40++ ja kysyisin sinulta mitä teen?

mietteliäsNinni

Olen 40 nainen. Viime vuonna koin paljon yllättäviä muutoksia elämässäni, joista alan olla toipumassa.
Alkuvuodesta mieheni pakkasi tavaransa ja meni. Hän sanoi, että menee miettimään, mitä haluaa elämältä. Sille tielle jäi. Nuoret olivat 20- vuotiaita ja lähtivät opiskelemaan.
Omakotitaloa ei voida myydä, koska nähtävästi kapilaarinen veden tulo kylpyhuoneeseen. Eli isoa remppaa tulossa.
Minä ja 140neliötä! Yksin!
Varsinkin aamulla tuntuu ja kovasti.
Nyt vuoden vaihtuessa, minä 40 olen päättänyt ottaa elämäni ensimmäisen koiran!
Jonkun pienen ja uskollisen ja saisi olla rotua. Mutta hyvät ystävät, voiko koiraa pitää kotona yksin 6-7 tuntia? Onko se liikaa?
Toisi minulle iloa ja uutta potkua tähän harmauteen.
hiljainen-Ninni

17

994

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minut

niin tehdää remonti . ja minut voi jättää yksinki kun olen sisä siisti ja aamuin illoin hyvää seuraa t;m 43

• ,.,.,,,..

En ole koira-asiantuntia. Vaikea kai on arvailla koiran meiningistä yksin kotona, pitäisi olla videovalvonta tai jotain, että tietäisi.

Riippuu varmaan rodustakin.

Kissa pärjää hyvin yksin, kissat lähinnä nukkuvat päivisin. Vaikka olen paljon kotona, kattia ei näy juuri koskaan valoisan aikaan, eikä katit nyt kovin runsaasti ihmistä edes kaipaa muuta kuin ruokkimaan ja toalettia siivoamaan...

Niin, kesäisin koiru pärjää varmaan ihan hyvin, kun sille rakentaa hyvän kopin ja tarhan siihen ympärille, talvella voi sisäelo olla, öf, epäsiistiä.

=DW=

• ystäväiseni

Kannattaa kysyä asiaa putkimieheltä. Sillä sen kapillaarisen vedentulon saa estymään.

Koiraa ei kannata hankkia; koira on työläs hoidettava. Ota mieluummin kaksi kissaa. Kissat ovat kivoja ja kahdestaan niillä on seuraa toisistaan vaikka joutuisivatkin olemaan ilman emäntäänsä esim. sen 6-7 tuntia. Tsekkaa muuten linkki: www.wladimirpunikki.com
      Silloin viimeistään ihastut lajiin nimeltä "kissa"!!

Ja lapset lentävät aina ennemmin tai myöhemmin pesästä. "niiden kanssa ei voi elää (teini-ikäiset) mutta ei voi olla elämättäkään" :)

Ei sinulla hätää ole jos saat yöllä nukuttua. Pahinta on yksinäisyys ja unettomat YÖT. Verhoissa roikkuu silloin pääkalloja ja elämä on sietämättömän vaikeaa.

Jaksamista sinulle.

• Rattus sp.

Jos todella haluat koiran, niin 6-7 tuntia ei ole liikaa. Pienistä koirista löytyy paljon hyviä rotuja. Eniten kiinnittäisin huomiota koiran terveyteen eli katsoisin koirarodun, jolla ei ole roturasitteita.

Jos pidät terriereistä, niin ne ovat vilkkaita ja seurallisia koiria. Omalta kohdalta pidän kääpiösnautsereista.

Sinuna kuitenkin selvittäisin talon ongelmat kohdat ja paljonko remontti mahdollisesti maksaisi. Joka tapauksessa sisäilman terveellisyyden tähden jotakin on sinun tehtävä.

• 42 ja risat

Joka seuraa siitä kun perhe pamahtaa ja yhenäkin
      heräät siihen todellisuuteen että sängyssä on toinen puoli tyhjä ja lasten huoneet kumisee
      autioutta.

Mulle kävi ihan samoin, alkuun jäin yksin lasten kanssa ja sitten hekin lähti opiskelemaan.

Yöt ja aamut on kaameita, päivät ja illat vielä kestää kun on jotain tekemistä, mutta se ettei
      tarvitse keittää kahvia kun itselleen nostaa jo palan kurkkuun. Puhelinlaskut oli alkuun ihan järkyttävät (no on vieläkin...) sitä tyhjyyttä
      piti vaan koittaa täyttää edes puhumalla jonkun
      kanssa. Nyt tilanteeseen vähän jo tottuu, mutta aamun eka ajatus yhä on VOI EI ! Miten tässä
      on näin päässyt käymään !

