetaan sille tuki linkistä"
        oli minun mietteeni, ja sinä puhuit varmennuksesta.
        Mikähän ero niillä on?


      • Jaakko Ala-Kotro
        HTZA kirjoitti:

        niiden kanssa pitää olla varovainen, ovat aika vaativia.
        Suomenkieli ei ole helppoa.

        "sitten haetaan sille tuki linkistä"
        oli minun mietteeni, ja sinä puhuit varmennuksesta.
        Mikähän ero niillä on?

        Tuki: et luota tekstiisi ja sen antiin,
        sanomaan, sinälään, vaan haet linkillä sille lisää uskottavuutta.

        varmennus: jos jostakin tuntuu, että hän ei ymmärrä tekstin sanomaa, hän voi hakea
        vastausta linkistä.

        Motiiveiltaa siis hyvin eri tasoilla.


      • Kalle Kotton
        Jaakko Ala-Kotro kirjoitti:

        Tukea en hakenut linkistä.

        Paremminkin varmennusta, että ymmärretään,
        mikä tekstin pohjimmainen ajatus oli.

        Suomalainen Mies kulkee pää painuksissa,
        mutta turhaan.

        Linkki on mielestäni kultivoiva ja
        kuvaava.

        Ginesin ennätystenkirjassa olevista maailmanennätyksistä puolet on varmaan suomalaisten käsissä, ja sieltä hulluimmasta päästä, hävettää ihan. Kusiaspesässäistumisen maailmanennätys tais olla suomalaisten käsissä.
        Kun suomalainen mies osaisi arvostaa itseään, niin kyllä muut arvostavat, ilman tuollaisia julmettuja temppujakin.
        Kun suomalainen mies tekee musiikkikappaleen, se on yleensä niin surkeassa murheenlaaksossa rypemistä, ettei sitä kuuntele edes toinen suomalainen mies.
        Sitten ihmetellään, miksi suomalainen musiikki ei maailmalla mene kaupaksi, eihän tällaista mollivoittoista kivireen vetämistä juuri kukaan kuuntele.
        Mutta on yksi ryhmä joka kuuntelee, suomalainen nainen, ei niitä muuten tehtäis, ne jopa toivovat radiossa näitä ölisemällä esitettyjä valitusvirsiä.


    • HTZA

      Raskasta
      Tuubia vai Tuubaa?
      mulla ei oo asiaa.
      Mut eiks ookki Suomipoika kova, hei!?
      Sviddu, ei paa hanttiin, tokko?
      Kelaa vaa..
      Olis leidit kovillla mun kaa..
      Vaik en mä toi oo, tollane vaa...
      Jooko?

      http://www.youtube.com/watch?v=adeg-Ec0V9Y

    • O - Orvokki

      Jaa-a, olen pahuksen pettynyt!
      Humalainen hoilotus yhden mäkihyppääjän kunniaksi?
      Siinäkö on suomalaisten miesten arvon mitta?
      Kohoaako sinun arvosi, kun mäkihyppääjä menestyy?
      Onko Matti Nykänen sinun mielestäsi esimerkki arvostetusta suomalaisesta miehestä?

      Minä arvostan suomalaista miestä paljon enemmän, eikä jonkun mäkihyppääjän saavutuksilla ole arvostuksen kannalta hevonhännänheilautuksen vertaa merkitystä.

      Maailman useimmilla toreilla ei tiedetä mäkihyppääjien menestyksestä yhtään mitään. Se ei kuitenkaan vähennä suomalaisten miesten arvostusta, koska Suomesta löytyy monenlaista huippuosaamista ja upeita rehellisiä miehiä. Esimerkiksi perheen isinä he ovat aivan omaa luokkaansa ja näyttävät hyvää mallia muillekin! Suomalainen mies uskaltaa olla myös lämmin, tunteva ja inhimillinen. Siksi häntä on helppo rakastaa ja arvostaa.

      • Sinä sielun siskoni!
        Puhut niin kauniisti suomalaisesta tavallisesta miehestä. Juuri sellaisen tavallisen tallaajan kanssa olen naimisissa. Ei hän ole mäkihyppääjä eikä mikään mahtimies, onpahan vaan oma tavallinen itsensä. Mutta juuri siksi niin arvokas!
        Hyvät naiset, arvostakaa omaa miestänne! Hän on arvostuksenne ansainnut!


      • Jaakko Ala-Kotro

        Ymmärsit nyt tarkoitusperäni väärin.

        Kirjoitin pikku piru mielessä ja siksi tuo
        linkki. Eli tekstini pohjimmainen ajatus oli tietenkin käänteinen.

        Me Suomalaiset miehet tarkastelemme
        identtiteettiämme liian usein urheilun
        sankareiden kautta. Mikä on tietenkin
        väärin.

        Miehet jotka ovat arjessa kelpo miehiä,
        arvot ja asenteet naisen vierellä ja
        tasolla, he ovat sanakreita. Jos nyt
        niin tahdotaan mieltää.

        Tuo avaustekstini ja linkki nyt
        lähinnä peilaa sitä vääristynyttä
        ajattelua, suhtautumista.

        Toki hyvä mies osio on ikuisuus kysymys
        ja siitä voisi keskustella loputtomasti.

        Naisen kannalta lienee, yksiselitteisesti,
        sellainen mies on hyvä, jonka vierellä
        hän on onnellinen.

        Tarvitaanko raskaamman sarjan
        vakuuttelua tai todistelua?


      • O - O
        Jaakko Ala-Kotro kirjoitti:

        Ymmärsit nyt tarkoitusperäni väärin.

        Kirjoitin pikku piru mielessä ja siksi tuo
        linkki. Eli tekstini pohjimmainen ajatus oli tietenkin käänteinen.

        Me Suomalaiset miehet tarkastelemme
        identtiteettiämme liian usein urheilun
        sankareiden kautta. Mikä on tietenkin
        väärin.

        Miehet jotka ovat arjessa kelpo miehiä,
        arvot ja asenteet naisen vierellä ja
        tasolla, he ovat sanakreita. Jos nyt
        niin tahdotaan mieltää.

        Tuo avaustekstini ja linkki nyt
        lähinnä peilaa sitä vääristynyttä
        ajattelua, suhtautumista.

        Toki hyvä mies osio on ikuisuus kysymys
        ja siitä voisi keskustella loputtomasti.

        Naisen kannalta lienee, yksiselitteisesti,
        sellainen mies on hyvä, jonka vierellä
        hän on onnellinen.

        Tarvitaanko raskaamman sarjan
        vakuuttelua tai todistelua?

        että te olette monella alueella maailman parhaita. Siis suomalaiset miehet.;))


      • Jaakko Ala-Kotro kirjoitti:

        Ymmärsit nyt tarkoitusperäni väärin.

        Kirjoitin pikku piru mielessä ja siksi tuo
        linkki. Eli tekstini pohjimmainen ajatus oli tietenkin käänteinen.

        Me Suomalaiset miehet tarkastelemme
        identtiteettiämme liian usein urheilun
        sankareiden kautta. Mikä on tietenkin
        väärin.

        Miehet jotka ovat arjessa kelpo miehiä,
        arvot ja asenteet naisen vierellä ja
        tasolla, he ovat sanakreita. Jos nyt
        niin tahdotaan mieltää.

        Tuo avaustekstini ja linkki nyt
        lähinnä peilaa sitä vääristynyttä
        ajattelua, suhtautumista.

        Toki hyvä mies osio on ikuisuus kysymys
        ja siitä voisi keskustella loputtomasti.

        Naisen kannalta lienee, yksiselitteisesti,
        sellainen mies on hyvä, jonka vierellä
        hän on onnellinen.

        Tarvitaanko raskaamman sarjan
        vakuuttelua tai todistelua?

        En koskaan avaa noita linkkejä. Siksi väärinkäsitys.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      141
      1478
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      115
      1225
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1043
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      984
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      871
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      722
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      676
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe