HAMSTERI PUTOSI KÄDESTÄNI LATTIALLE.

Dyyyddööö

Hei kaikki hamsteri asiantuntijat!! olisi asiaa! Minulla putosi siskoni muutama päivä sitten saatu hamsteri kädestäni lattialle. Matkaa kädestäni maahan oli noin 120-130 cm eli aika paljon.. hamsteri tipahti selälleen ja se vähän ouduosti sätki. Otin sen nopeasti käteeni. Säikähdin nimittäin aikamoisesti. Hasteri oli outo ja liikkui hitaasti, ihan kuin sitä olisi pyörryttänyt.. Tapaturma tapahtui noin tunti sitten ja se on juossut jo juoksu pyörässä. Haluaisin tietää mitenhän hamsterille käy, kun se kuitenkin nyt näyttää suht koht hyvin voivalta.. ei kai se kuole?! Olisi todella mukava jos vastaisitte! Hamsteri on venäjänkääpiöhamsteri, talvikko ja se on vasta poikanen. Niin ja se siis loikkasi kädestäni vaikka pidin sitä tiukalla otteella kiinni kämmenten välissä. Se luultavasti pelkäsi minua.

38

9534

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dyyyddööö

      siis hamsteri oli hetken pökerryksissä ja ja liikkui huonosti, mutta pian alkoi liikkua tavallisesti.

    • dydddöö taaaaasss

      HEi siis hamsteri oli hetken pökerryksissä ja kai shokissa ja sitten se alkoi liikkua tavallisesti

      • naminaaa

        JOO JA KANNATTAA SIIS EHDOTTOMASTI EKA KIRJOTTAA TÄNNE JOS HAMSU ON LOUKKAANTUNU! TÄÄLTÄ SAA 100% VARMAA JA ASIANTUNTEVAA APUA! ÄLÄ VAAN SOITA ELÄINLÄÄKÄRILLE, EI NE KUMMISKAA MITÄÄ OSAA!


      • sabinee
        naminaaa kirjoitti:

        JOO JA KANNATTAA SIIS EHDOTTOMASTI EKA KIRJOTTAA TÄNNE JOS HAMSU ON LOUKKAANTUNU! TÄÄLTÄ SAA 100% VARMAA JA ASIANTUNTEVAA APUA! ÄLÄ VAAN SOITA ELÄINLÄÄKÄRILLE, EI NE KUMMISKAA MITÄÄ OSAA!

        hyvähyvä :D


      • Anonyymi
        naminaaa kirjoitti:

        JOO JA KANNATTAA SIIS EHDOTTOMASTI EKA KIRJOTTAA TÄNNE JOS HAMSU ON LOUKKAANTUNU! TÄÄLTÄ SAA 100% VARMAA JA ASIANTUNTEVAA APUA! ÄLÄ VAAN SOITA ELÄINLÄÄKÄRILLE, EI NE KUMMISKAA MITÄÄ OSAA!

        Mitäpä se pystyny tekemään tai auttamaan harmillisessa tapauksessa josta aloittaja kertoi.


    • Jos hamsteri näyttää hyvinvoivalta, ei arista mitään paikkaa, liikkuu hyvin, syö ja juo normaalisti, ei ole syytä huoleen, mutta voit silti tarkkailla sitä vielä tämän illan ja tarkistaa sen kunnon aamulla.
      Jos sille olisi jotenkin pudotuksessa käynyt, en usko, että eläinlääkäri siinä voisi mitenkään auttaa.

    • dssdsdds

      No, mikäli liikkuu normaalisti ja käyttäytyy normaalisti, niin sitten ei kannata soittaa eläinlääkärille, mutta jos jotain ilmenee, niin suosittelen soittamaan eläinlääkärille. Kovin tiukalla otteella muuten hamsteria ei saa pitää kiinni, mieluummin vain vähän kuin kämmenten sisällä... Omakin hamsterini kerran tippui yhden kaverini käsistä melko korkealta, mutta sille ei käynyt kuinkaan, elää iloisesti:)

      • hamster

        Se joutui shokkiin, myös minulla olleelle hamsterille kävi niin ja se tokeni siitä nopeasti. Suositellaan kuitenkin, että sen jälkeen hamsterin annetaan levätä rauhassa pimeässä ja omassa turvallisessa häkissä:)
        Kannattaa tietenkin välttää hamsterin pitämistä sylissä korkealla koska putoamisessa voi käydä huonosti. Istu vaikka lattialla tai sängyllä, jos hamsteri hyppää pois kädeltäsi niin ainakin matka on lyhyt, minkä se putoaa.


    • .,.

      Hamsterien kanssa täytyisi olla erityisen varovainen kun niitä kiikuttelee käsissään, varsinkin kääpiöiden, vikkeliä otuksia kun ovat.