Vaikka järki kuinka sanosi että lapset lentää pesästä joskus, niin silti....

Koira on lemmikkinä tosi jees, mutta aika sitova. No sulle kyllä tietty mahtuisi sinne yksi pieni ja kiltti, mutta jos se joutuu olemaan päivällä paljon yksin niin illat
      on sitten varmaan seuraa vailla :o)
      Meillä oli koiria kun lapset oli vielä kotona, mutta kun yksin jäin niin niistä oli pakko luopua. Sen verran olivat isoja että pitkät lenkit piti vetää aamuin illoin ja kun ei ollut enää ulkoilutusapua niin piti vaan tehä raskas
      päätös ja etsiä niille uusi koti. Ja hyvä koti
      löytyikin.

Kissa on siitä mukava (mulla oli ekaks 2, nyt on 1) että se on itsenäinen, ei vaadi ulkoiluttamista ja käpertyy välillä syliin kehräämään. Mutta on kuitenkin seuraa ja mukava tunne siitä että talossa on joku elävä olento
      itsensä lisäksi.

Toivottavasti löytyy sopiva lemmikki ja lähetän
      muutenkin paljon piristystä täältä kohtalotoverille :o)))

• 40++

Kiitos vastauksista! Juuri sitä kaipaan "elävää olentoa". Kissa on sikäli ongelma että toinen lapsistani on kissoille allerginen. Siksi koiraakin kauan mietin.
        Että aamulla voisi puhella ja illalla pieni lenkki ja yöllä jos herää joku hengittää minun lisäkseni.
        Tutkin rotuja, joku pieni jääräpää!
        Halia kohtalon toverille ja ihanaa kevättä!

• 40++

Kiitos viesteistä!Elävää oliota olen vailla, se on totta. Kissaa en voi ottaa, kun suku täynnä allergikkoja, kuitenkin kiva jos kävisivät kylässä.
        Jonkun hallittavissa olevan elävän otan, en siis miestä vaan pienen koiran.
        Kohtalotoverille kaikkea hyvää ja tsemppiä myös sinulle. Ninni

• Alma Naakka

Kapillaarinen vedentulo-linkki
      https://oa.doria.fi/bitstream/handle/10024/5720/Aarnio.Jussi.pdf?sequence=1 [sivu 8/30]

Kun laitat remonttiasian heti vireille, saat talosi myyntiin kauniimpaan kesäaikaan ja pankki varmasti rahoittaa remonttia, kun teitä on kaksi lainan takuuna ja talokin vielä. Remonttiaikaan sinulle ei jää luppoaikaa miettiä tyhjää taloa. Älä ota tähän hässäkkään kotieläintä, ota se vasta seuraavaan kotiisi, jos olosi vielä on sellainen. Sitä paitsi, mistä sitä tietää millaiseen kaksilahkeiseen remontin tuoksinnassa törmäät ;)

Laita myös ylös työtunnit, joita teet kosteusvauriota rempatessasi, koska ex-miehesi on velvollinen korvaamaan sinulle tekemäsi työt; matkustat niillä sitten vaikka lomalle jonnekin riehakkaaseen lomakohteeseen kun talo on myyty.

Katsele myös harrastuspiirien aikatauluja. Nyt alkuvuodesta on kaikenlaisia uusiakin ryhmiä esperanton kielen alkeista hybridipolkupyörien rakentamiseen.

Ai niin. Ihan ensimmäiseksi menet kampaajalle ja muutat vanhan lookisi ;)

• Dilja

Kissa olisi parempi.

• Koiran omistaja

Kannattaa ajatella niin, että miltä koirasta tuntuisi olla aina pitkiä päiviä yksin. Koiraa voi verrata pieneen lapseen, se tarvitsee kavereita, lajitovereitakin usein, perhettä ympärilleen voidakseen hyvin ja että siitä kehittyy tasapainoinen sessu.
      Yksin paljon oleva koira voi heittäytyä pian hankalaksi, puuhastelee kaikkea pientä vähemmän kivaa poissaollessasi, purkaa turhautumistaan.

Kissa ei tarvitse samalla tavalla ihmisen seuraa, eli se olisi hyvä vaihtoehto. Mutta aina parempi jos silläkin olisi lajitoveri seuranaan.
      Mutta tuossa alempana kerroit että perheelläsi on allergiaa, joten sekään vaihtoehto ei sovi.

Mitä jos lähtisit hakemaan piristettä yksinäisyyteen toisten ihmisten parista tavalla tai toisella? Tiedä vaikka se oma remppamieskin sieltä vielä löytyisi ;D

• mutta vaatii.....

sitoutumista.Pakko tarttua tuohon näkemykseen,että koiraa verrataan lapseen ??? Pari lasta kasvattaneena miltei aikuiseksi ja siinä sivussa muutaman koirankin,mielestäni koirat on koiria ja lapset lapsia!
        Varmimpia tapoja saada "häirikkö" koira,on inhimilliställä sitä liikaa.
        On totta,että koira tarvitsee lauman mutta ei välttämättä niinkään paljon muita koiria.Toki on tärkeää,että koira on sosiaalinen muille koirille ja ihmisille.
        Koirat on mainioita oppimaan rutiineja,eli ei ole niinkään merkityksellistä yksin vietetty päivä vaan se miten muu aika käytetään.
        Koiran kanssa harrastaminen on kivaa!

• Samassa tilanteessa

Moi! Ajattelin että haluaisitko mahdollisesti myös juttuseuraa? Olen mies 42 ja samanlaisessa tilanteessa kuin sinäkin, kovin on yksinäistä elämä nykyään ja baareissa en kertakaikkiaan jaksa kulkea...

• keskiyonkehraaja

Kyll tosi moni koira joutuu oleen yksi ton 6-7 tuntia.
      Kyll se pärjää kun sen aamulla ruokkii ja jaksaa sen kanssa tehdä lenkin ennenkun lähtee töihin.
      Pentunahan koira on sellanen et kun selkänsä kääntää voi olla katastrofi tiedossa mut nopeesti ne oppii. Koira on oikeesti sellanen ystävä et en ois uskonut ennen kun sellasen sain/hankin.
      Sheltti tosi ihana rotu, kiltti oppivainen ja uskollinen, ei siis kannata verrata useimpiin miehiin.
      Älä kuitenkaan yleistä. Hyvällä koulutuksella voi saada kummastakin pitkäaikaisen asuinkumppanin:))

• hairioilmoitus

Älä viitsi verrata ihmismiehiä koiriin. Koirat oppivat sisäsiisteiksi mutta itse olen elämäni aikana kaksi kertaa paskantanut housuihini kapakasta tullessani (vahvassa humalatilassa).

Koirat ovat siistejä, ihmismiehet eivät eli älä pilkkaa koiria pliis :/

*närkästynyt koirien puolesta* :(

• keskiyonkehraaja
        hairioilmoitus kirjoitti:

Älä viitsi verrata ihmismiehiä koiriin. Koirat oppivat sisäsiisteiksi mutta itse olen elämäni aikana kaksi kertaa paskantanut housuihini kapakasta tullessani (vahvassa humalatilassa).

Koirat ovat siistejä, ihmismiehet eivät eli älä pilkkaa koiria pliis :/

*närkästynyt koirien puolesta* :(

Sinustakin vois saada sisäsiistin.
        Jos "vahinkoja" on tullut vain kahdesti olet aivan potentiaalinen koulutettatava.
        Tiukka ote ja selkeät komennot saavat sinustakin aivan ihmisystävällisen ystävän ihmiselle.( lue naiselle)
        Pieniä lipsumisia me naiset hyväksymme silloin tällöin jos häntä muulloin ystävällisesti heiluu. Pientä nuoleskelua kannattaa harrastaa silloin tällöin, koska niin saa parhaat makupalat:))

• Putkivalo

tyytyä yhteen, kun voit ottaa kaksi?

Päivän tarjous:
      Kaksi pikkukoiraa yhden hinnalla. Toinen on rotukoira (älä kysy mikä, mutta jos kiinnostaa otan selvää) toinen samankokoinen sekarotuinen.
      - Tottelevat, eli voit pitää pihassa irti.
      - Hankala pentuvaihe ohi, eivät järsi enää paikkoja.
      - Kun niitä on kaksi, he pitävät toisilleen seuraa kun sinä olet poissa.

Mitä sanot? Koirista joudutaan luopumaan allergian takia. Jos kiinnostaa (ketä vaan) sähköposti on putkivalo(kärsä-a)suomi24.fi.

Moni kirjoitti että koira hankaloittaa elämää, mutta kyllähän se antaa myös paljon :)

• koiraa hetken mielijohteesta tjn
      se tarwii sinua enemmän kuin sinä sitä :=(
      siis aikaasi
      kissa tai kaksi olisi parempi :=)

taloasi ei woida myydä?
      miksi niin luulet?
      joku suositteli putkimiästä :=)
      se ei wälttämättä tiedä mitään kapillaarisesta weden tulosta :=)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      28
      2681
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      134
      2442
    3. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      116
      2083
    4. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      133
      2071
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      12
      1804
    6. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      152
      1327
    7. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      29
      1172
    8. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      90
      1130
    9. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1115
    10. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      36
      1049
    Aihe