Kysymyksiä polojen omistajille

pienijasievä

Eli nyt kertokaa kaikki polojen hyvät kuin myös huonotkin puolet:) Miten paljon kuluttaa maantieajossa? Lähteekö käyntiin kovalla pakkasella ilman lämmitystä? Miten tekniikka toimii talvioloissa? Onko paljon vikaa ja jos on niin minkälaista? Mihin kannattaa kiinnittää huomoiota poloa ostaessa?
Olen vaihtamassa japanilaistani tälläiseen saksalaiseen pieneen ja sievään. Minkä ikäinen polo on jo selvästi "kehittyneempi"? Budjettini on 1500e, joten onko esim. vm-96 polo mistään kotoisin?
Kiitos erittäin paljon, jos jaksat vastata:)

18

2684

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hermostunut

      ovien lukot ei toimi talvella on korjattu ja vaihdeltu lukkojen osia/jousia öljytty ym ym..
      Ei vaan aukea näin ainakin 99 mallisessa sedanissa...........PASKA!!!!!!!!!

      • -99 mallinen

        polo ei ongelmia lukkojen kanssa koskaa ajettu 200tkm


      • vaan koskaan
        -99 mallinen kirjoitti:

        polo ei ongelmia lukkojen kanssa koskaa ajettu 200tkm

        ole ollut ongelmia lukkojen kanssa. Tosin ne öljytään joka pesun jälkeen kesät talvet. Ja muutenkin Polot ovat toimineet moitteettomasti. Tjaa no tähän uudempaan (9N) piti vaihtaa jarruvalokatkaisija 150 tkm:ssä mutta muuta vikaa siinä ei ole sitten ollutkaan.


    • Pinä

      Vaihteistot ei kestä mitään,eikä ehjiä löydä mistään!

      • kestosta

        Ehkä velipojallani on sattunut sitten ilmiömäinen tuuri tuon vaihteiston suhteen. Vm 96 1,9d polo ja vitosvaihteen synkronointi on kertaalleen korjattu. Kilometrejä ei ole vasta kuin 360tkm (omistanut auton 218tkm lähtien). Äidillä oli saman vuosimallin 1.4 polo aikoinaan eikä siinäkään ollut vaihteistovikoja 115 tkm mennessä, kunnes se vaihdettiin pois. Omasta mielestäni polo, ainakin saksassa valmistetut 6N-versiot ovat ikäisekseen jo kokoonsa nähden varsin luotettavia pelejä.


      • Arto1
        kestosta kirjoitti:

        Ehkä velipojallani on sattunut sitten ilmiömäinen tuuri tuon vaihteiston suhteen. Vm 96 1,9d polo ja vitosvaihteen synkronointi on kertaalleen korjattu. Kilometrejä ei ole vasta kuin 360tkm (omistanut auton 218tkm lähtien). Äidillä oli saman vuosimallin 1.4 polo aikoinaan eikä siinäkään ollut vaihteistovikoja 115 tkm mennessä, kunnes se vaihdettiin pois. Omasta mielestäni polo, ainakin saksassa valmistetut 6N-versiot ovat ikäisekseen jo kokoonsa nähden varsin luotettavia pelejä.

        Itselläkin oli Polo jolla oli ajettu reilu 270tkm ja laatikko äänetön ja pelasi moitteetta, huoltohistoria oli kunnossa kokoajalta. Laatikkoöljyt oli vaihdettu säännöllisesti.
        Epäilen että laatikkomurheet on ihan vaan huollon puutetta. Kun ei normaalisti kuulu huolto-ohjelmaan.
        Moottori 1.4 4 pistesuihku oli myös ongelmaton.
        Oli ainoastaan tarve uusia muutama pikkujuttu, johtuen kilometreistä: Laturin hiilet, termostaatti, jakajan pyörin ja sen kansi. Ei syönyt yhtään öljyä ja veti kuin isompikin moottori, ilmeisesti välitykset oli kohdallaan. Siis oli Classic Polo 97. Lukot takkusi alkuun pakkasilla, puhdistus ja voitelu hävitti ongelman. Samalla laitoin ne lisäjouset lukkoihin, mitä merkkiliike myy. Oli näppärä peli ja jämäkkä koriltaan, tilava ulkomittoihinsa nähden. Maantiellä täydellä lastilla pääsi talvellakin 5l/100km. 7l/100 max kaupungissa talvella.


    • Huru-ukko

      1.4 bensa variantti oli. Ajettiin sillä 50 000km. (90 000 tkm - 142 000tkm). 3 x kertaa termostaatti, 2x vaihdelaatikko auki, kierokangenlaakerit ja öljypumppu...

      • sävellätkö huviksesi

        vain untako näet,lamanlainen ei ongelmia ajettu 190tkm käy kun Sveitsin kello yhtä hienosti.


      • Huru-ukko
        sävellätkö huviksesi kirjoitti:

        vain untako näet,lamanlainen ei ongelmia ajettu 190tkm käy kun Sveitsin kello yhtä hienosti.

        Tarina on tosi. Lähti keväällä kiertoon. Autot on yksilöitä, ajettavuudelleen oli kiva peli.


      • Arto1

        Ei vaan ollut se surullinen 1.4 16v kone?
        Tiedän että niitä koneita on hajonnut joskus hyvinkin aikaiseen. Kyllähän on ollut todella kovasti vikaa. Lieköhän edellinen huollattanut autoaan koskaan? 8v koneet 1.4 ja 1.6 on aikalailla samanlaisia, eikä niissä lie kovinkaan usein ollut moottoririkkoja. Tietenkin termari tai vesipumppuvika voi äkkiä tuhota koneen, jos lämmöt pääsee ylös.


