Mites virallisesti wc-pönttö kiinnitetään lattiaan, jos on lattialämmitys? Eräs kohde vähän epäilyttää, kun sinne on asennettu uusi wc-pönttö joka on "liimattu" silikonimassalla lattiaan. Ei kuulemma voi ruuvata, koska lattiassa on lattialämmitys. No tästä syystä pönttö huojuu, eli ei siis ole oikein asennettu.
lattialämmitys ja wc-pönttö
12
5874
Vastaukset
- jfepsidhv
silikonilla se yleensä laitetaan. vesieristyksenkään takia ei saa porata. jos lattia ei ole suora, niin kuminpaloilla voi tukea pönttöä. liimatiivistemassa on kovempaa kuin silikoni, joten silläkin voi saada paremmin, tosin irrotus on vaikeampaa.
- tai liimalla
Virallisesti ne laitetan nykyään silikonilla tai tosiaan liimamassalla. Varmaan ei betonikakunkaan myllääminen ole poissuljettu.
Uusissa pytyissä ei edes ole enää kiinnitysreikiä. Onneksi.- miten se nyt on?
Tässä tapauksessa se nyt nähtiin, ettei tuolla silikonilla ainakaan saada tukevaa kokonaisuutta aikaiseksi. Tai sitten on ollut toistaitoinen asentaja!
- jfpergfvetvrt
miten se nyt on? kirjoitti:
Tässä tapauksessa se nyt nähtiin, ettei tuolla silikonilla ainakaan saada tukevaa kokonaisuutta aikaiseksi. Tai sitten on ollut toistaitoinen asentaja!
kyllä silikonilla sen ihan kunnolla kiinni saa, mutta pönttö pitää saada niin tukevaksi, ettei se heilu edes irrallaan.
- Oskari Kotiorja
miten se nyt on? kirjoitti:
Pöntön pitää olla (kuten edellä sanottu) niin hyvin pohjaansa istuva, ettei se sanottavasti heilu edes irrallisena. Tarkoittaa käytännössä sitä, että laatoituksen on oltava pöntön alla suora.
Kun pönttö kiinnitetään silikonilla, massaa ei saa käyttää LIIKAA.
Totta helkutissa pönttö heiluu, jos alle on tuherrettu 5...10 mm joustava silikonikakku. - butkari
Oskari Kotiorja kirjoitti:
Pöntön pitää olla (kuten edellä sanottu) niin hyvin pohjaansa istuva, ettei se sanottavasti heilu edes irrallisena. Tarkoittaa käytännössä sitä, että laatoituksen on oltava pöntön alla suora.
Kun pönttö kiinnitetään silikonilla, massaa ei saa käyttää LIIKAA.
Totta helkutissa pönttö heiluu, jos alle on tuherrettu 5...10 mm joustava silikonikakku.EI se pytty pitkään pysy silikoonilla!!!
nykyään käytetään sikabond T2 voimaliimaa
http://www.sika.fi/kauppaesite_sikabond_t2.pdf
Itse on tullut liimattua muutama sata pyttyä!!!!
Kun liimasauma on kuivunut leikkaat mattoveitsellä tms ylimääräiset pois ja viimeistelet sauman haluamallasi silikoonilla(väri) - jcwipdss
butkari kirjoitti:
EI se pytty pitkään pysy silikoonilla!!!
nykyään käytetään sikabond T2 voimaliimaa
http://www.sika.fi/kauppaesite_sikabond_t2.pdf
Itse on tullut liimattua muutama sata pyttyä!!!!
Kun liimasauma on kuivunut leikkaat mattoveitsellä tms ylimääräiset pois ja viimeistelet sauman haluamallasi silikoonilla(väri)mikä on pitkään? oikein laitettuna silikonilla pytty pysyy kiinni yhtä pitkään kun talo on pystyssä ja sen saa tarvittaessa ehjänä irtikin. minäkin olen muutaman sata pönttöä kiinnittänyt, eikä ole jälkeenpäin tarvinnut korjailla. liimaa käytän vain jos on epätasainen alusta, koska pönttöä on vaikea irroittaa.
- butkari
jcwipdss kirjoitti:
mikä on pitkään? oikein laitettuna silikonilla pytty pysyy kiinni yhtä pitkään kun talo on pystyssä ja sen saa tarvittaessa ehjänä irtikin. minäkin olen muutaman sata pönttöä kiinnittänyt, eikä ole jälkeenpäin tarvinnut korjailla. liimaa käytän vain jos on epätasainen alusta, koska pönttöä on vaikea irroittaa.
