Hei,
Olen nyt hieman ymmälläni. Lapsella enterorokko, kuten varmasti monella muullakin on tässä viime kuukausien aikana ollut :)
Lapsen saisi viedä hoitoon jos ei enää kuumetta eikä vaadi erityishuomiota. MUTTA kuitenkin tauti tarttuu mahdollisesti niin kauan kun rakkuloita/näppyjä on.
Miten olette muut tehneet, onko lapsi viety heti hoitoon vai oletteko odotelleet ainakin pahimpien näppylöiden katoamista...?
Enterorokkoinen lapsi hoitoon
3
708
Vastaukset
- neitihoitaja
Niinkuin ohjeessa sanottiin voi toimia.
Esim. silmätulehduksessa hoitoon saa tulla heti lääkekuurin saatuaan. Vaikka kyllähän se vielä tarttuu.
Mutta niinkuin tuolla enterrokon sivuilla sanottiin, tartuntaa ei voi hoitoon tuomattomuudella estää. Tarttuu jo itämisaikana.
Kuitenkin mikäli lapsesta näppylät ovat kiusallisia, pitäisin kotona, jos mahdollisuus on. - vanhemmille
sanottu, että lapsi on hoitokunnossa, kun ei ole vuotavia tai märkiä näppylöitä (vähän niin kuin vesirokossa). Ja voi viedä viikonkin, mutta kyllä ovat pitäneet lapset ihan hyvin kotona pahimman näppyläajan.
- tuntuu
järkevältä ohjeelta molemmin puolin. Lapsi ei saa verenkiertoonsa ihon läpi bakteereja muilta lapsilta, eikä taas toisinpäin tartuta tauteja muihin lapsiin jos hänellä niitä on.. Iho on hyvä suoje, mutta sitä se ei enää ole, jos se on rikki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas puukotus yläristillä!
Tänään taas puukotettu hengiltä ihminen Kuopiontien läheisyydessä yläristillä! Nyt näitä alkaa olla viikoittain!591718Olen päättänyt tappaa itseni tämän vuoden puolella
Minulla ei ole oikeastaan mitään hävittävää. Elämäni on surkeaa ja tunnen ihmisten tuijotukset ja supinat. Ne nauravat r1321388Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin
Kesä ja juhannus on grillailun kulta-aikaa. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin. Ka701241La Promesa sarjan ystäville iso pettymys - Yleltä lisäinfoa asiasta
La Promesa suosikkisarjan kohtalosta on tullut tietoa. Tämä ei kyllä välttämättä ilahduta sarjan faneja. Lue lisää: htt10836- 64811
- 69691
Nyt kun olen vähän huppelissa niin uskallan sanoa
Mikä minua oikein närästää... Tiedän että meillä on ollut vaikeaa mutta miten kauan sulla on ollut toinen mies vai oliko39531- 36477
- 45476
- 52442