      Mutta nyt kun loogisesti ajattelee, hamsterisi on tippunut samanlaisen matkan, kuin jos kuvittelisi ihmisen tippuvan kerrostalon katolta, miten sellaisessa tilanteessa kävisi?
      Ihminen ei liikkuisi hetkeen jos ollenkaan. Muutama murtuma luultavasti tulisi, mutta silti selvittäisiin. Mutta, erona on se, että ihminen kertoo kivustaan, hamsteri taasen ei, koska on saaliseläin. Jos ihmisellä murtuu jalka, käsi tms, ihminen valittaisi kivustaan. Jos hamsterilta murtuisi jalka tms, se ei inahtaisikaan kivustaan.
      Voi olla hyvin mahdollista että tiputuksessa on sattunut jotain, mutta toivotaan silti ettei pahemmin käynyt.
      En usko että hamsterisi kuolee, jos on jo juoksupyörässäkin juossut.

      • Dyyyddööö

        kiitos vastauksista =))!


      • tosissasi?!

        "Ihminen ei liikkuisi hetkeen jos ollenkaan. Muutama murtuma luultavasti tulisi, mutta silti selvittäisiin."

        Eli mielestäsi, jos ihminen putoaisi kerrostalon katolta, hän selviäisi muutamalla murtumalla? Kyllä siinä kuule kuolema tulisi vähemmästäkin.


      • white.snow
        Dyyyddööö kirjoitti:

        kiitos vastauksista =))!

        Mun mielestä ois hyvä käyttää eläinlääkärillä..Saalis eläimenä se peittää kivun,ja on voinut saada jotain sisäisiä ongelmia,jotka ilmenevät piakkoin..tai sitten vasta hiukan myöhemmin..En usko murtumaan,jos juoksee juoksupyörässä jo,sillä eihän ihminenkään osaa TÄYSIN peittää kipua,jos on murtunut,eli jos sen jalat ym. kroppa liikkuu normaalisti,en usko murtumaa. Jos seurailette sitä muutaman tunnin ja sen jälkeen vielä seuraavana aamuna tms. niin tiedätte jos tarvitaan pian eläinlääkäriä..mutta toivotaan ettei käynyt mitään :)


    • KKuuJi

      Hei. Minullakin on tippunut joskus juuri tuon rotuinen hamsteri. Jos kerran juoksee juoksupyörässä,ei pitäisi sen kummempia sattua:) Kun sanoit että hamsteri ¨sätki¨se on hyvin hamsterien tapaista. Toivottavasti ei käynyt kuinkaan!! :D

      • Minna.....

        Jos hamsteri on käyttäytynyt hetken päästä normaalisti niin tarkailet vaan päivän onko muutoksia sen toiminnassa!Jos Tiputuksessa hamsun jokin luu on mennyt poikki tai on tullut sisäistä veren vuotoa niin ei sitä kyllä mllään eläinlääkärin leikkauksella hoideta, ellei nyt jalkaa amputoida, jolloin hamsteri voi normaalia elämää kyllä jatkaa..

        Itselläni vuosia sitten oli erityinen hamsteri joka asui omakotitalossa vapaana ja tuli häkkiin kun se huudettin paikalle. Tyyppi herätti joka aamu kiipeämällä sänkyyn ja tuli kaulalle ja aina se sieltä sängystäkin tippui. ties miten monta kertaa ja silti eli todella pitkän elämän!!!

        Hamsut kuitenkin kestää uskomattoman paljon.. Ei ole ihan verrattavissa siihen et tippuuko ihminen kerrostalosta... heh! voi voi..


      • ..mutta on ihan pakko...

        ...korjata.

        "juuri tuon rotuinen hamsteri."
        Lajinen. kitooos.


    • gorsha

      mullakin on tippunut kädestä semmonen venäjänkääpiöhamsteri ja se oli hetken aikaa pyörryksissä. mutta jos se olisi tippunut pää edellä siitä olisi voinut seurata rankka kuolema ;(

    • grgr

      hamsuni tipahti mutta on kunnossa

    • manilight

      Tyttäreni ja minun kääpiöhamsterimme tipahti juuri äsken lattialle kädestäni... se kuoli n. 5 min. tämän jälkeen. Voin sanoa, että itkettää isoa miestä nyt. Rakastin sitä. :((((( Huomenna on edessä kertominen tyttärelle. Nuku rauhassa Kermis.

    • Exlääkäri.

      Eläinlääkärille, .. Minun hamsteri kuoli kahdenpäivän päästä veren vuotoon, joten turhaa odotat

    • hamsteri

      Mun hamsteri ei oo tippunu kädest kertaakaa, mut pöydilt ja sängyilt on....

    • hamsu:3

      Mun siskon hamsu tippu eile mun kaverin kädest ja on vahingos tippunu aika monestikki, mut ei mitään vakavampaa oo käyny:)

    • hamsteriii

      Mun hamsteri syyrialainen tippu äsken noin 70cm pudotuksesta pöydältä ja sen suusta tuli vähän verta. En tie johtuukse siitä et se puree kaltereita. En haluu et se kuole, mitä voin tehdä?

