Eli nyt kertokaa kaikki polojen hyvät kuin myös huonotkin puolet:) Miten paljon kuluttaa maantieajossa? Lähteekö käyntiin kovalla pakkasella ilman lämmitystä? Miten tekniikka toimii talvioloissa? Onko paljon vikaa ja jos on niin minkälaista? Mihin kannattaa kiinnittää huomoiota poloa ostaessa?
Olen vaihtamassa japanilaistani tälläiseen saksalaiseen pieneen ja sievään. Minkä ikäinen polo on jo selvästi "kehittyneempi"? Budjettini on 1500e, joten onko esim. vm-96 polo mistään kotoisin?
Kiitos erittäin paljon, jos jaksat vastata:)
Kysymyksiä polojen omistajille
18
2722
Vastaukset
- hermostunut
ovien lukot ei toimi talvella on korjattu ja vaihdeltu lukkojen osia/jousia öljytty ym ym..
Ei vaan aukea näin ainakin 99 mallisessa sedanissa...........PASKA!!!!!!!!!- -99 mallinen
polo ei ongelmia lukkojen kanssa koskaa ajettu 200tkm
- vaan koskaan
-99 mallinen kirjoitti:
polo ei ongelmia lukkojen kanssa koskaa ajettu 200tkm
ole ollut ongelmia lukkojen kanssa. Tosin ne öljytään joka pesun jälkeen kesät talvet. Ja muutenkin Polot ovat toimineet moitteettomasti. Tjaa no tähän uudempaan (9N) piti vaihtaa jarruvalokatkaisija 150 tkm:ssä mutta muuta vikaa siinä ei ole sitten ollutkaan.
- Pinä
Vaihteistot ei kestä mitään,eikä ehjiä löydä mistään!
- kestosta
Ehkä velipojallani on sattunut sitten ilmiömäinen tuuri tuon vaihteiston suhteen. Vm 96 1,9d polo ja vitosvaihteen synkronointi on kertaalleen korjattu. Kilometrejä ei ole vasta kuin 360tkm (omistanut auton 218tkm lähtien). Äidillä oli saman vuosimallin 1.4 polo aikoinaan eikä siinäkään ollut vaihteistovikoja 115 tkm mennessä, kunnes se vaihdettiin pois. Omasta mielestäni polo, ainakin saksassa valmistetut 6N-versiot ovat ikäisekseen jo kokoonsa nähden varsin luotettavia pelejä.
- Arto1
kestosta kirjoitti:
Ehkä velipojallani on sattunut sitten ilmiömäinen tuuri tuon vaihteiston suhteen. Vm 96 1,9d polo ja vitosvaihteen synkronointi on kertaalleen korjattu. Kilometrejä ei ole vasta kuin 360tkm (omistanut auton 218tkm lähtien). Äidillä oli saman vuosimallin 1.4 polo aikoinaan eikä siinäkään ollut vaihteistovikoja 115 tkm mennessä, kunnes se vaihdettiin pois. Omasta mielestäni polo, ainakin saksassa valmistetut 6N-versiot ovat ikäisekseen jo kokoonsa nähden varsin luotettavia pelejä.
Itselläkin oli Polo jolla oli ajettu reilu 270tkm ja laatikko äänetön ja pelasi moitteetta, huoltohistoria oli kunnossa kokoajalta. Laatikkoöljyt oli vaihdettu säännöllisesti.
Epäilen että laatikkomurheet on ihan vaan huollon puutetta. Kun ei normaalisti kuulu huolto-ohjelmaan.
Moottori 1.4 4 pistesuihku oli myös ongelmaton.
Oli ainoastaan tarve uusia muutama pikkujuttu, johtuen kilometreistä: Laturin hiilet, termostaatti, jakajan pyörin ja sen kansi. Ei syönyt yhtään öljyä ja veti kuin isompikin moottori, ilmeisesti välitykset oli kohdallaan. Siis oli Classic Polo 97. Lukot takkusi alkuun pakkasilla, puhdistus ja voitelu hävitti ongelman. Samalla laitoin ne lisäjouset lukkoihin, mitä merkkiliike myy. Oli näppärä peli ja jämäkkä koriltaan, tilava ulkomittoihinsa nähden. Maantiellä täydellä lastilla pääsi talvellakin 5l/100km. 7l/100 max kaupungissa talvella.
- Huru-ukko
1.4 bensa variantti oli. Ajettiin sillä 50 000km. (90 000 tkm - 142 000tkm). 3 x kertaa termostaatti, 2x vaihdelaatikko auki, kierokangenlaakerit ja öljypumppu...
- sävellätkö huviksesi
vain untako näet,lamanlainen ei ongelmia ajettu 190tkm käy kun Sveitsin kello yhtä hienosti.
- Huru-ukko
sävellätkö huviksesi kirjoitti:
vain untako näet,lamanlainen ei ongelmia ajettu 190tkm käy kun Sveitsin kello yhtä hienosti.
Tarina on tosi. Lähti keväällä kiertoon. Autot on yksilöitä, ajettavuudelleen oli kiva peli.
- Arto1
Ei vaan ollut se surullinen 1.4 16v kone?
Tiedän että niitä koneita on hajonnut joskus hyvinkin aikaiseen. Kyllähän on ollut todella kovasti vikaa. Lieköhän edellinen huollattanut autoaan koskaan? 8v koneet 1.4 ja 1.6 on aikalailla samanlaisia, eikä niissä lie kovinkaan usein ollut moottoririkkoja. Tietenkin termari tai vesipumppuvika voi äkkiä tuhota koneen, jos lämmöt pääsee ylös. - Pooloman
Arto1 kirjoitti:
Ei vaan ollut se surullinen 1.4 16v kone?