      • Pooloman
        Arto1 kirjoitti:

        Ei vaan ollut se surullinen 1.4 16v kone?
        Tiedän että niitä koneita on hajonnut joskus hyvinkin aikaiseen. Kyllähän on ollut todella kovasti vikaa. Lieköhän edellinen huollattanut autoaan koskaan? 8v koneet 1.4 ja 1.6 on aikalailla samanlaisia, eikä niissä lie kovinkaan usein ollut moottoririkkoja. Tietenkin termari tai vesipumppuvika voi äkkiä tuhota koneen, jos lämmöt pääsee ylös.

        Mulla on 1.4 16V koneella ja viime talvella tuli öljyt pihalle.Korjaamon lattialle tuli sellanen lätäkkö, että heikompaa olis hirvittänyt.Oli huohotin jäässä.
        Onneksi Vw-liike laittoi huohottajaan lämmittimen veloituksetta.Siitä asti on auto pelannut kuin unelma, mitä nyt nuo lukot on joskus temppuillut.
        Nyt on mittarissa 150 th.


      • 1.4-16 ole
        Arto1 kirjoitti:

        Ei vaan ollut se surullinen 1.4 16v kone?
        Tiedän että niitä koneita on hajonnut joskus hyvinkin aikaiseen. Kyllähän on ollut todella kovasti vikaa. Lieköhän edellinen huollattanut autoaan koskaan? 8v koneet 1.4 ja 1.6 on aikalailla samanlaisia, eikä niissä lie kovinkaan usein ollut moottoririkkoja. Tietenkin termari tai vesipumppuvika voi äkkiä tuhota koneen, jos lämmöt pääsee ylös.

        yhtään sen huonompi tai parempi VW:n kone, jos se olisi niin epäonnistunut konstruktio, niin tuskin se olisi ollut 12 vuotta myynnissä.

        Mullakin on ollut 3kpl ko. moottorisia Volkswagen AG:n tuotteita, eikä niissä ole ollut mitään ongelmia reilun 400 000km:n kokemuksella.


      • ex vw
        Arto1 kirjoitti:

        Ei vaan ollut se surullinen 1.4 16v kone?
        Tiedän että niitä koneita on hajonnut joskus hyvinkin aikaiseen. Kyllähän on ollut todella kovasti vikaa. Lieköhän edellinen huollattanut autoaan koskaan? 8v koneet 1.4 ja 1.6 on aikalailla samanlaisia, eikä niissä lie kovinkaan usein ollut moottoririkkoja. Tietenkin termari tai vesipumppuvika voi äkkiä tuhota koneen, jos lämmöt pääsee ylös.

        aikaisemminkin vastaillut näihin polo-kyselyihin. itse kokemusta juuri samaisesta moottorista variantissa. auto ostettiin uutena -01. pidettiin kuin kukkaa kämmenellä, kaikki huollot ym tehtiin ajallaan, ajo suurimmaksi osaksi leppoista maantieajoa. suurimmat viat: vaihdelaatikko meni vaihtoon 130tkm, leikkasi kiinni. sunnitteluvika. moottori alkoi nakuttaa pakkasella 150tkm. vettä öljyn seassa, moottori vaihtoon. sekin tyyppivika. lukematon määrä vikoja joista nyt voisi ohimennen mainita lasinnostajat(a350e/kpl) ja hermoja koetteleva ovien lukkojen jatkuva kränääminen pakkasella. häiriövalo enemmän tai vähemmän jatkuvasti syttyneenä(tiedätte kyllä sen keltaisen moottorinkuvan..) jota "huollettiin" vw huollossa ja nollattiin vaikka kuinka monta kertaa, aina vain syttyi uudestaan. oli viimeinen vw meidän perheessä. puolustukseksi pitää sanoa että oli hyvä ajaa ja ei ruostunut..


    • polo 1.9 SDI

      mulla ainakin pelannut vm-97 polo- classic diesel ei kylläkään ole ollut vasta kuin 3kk ja noin 6000 km verran eipä muuta vikaa ole kuin nuo lukot vain mutta kun ei ole ollut mihinkään hoppu niin kyllä niitten kanssa pärjää...hyvä ajettavuus..

      • -98

        hyvin toiminut,160 ajettu.muistaa vaan välillä ottaa pois käytöstä pakokaasu kierrätyksen. puhistuu imusarja ! väännöt palautuu.


    • Huru-ukko

      Pakkasella tyrkkäs öljyt pihalle, sen takia öljypumput ja kiertokangen laakerit. Oli merkkiliikkeessä huollettu, täydellinen huoltohistoria. Jo kun vaihdattelin, yhdessä liikkeessä myyjä kysyi ensinmäiseksi, että kilkattaako kone...

    • pienijasievä

      Kiitos vastauksista!
      Kysyisin vielä, että miten polo käyttäytyy pakkasella eli lähteekö hyvin käyntiin jne?
      Millaista bensankulutus on keskimäärin?

      • hyvin käyntiin

        pakkasella. Minulla on ollut vm 1998 Polo 1,4 16 v farmari. Olen ajanut 260.000 km. Ei siinä ole ollut mitään erityistä ongelmaa. Lukkoja pitää voidella talvella aerosolilla oven reunassa olevan kumitulpan kautta, silloin pelaa lukot hyvin.
        Bensaa menee varmaan kaikki, minkä tankkiin laittaa. En ole seurannut kulutusta sen kummemmin.
        Minusta se on ollut ihan hyvä auto. Volkkareita minulla on ollut ennenkin. Ne on selväpiirteisiä autoja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      60
      4325
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      175
      2679
    3. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      159
      2468
    4. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      218
      2431
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      435
      1669
    6. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      169
      1537
    7. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      176
      1534
    8. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      101
      1338
    9. 79
      1291
    10. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      59
      1249
    Aihe