kyseessä 2,0 bensa primera vm 2001. tyhjäkäynnillä kierrokset heijaa 500-1500 välillä ja välillä kokonaan,pakokaasutesterissä tyhjäkäynnillä kaikki päin persettä,kun kierroksia nosti niin sitten päästötkin korjautui. obd testissä ei löytynyt mitään.
onko kenelläkään oireillut samalla tavalla,huomenna menossa laajempaan testeriin jossa mittaavat lambda anturin ja ilmamäärä mittarin,toivottavasti vika löytys, alkaa jo ärsyttämään:)
tyhjäkäynti ongelmaa
7
9457
Vastaukset 7
- spss
Minulla oli samantyyppinen vika almerassa parisen vuotta sitten. Tyjäkäynti tosiaan seilasi aivan uskomattomasti. Vika löytyi karstoittuneesta EGR-ventiilistä, jolla kierrätetään osa pakokaasuista takaisin moottorin palotiloihin. Käytin silloin autoa huollossa, jossa puhdistivat ko. venttiilin ja maksoi suunnilleen 20 euroa. Venttiili on siis aivan mekaaninen vehje ja on helppo puhdistaa jatkossa itse jos ongelma uusiintuu. EGR-ventiili avautuu kaasuttaessa ja tyhjäkäynnilla pitäisi sulkeutua. Minun tapauksessa se oli siis jäänyt auki, jolloin tyhjäkäynti sekoaa. Tuossa linkissä kerrotaan ko. venttiilistä: http://www.autowiki.fi/index.php/EGR
- Nissanistikin
Joskus tuollaisia ongelmia on aiheuttanut myös imuilmavuoto tai ohivirtausvena.
- Primera P11
Jokos oot selvittänyt ongelman autostasi? Itselläni vastaavanlaisia ongelmia oman vm.-97 primeran kanssa. AAC-venttiilin olen puhdistanut, mutta eipä siitä apua tainnut olla. Jos jollakin olisi vaikka kuvia sen EGR-venttiilin puhdistuksesta, niin saattais sitäkin kokeilla.
- Nissanistikin
Laitoin suosiolla tuon EGRrän tukkoon kun siitä ei ole mitään hyötyä, haittaa vaan kun paskottaa systeemiä!
- Primera P11
Nissanistikin kirjoitti:
Laitoin suosiolla tuon EGRrän tukkoon kun siitä ei ole mitään hyötyä, haittaa vaan kun paskottaa systeemiä!
Miten moinen EGR:n tukkiminen onnistuu parhaiten ja vaikuttaako moinen toimenpide päästöihin... pomppaako katsastuksesta?
- Nissanistikin
Primera P11 kirjoitti:
Miten moinen EGR:n tukkiminen onnistuu parhaiten ja vaikuttaako moinen toimenpide päästöihin... pomppaako katsastuksesta?
Katkaisin letkun ja liitin sen "umpiputkella", siis "terästapilla"!
- vihreäprimera
Primera 2001:n virranjakajan pyörijä on syytä tarkastaa. Omassa oli pyörijän elektrodi (se joka jakaa sähkön virranjakajan kanteen) kulunut epäsäännölliseksi. Myös virranjakajan kannen elektrodien pinnalle oli syntynyt oksidikerros, joka estää sähkön siirron pyörijältä elektrodeille (ja edelleen sytytystulpille). Valkoinen karsta on helppo puhdistaa ruuvimeisselin kärjellä. Auttoi heti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa741670- 231172
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as321073Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134906Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189826- 64694
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo192619On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79598- 49561
- 71547
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32518- 55507
- 57485
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 34424
- 33423
- 40417
- 16409
- 82398