Hyvää Huomenta ja Hyvää Mieltä tällekin päivälle!
Olen tässä aamun hiljaisuudessa mietiskellyt missä järjestyksessä aloitan ylimääräisten tarvetavaroiden poiston, jostain se on vaan aloitettava.
Tuossa kahvinkeitintä ladatessa meni kahvimitta rikki ja tiesin että on niitä lisääkin jossain, rupeama siinä meni, siitä tuli into että tännään on se päivä! Aloitanko?
On muutamia paikkoja keittiössä jotka vaatii nyt tarkistusta ja 'harvennusta'
Miten on, pidättekö te hyvää huolta asioistanne ja osaatte luopua ylimääräisistä?
Päivän hyvä työkö
15
734
Vastaukset
- *monalisa*
Huomenta ..
Laatikot pursuilee ja mitään ei löydy, vaikka hyvin tietää että 'jossain' on!
Nyt sain puhtia kun luin sinun kahvikirjoituksen. Kyllä ne laatikot on olleet aivan rauhoitettuja, paljon on sellaista mitä ei varmaan tarvita.
Ensimmäisenä tulee mieleen rosettiraudat, niitäkin kahdet, lastenlapsetkin jo niin isoja etteivät enää halua niitä herkkuja. Vaikka puulastaa etsin on ne raudat kyllä ensimmäisenä silmissä ;-)).
Pian alkaa valoisammat ajat, se joka keväinen yllätys siivouspuuha, monesti on sellainen tunne että jos vielä tarvitsee... no pitänee laittaa lasten perheille viestejä että jos kiinnostaa, minä luovun.
Tämä elämä on kummaa, pitää olla ja sitten tulee aika kun ei tarvitsekaan olla laatikot ja kaapit täynnä, riittää vähempikin.- jutta-juulia
Olen muuttanut elämäni aikana niin monta kertaa, että vanhoja tavaroita ei nurkissa juuri ole.
Joka muuton yhteydessä on karsittu tarpeeton.
Tammikuussa siivoan yleensä kaikki kaapit ja laatikot joulun ja vanhan vuoden jäljiltä. Samalla arkistoin edellisen vuoden laskut ja vien vuoden säännöllisesti toistuva mednot ja tulot budjetti taulukkooni. Pidän kirjaa kaikista menoista.
Siitä on hyvää katsoa missä mennään ja tulee tunne, että joku asia on ainakin hallinnassa. - AAMUkahvilla
jutta-juulia kirjoitti:
Olen muuttanut elämäni aikana niin monta kertaa, että vanhoja tavaroita ei nurkissa juuri ole.
Joka muuton yhteydessä on karsittu tarpeeton.
Tammikuussa siivoan yleensä kaikki kaapit ja laatikot joulun ja vanhan vuoden jäljiltä. Samalla arkistoin edellisen vuoden laskut ja vien vuoden säännöllisesti toistuva mednot ja tulot budjetti taulukkooni. Pidän kirjaa kaikista menoista.
Siitä on hyvää katsoa missä mennään ja tulee tunne, että joku asia on ainakin hallinnassa.Homman aloitus lähestyy!
Totta tuo muutto on kyllä joka saa karsimaan turhakkeet, pitäisköhän muuttaa tulee vaan tässä ajatus?
Tosi on ettei pelkkä keittiön laatikosto ole järjestelyn tarpeessa vaan ihan kaikki pitäisi käydä läpi kerran vuodessa. Kai olen liian mukavuuden haluinen laiskottelija, paras vaan jatkaa omaa rataa, ja kun saa sen ahaa elämyksen siivouksessakin niin edes silloin toimii.
Aloitus kuitenkin tärkeintä, sitten kun syventyy hommaan niin jotain saa aikaiseksi. - näitä
AAMUkahvilla kirjoitti:
Homman aloitus lähestyy!
Totta tuo muutto on kyllä joka saa karsimaan turhakkeet, pitäisköhän muuttaa tulee vaan tässä ajatus?
Tosi on ettei pelkkä keittiön laatikosto ole järjestelyn tarpeessa vaan ihan kaikki pitäisi käydä läpi kerran vuodessa. Kai olen liian mukavuuden haluinen laiskottelija, paras vaan jatkaa omaa rataa, ja kun saa sen ahaa elämyksen siivouksessakin niin edes silloin toimii.
Aloitus kuitenkin tärkeintä, sitten kun syventyy hommaan niin jotain saa aikaiseksi.itsekseen höpisijöitä.
- Ihan Ite
näitä kirjoitti:
itsekseen höpisijöitä.
Ihan oma avaus, asiaahan sinäkin varmaan tarkoitat,
tulee vaan niin niukasti kuin pulavuonna.
Minkä sille voi, kun on pula-ajan lapsuuden elänyt!
Kaikki säästettiin, kierrätys kukoisti 60 v. sitten kotonani. Kaikki käytettiin loppuun, ja jos ei köyttötarkoitusta keksitty, talletettiin vastaisen varalle.
Sama on jatkunut minullakin. Pahaksi onneksi ne tulevaa tarkoitusta varten säästetyt lapsuuden ajan kamatkin ovat minun kaapeissani.
Onko minulla kanttia heittää pois sellaista, jota on jo kolmannessakin polvessa säästetty? Syynä ei nyt ihan ole uudelleen käyttö, mutta kauniita esineitä, joitakin taloustarvikkeita, muutama käsityö - minne ne panen!
Onko aina "hyvä työ" heittää käytöstä poistettu roskiin?- kärsin siitä,
mutta en voi mitään.
Nytkin on kaapeissa paljon muovirasioita,
kannellisia, hyviä pakastukseen.
Esim. kaikki Atrian rosolli- ja sillisalaattirasiat, miten hyvä malli ja laatu,
napakasti sulkeutuva kansi.
Jos kuitenkaan mustikkaa tai puolukkaa ei satukaan tulemaan,
ne säästyvät seuraavaan vuoteen, jolloin taas lisivät joulun aikaan.
Kenet kutsun tänne raa'asti siivoamaan pois kaiken tuollaisen?
Itse en siihen pysty.
En halua lasteni perivän muovirasioitani.
Siis tarkoitan muutamien vuosikymmenien jälkeen. - AAMUkahvilla
kärsin siitä, kirjoitti:
mutta en voi mitään.
Nytkin on kaapeissa paljon muovirasioita,
kannellisia, hyviä pakastukseen.
Esim. kaikki Atrian rosolli- ja sillisalaattirasiat, miten hyvä malli ja laatu,
napakasti sulkeutuva kansi.
Jos kuitenkaan mustikkaa tai puolukkaa ei satukaan tulemaan,
ne säästyvät seuraavaan vuoteen, jolloin taas lisivät joulun aikaan.
Kenet kutsun tänne raa'asti siivoamaan pois kaiken tuollaisen?
Itse en siihen pysty.
En halua lasteni perivän muovirasioitani.
Siis tarkoitan muutamien vuosikymmenien jälkeen.Kumma että sitä tavaraa kerää, ja minkäs tosiaankin teet...jos näen jonkun kauniin kipon se pitää ostaa ja sitten, lahjaksi tulleita lisänä.
Nyt kun olen 3 laatikkoa saanut selvitettyä, alkaa selkä pyytämään homman lopetusta, sekin vielä.
Eilen viimeksi ostin kirpparilta Pentikin kulhon, sille kyllä löytyy ihan tarpeellinen ja järkevä käyttö, luulenpa että se on uunin kestävä, pitää vielä netistä kaivella tiedot.
Kruunukorkin avaajia on nyt melkoinen määrä, ja tilaa löytyi kun ne otin pois ja vain yksi monipuolinen korkinavaaja jäi.
Onkohan ihmisellä ja hamsterilla jotain samoja geenejä, kun sitä pahanpäivän varaa sekin keräilee.
Oloni on helpi.
OhhoiJaa... - minä.fi
AAMUkahvilla kirjoitti:
Kumma että sitä tavaraa kerää, ja minkäs tosiaankin teet...jos näen jonkun kauniin kipon se pitää ostaa ja sitten, lahjaksi tulleita lisänä.
Nyt kun olen 3 laatikkoa saanut selvitettyä, alkaa selkä pyytämään homman lopetusta, sekin vielä.
Eilen viimeksi ostin kirpparilta Pentikin kulhon, sille kyllä löytyy ihan tarpeellinen ja järkevä käyttö, luulenpa että se on uunin kestävä, pitää vielä netistä kaivella tiedot.
Kruunukorkin avaajia on nyt melkoinen määrä, ja tilaa löytyi kun ne otin pois ja vain yksi monipuolinen korkinavaaja jäi.
