paras ravintolisä tai kalaöljy!

apuaihmiset!!

mikä on sinun mielestäsi paras ravintolisä ja kalaöljy? ja miksi?

16

2998

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Punkunlipittäjä

Ei parasta ole olemassa. Kysy keneltä tahansa, niin jokainen vastaa sen oman mieltymyksensä (mainonnanuhreja) mukaan. Ei kait niitä tarvii
      kun syö oikein.Itse toki popsin NaturaMedPharma-
      tuotteita.En tiedä miksi!

• katso täältä
      • oma mielipide

Tiede.fi keskustelut ovat paremman tasoisia kuin täällä.

Mutta käyttämääni ravintolisää ei siellä ole mainittu. Verkostomarkkinoituna ei näytä olevan kovin tunnuettu...

Aiemmin tähän keskusteluun vastasin samalla nimimerkillä oman mielipiteeni.

• googlaaja
        oma mielipide kirjoitti:

Tiede.fi keskustelut ovat paremman tasoisia kuin täällä.

Mutta käyttämääni ravintolisää ei siellä ole mainittu. Verkostomarkkinoituna ei näytä olevan kovin tunnuettu...

Aiemmin tähän keskusteluun vastasin samalla nimimerkillä oman mielipiteeni.

Ehkä käyttämäsi ravintolisä on hinta/laatu suhteeltaan huono, jolloin sitä on turha köyhä suomen kansan syödä. Tai sitten sitä ei löydy kaupan hyllyltä?

Suomessa myydään (tosin aika vähän,mutta niillä pärjää hyvin) laadukkaita sekä edullisia 100% luonnonmukaisia lisäravinteita (imeytyvyys ruoan luokkaa), jos tuntuu että syö huonosti tai joidenkin sairauksien yhteudessä täytyy lisää saada.

D-vitamiinia täytyy aivan kaikkien syödä purkista talvisin!

Tässä jotain, mitä löysin:

E-vitamiini:
        vehnänalkioöljy
        Vehnänalkioöljykapseli

C-vitamiini:
        A.Vogel Vitamin-C
        Acerola Sweet
        Xylisweet Acerola

D3-vitamiini:
        paljon valmistajia

B-vitamiinit:
        Bekavit B

Sinkki:
        kelasin sinkki

Rauta:
        kelasin rauta

Seleeni:
        kelasin seleeni

Ubikinoni eli koentsyymi Q10:
        Ubikinonia voidaan syntetisoida, mutta valmistaa myös tehokkaasti fermentaation avulla. Japanilaiset lääketehtaat vastaavat merkittävästä osasta maailman ubikinonituotannosta. Rasvaliukoisena ja suurimolekyylisenä aineena se tulee pakata juuri oikealla tavalla, jotta se imeytyy suolistosta verenkiertoon.

Bio-Active Q10 Uniqinol
        BIO-QINON Q10

Monivitamiinit:
        Spirulina Diet 100
        Vihreä Helmi C.G.F. klorella
        Bio-Strath elixir
        Vitaforce
        Aloe-Vera

Omega3 (EPA DHA):
        Lysi
        Möller
        Pharma Nord
        Vitamar

Luonnolliset ravinteet:
        http://www.energian.net/terveys/info6.html

• tokoferoli
        googlaaja kirjoitti:

Ehkä käyttämäsi ravintolisä on hinta/laatu suhteeltaan huono, jolloin sitä on turha köyhä suomen kansan syödä. Tai sitten sitä ei löydy kaupan hyllyltä?

Suomessa myydään (tosin aika vähän,mutta niillä pärjää hyvin) laadukkaita sekä edullisia 100% luonnonmukaisia lisäravinteita (imeytyvyys ruoan luokkaa), jos tuntuu että syö huonosti tai joidenkin sairauksien yhteudessä täytyy lisää saada.

D-vitamiinia täytyy aivan kaikkien syödä purkista talvisin!

Tässä jotain, mitä löysin:

E-vitamiini:
        vehnänalkioöljy
        Vehnänalkioöljykapseli

C-vitamiini:
        A.Vogel Vitamin-C
        Acerola Sweet
        Xylisweet Acerola

D3-vitamiini:
        paljon valmistajia

B-vitamiinit:
        Bekavit B

Sinkki:
        kelasin sinkki

Rauta:
        kelasin rauta

Seleeni:
        kelasin seleeni

Ubikinoni eli koentsyymi Q10:
        Ubikinonia voidaan syntetisoida, mutta valmistaa myös tehokkaasti fermentaation avulla. Japanilaiset lääketehtaat vastaavat merkittävästä osasta maailman ubikinonituotannosta. Rasvaliukoisena ja suurimolekyylisenä aineena se tulee pakata juuri oikealla tavalla, jotta se imeytyy suolistosta verenkiertoon.

