Google-Crhome selain Macille kesällä ?

Samaan aikaan linuxille

En vain tiedä mitä etua sillä saadaan, pitäisi kokeilla ensin windowsissa.

15

876

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mnmnmanma

      Jospa se chrome olisi vaikka toimiva selain, sellaistahan tähän p--kamakkiin ei vielä olekaan.
      Firefox ei toimi, kokoajan jumii ja saa pakottaa lopettamaan, safari on muuten vaan ihan paska; näyttää sisällön ihan hölmösti ja unohtaa sivujen zoomaukset... jos ei tähän ala pian löytymään ratkaisua, ni lienee pakko vaihtaa takaisin pc:hen, koska sillä pystyy sentään vaivatta surffaamaan netissä, sitä kun on suurin osa käytöstä. Oli virheostos tää macci.
      muuten kyllä ihan jees tää osx ja konekin ihan napee, mutta jos ei osata tehdä konetta jolla pystyisi suorittamaan yksinkertaisen ja koneilla kaikista eniten tehtävän homman ni ei hyvä.

      • nmnmmanma

        - Jospa se chrome olisi vaikka toimiva selain, sellaistahan tähän p--kamakkiin ei vielä olekaan.

        Et olisi voinut enää paljon fleimaavammin kirjoittaa. Yleensä en vastaa trolleille, mutta menköön tällä kertaa.

        - Firefox ei toimi, kokoajan jumii ja saa pakottaa lopettamaan

        Oletko ihan varma että kaikki on koneessasi ihan kunnossa? Ei ole nimittäin normaalia että Firefox jumii niin paljon että se pitää lopettaa. Kokeile huviksesi Caminoa, jos se kävisi tarpeisiisi:
        http://caminobrowser.org/

        - safari on muuten vaan ihan paska; näyttää sisällön ihan hölmösti

        Ja miten Chrome parantaisi asiaa kun se näyttää sisällön ihan samaan tapaan kuin Safari?

        - jos ei osata tehdä konetta jolla pystyisi suorittamaan yksinkertaisen ja koneilla kaikista eniten tehtävän homman ni ei hyvä.

        Sinulla siis jumittaa yksi ainoa webbiselain, etkä ole kokeillut muita selaimia? Kuulostaa kyllä älyttömältä. Miten toimii koneessasi esim. Opera?


      • mnmnmanma
        nmnmmanma kirjoitti:

        - Jospa se chrome olisi vaikka toimiva selain, sellaistahan tähän p--kamakkiin ei vielä olekaan.

        Et olisi voinut enää paljon fleimaavammin kirjoittaa. Yleensä en vastaa trolleille, mutta menköön tällä kertaa.

        - Firefox ei toimi, kokoajan jumii ja saa pakottaa lopettamaan

        Oletko ihan varma että kaikki on koneessasi ihan kunnossa? Ei ole nimittäin normaalia että Firefox jumii niin paljon että se pitää lopettaa. Kokeile huviksesi Caminoa, jos se kävisi tarpeisiisi:
        http://caminobrowser.org/

        - safari on muuten vaan ihan paska; näyttää sisällön ihan hölmösti

        Ja miten Chrome parantaisi asiaa kun se näyttää sisällön ihan samaan tapaan kuin Safari?

        - jos ei osata tehdä konetta jolla pystyisi suorittamaan yksinkertaisen ja koneilla kaikista eniten tehtävän homman ni ei hyvä.

        Sinulla siis jumittaa yksi ainoa webbiselain, etkä ole kokeillut muita selaimia? Kuulostaa kyllä älyttömältä. Miten toimii koneessasi esim. Opera?

        Olen melko varma, että kaikki on kunnossa, koska ainakin hopeinenomena-palstalla käydyissä keskusteluissa kävi ilmi, että tuo firefoksin toimattomuus on aivan "normaalia".
        Koneessani on nyt tiikeri ja olen harkinnut leopardia, mutta toimivuus siinäkään ei ole taattu, ainakaan jos hopeinenomenan tietäjiin on uskominen.
        Mulla on kaksi selainta; firefox ja safari, eka ei toimi ja toinen on ..... Miten niin chrome näyttää kaiken samallalailla kuin safari?
        Ehkä safarin surkein ominaisuus vrt. fox on se, että se ei muista sivustojen zoomausta, vaan joka kerta on zoomattava näytölle sopivaksi. Tämä on aika merkittävä juttu, kun käytössä on "vain" 15" PB.
        Eipä sitten ole tullut ladattua kaikkia mahdollisia selaimia koneelle vain todetakseen niiden olevan enemmän tai vähemmän raakileita. Firefox olisi just semmonen kuin pitääkin, mutta...kun ei ni ei.


      • nmnmmanma
        mnmnmanma kirjoitti:

        Olen melko varma, että kaikki on kunnossa, koska ainakin hopeinenomena-palstalla käydyissä keskusteluissa kävi ilmi, että tuo firefoksin toimattomuus on aivan "normaalia".
        Koneessani on nyt tiikeri ja olen harkinnut leopardia, mutta toimivuus siinäkään ei ole taattu, ainakaan jos hopeinenomenan tietäjiin on uskominen.
        Mulla on kaksi selainta; firefox ja safari, eka ei toimi ja toinen on ..... Miten niin chrome näyttää kaiken samallalailla kuin safari?
        Ehkä safarin surkein ominaisuus vrt. fox on se, että se ei muista sivustojen zoomausta, vaan joka kerta on zoomattava näytölle sopivaksi. Tämä on aika merkittävä juttu, kun käytössä on "vain" 15" PB.
        Eipä sitten ole tullut ladattua kaikkia mahdollisia selaimia koneelle vain todetakseen niiden olevan enemmän tai vähemmän raakileita. Firefox olisi just semmonen kuin pitääkin, mutta...kun ei ni ei.

        - Olen melko varma, että kaikki on kunnossa, koska ainakin hopeinenomena-palstalla käydyissä keskusteluissa kävi ilmi, että tuo firefoksin toimattomuus on aivan "normaalia".

        Eikö tuollakin todettu että johtuu joistain laajennuksista.

        - Miten niin chrome näyttää kaiken samallalailla kuin safari?

        Chrome käyttää WebKitiä sivujen näyttämiseen, ihan kuten Safari.

        - Eipä sitten ole tullut ladattua kaikkia mahdollisia selaimia koneelle vain todetakseen niiden olevan enemmän tai vähemmän raakileita.

        Ei nyt sentään kaikkia mahdollisia selaimia tarvitse ladata, mutta olet kai ladannut muunkin kuin yhden ainoan selaimen?


      • mnmnmanma
        nmnmmanma kirjoitti:

        - Olen melko varma, että kaikki on kunnossa, koska ainakin hopeinenomena-palstalla käydyissä keskusteluissa kävi ilmi, että tuo firefoksin toimattomuus on aivan "normaalia".

        Eikö tuollakin todettu että johtuu joistain laajennuksista.

        - Miten niin chrome näyttää kaiken samallalailla kuin safari?

        Chrome käyttää WebKitiä sivujen näyttämiseen, ihan kuten Safari.

        - Eipä sitten ole tullut ladattua kaikkia mahdollisia selaimia koneelle vain todetakseen niiden olevan enemmän tai vähemmän raakileita.

        Ei nyt sentään kaikkia mahdollisia selaimia tarvitse ladata, mutta olet kai ladannut muunkin kuin yhden ainoan selaimen?

        Joo, ja ei kai ne laajennuksetkaan siellä huvikseen ole, joten taas sitten vajaatoimintoa jossain jos jotain poistaa.
        Ja chromen saakin sitten unohtaa.
        Windows-aikana ainakin riitti, että oli yksi selain koneella; firefox.


      • minulle ei vieläkään
        mnmnmanma kirjoitti:

        Joo, ja ei kai ne laajennuksetkaan siellä huvikseen ole, joten taas sitten vajaatoimintoa jossain jos jotain poistaa.
        Ja chromen saakin sitten unohtaa.
        Windows-aikana ainakin riitti, että oli yksi selain koneella; firefox.

        - Windows-aikana ainakin riitti, että oli yksi selain koneella; firefox.

        Minulle ei ole koskaan riittänyt yksi selain, ei edes Windows puolella. Kokeile nyt ainakin paria muuta selainta, jos jostain niistä olisi sinun ainoaksi selaimeksesi.


      • vesku_orig
        mnmnmanma kirjoitti:

        Olen melko varma, että kaikki on kunnossa, koska ainakin hopeinenomena-palstalla käydyissä keskusteluissa kävi ilmi, että tuo firefoksin toimattomuus on aivan "normaalia".
        Koneessani on nyt tiikeri ja olen harkinnut leopardia, mutta toimivuus siinäkään ei ole taattu, ainakaan jos hopeinenomenan tietäjiin on uskominen.
        Mulla on kaksi selainta; firefox ja safari, eka ei toimi ja toinen on ..... Miten niin chrome näyttää kaiken samallalailla kuin safari?
        Ehkä safarin surkein ominaisuus vrt. fox on se, että se ei muista sivustojen zoomausta, vaan joka kerta on zoomattava näytölle sopivaksi. Tämä on aika merkittävä juttu, kun käytössä on "vain" 15" PB.
        Eipä sitten ole tullut ladattua kaikkia mahdollisia selaimia koneelle vain todetakseen niiden olevan enemmän tai vähemmän raakileita. Firefox olisi just semmonen kuin pitääkin, mutta...kun ei ni ei.

        mitään muita Mac-ohjelmia? Tuo ikkunan "zoomaus" tuolla lailla on Macin ominaisuus, ollut "aina". Tästäkin on paljon keskustelua niin täällä kuin Hopeaompussakin.

        Jos katsot tarkkaan siinä 15" näytölläsi, huomaat että Safari avaa ikkunan "riittävän suurena" ts. vetokahvoja ei alas ilmesty. Pitkäaikaisempien Mac-käyttäjien mielestä hyvä näin. Itse käytän winukassakin näin.


      • mnmnmanma
        vesku_orig kirjoitti:

        mitään muita Mac-ohjelmia? Tuo ikkunan "zoomaus" tuolla lailla on Macin ominaisuus, ollut "aina". Tästäkin on paljon keskustelua niin täällä kuin Hopeaompussakin.

        Jos katsot tarkkaan siinä 15" näytölläsi, huomaat että Safari avaa ikkunan "riittävän suurena" ts. vetokahvoja ei alas ilmesty. Pitkäaikaisempien Mac-käyttäjien mielestä hyvä näin. Itse käytän winukassakin näin.

        En nyt ole aivan varma mitä tarkoitit, mutta lähinnä tarkoitin sitä tekstikoon zoomausta, joka on liian pieni normaalisti avattuaan sivun. Pitää suurentaa pari napsua, ni sitten on niinku "normaali". Samaan kokooon avaa myös firefox, mutta se muistaa fiksuna sen edellisellä kerralla käyttämäsi zoomaustason, eikä tarvitse joka kerta zoomata uudestaan. Tätä safari ei osaa ja se on suurin puute siinä.


      • vesku_orig
        mnmnmanma kirjoitti:

        En nyt ole aivan varma mitä tarkoitit, mutta lähinnä tarkoitin sitä tekstikoon zoomausta, joka on liian pieni normaalisti avattuaan sivun. Pitää suurentaa pari napsua, ni sitten on niinku "normaali". Samaan kokooon avaa myös firefox, mutta se muistaa fiksuna sen edellisellä kerralla käyttämäsi zoomaustason, eikä tarvitse joka kerta zoomata uudestaan. Tätä safari ei osaa ja se on suurin puute siinä.

        tekstin zoomausta en kyllä käytä (optikolla käynti riittää;)) mutta pikaisen testin perusteella sekä FF että Safari käyttäytyivät kyllä ihan samalla tavalla, kummassakin napsuttelu piti tehdä uudestaan kun selain käynnistettiin uudestaan. Tietääkseni tämä on tarkoituskin? (PM G4, MacOSX 10.5.6, uusimmat selainversiot).

        Kokeilinpa samaa vielä Linuxin Firefoxissa (Ubuntu 8.04) ja Windowsin Firefoxissa ja Internet Explorerissa (uusimmat versiot, XP Home). Toiminta oli täsmälleen sama, tekstikokozoomaus ei jäänyt muistiin.

        Vai ymmärsinkö väärin mitä tarkoitat?


      • vesku_orig
        vesku_orig kirjoitti:

        tekstin zoomausta en kyllä käytä (optikolla käynti riittää;)) mutta pikaisen testin perusteella sekä FF että Safari käyttäytyivät kyllä ihan samalla tavalla, kummassakin napsuttelu piti tehdä uudestaan kun selain käynnistettiin uudestaan. Tietääkseni tämä on tarkoituskin? (PM G4, MacOSX 10.5.6, uusimmat selainversiot).