    • hamsteri

      jos hamsterini hyppii häkin ylhäältä selälteen en tiedä pitäisikö huolestua... noin 20-30cm🤔

    • Hamsteriii

      Hei voisko joku auttaa ku mun hamsteri oli mun veljen kädessä ja sit se vaa lähti juoksee hirveetä vauhtia ja tippu mun sängyltä alas :/ se nyt syö ja tällee mut pitäiskö mun olla huolissaa vai mitä?? Mä katoin just et käveleekö se normaalisti nii käveli mut enhän mä voi olla silti varma et käviks sille mitää ku eihän hamsterit näytä kipuu. Mut toivottavasti joku auttaa

    • Hamsu

      Multa putos tänään noin 2kk vanha kääpiöhamsteri lattialle suht korkeelta se on niin arka että en melkein saannut sitä käteen kun koko ajan hyppi pois kädeltäni olin siis nostamssa sitä semmoisen pohjallisen mökin kautta kantoboxiin no siintä se sitte hyppäs olin siis vaihtamassa puruja no ainakin kun olen sitä vähän tässä näin hereillä katsonut ihan hyvältä on ainakin näyttänyt käveliminen annoin sille kyllä herkku tikun että se ei luulisi minua joksikin pedoksi :/ ja että joskus ees saisin totutettua sen käteen

    • Hamsuystävä

      Auttakaa mun ehkä 2kk ikäinen hamsu tippui ehkä metrin korkeudelta mutta on normaali pelottaa silti että onko sillä jotain sisäisiä veren vuotoja tai vastaavaa! Mitä jos se kuolee! Auttakaa herrajumala

      • Anonyymi

        Meidänkin 2kk ikäinen hamsteri tippui n.metristä kannattaa kattoo käveleekö se kunnolla vai ontuuko se jotain jalkaa ja aristaako se kosketusta. Pidä sitä silmällä päivä ja jos ilmenee jotain soita eläinlääkärille.


    • Anonyymi

      Mun hamsteri tippui mun kädestä noin 15cm selälleen ja sit se makas siinä selälteen ehkä pari sekuntia. Se meni sen jälkeen sen mökkiin nukkuun mut sen jälkeen kun se meni juoksupyörään niin se ei juossutkaan niin kovaa siinä kun yleinsä. Pitäiskö olla huolissaan.

    • Anonyymi

      Hei mun hamsteri tippui äskön kändstä nokalleen ja sillä tuli nokasta verta ja se oli pentu voiko se kuola kertokaa🤔

      • Anonyymi

        Soita eläinlääkärille.


      • Anonyymi

        Voi onnetonta. Pikaista toipumista hamsterille.


    • Anonyymi

      Oikeesti mul oli joku 2 tuntii hamsteri ja onnistuin mokaamaan sen aika lailla se on vasta 2 kuukautta ja se ehti meillä vasta 2 tuntia olemaan kunnes tiputin se vahingossa 2 kertaa😢 menin shokkiin kun näin sen pinkovan kättäni pitkin ja putoavan lattialle. Silloin se tippui suoraan lattialle ja jäi selälleen ja hieman sätkien sekä ulisten. Sitten nostin sen hyvin nopeasti ja se taas juoksi kovaa lattialle tällä kertaa pahvin päälle. Sitten nostin hänet ja pidin tiukasti kiinni ja laitoin hänet häkkiin.se jatkoi ulinaa ja juoksi piiloon. Piilossa hän lopetti. Sitten siitä ei enää kuulunut pihahdustakaan. Hän putosi noin metrin korkeudessa ja hänellä oli rotunaan kääpiö helmiäis-normaali talvikko

    • Mun hamsu putos noin metrin korkeudessa suoraan lattialle selälleen kädestä. Illalla se jatkoi elämää mutta hitaammin sekä heti kun näki minut alkoi huutamaan auttakaa mun 2 kuukautista hamsua

      • Anonyymi

        Soita eläinlääkärille.


    • Anonyymi

      Voiko joku auttaa hamsterini putosi kun kiipesi kättäni pitkin ja toisella kädellä olin laittamassa häkin juttua kiinni ja hän tipahti että törmäsi taloonsa ja siitä suoraan puruille ja hän meni äkkiä taloonsa pitäisikö vain antaa olla vai tehdä jotain?

    • Anonyymi

      Hän on tärissyt hetken aikaa jo mutta syö juo ja liikkuu hyvin hän on kääpiöhamsu ja melkein 4kk vanha

    • Anonyymi

      Sama

    • Anonyymi

      Mun pikkusisko tiputti mun hamsterin ja pari päivää sen jälkeen löysin sen kuolleena sillä oli varmaan ollu sisäistä verenvuotoa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1991
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1898
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1475
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1153
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe