Morjens,
Tuli ostettua mökille tuommoinen Kaminxin NCH-S26AD-K merkkinen lämmitin, käyttöohjeissa lukee että poltinta kun asentaa, käännä poltinta ensin vasemmalle ja sitten oikealle. Toista tarvittaessa, niin kauan kunnes poltin on tiukasti paikoillaan..
Noh, olen pari tuntia pyöritelly poltinta edes takaisin ja minusta se ei "lukitu" tuohon, eli pitääkö sen polttimen olla kiinni sillä tavalla ettei se irtoa kun nostaa suoraan ylöspäin?
Ehkäpä joku jolla on vastaava valopetroolilämmitin osaisi neuvoa, kiitos.
Kaminx lämmitin kysymys
16
8560
Vastaukset
- Mökkihöperö
Minulla on niitä saarimökillä 2 kpl, toinen 3 litran, toinen 5 litran säiliöllä. Muistaakseni pähkäilin samaa asiaa myyjän kanssa jo myymälässä, eikä hänkään ymmärtänyt. Lupasi selvittää asian maahantuojalta, mutta ostinkin muualta, kun sain halvemmalla.
Muistaakseni lopulta asensin lasikuvun vaan "löysästi" paikoilleen, patterit sisään ja hetipä tuo alkoi lämmittämään.
Eli taisin muistaakseni "ohittaa" koko jutun ... muistikuvani mukaan käyttöohjeissa oli - nimenomaan tuossa kohdassa - jotain hämärää. Mutta voithan aina soittaa maahantuojalle. jos asia jää sinua vaivaamaan.
Itse lämmittimestä: hyvin pelittää ja lämmittää, kulutus todella vähäistä, pientä katkua, mutta vain käynnistettäessä. Keveyden vuoksi helppo siirrelläkin. Jos talossa lapsia tai koiria, ehkä kannattaa jonkin verran vahtia. Olen itse ollut ihan tyytyväinen, ja uskon että sinäkin tulet olemaan. Itse käytän sitä mökin pikalämmitykseen - minulla ei ole sähköä mökillä ollenkaan. Säiliön täytän kätevästi pienellä käsipumpulla, niin ei roisku pitkin lattioita.
Varapatterit muuten kannattaa pitää lähellä, varsinkin jos on kauppa pitkän matkan päässä.- kafa
tietäsiköhän kukaan mistä löytyisi lämmittimeen sukka. paloi poroksi kolmannen tankillisen jälkeen..
- Kamitus
Joo
Sama juttu , ihmettelin pitkään ja pyörittelin ja kun ei järkeä tullut niin pistin tulille.
Hyvin on toiminut.
Itse näen sellaisen vaivan, kun tuo lämmitin on niin kevyt, että kannan sen ulos ja käynnistän sen siellä. Kun masiina palaa niin tuon sen sisälle. Tällöin ei katkua tule ollenkaan.
Joo, patterit kannattaa olla varalla. - tarkoitus :???
ole vain varmistaa että se poltinosa on tasaisesti paikallaan...?
- Lisälämmitin
Kävin autotallissa testaamassa ja näkyihän tuo pelaavan. Pikkuinen petroolinkäry siitä vain tuntuu tulevan vaikka kuinka yritin säätää liekkiä. Liekki kyllä palaa sinisenä ja se "grilli" hehkuu kauttaaltaan punaisena ja ravistelin sitä poltinosaaki että palaisi tasaisesti joka puolelta. Ehkäpä se pieni haju kuuluu asiaan. Todella huonot nuo suomenkieliset ohjeet..
Mökillä testataan sitten tosi olosuhteissa. - kiinteäksi:::
Lisälämmitin kirjoitti:
Kävin autotallissa testaamassa ja näkyihän tuo pelaavan. Pikkuinen petroolinkäry siitä vain tuntuu tulevan vaikka kuinka yritin säätää liekkiä. Liekki kyllä palaa sinisenä ja se "grilli" hehkuu kauttaaltaan punaisena ja ravistelin sitä poltinosaaki että palaisi tasaisesti joka puolelta. Ehkäpä se pieni haju kuuluu asiaan. Todella huonot nuo suomenkieliset ohjeet..
Mökillä testataan sitten tosi olosuhteissa..
tarkoitus on vain varmistaa ettei se ole vinossa tai väärässä kohtaa
.
- Mökkihapero
Vaikuttaapa näppärältä ja kohtuuhintaiselta vekottimelta.
Voisiko tuota käyttää yön yli lämmittämiseen, eli uskaltaako sen jättää päälle kun menee nukkumaan ja tuleeko siitä miten käryä?
Mökillä on kamiina jossa varauskyky ei ole kummoinen. Luukun ja ilmanoton sulkemalla saa kyllä puut palamaan kytemällä yön yli, mutta kovin kylmällä tahtoo silti aamulla olla turhan viileää. Auttaisiko tuo asiaan?- petrol
Itse ostaisin ainakin kaasulämmittimen,kulutus tuntuu aika korkealta,petrooli maksoi pari vuotta sitten n.7ecua 5litraa,ja kaasulämmittimessä ei ainakaan tulisi petroolintuoksua,ja uskaltaa ainakin jättää yöksi päälle,mut kosteutta kaasu tuottaa kuitenkin enemmän(ehkä),hintakin on suurinpiirtein sama.Ja molemmat syövät happea mökistä.Ai niin ja tiedän et on ainakin kirj.virheitä ku kukahan täällä nyt selvinpäin mökillä kirjoittelisi :)
- 24
petrol kirjoitti:
Itse ostaisin ainakin kaasulämmittimen,kulutus tuntuu aika korkealta,petrooli maksoi pari vuotta sitten n.7ecua 5litraa,ja kaasulämmittimessä ei ainakaan tulisi petroolintuoksua,ja uskaltaa ainakin jättää yöksi päälle,mut kosteutta kaasu tuottaa kuitenkin enemmän(ehkä),hintakin on suurinpiirtein sama.Ja molemmat syövät happea mökistä.Ai niin ja tiedän et on ainakin kirj.virheitä ku kukahan täällä nyt selvinpäin mökillä kirjoittelisi :)
Tietääkö kukaan, mistä kyseiseen lämmittimeen saa varasäiliöitä.
- kyseliä
24 kirjoitti:
Tietääkö kukaan, mistä kyseiseen lämmittimeen saa varasäiliöitä.
??
- majavapajava
Ei kaasua,EI petroleumia, ei edes kynttilää.
Häkävaroitin maksaa 30 eetua ja suosittelen käyttöä kun noilla vekottimilla pelataan ja nukutaan samassa tilassa. Se vaan on sellasta huumetta että ei herää, se kun ei edes haise. On muuten kiva huomata illalla klo 23.30 kun häkävarotin piippaa kun tulee saunasta,,,,,muuten olisi ehkä piipannut eräs ajoneuvo aamulla .. - ookoo:::
kyseliä kirjoitti:
??
.
sen tosin olen huomannut että kannattaa aina valita se tehokkaampi 3 kilowatin lämmitin kuin 2,4 kilowatin koska se tehokkaampi käy vähemmällä "käryllä" eli palaa puhtaammin
. - huomio!
majavapajava kirjoitti:
Häkävaroitin maksaa 30 eetua ja suosittelen käyttöä kun noilla vekottimilla pelataan ja nukutaan samassa tilassa. Se vaan on sellasta huumetta että ei herää, se kun ei edes haise. On muuten kiva huomata illalla klo 23.30 kun häkävarotin piippaa kun tulee saunasta,,,,,muuten olisi ehkä piipannut eräs ajoneuvo aamulla ..Olen nyt viidettä vuotta joka talvi lämmittänyt 2,4kW:n HongKong-lämmittimellä ja hyvin pelaa. Pakkasellakin (-15C) sisällä 22C pelkästään osateholla. (mökki ~20m2) Ei voi käyttää suurimmalla teholla. Säiliöllinen kestää n.11h, joten pari kertaa vuorokaudessa joutuu täyttämään. Säiliön täytön voi tehdä lennossa, eli ei tarvitse sammuttaa lämmitintä täytön ajaksi, koska irtosäiliön voi ottaa pihalle ja täyttää siellä ja lämmitin palaa senaikaa maljaan jääneellä polttoaineella. Hiukan käryää, kun esim.ovea aukaisee, mutta ei häiritsevästi. Minulla lämmitin on avotakan edessä, josta mahdolliset käryt menevät takkaan. Pahimmilla pakkasilla lämmitin tosiaan palaa yötäpäivää koko viikonlopun.
- lämmittimissä:::
majavapajava kirjoitti:
Häkävaroitin maksaa 30 eetua ja suosittelen käyttöä kun noilla vekottimilla pelataan ja nukutaan samassa tilassa. Se vaan on sellasta huumetta että ei herää, se kun ei edes haise. On muuten kiva huomata illalla klo 23.30 kun häkävarotin piippaa kun tulee saunasta,,,,,muuten olisi ehkä piipannut eräs ajoneuvo aamulla ...
ainakin mainostetaan olevan hiilimonoksidi tunnistin ja ainakin se sammuu jos lämpötila nousee lähelle 30 astetta (testattu) - mene mökille yöksi!
majavapajava kirjoitti:
Häkävaroitin maksaa 30 eetua ja suosittelen käyttöä kun noilla vekottimilla pelataan ja nukutaan samassa tilassa. Se vaan on sellasta huumetta että ei herää, se kun ei edes haise. On muuten kiva huomata illalla klo 23.30 kun häkävarotin piippaa kun tulee saunasta,,,,,muuten olisi ehkä piipannut eräs ajoneuvo aamulla ..Sellaisten ei kannata mennä mökille yöksi, jotka pelkäävät tulta, tai sitten kannattaa tosiaan maksaa se fortumin/vattenfallin riistomaksu sähkölämmityksestä! Ettei nyt vaan sattuis mitään!
- kummitus1
mene mökille yöksi! kirjoitti:
Sellaisten ei kannata mennä mökille yöksi, jotka pelkäävät tulta, tai sitten kannattaa tosiaan maksaa se fortumin/vattenfallin riistomaksu sähkölämmityksestä! Ettei nyt vaan sattuis mitään!
Hommasin sitten varasäiliön Kaminxiini, Sunwindiltä.
Aika sikamainen hinta: 55 euroa. Kolmasosa uuden lämmittimen hinnasta!
Mutta nyt on sitten varasäiliö, kun jouluna mennään ja on kovia pakkasia. Ei muuten, mutta illat ovat pitkiä, eikä tarvitse sitten pimeässä ja kylmässä täytellä, kun polttoaine loppuu kesken.
Kyllä kai tuon nyt sitten uskaltaa yöksi jättää minimille päälle, jos laitta palo - ja häkävaroittimet sopivaan paikkaan. En ole meinaan aiemmin kokeillut, enkä tiedä kokeilenko nytkään, ... riippuu olosuhteista. Mutta jos varoittimet toimivat, ja tekee varmistuksen varmistukset, niin ei kai niissä mitään riskiä ole?
Mutta katsotaan!
Niin, tosiaan hyvän joulun ja uuden vuoden toivotukset kaikille palstalaisille!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l3742675Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata632120Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.1111732- 771452
- 1091435
Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f1861435- 271407
- 801287
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva191283Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois401166