Olen töissä yhdessä suomen suurimmista lvi-yrityksessä meillä pöntöt todellakin liimataan juuri tuolla kertomallani massalla silikoonia ei olla käytetty enään muutamaan vuoteen!!!! toi silikooni on jäänyt elämään vanhoista ajoista kun liimamasasat eivät vielä ole kehittyneet nykyiselle tasolleen ,olen joutunut uudelleen asentamaan irronneia pönttöjä varmaankin 50kpl jokainen on ollut silikoonilla kiinni!!!!! silikooniliimaus ei nykyisessä lattialämmitykylppärissä tahdo kestää edes sitä kahden vuoden takuu aikaa ekat korjataan jo ekana vuonna ja lisää liimataan kaksi vuotisissa.
siitä huolimatta että toi sika on voimaliima sauma on kuitenkin elastinen joten kestää vääntöä murtumatta ja pitää kuin tauti tarvittaessa pöntön kyllä saa kuitenkin irti mattoveistä vaan saumaan ja varovaisuutta..
Toisaalta käyttäkää silikoonia rahaa se minulle tietää 55e/h tunti alv minilaskutus 2 tuntia tarvikkeet ja kilometrit..;) - jcidosacs
butkari kirjoitti:
Olen töissä yhdessä suomen suurimmista lvi-yrityksessä meillä pöntöt todellakin liimataan juuri tuolla kertomallani massalla silikoonia ei olla käytetty enään muutamaan vuoteen!!!! toi silikooni on jäänyt elämään vanhoista ajoista kun liimamasasat eivät vielä ole kehittyneet nykyiselle tasolleen ,olen joutunut uudelleen asentamaan irronneia pönttöjä varmaankin 50kpl jokainen on ollut silikoonilla kiinni!!!!! silikooniliimaus ei nykyisessä lattialämmitykylppärissä tahdo kestää edes sitä kahden vuoden takuu aikaa ekat korjataan jo ekana vuonna ja lisää liimataan kaksi vuotisissa.
siitä huolimatta että toi sika on voimaliima sauma on kuitenkin elastinen joten kestää vääntöä murtumatta ja pitää kuin tauti tarvittaessa pöntön kyllä saa kuitenkin irti mattoveistä vaan saumaan ja varovaisuutta..
Toisaalta käyttäkää silikoonia rahaa se minulle tietää 55e/h tunti alv minilaskutus 2 tuntia tarvikkeet ja kilometrit..;)älä jauha paskaa. kyllä niitä pönttöjä on ollut kiinni useita vuosia silikonilla, myös lattialämmityksen yhteydessä. ehkä sinä vaan et osaa. kirjoitat, että olet töissä yhdessä suurimmista lvi-yrityksistä ja saat yhdestä keikasta minimissään 110e alv. kuinka paljon yrityksen tuntiveloitus on, jos kerran työntekijän palkka on jo noin suuri?
- remontoya
jfpergfvetvrt kirjoitti:
kyllä silikonilla sen ihan kunnolla kiinni saa, mutta pönttö pitää saada niin tukevaksi, ettei se heilu edes irrallaan.
Älkää ny millään silikonilla sitä liimatko, ei tuu kestämään. Joku kunnon liimamassa, itse laitoin würth polymeeriliimamassalla, väritön. Ja kestää paskoa.
- mieli..
jcidosacs kirjoitti:
älä jauha paskaa. kyllä niitä pönttöjä on ollut kiinni useita vuosia silikonilla, myös lattialämmityksen yhteydessä. ehkä sinä vaan et osaa. kirjoitat, että olet töissä yhdessä suurimmista lvi-yrityksistä ja saat yhdestä keikasta minimissään 110e alv. kuinka paljon yrityksen tuntiveloitus on, jos kerran työntekijän palkka on jo noin suuri?
heittää tähän väliin et ei se silikoonilla kauan kestä.Jos on ammattinsa osaava remppa mies niin laittaa liima massan ja jättää vähän vajaaks ja täyttää sit seuraavana päivänä säman värisellä silkalla kuin muutkin saumat.
- pysyy kiinni
mieli.. kirjoitti:
heittää tähän väliin et ei se silikoonilla kauan kestä.Jos on ammattinsa osaava remppa mies niin laittaa liima massan ja jättää vähän vajaaks ja täyttää sit seuraavana päivänä säman värisellä silkalla kuin muutkin saumat.
Musta liimakitti.Suihkuseinän tangon ylä-ja alaosaankin laitoin kun ei millään meinannut
pysyä.Pieni määrä kattoon ja tangon alle lattiaan eli tosi hitsusti ja siististi sotkematta.Ei tarvi joka päivä ruuvata löystynyttä kiinitystankoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271964
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001720Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy571360Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?761320Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M311028Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47926Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm51923Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet44882- 109853
- 73846