Onkohan ihmisellä ja hamsterilla jotain samoja geenejä, kun sitä pahanpäivän varaa sekin keräilee.
Oloni on helpi.
OhhoiJaa...Järjestystä olen minäkin harrastanut en sisällä vaan ulkona, halkojen parissa. Käsissä se jo tuntuu ihan kunnolla, ja huomenna jatkuu.
Kaikkia sitä tulee luvanneeksi, oikein ihmettelen, kun muutaman puun saan kerralla nostettua pinon päälle niin eikö jo koira yrittää just sitä napata.
Kahvilla nyt ja kai täytyy lämmittää sauna kroppa tuntuu oikein pahalta, lämmin auttaa. - Atolfia
minä.fi kirjoitti:
Järjestystä olen minäkin harrastanut en sisällä vaan ulkona, halkojen parissa. Käsissä se jo tuntuu ihan kunnolla, ja huomenna jatkuu.
Kaikkia sitä tulee luvanneeksi, oikein ihmettelen, kun muutaman puun saan kerralla nostettua pinon päälle niin eikö jo koira yrittää just sitä napata.
Kahvilla nyt ja kai täytyy lämmittää sauna kroppa tuntuu oikein pahalta, lämmin auttaa.riippukansioon ym:hin paikkoihin kertyneet mukamas tärkeät paperit. Olen jo silpunnut melkoisen määrän ja työ jatkuu.
Silppuri on vain niin kovaääninen, että pitää vähän kerrassaan sitä käyttää, etteivät naapurit hermostu. Siinä on melkein yhtä kova ääni kuin seinää poraisi.
Muut nurkkaan kerääntyneet ovat vuorossa myöhemmin. - minä.fi
Atolfia kirjoitti:
riippukansioon ym:hin paikkoihin kertyneet mukamas tärkeät paperit. Olen jo silpunnut melkoisen määrän ja työ jatkuu.
Silppuri on vain niin kovaääninen, että pitää vähän kerrassaan sitä käyttää, etteivät naapurit hermostu. Siinä on melkein yhtä kova ääni kuin seinää poraisi.
Muut nurkkaan kerääntyneet ovat vuorossa myöhemmin.Melkein tunti meni kun sain aamupalan ja -kahvin valmistettua, ei tämä vanha keho enää tykkää työnteosta, ihan itkettää!
Jokapaikka kuin pieksetty, sormetkin, ne kyllä jo vertymässä, tämä kirjoittelu on ollut muutenkin oikein hyvää sormien kuntoutusta.
Selkä ja takajalta..oi oi huh!
Istuma-asento on ihan ok, mutta odotan parempaa, pahemmaksi eivoi tulla.
Tyttärelleni en kerro mitään hän kielteli minua etten tule kipeäksi, tänne vaan uskallan tilanteeni tunnustaa. Nuoret taitaa sittenkin olla viisaampia.
Ilman illallista saunaa olisin varmasti vieläkin köpsempi. - AAMUkahvilla
minä.fi kirjoitti:
Melkein tunti meni kun sain aamupalan ja -kahvin valmistettua, ei tämä vanha keho enää tykkää työnteosta, ihan itkettää!
Jokapaikka kuin pieksetty, sormetkin, ne kyllä jo vertymässä, tämä kirjoittelu on ollut muutenkin oikein hyvää sormien kuntoutusta.
Selkä ja takajalta..oi oi huh!
Istuma-asento on ihan ok, mutta odotan parempaa, pahemmaksi eivoi tulla.
Tyttärelleni en kerro mitään hän kielteli minua etten tule kipeäksi, tänne vaan uskallan tilanteeni tunnustaa. Nuoret taitaa sittenkin olla viisaampia.
Ilman illallista saunaa olisin varmasti vieläkin köpsempi.Voi voi fi!, miten sitä pitääkään rehkiä, vaan eihän sitä siinä työn hurmassa ehdi ajattelemaan kipeytymistää, tosihan on ettei tämän ikäinen monikaan jaksa ruumiillista työtä. Tiedän kyllä puiden pinoamisen, itselleni hyvin rasittava selän takia.
Tänä aamuna unikin maistui aivan normaalisti, ei aikaista herännäisyyttä!!
Minulla keittiön laatikot sputsissa, ja vahakankaan laitoin pohjille, nyt mahtuu taas uusia *löytöjä*, voi jos oppisin etten turhaan osta mitään, paitsi tarpeellista. Siinä se opettelu onkin.
Innostuksesta poiki jatkoa, nyt olen jo purkanut kaappeja, tulin vain välillä kahville ja lueskelemaan mielipiteitä esillä olevista aiheista,,,onhan noita! - *Vetelehtijä*
AAMUkahvilla kirjoitti:
Voi voi fi!, miten sitä pitääkään rehkiä, vaan eihän sitä siinä työn hurmassa ehdi ajattelemaan kipeytymistää, tosihan on ettei tämän ikäinen monikaan jaksa ruumiillista työtä. Tiedän kyllä puiden pinoamisen, itselleni hyvin rasittava selän takia.
Tänä aamuna unikin maistui aivan normaalisti, ei aikaista herännäisyyttä!!
Minulla keittiön laatikot sputsissa, ja vahakankaan laitoin pohjille, nyt mahtuu taas uusia *löytöjä*, voi jos oppisin etten turhaan osta mitään, paitsi tarpeellista. Siinä se opettelu onkin.
Innostuksesta poiki jatkoa, nyt olen jo purkanut kaappeja, tulin vain välillä kahville ja lueskelemaan mielipiteitä esillä olevista aiheista,,,onhan noita!Eipä ole intoa mihinkään, oikein kateeksi käy nuo puuhakkaat ihmiset.
Onko siihen joku lääke vai syy, että pystyy aloittamaan jonkun homman? - Kömpelö mummo
*Vetelehtijä* kirjoitti:
Eipä ole intoa mihinkään, oikein kateeksi käy nuo puuhakkaat ihmiset.
Onko siihen joku lääke vai syy, että pystyy aloittamaan jonkun homman?Yritän elää siististi, ettei tarvitsisi tyttären tulla niin usein, kuitenkin sanoo aina että joka kerta nämä roskat ja tahrat lisääntyy. Elä sitten, ainahan sitä jälkiä jää, ei voi mitään.
Enpä uskalla ympärilleni vilkaista.
Kunhan polvi parantuu voi olla että pysty itsekin siivoilemaan hissuksiin. Kömpelö mummo kirjoitti:
Yritän elää siististi, ettei tarvitsisi tyttären tulla niin usein, kuitenkin sanoo aina että joka kerta nämä roskat ja tahrat lisääntyy. Elä sitten, ainahan sitä jälkiä jää, ei voi mitään.
Enpä uskalla ympärilleni vilkaista.
Kunhan polvi parantuu voi olla että pysty itsekin siivoilemaan hissuksiin.Älähän ota paineita..Jokainen saa elää,niinkuin haluaa,ei siihen ole toisilla mitään sanomista..
Toivon,että polvesi tulee kuntoon,että elänäsi on sitten mukavampaa..Pääasia on,että tässä pysymme iloisella mielellä.. Mukavaa päivää ja jatkoa!t.Irkku
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1142026- 851289
- 421085
Pyhäjärvi -kuntaliiton LISTALLA - ajautuu kriisikunnaksi
”Vaaravyöhykkeessä” Kuntaliiton erityisasiantuntija Olli Riikonen nostaa esille Punakallion listalta todennäköisistä kri145884Vieläkään nainen ei mitään tunnistettavaa sinusta
ei minusta, ei meistä, eikä meidän historiasta. Voisit kyllä kirjoittaa jotain spesifistä mitä meidän välillä on tapahtu71847Miten menee omasta mielestä?
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f6e1e5b9-dd40-4eaf-ac96-036894307db5 Listan kärjessä Ähtäri27792Nainen, olet minun makuuni joka suhteessa
Siksi tämä on mennyt niin vaikeaksi, ja ei tahdo ajatukset millään pysyä arjessa, vaan ne karkaa koko ajan unelmiin sinu22751Jos en enää
sinua näkisi, tekisinkö jotain toisin? Kertoisinko sinulle kaiken? Sen miten paljon minulle merkitset ja kuinka kaipaan38730Ehkäpä tunnet sinuun kohdistuvan rakkauden
Mutta tunnetko tuskani siitä sinuun kohdistuvasta suuresta ikävästä ja toteutumattomasta läheisyydestä? Vaistoatko kun i49730Ei mene kauaa että kaikki vedätykset
Selviää.. Moni täältä on syytteessä.. Mahdollisesti palsta menee kiinni.. Tällä hetkellä jokainen viesti kiertää sup56679