Bora - maalit lähtee viisivuotiaasta!

näin kävi

Bora vm-2004 ja 180tkm takana. Maalipinta mettalivärinen kulta. Viime kesänä havaitsin takalokasuojien maalipinnassa kuplimista, Semmoisia nuppineulanpäätä pienempiä kuplia, "Liekö kiveniskemät saaneet sinkin reagoimaan?", tuumailin tuolloin

Tuskin, sillä eilen autoa pesusienellä pestessäni lähti etulokasuojan sisäpinnasta n. 2 X 0,5 cm maaliliuska irti nahkoineen päivineen paljastaen metallipinnan. Ja kuten arvata saattaa, kevyesti kynnellä raaputtamalla voitat lisää maalipintaa itsellesi. Eli koko etulokasuojan saisi varmaan tällä taktiikalla maalivapaaksi.

Eikun reklamaatiota tekemään maahantuojalle. Digikuvat otettiin ja luvattiin jotain ilmoitella parin viikon sisään. Pidän teidätkin ajan tasalla, kuinka sitten kävikään. En tiedä mitä tälle autolle on tapahtunut edellisessä elämässään, itselläni ollut vasta vuoden päivät. Ehkä jossain saunassa ovat säilyttäneet yön yli huonosti pestynä.
Ei ollut Polon (-98) kanssa tällaisia efektejä koskaan, mutta auto olikin itselläni uudesta asti....

12

1672

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ......

      Auto ehkä kolaroitu ja joku poropeukalo on sen myyntifiksannut?

    • lisää

      "...pesusienellä pestessäni lähti etulokasuojan sisäpinnasta..."
      Kerrohan tarkemmin mikä on tuo etulokasuojan "sisäpinta". En oikein omastani moista keksi jota voisi kynnellä raaputtaa, paitsi jos ottaa roiskeläpät ja sisälokarit pois.

      • näin kävi

        eli lokasuojan kaarteen ulkopintaa tarkoitan. Alueen, jonka näkee ilman röntgensilmääkin kunhan hieman kumartuu.


    • on kyllä.

      Meillä on kyllä saman värinen Golf ja 2002 mallia mutta siinä on nuo maalit kestäneet todella hyvin kiinni, itseasiassa maalipinta on edelleen pitkälle saman näköinen kuin uutena. Minusta se pinta on ollut helvetin kestävä, eikä ole vahattu yleensä kun 2 kertaa vuoteen, alku kesästä ja syksyllä.

    • wolkkari maalari

      joissakin Borissa ja golffeissa on tuota ongelmaa ollut kylläkin aika harvoissa. Ne pienet kuplat on sinkkipurkaumia ja niitten laitto pitäisi mennä maali/kori takuuseen

    • Bora -1999

      Juu ilmoittele, kuin sulla kävi meneks takuuseen? Onko sulla tietoa meneekö tuo, mun auto vielä takuuseen?

      • wolkkari maalari

        en nyt ihan tarkkaan muista kuinka pitkä toi takuu on mutta kannattaa käydä liikkeessä kysymässä ja näyttämässä


      • ....

        Mene maalitakuun piiriin ja se ei liene montaa vuotta. Jos VAG-huolto sen päättää, niin taatusti maalitakuuta koskeva, päästävät itsensä tapansa mukaan vastuusta.


      • Mä vaan
        .... kirjoitti:

        Mene maalitakuun piiriin ja se ei liene montaa vuotta. Jos VAG-huolto sen päättää, niin taatusti maalitakuuta koskeva, päästävät itsensä tapansa mukaan vastuusta.

        koko Vag "leirissä" kolme vuotta ostopäivästä. IV korimallin Borissa ja Golfeissä oi tuota maaliongelmaa takaluukuissa ja varsinkin konepellissä jonkin verran. Myös joissain alkupään V korisissa Golfeissa oli konepellissä huonot maalit ja joissain takaluukun alareunassa. Sittemmin on laatu parantunut.


      • wolkkari maalari
        Mä vaan kirjoitti:

        koko Vag "leirissä" kolme vuotta ostopäivästä. IV korimallin Borissa ja Golfeissä oi tuota maaliongelmaa takaluukuissa ja varsinkin konepellissä jonkin verran. Myös joissain alkupään V korisissa Golfeissa oli konepellissä huonot maalit ja joissain takaluukun alareunassa. Sittemmin on laatu parantunut.

        sillon kun minä noita korjailin työkseni niin noita sinkki ongelmia oli vain kullanvärisissä Golffissa ja Borassa


      • näin kävi
        wolkkari maalari kirjoitti:

        sillon kun minä noita korjailin työkseni niin noita sinkki ongelmia oli vain kullanvärisissä Golffissa ja Borassa

        Maaliongelma näyttäisi keskittyvän tässä yksilössä vain lokasuojien alueelle. Katossa ja konepellissä on maalit hyvin pysyneet. Nimittäin viime vuoden elokuun alussa rummuttivat valehtelematta pingispallon kokoiset rakeet autoa Mäntsäläntiellä n. 15 minuutin ajan ja lopputuloksena syntyi vain muutama peilaava lommo kattoon ja konepeltiin. Tuollaisesta en yöunia menetä.
        Muuten olen tähän autoon ollutkin tyytyväinen ja tarkoitus olisi pitää se loppuun asti. Etulokarin ruostuminen toki ärsyttää, mutta kestäähän tuo muutaman vuoden ennenkuin ruoste hänestä läpi menee ja voihan sitä itsekin koettaa hidastaa: Sinkkisprayta muutama kerros puhtaan metallin päälle -> pohjamaali -> pintamaali -> lakkaa. Tämä on ainakin kiveniskemissä tehonnut. siis sellaisissa, joissa pelti on tullut näkyviin.


    • näin kävi

      Maahantuojalle tehty reklamaatio tuotti tulosta ja lokasuoja maalattiinn uusiksi takuuseen. Kuulemma joissain muissakin Bora-Dieseleissä ollut vastaavaa maali-ongelmaa lokasuojan kaarteessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3467
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2099
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      204
      1791
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      135
      1699
    5. 80
      1165
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      273
      1045
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      130
      999
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      929
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      895
    Aihe