Palvelu kultasepänliikkeessä

Sanna Sipuli

Kävimme mieheni kanssa katselemassa sormuksia tampereella eräässä liikkeessä (en muita kuollaksenikaan nimea)ja saimme erittäin huonoa palvelua, vaikka liikkeessä ei ollut muita asiakkaita jouduimme odottamaan pitkään ennenkö kukaan tuli meitä palvelemaan. Lopulta kun myyjä vaivautui palvelemaan meitä ei hän kertonut mitään sormuksista tai kivien laadusta, valmistajasta tms.. jäi huonomaku suuhun..ja sormukset ostamatta.

5

3025

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinä

      niistä kivien laaduista, valmistajista ym.?

    • Mutta mutta

      Et suinkaan sinäkin ole niitä asiakkaita, jotka eivät itsekkään tiedä mitä he haluavat? Ei ne myyjät mitään selvännäkijöitä ole.
      ja jos on kysyttävää niin voihan sitä suunsa aukaista. Tuskin se myyjä sinulle alkaa niistä kivistä jauhaa et kysy.
      Ainakin kirjoituksesi perusteella annat myyjille niin vähän informaatiota, ettei mikään mestarimyyjä sinua osaisi palvella. Kaupanteko kun vaatii vuorovaikutus taitoja sekä myyjältä, että asiakkaalta. Varsinkin tuollaisessa erikoisliikkeessä kuin kultasepänliike.

      • Ex myyjä

        Ei ole olemassa mitään erikoisliikkeitä vaan normaali liikkeitä. Jos myyjä ei tunne tuotteita tai osaa kertoa oma-alotteisesti mitään niin hän on huono myyjä. Asiakas ei suinkaan aina tiedä tarpeeksi ostamastaan tuotteesta, vaan myyjän on osattava kertoa hänelle selkeästi tuotteen perustiedot ja mieluummin vähän enemmänkin.

        Niin olen muuten valmistan itse nykysin kultakoruja ja myyn niitä myös itse.


    • Ex myyjä

      Harva myyjä oikeastaa tietää mitään myymistään sormuksista, muutakuin että se on kullasta ja siinä on timantti. Timanttien yhteinen caraatipaino on luettu esitteestä, mutta laadusta ei oikeasti osata sanoa mitään. Kiven yksittäispainoa ei tiedetä. Yksi isompi timantti maksaa kymmeniä kertoja enemmän kuin läjä pienempiä. Eli oikeasti kivien hinta ei ole kiinni yhteispainosta, vaan yksittäisten kivien painoista ja laaduista.

      Jos myyjä ei osaa sanoa mitä sormus esimerkiksi painaa, niin kannattaa vaihtaa liikettä. Paino on hyvä mittari laadulle sormuksessa. Jos sormuksella on painoa alle 4 grammaa niin voit olla melko varma että se ei kestä. Sormuksen pitäisi olla sellainen että aikuinen mies ei pysty painamaan sitä lyttyyn.

      www.timantit.com

    • ,.-.-ljöjhkökjh

      osata myydä.
      Jos haitte sormuksia, niin lähteä kysymyksestä:
      - kulta / hopea / valkokulta / palladium tai jokin muu
      - timantilla, timanteilla vai ilman

      no, tähän loppuu minun tietämykseni sormuksista. Myyjä varmaan tietää enemmän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      58
      2011
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1935
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1408
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1350
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1331
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe