Olin kirjastossa viime viikolla ja rukoilin että löytäisin jonkun kristillisen kirjan joka koskettaisi minua. Löysinkin J.Markkasen kirjan "Jalo Soturi" - Nimi herätti jo mielenkiinnon. Sitten kun luin kirjaa, ihmettelin kuinka viisaasti jutut olikaan kerrottu. Tunsin jonkinlaista sielunveljeyttä tekstiin. Olin nimittäin esim. tehnyt viime vuonna kappaleen "Eight ideals" - jossa Jeesukseen liitettiin mm.samurai-ihanteet. Muutkin lainaukset sormusten herrasta ja matrixista sekä viimeisestä samuraista osuivat nappiin ja niistä oli taitavasti johdettu asiat RAAMATUN näkökulmaan. Erityisesti Jeesuksen esimerkki miten Kuningas palvelee kansaansa räjäytti tajunnan. Kaikki selkeni minulle.
http://www.mikseri.net/artists/eightideals.112911.php
Ylhäällä linkki biisiini mikserissä. Kun sain luettua koko kirjan, päätin että heti kun mahdollista, ostan sen omaksi koska tekee mieli lukea monta kertaa. Mikään kristillinen kirja ei ole koskettanut ja opettanut tai innostanut yhtä syvälti kuin tää Jalo Soturi-kirja.
Aloin välittömästi elää kirjaa todeksi ja rukoilin että Jumala ottaisi minut käsittelyyn koska minulla on monia syntejä joita häpeän. Rukousvastaus tuli melkein heti kun viikonlopun aikana Herra opetti minulle mitä tarkoittaa kunnia. Aloin uudestaan 7 vuoden tauon jälkeen jatkaa itsepuolustusharrastusta miettimättä mitä minusta salilla ajatellaan koska olen hidas oppija - kuitenkin kumarsin visusti Jeesusta enkä buddhaa harjotusten alussa. Harkat meni ihan hyvin ja nyt motivaatiota jatkaa. Tässä oli ensi askel ja varmasti saan vielä armeijassa alkaneen tupakkariippuvuuden voitettua. Siihen tarvin vähän esirukousta.
Mutta oli pakko kirjottaa kun oli niin upea kirja että toista sellasta en muista lukeneeni.
t: Sami Sundström
(entinen kansankynttilä-opiskelija nyk. mielenterveyskuntoutuja ja amatöörimuusikko)
http://galleria.suomi24.fi/teknorokkari
Jasu Markkanen ( Jalo soturi)
Teknorokkari
0
1161
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko841736- 431379
En malta odottaa mies että tulet minuun
Sykkivänä ja intohimon palossa ujutat hitaasti upean rakkauden miekkasi minuun, ja antaudutaan kiihkeään rakasteluun. Hu1191170Vanhemmalle naiselle
Ihastuin sinuun kauan sitten. Luonteeseen, ulkonäköön ja iloisuuteen. Olen haaveillut sinusta sen jälkeen monet kerrat.831078Siltojen varjoissa
Siltojen varjoissa Yksinäinen susi kulkee, hiljaisuudessa sanoja punnitsee. Sydän auki, paljas liekki rinnassa, siltoja2551073- 65928
- 55918
Pitsaa selliiä
Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon20890- 34844
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!35824