Ovulaatio kotikonstein

lapseton pari

Onko olemassa mitään kotikonsteja millä saisi avitettua ovulaation tuloa esim. jokin tietty hedelmä tms...(epätoivoiselta kuulostaa, mutta kaikki konstit tervetulleita).

Mulla on kuukautiset säännölliset ja rakkulatkin kasvaa, mutta ovulaatiota en ole koskaan bongannut (eikä kerran verikoekaan).

12

3884

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vinkki...

Hankipa käsiisi sellainen kirja kuin Toni Weschler: Taking Charge of Your Fertility, löytyy ainakin Adlibriksestä parilla kympillä. Kirjassa neuvotaan kuinka saat selville milloin ovuloit (tai ovuloitko ollenkaan) ja kerrotaan mahdollisten kiertoon liittyvien ongelmien syistä ja jonkin verran myös siitä kuinka niitä tulisi lähteä hoitamaan.

Säännölliset kuukautiset kyllä viittaavat siihen, että ovulaatio todennäköisesti sinulla tapahtuu, luultavasti vain olet yrittänyt bongailla sitä ovulaatiota ihan väärään aikaan kierrosta.

• Luru

kuukautiset, mutta testailusta huolimatta ei oo ollu koskaan testi posit!Ja olen testannut melkein koko kierronkin epätoivoissani. Lisäksi kaikki oireet et ovis tapahtuisi, mutta ei!

• minä80

Miksi se pitäisi saada tulemaan kotikonstein? Menehän nyt ihan sinne lääkäriin ja pyydä tutkimaan asiaa.

• ei ovulaatiota?

Oletko ovulaatiotikkua käyttänyt aamuin ja illoin, eikä siitä ole tullut esiin viivan viivaa?
      Entä oletko mittaillut lämpöjä siten että mittari alapäähän, heti herättyäsi?

• lapseton pari

Olemme lapsettomuuden vuoksi käyneet lääkärissä jo lähes vuoden, miehellä on todettu, että hänen sittiönsä on todella heikkoja vain muutama eteen päin uiskenteleva.

Muhun lääkäri e ole niinkään kiinnittänyt huomiota, vaikka olen tästä ovulaatiosta puhunut, että epäilen ettei sitä tule, koska en tikuttamalla ole sitä löytänyt, mutta lääkärin mielestä vittasi siihen, että tulee koska kuukautiset ovat säännölliset, silti pelkään ettei tule.

Olen käyttänyt ovulaatiotikkuja, tutkinut limoja ja mittaillut aamulämpöjä, mutta nuo lämmöt ja limat eivät ainakaan täsmää ovulaatiotikun tuloksiin...siis ei ovulaatiota....haamuja vain.

Haluaisin ainakin muutaman kerran olla miehen kanssa silloin, kun tiedän varmasti, että mulla on ovulaatio, ennen kuin pistetään rahat koeputkihedelmöitys hoitoon (tämä on lääkärin mukaan ainoa vaihtoehto).

Siksi haluaisin tietää esim. ruokavaliosta tms. mitkä voisivat vahvistaa ovulaaton tuloa.

• laseton pari

Olen mittaillut lämpöjä heti aamusta, mutta suusta ja olen havainnut lämmön nousua puolenkierron kohdilla joka jatkuu kuukautisiin asti.

Tikuttanut olen aamuin illoin ja välillä useamminkin joskus kuukautistenkin aikana, mutta haamut ovat paras tulos mitä olen tikkuun saanut (haamut ovat tulleet juuri silloin, kun laskelmien mukaan pitäisi tapahtua ovulaatio).

• teille kummalekin
        lapseton pari kirjoitti:

Olemme lapsettomuuden vuoksi käyneet lääkärissä jo lähes vuoden, miehellä on todettu, että hänen sittiönsä on todella heikkoja vain muutama eteen päin uiskenteleva.

Muhun lääkäri e ole niinkään kiinnittänyt huomiota, vaikka olen tästä ovulaatiosta puhunut, että epäilen ettei sitä tule, koska en tikuttamalla ole sitä löytänyt, mutta lääkärin mielestä vittasi siihen, että tulee koska kuukautiset ovat säännölliset, silti pelkään ettei tule.

Olen käyttänyt ovulaatiotikkuja, tutkinut limoja ja mittaillut aamulämpöjä, mutta nuo lämmöt ja limat eivät ainakaan täsmää ovulaatiotikun tuloksiin...siis ei ovulaatiota....haamuja vain.

Haluaisin ainakin muutaman kerran olla miehen kanssa silloin, kun tiedän varmasti, että mulla on ovulaatio, ennen kuin pistetään rahat koeputkihedelmöitys hoitoon (tämä on lääkärin mukaan ainoa vaihtoehto).

Siksi haluaisin tietää esim. ruokavaliosta tms. mitkä voisivat vahvistaa ovulaaton tuloa.

Ensinnäkin aloita seuraavasta kierrosta mittaamaan ehdottomasti rektaalisti tai vaginaalisesti, saat selvemmät nousut ja tarkemmat lämmöt ehdottomasti. Vaikka se voi olla raskasta, pyri mittaamaan edes yksi kierto täysin samoihin aikoihin (ei yli 30min heittoa), ja ennen heräämistä eli ei siten että olet itse jo pyöriskellyt sängyssä ja heräillyt vaan siten että kello soi vaikka kuudelta tai puolelta ja mittaat lämmön ASP (hanki digitaalinen tarkka ja nopea mittari).

Jos lämmöt on nousseet puolessavälissä, sinulla on tapahtunut ovulaatio. Tai siis yleensä se sitä merkkaa. Hanki parempia tikkuja, ainakin itsellä ei Mammaksin Davidid anna ikinä totaalista plussaa.

Miehesi kannattaa alkaa syömään ainakin Sinkkiä ja mahdollisesti L-karnitiiniä (googlettele) sekä kummankin tulisi siirtyä pois makeutusaineista ja luomumpaan suuntaan.
        Karppi ruokavaliosta on moni saanut apua, myös miehet. Jos pn ylipainoa kuten meikäläisellä, sitä on karsittava kunnolla pois.

• ensin tsekattava
        lapseton pari kirjoitti:

"Olen käyttänyt ovulaatiotikkuja, tutkinut limoja ja mittaillut aamulämpöjä, mutta nuo lämmöt ja limat eivät ainakaan täsmää ovulaatiotikun tuloksiin..."

Siis olethan ymmärtänyt, että siinä vaiheessa kun hedelmällisen liman tulo lakkaa ja aamulämmöt nousevat, ovulaatio on jo mennyt?

• lapseton pari
        ensin tsekattava kirjoitti:

"Olen käyttänyt ovulaatiotikkuja, tutkinut limoja ja mittaillut aamulämpöjä, mutta nuo lämmöt ja limat eivät ainakaan täsmää ovulaatiotikun tuloksiin..."

Siis olethan ymmärtänyt, että siinä vaiheessa kun hedelmällisen liman tulo lakkaa ja aamulämmöt nousevat, ovulaatio on jo mennyt?

Olen ymmärtänyt, että kun on kirkasta venyvää vuotoa se olisi sitä ovislimaa.

Lämmöistä olen käsittänyt niin, että ovulaation aikaan olisi hiukan kohollaan...näinkö ei olekaan?

• teille kummalekin
        lapseton pari kirjoitti:

Olen ymmärtänyt, että kun on kirkasta venyvää vuotoa se olisi sitä ovislimaa.

Lämmöistä olen käsittänyt niin, että ovulaation aikaan olisi hiukan kohollaan...näinkö ei olekaan?

Siis limat alkaa vaihtelevasti eri ihmisillä eri aikoihin ja tulee ja menee, eli niistä ei ihan varmasti voi sanoa mitä niiden tulo ja meno sinulla tarkoittaa. Mutta yleisesti ottaen limat alkaa tulemaan kun LHta alkaa erittymään, ja ne loppuu yleensä kuin seinään heti kuin ovulaatio on tapahtunut.

Lämmöt nousee _VASTA_ 1vrk ovulaation jälkeen.

• minä80
        lapseton pari kirjoitti:

Jos miehellä vain pari eteenpäin uiskentelevaa niin mahdolllisuudet luomuraskauteen on - anteeksi nyt vain - slimm to none. Ja koeputkihedelmöityksessä sinulle kasvatetaan useampi munarakkula, jotka kerätään. Ymmärrän hyvin lääkäriä, ettei hän nyt ole kiinnittänyt sinuun huomiota, koska koeputkihoidoissa kuitenkin joudutaan lääkkeillä niitä kasvattelemaan.

• Lapseton myös

Kyllähän ovulaatiota voi jonkin verran itsekin auttaa, mutta pitäisi olla ensin tietoa ovuloimattomuuden syistä.

Esim jos syynä on PCO, niin moni hyötyy painon pudotuksesta, matalan GI:n tai vähähiilarisesta ruokavaliosta sekä runsaasta liikunnasta.

Ovuloimattomuuden syy voi tietysti olla myös vaikka liiallinen laihuus, jolloin tietysti painon lisääminen ja runsaampi syöminen ja/tai vähempi treenaus voisi auttaa.

Kannattaa hankkia tuo kirja, minulla on vastaavanlaisen teoksen vinkit auttaneet selvästi.

Eikö teidän kannattaisi myös kiinnittää huomiota miehen hedelmällisyyden lisäämiseen? Tähänkin kun on myös esim. ruokavaliosuosituksia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      122
      1691
    2. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      16
      1372
    3. Tiedätkö miten pahalta tuntui

Kun vetäydyit? Ei kuukausiksi vaan vuosiksi.
      Ikävä
      61
      980
    4. Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA

Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR
      Hindulaisuus
      329
      972
    5. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      65
      826
    6. J miehestä oikeaa

Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen
      Ikävä
      78
      816
    7. Onko Lahdessa juhannuskokkoa?

Entä vähän kauempana?
      Lahti
      1
      770
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      46
      741
    9. Kysyit firman bileissä..

.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta
      Ikävä
      9
      671
    10. Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin

Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta
      Maailman menoa
      62
      658
    Aihe