        Kokeilinpa samaa vielä Linuxin Firefoxissa (Ubuntu 8.04) ja Windowsin Firefoxissa ja Internet Explorerissa (uusimmat versiot, XP Home). Toiminta oli täsmälleen sama, tekstikokozoomaus ei jäänyt muistiin.

        Vai ymmärsinkö väärin mitä tarkoitat?

        jos tuo tekstin koko on ongelma, kannattaa ehkä miettiä toista resoluutiota näyttöön?


      • Mäkkihöperö
        mnmnmanma kirjoitti:

        En nyt ole aivan varma mitä tarkoitit, mutta lähinnä tarkoitin sitä tekstikoon zoomausta, joka on liian pieni normaalisti avattuaan sivun. Pitää suurentaa pari napsua, ni sitten on niinku "normaali". Samaan kokooon avaa myös firefox, mutta se muistaa fiksuna sen edellisellä kerralla käyttämäsi zoomaustason, eikä tarvitse joka kerta zoomata uudestaan. Tätä safari ei osaa ja se on suurin puute siinä.

        Entäs jos Asetuksien Lisävalinnoista laittaa
        Käyttöapu: Älä käytä pienempiä kirjasinkokoja kuin: X

        Tai Ulkoasusta määrittelee Vakiokirjasimen tarpeeksi suureksi.
        Valitettavasti liian monelle sivustolle on ääliömäisesti määritelty kiinteä kirjasinkoko ja -laji, joka syrjäyttää tuon määrittelyn. :-(

        Ja jos teksti on kuvassa, niin noilla ei luonnollisestikaan ole vaikutusta.

        Mutta ei kai se komento- ihan niin rasittava ole... ;-)


      • mnmnmanma
        Mäkkihöperö kirjoitti:

        Entäs jos Asetuksien Lisävalinnoista laittaa
        Käyttöapu: Älä käytä pienempiä kirjasinkokoja kuin: X

        Tai Ulkoasusta määrittelee Vakiokirjasimen tarpeeksi suureksi.
        Valitettavasti liian monelle sivustolle on ääliömäisesti määritelty kiinteä kirjasinkoko ja -laji, joka syrjäyttää tuon määrittelyn. :-(

        Ja jos teksti on kuvassa, niin noilla ei luonnollisestikaan ole vaikutusta.

        Mutta ei kai se komento- ihan niin rasittava ole... ;-)

        No joo, tuohan se just on että netissä on jos jonkinlaista kuvaa katsottavana... Ja kyllä se vaan on oikeasti rasittavaa joka kertä zoomailla uudestaan, kun saattaa aika monta eri sivustoa aueta illan aikana.


      • mnmnmanma
        vesku_orig kirjoitti:

        jos tuo tekstin koko on ongelma, kannattaa ehkä miettiä toista resoluutiota näyttöön?

        No kyllä tää mulla ainakin muistaa zoomin, mutta safari ei. Ja samasta asiasta mm. hopeinenomena:ssa joku muukin kirjoitti.
        Ja kyllä tää on liian pientä tuolla lähtötasolla-- se kaksi napsua ni on niinku normaali.
        No kai se on vaan takuttava tan foxin kans ku ei parempaakaan ole, muutaman kerran päivässä vaan lopetettava/pakotettava lopettamaan ni pärjää.


      • mnmnmanma
        mnmnmanma kirjoitti:

        No kyllä tää mulla ainakin muistaa zoomin, mutta safari ei. Ja samasta asiasta mm. hopeinenomena:ssa joku muukin kirjoitti.
        Ja kyllä tää on liian pientä tuolla lähtötasolla-- se kaksi napsua ni on niinku normaali.
        No kai se on vaan takuttava tan foxin kans ku ei parempaakaan ole, muutaman kerran päivässä vaan lopetettava/pakotettava lopettamaan ni pärjää.

        Joo ei resoo voi muuttaa, menee tosi sameaksi...


    • mitään etua

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      75
      2310
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1791
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      167
      1670
    4. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1402
    5. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1398
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      296
      1281
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      138
      1148
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1083
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      76
      1072
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      958
    Aihe