Bio-Active Q10 Uniqinol
        BIO-QINON Q10

Monivitamiinit:
        Spirulina Diet 100
        Vihreä Helmi C.G.F. klorella
        Bio-Strath elixir
        Vitaforce
        Aloe-Vera

Omega3 (EPA DHA):
        Lysi
        Möller
        Pharma Nord
        Vitamar

Luonnolliset ravinteet:
        http://www.energian.net/terveys/info6.html

Tämä ei ole mainos .
        Ubikinonia kutsutaan kemiallisesti myös nimellä ubidecarenonum. Tohtori Tolosen Ubikinon 50 mg -kapseleiden ubikinoni täyttää Euroopan Unionin, Sveitsin ja Saksan Liittotasavallan farmakopeoiden vaatimukset laadun, valmistusmenetelmän, prosessoinnin ja markkinoinnin suhteen. Tuote ei sisällä vierasaineita.
        Hinta on aika kohdallaan

• kjjiiiihhk

Kaikkea täytyy kokeilla - jokainen on originaali. Joku auttaa toista hyvin: toinen saa siitä pahat sivuoireet jne.

Eli ei hyödytä, jos vastaan kysymykseesi mikä on minulle parasta.

Ja ennen kaikkea se riippuu siitä mitä olet vajaa. Vai oletko mitään. JOta taas on vaikeampi selvittää - sekin tehtävä yksin; toki niin että lukee kaiken mahdollisen tiedon ja kuuntelee ja miksaa niitä päässään.

Tottakai markkinoilla on roskatuotteita - kun mikään laki ei säädä mitä esim.luontaistuotepurkeissa pitää olla (käytän niitä itse ja uskon siihen kun tarpeeksi monta kwertaa kokeilen eri tilanteissa ja elämäntiloissa, että onko apua vai ei).

Et edes kerro mikä sinua vaivaa. Jos ei vaivaa mikään on paras ravintolisä ns. normaali ruoka.

Paitsi: D-vitamiinia, vähintään 10 mcg/vrk, mieluummin enempi, jopa 30, siis yksikkö on mikrogramma: purkissa lukee, apteekista. Ellet ole raskaana, siitä en tiedä.

Kalaöljyistä tiedän sen verran ainakin että Tolosen E-EPA on tullilaboratorion kokeissa todettu erittäin puhtaaksi.

Siitä sitten kiistellään, että pitäisikö olla myös DHA:ta samassa - tosin EPA valmistaa sitä itsestään, mutta tiedä näistä.

Vitamar on aik edullista, liuos, ja siinä on valtavasti EPAa.

Lueskele vaan. Netissä ja kirjastossakin on kirjoja aiheesta.

• epasta ei muodostu dha:ta

Epasta ei muodostu DHA:ta

Aivot koostuvat DHA:sta.

Aivot tarvitsevat DHA:ta.

Tästä löytyy tietoa vaikka kuinka.

Ja kaikki kalaöljyt ovat puhtaimpia, mitä laki vaatii, minkä tietää kun ottaa selvää asioista eikä mututuntumalta tänne kirjoittele mistä sattuu.

• lukenut,
        epasta ei muodostu dha:ta kirjoitti:

Epasta ei muodostu DHA:ta

Aivot koostuvat DHA:sta.

Aivot tarvitsevat DHA:ta.

Tästä löytyy tietoa vaikka kuinka.

Ja kaikki kalaöljyt ovat puhtaimpia, mitä laki vaatii, minkä tietää kun ottaa selvää asioista eikä mututuntumalta tänne kirjoittele mistä sattuu.

siitä, että EPA:sta muodostuu DHA:ta, että uskalsin sen tänne laittaa. Tiedä sitten?

En muutenkaan kirjoittele mitä sattuu; esim. kalaöljyjen puhtauksista en ole kaikista löytänyt tietoa vaikka olen kuinka etsinyt. Kerro sinä mistä löytää, jos muistat.

Esim. Vitamarista olen etsinyt. Tottakai jokainen myyjä ja valmistaja voi sanoa, että on joo ihan puhdasta.

Mutta Tolosen EPAsta - jota EN itse käytä ! - on ainoa josta olen nähnyt tullilaboratorion kaavakkeesta kopion.

Voi olla niinkin, että kun paljon tietoa etsii, niin ei kaikkea muistakaan - ja voi jopa muistaa väärin.

Jokainen meistä, vaikka on kuinka tarkka.

lukenut, kirjoitti:

siitä, että EPA:sta muodostuu DHA:ta, että uskalsin sen tänne laittaa. Tiedä sitten?

En muutenkaan kirjoittele mitä sattuu; esim. kalaöljyjen puhtauksista en ole kaikista löytänyt tietoa vaikka olen kuinka etsinyt. Kerro sinä mistä löytää, jos muistat.

Esim. Vitamarista olen etsinyt. Tottakai jokainen myyjä ja valmistaja voi sanoa, että on joo ihan puhdasta.

Mutta Tolosen EPAsta - jota EN itse käytä ! - on ainoa josta olen nähnyt tullilaboratorion kaavakkeesta kopion.

Voi olla niinkin, että kun paljon tietoa etsii, niin ei kaikkea muistakaan - ja voi jopa muistaa väärin.

Kalassakin on dha:ta enemmän kuin epaa, koska ihminen tarvitsee molempia.

Mitä kertoo yksi tullilaboratorion kopio, koska kaikki kalaöljyt ovat käyneet tullilaboratoriossa ja sellaista kalaöljyä ei voi myydä, jos asiat ei ole kohdallaan.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Omega-3-rasvahapot

http://yle.fi/genreportaalit/portaali.php?genre=terveys&osannimi=hyvaolo_ruokajaterve&jutunid=8593

http://www.harmonia.fi/index.php?mid=770

Ja googlella löytyy.

• Möller & Lysi
        lukenut, kirjoitti:

""Möller kalanmaksaöljy täyttää Euroopan farmakopean laatuvaatimukset. Lisäksi Peter Möllerillä on oma laadunvarmistuslaboratorio ja lääketehdasoikeudet (GMP), mikä takaa että kaikki Möllerin valmisteet täyttävät niille asetetut tiukat puhtaus- ja laatuvaatimukset. Peter Möller sai ISO 9001 -sertifikaatin vuonna 1995. Tuotteet käyvät läpi kehittyneen puhdistusprosessin, joka poistaa kalasta ympäristön aiheuttamat mahdolliset epäpuhtaudet. Puhdistusprosessi käsittää mm. höyrytislauksen vakuumissa (ns. molekyylitislaus), mikä varmistaa sen, että tuotteiden dioksiini- ja PCB-arvot jäävät reilusti EU:n ja viranomaisten asettamien raja-arvojen alapuolelle. Elintarvikeviraston omat kalanmaksa- ja kalaöljytutkimusten tulokset vahvistavat tämän. Kalanmaksa- ja kalaöljyn laatua tarkkaillaan jatkuvasti ottamalla näytteitä tuotannosta.""

""Omega-3 -rasvahapot ovat yhtä elintärkeitä elimistön toiminnalle kuin vitamiinit ja kivennäisaineet. Toistaiseksi alfalinoleenihapon ainoa tunnettu tehtävä liittyy sen toimimiseen pidempiketjuisten rasvahappojen, mm. EPA:n ja DHA:n esiasteena. EPA:lla ja DHA:lla on sen sijaan useita tärkeitä tehtäviä elimistössä. EPA toimii hormonien kaltaisten yhdisteiden lähtöaineena säädellen sitä kautta mm. kudosten toimintaa, verenkiertoelimistön toimintaa (mm. verenpainetta ja veren hyytymistä) sekä vastustuskykyä. DHA on tärkeä esimerkiksi aivojen ja hermoston toiminnan sekä näkökyvyn kannalta. DHA osallistuu myös solukalvojen aineenvaihdunnan ja valkuaisaineiden eli proteiinien rakenteen säätelyyn. Ihmiselimistö ei voi toimia ilman omega-3 -rasvahappoja!""

• tullilaboratorio
        lukenut, kirjoitti:

Se on kanadasta se paperi.

Jotenkin vaan ei noi tolosen sivut vakuuta.

Tolonen on ainakin minun silmissäni pilannut koko firman maineen.

Ja mikä pahinta, hän väheksyy, vähättelee ja jopa vihjaa, jotta muiden tuotteet olisivat jotenkin huonompia kuin juuri hänen tuotteensa.

???????????????????????

Ubikinonistaan hän ei anna mitään tietoa. Halpaa se on, mutta onko se synteettistä vai ei, niin sitä hän ei kerro.

""" Tohtori Tolosen Ubikinon 50 mg -kapselit täyttävät laadun, valmistusmenetelmän, prosessoinnin ja markkinoinnin suhteen Euroopan Unionin, Sveitsin ja Saksan Liittotasavallan farmakopeoiden vaatimukset. """

Ei tuo kerro,mitä kapselissa on ?????????

• hvhvhvhvhvh

Kalassakin on dha:ta enemmän kuin epaa, koska ihminen tarvitsee molempia.

Mitä kertoo yksi tullilaboratorion kopio, koska kaikki kalaöljyt ovat käyneet tullilaboratoriossa ja sellaista kalaöljyä ei voi myydä, jos asiat ei ole kohdallaan.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Omega-3-rasvahapot

http://yle.fi/genreportaalit/portaali.php?genre=terveys&osannimi=hyvaolo_ruokajaterve&jutunid=8593

http://www.harmonia.fi/index.php?mid=770

Ja googlella löytyy.

On vaan eri tietoa eri lähteissä - se kai nyt ei ole kenellekään uutta. Kyllä tuossa googlasin nopeasti epa dha ja löysin kaksi sivua joiss a perinpohjaisesti oli kyllä selv itetty tätä rasvarakennetta jne. Olivat vihatun Tolosen sivuja, että se kai sitten siitä.

Siis niissä luki että epasta valmistuu elimistössä DHA:ta, mutta ok, ei kai sitten.

Mitä tulee kalaöljyjen puhtauksiin, niin olen ymmärtänyt ettei niitä tarvitse missään "mittauttaa", vai olenko taas lukenut vääriä sivuja?

Kaikkialla sanotaan, että ns. luontaistuotteet eivät vaadi lab.tutkimuksia tms.

Poikkeuksena nyt kai apteekissa myytävät.

hvhvhvhvhvh kirjoitti:

On vaan eri tietoa eri lähteissä - se kai nyt ei ole kenellekään uutta. Kyllä tuossa googlasin nopeasti epa dha ja löysin kaksi sivua joiss a perinpohjaisesti oli kyllä selv itetty tätä rasvarakennetta jne. Olivat vihatun Tolosen sivuja, että se kai sitten siitä.

Siis niissä luki että epasta valmistuu elimistössä DHA:ta, mutta ok, ei kai sitten.

Mitä tulee kalaöljyjen puhtauksiin, niin olen ymmärtänyt ettei niitä tarvitse missään "mittauttaa", vai olenko taas lukenut vääriä sivuja?

Kaikkialla sanotaan, että ns. luontaistuotteet eivät vaadi lab.tutkimuksia tms.

Poikkeuksena nyt kai apteekissa myytävät.

Tolosen sivut eivät ole mitään tietosivuja. Hän mainostaa vain omia tuotteitaan.

Evira valvoo myös luontaistuotteita, jotka luokitellaan elintarvikkeiksi. Myös apteekin luontaistuotteita myydään aivan kaikissa kaupoissa ja luontaistuotekaupoissa. Heillä on nyt jokin oma sarja, jota myydään ainoastaan apteekissa.

Raakakalaöljy tulee jo valmiiksia puhtaista vesistä ja kaloista. Tuottajia varmasti on useita, mutta tuskin nyt jokaisella kauppiaalla on omaa labraa ja valmistusketjua.

Voitko linkittää sen sivun, jossa Tolonen väittää, jotta epa:sta muodostuu DHA:ta ja näinollen DHA on täysin turha rasva tässä mailmankaikkeudessa?

Hänellä on itselläänkin tuotteita, joista nämä molemmat rasvahapot löytyy ?????

Tässä hänen tullilaboratoriopaperinsa:

http://www.biovita.fi/suomi/pdf/E-EPA_dioxin.pdf

Eli ihan tavallinen valkoinen tietokoneelta tulostettu paperi ilman mitään leimoja.

""EPA JA DHA - MIKSI MOLEMMAT OVAT VÄLTTÄMÄTTÖMIÄ AIVOILLE?

EPAn ja DHA:n merkitys aivotoiminnalle ja aivojen rakentumiselle on osoitettu kiistattomasti. Usein törmätään kuitenkin kysymykseen näiden kahden elintärkeän rasvahapon merkityksistä ja vaikutuksista: Kumpi on tärkeämpi? Milloin toinen on tärkeämpää kuin toinen? Miksi toinen on tärkempi kuin toinen?

eikosapentaeenihappo 20:5n-3 (EPA)

- välttämätön aivotoimintojen säätelylle, esimerkiksi signaalien kulkemiselle hermosolujen välillä ja hermojen verenkierrolle.
        - prostaglandiinien raaka-aine (prostaglandiinit ovat hormoneja, joilla on tärkeä rooli tulehdusten estossa ja immuunijärjestelmässä)
        - estää muita monityydyttymättömiä rasvahappoja hajottavien entsyymien toimintaa
        - EPA pystyy jossain olosuhteissa muuntumaan DHA:ksi

dokosaheksaeenihappo 22:6n-3 (DHA)

- hermosolujen solukalvojen rakennusaine
        - ehdottoman tärkeä varhaisvaiheen näkökyvyn kehitykselle, tärkeä erityisesti raskauden aikana sekä vauvaiässä. Tutkimukset ovat osoittaneet yhteyden vauvojen DHA:n saannin ja terävän näkökyvyn välillä (tutkimus 1).
        - pelkkä DHA ei tehoa ADHD:hen tai muihin senkaltaisiin oireyhtymiin (tutkimus 2)
        - DHA ei konvertoidu takaisin EPA:ksi
        - ei muodosta prostaglandiineja

Yhteenveto:

DHA on tärkeä aivojen rakennusaine raskausaikana ja vauvaiässä. EPA on ehdottoman tärkeä varhaislapsuudesta lähtien koko iän erityisesti aivojen toiminnalle.
        """

Itse sain unettomuutta ja närästystä e-epasta. Tosin eihän mulla edes ole masennusta, joten sillon e-epa on turha valinta muutenkin.

Olen myös lukenut, jotta monet muutkin ovat saaneet sydänoireita sekä psyykkisiä ongelmia e-epasta.

Rasvainen kala on erinomainen omega-3-rasvahappojen (tärkeimmät ovat EPA DHA) lähde.
        Kalan rasva ja proteiini yhdessä (muun terveellisen ruokavalion, päihteettömyyden, painonhallinnan ja liikunnan ohella) pitävät huolta sydämen terveydestä sekä hermoston ja aivojen toiminnasta ja kehityksestä.

Tosin nykyään kalat kasvatetaan ja niiden ruokaa on köyhdytetty, jotta kannavuus lisääntyy.

Tässä hyvä sivusto:

http://dhaomega3.org/

• sivuja

Tolosen sivut eivät ole mitään tietosivuja. Hän mainostaa vain omia tuotteitaan.

Evira valvoo myös luontaistuotteita, jotka luokitellaan elintarvikkeiksi. Myös apteekin luontaistuotteita myydään aivan kaikissa kaupoissa ja luontaistuotekaupoissa. Heillä on nyt jokin oma sarja, jota myydään ainoastaan apteekissa.

Raakakalaöljy tulee jo valmiiksia puhtaista vesistä ja kaloista. Tuottajia varmasti on useita, mutta tuskin nyt jokaisella kauppiaalla on omaa labraa ja valmistusketjua.

Voitko linkittää sen sivun, jossa Tolonen väittää, jotta epa:sta muodostuu DHA:ta ja näinollen DHA on täysin turha rasva tässä mailmankaikkeudessa?

Hänellä on itselläänkin tuotteita, joista nämä molemmat rasvahapot löytyy ?????

Tässä hänen tullilaboratoriopaperinsa:

http://www.biovita.fi/suomi/pdf/E-EPA_dioxin.pdf

Eli ihan tavallinen valkoinen tietokoneelta tulostettu paperi ilman mitään leimoja.

""EPA JA DHA - MIKSI MOLEMMAT OVAT VÄLTTÄMÄTTÖMIÄ AIVOILLE?