Tiedän että niitä koneita on hajonnut joskus hyvinkin aikaiseen. Kyllähän on ollut todella kovasti vikaa. Lieköhän edellinen huollattanut autoaan koskaan? 8v koneet 1.4 ja 1.6 on aikalailla samanlaisia, eikä niissä lie kovinkaan usein ollut moottoririkkoja. Tietenkin termari tai vesipumppuvika voi äkkiä tuhota koneen, jos lämmöt pääsee ylös.Mulla on 1.4 16V koneella ja viime talvella tuli öljyt pihalle.Korjaamon lattialle tuli sellanen lätäkkö, että heikompaa olis hirvittänyt.Oli huohotin jäässä.
Onneksi Vw-liike laittoi huohottajaan lämmittimen veloituksetta.Siitä asti on auto pelannut kuin unelma, mitä nyt nuo lukot on joskus temppuillut.
Nyt on mittarissa 150 th. - 1.4-16 ole
Arto1 kirjoitti:
Ei vaan ollut se surullinen 1.4 16v kone?
Tiedän että niitä koneita on hajonnut joskus hyvinkin aikaiseen. Kyllähän on ollut todella kovasti vikaa. Lieköhän edellinen huollattanut autoaan koskaan? 8v koneet 1.4 ja 1.6 on aikalailla samanlaisia, eikä niissä lie kovinkaan usein ollut moottoririkkoja. Tietenkin termari tai vesipumppuvika voi äkkiä tuhota koneen, jos lämmöt pääsee ylös.yhtään sen huonompi tai parempi VW:n kone, jos se olisi niin epäonnistunut konstruktio, niin tuskin se olisi ollut 12 vuotta myynnissä.
Mullakin on ollut 3kpl ko. moottorisia Volkswagen AG:n tuotteita, eikä niissä ole ollut mitään ongelmia reilun 400 000km:n kokemuksella. - ex vw
Arto1 kirjoitti:
Ei vaan ollut se surullinen 1.4 16v kone?
Tiedän että niitä koneita on hajonnut joskus hyvinkin aikaiseen. Kyllähän on ollut todella kovasti vikaa. Lieköhän edellinen huollattanut autoaan koskaan? 8v koneet 1.4 ja 1.6 on aikalailla samanlaisia, eikä niissä lie kovinkaan usein ollut moottoririkkoja. Tietenkin termari tai vesipumppuvika voi äkkiä tuhota koneen, jos lämmöt pääsee ylös.aikaisemminkin vastaillut näihin polo-kyselyihin. itse kokemusta juuri samaisesta moottorista variantissa. auto ostettiin uutena -01. pidettiin kuin kukkaa kämmenellä, kaikki huollot ym tehtiin ajallaan, ajo suurimmaksi osaksi leppoista maantieajoa. suurimmat viat: vaihdelaatikko meni vaihtoon 130tkm, leikkasi kiinni. sunnitteluvika. moottori alkoi nakuttaa pakkasella 150tkm. vettä öljyn seassa, moottori vaihtoon. sekin tyyppivika. lukematon määrä vikoja joista nyt voisi ohimennen mainita lasinnostajat(a350e/kpl) ja hermoja koetteleva ovien lukkojen jatkuva kränääminen pakkasella. häiriövalo enemmän tai vähemmän jatkuvasti syttyneenä(tiedätte kyllä sen keltaisen moottorinkuvan..) jota "huollettiin" vw huollossa ja nollattiin vaikka kuinka monta kertaa, aina vain syttyi uudestaan. oli viimeinen vw meidän perheessä. puolustukseksi pitää sanoa että oli hyvä ajaa ja ei ruostunut..
- polo 1.9 SDI
mulla ainakin pelannut vm-97 polo- classic diesel ei kylläkään ole ollut vasta kuin 3kk ja noin 6000 km verran eipä muuta vikaa ole kuin nuo lukot vain mutta kun ei ole ollut mihinkään hoppu niin kyllä niitten kanssa pärjää...hyvä ajettavuus..
- -98
hyvin toiminut,160 ajettu.muistaa vaan välillä ottaa pois käytöstä pakokaasu kierrätyksen. puhistuu imusarja ! väännöt palautuu.
- Huru-ukko
Pakkasella tyrkkäs öljyt pihalle, sen takia öljypumput ja kiertokangen laakerit. Oli merkkiliikkeessä huollettu, täydellinen huoltohistoria. Jo kun vaihdattelin, yhdessä liikkeessä myyjä kysyi ensinmäiseksi, että kilkattaako kone...
- pienijasievä
Kiitos vastauksista!
Kysyisin vielä, että miten polo käyttäytyy pakkasella eli lähteekö hyvin käyntiin jne?
Millaista bensankulutus on keskimäärin?- hyvin käyntiin
pakkasella. Minulla on ollut vm 1998 Polo 1,4 16 v farmari. Olen ajanut 260.000 km. Ei siinä ole ollut mitään erityistä ongelmaa. Lukkoja pitää voidella talvella aerosolilla oven reunassa olevan kumitulpan kautta, silloin pelaa lukot hyvin.
Bensaa menee varmaan kaikki, minkä tankkiin laittaa. En ole seurannut kulutusta sen kummemmin.
Minusta se on ollut ihan hyvä auto. Volkkareita minulla on ollut ennenkin. Ne on selväpiirteisiä autoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli306332Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144764Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle413314IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm623151Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3601770Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek111598- 721418
Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861368Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2411328- 841244