Hei,
Olen nyt hieman ymmälläni. Lapsella enterorokko, kuten varmasti monella muullakin on tässä viime kuukausien aikana ollut :)
Lapsen saisi viedä hoitoon jos ei enää kuumetta eikä vaadi erityishuomiota. MUTTA kuitenkin tauti tarttuu mahdollisesti niin kauan kun rakkuloita/näppyjä on.
Miten olette muut tehneet, onko lapsi viety heti hoitoon vai oletteko odotelleet ainakin pahimpien näppylöiden katoamista...?
Enterorokkoinen lapsi hoitoon
3
633
Vastaukset
- neitihoitaja
Niinkuin ohjeessa sanottiin voi toimia.
Esim. silmätulehduksessa hoitoon saa tulla heti lääkekuurin saatuaan. Vaikka kyllähän se vielä tarttuu.
Mutta niinkuin tuolla enterrokon sivuilla sanottiin, tartuntaa ei voi hoitoon tuomattomuudella estää. Tarttuu jo itämisaikana.
Kuitenkin mikäli lapsesta näppylät ovat kiusallisia, pitäisin kotona, jos mahdollisuus on. - vanhemmille
sanottu, että lapsi on hoitokunnossa, kun ei ole vuotavia tai märkiä näppylöitä (vähän niin kuin vesirokossa). Ja voi viedä viikonkin, mutta kyllä ovat pitäneet lapset ihan hyvin kotona pahimman näppyläajan.
- tuntuu
järkevältä ohjeelta molemmin puolin. Lapsi ei saa verenkiertoonsa ihon läpi bakteereja muilta lapsilta, eikä taas toisinpäin tartuta tauteja muihin lapsiin jos hänellä niitä on.. Iho on hyvä suoje, mutta sitä se ei enää ole, jos se on rikki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1986938- 1592046
- 1131688
- 511390
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551248Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢501108Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu1001074Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?71006Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan253961- 41939