EPAn ja DHA:n merkitys aivotoiminnalle ja aivojen rakentumiselle on osoitettu kiistattomasti. Usein törmätään kuitenkin kysymykseen näiden kahden elintärkeän rasvahapon merkityksistä ja vaikutuksista: Kumpi on tärkeämpi? Milloin toinen on tärkeämpää kuin toinen? Miksi toinen on tärkempi kuin toinen?

eikosapentaeenihappo 20:5n-3 (EPA)

- välttämätön aivotoimintojen säätelylle, esimerkiksi signaalien kulkemiselle hermosolujen välillä ja hermojen verenkierrolle.
        - prostaglandiinien raaka-aine (prostaglandiinit ovat hormoneja, joilla on tärkeä rooli tulehdusten estossa ja immuunijärjestelmässä)
        - estää muita monityydyttymättömiä rasvahappoja hajottavien entsyymien toimintaa
        - EPA pystyy jossain olosuhteissa muuntumaan DHA:ksi

dokosaheksaeenihappo 22:6n-3 (DHA)

- hermosolujen solukalvojen rakennusaine
        - ehdottoman tärkeä varhaisvaiheen näkökyvyn kehitykselle, tärkeä erityisesti raskauden aikana sekä vauvaiässä. Tutkimukset ovat osoittaneet yhteyden vauvojen DHA:n saannin ja terävän näkökyvyn välillä (tutkimus 1).
        - pelkkä DHA ei tehoa ADHD:hen tai muihin senkaltaisiin oireyhtymiin (tutkimus 2)
        - DHA ei konvertoidu takaisin EPA:ksi
        - ei muodosta prostaglandiineja

Yhteenveto:

DHA on tärkeä aivojen rakennusaine raskausaikana ja vauvaiässä. EPA on ehdottoman tärkeä varhaislapsuudesta lähtien koko iän erityisesti aivojen toiminnalle.
        """

Itse sain unettomuutta ja närästystä e-epasta. Tosin eihän mulla edes ole masennusta, joten sillon e-epa on turha valinta muutenkin.

Olen myös lukenut, jotta monet muutkin ovat saaneet sydänoireita sekä psyykkisiä ongelmia e-epasta.

Rasvainen kala on erinomainen omega-3-rasvahappojen (tärkeimmät ovat EPA DHA) lähde.
        Kalan rasva ja proteiini yhdessä (muun terveellisen ruokavalion, päihteettömyyden, painonhallinnan ja liikunnan ohella) pitävät huolta sydämen terveydestä sekä hermoston ja aivojen toiminnasta ja kehityksestä.

Tosin nykyään kalat kasvatetaan ja niiden ruokaa on köyhdytetty, jotta kannavuus lisääntyy.

Tässä hyvä sivusto:

http://dhaomega3.org/

tietosivuina - tuo nyt oli vanha klishee mitä sanoit.. Päin-melkein-vastoin- kirjoitin, että itse en käytä Hran tuotteita.

Valitettavasti en osaa linkittää, kun pyysit sivuja , mistä luin EPAsta muodostuvan DHA:ta, mutta Biovotan sivuilta löytyy... en edelleenkään puolla niitä! Sanoin vaan etttä löysin nopealla haulla 2 tulosta, molemmat biovitan. Ja ei ole kyse siit että dha on täysin turha, se ei ole! vaan Tolonen puhuu, että EPA on ainoa antidepressiivinen ja jopa antipsykoottinen - ja näitä tutkimuksia olen lukenut noin 50 muualtakin.

LUE: EN väitä ettei ihminen tarvitse DHA:ta, vaan että saa sitä huomattavasti enemmän suhteessa kuin EPAa.

Sitä paitsi jo edellisessä kirjeessä sanoin, että uskon mitä sanot, enkä tyrkyttänyt Tolosta!

Ainoa mikä mietityttää, ja johon et ole sanonut, että käsittääkseni näitä elintarvikkeita ei tarvitse todistaa oikeiksi, eli, että sisältäisivät sitä mitä lukee, olenko väärässä?

Tuskin polttoöljyä voi myydäöä kalaöljynä, mutta muuten..

Ja okei, jos se tullilab.paperi on shittiä, nin uskon sitten senkin. Ja edelleeenkään en käytä tolosen tuotteita.

• muistisääntö

Muista se, että kun ostat jotakin vitamiineja, niin tarkista ettei se ole valmistettu synteettisesti. Tällöin voit saada siitä jotakin hyötyä.

• on paskaa

väitän minä!

OLen aika monta tutkimusta lukenut jossa eri vitamiinien puutos on korjattu ns.synt.vitam. ja he ovat saaneet sen jälkeen elämänsä takaisin.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      3215
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1177
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1152
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      53
      1092
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      35
      1032
    6. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      878
    7. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      45
      867
    8. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      862
    9. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      857
    10. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      24
      851
    Aihe