Ostimme asunnon taloyhtiöstä, johon kuuluu yksi paritalo sekä erillistalo. Keväällä tulossa kattoremontti, joka oli tiedossa ostohetkellä. Nyt kuitenkin saimme tietää, eetä erillistalon takan muuri on rapistunut ja siihen tulossa n. 5000 € remontti. Tästä ei ollut mainintaa isännöitsijän todistuksesta, eivätkä myyjätkään asiaa kertoneet.
Kysysmys kuuluu, onko meidän osallistuttava erillistalon remonttikustannuksiin vaikka tämän asukas ei osallistu meidän kattoremonttimme kustannuksiin?? Ja vaikka emme ole olleet asiasta päättämässä eikä kerrottu meille etukäteen? Ei kuullosta ihan tasapuoliselta minusta.
Kolmen asunnon paritaloyhtiö
2
607
Vastaukset
- selviää
Yleensä nuo tuollaiset taloyhtiöt ovat hallintaoikeuksiltaan hyvin hankalia.
Yhtiöjärjestyksestä asia pitäisi selvitä.
Itse pysyisin aika kaukana noista yhtiöistä.1. Yhtiöjärjestyksessä määritellään että rakennukset vastaavat omasta kunnossapidostaan -> teidän ei tarvitse maksaa erillistalon remontteja.
2. Yhtiöjärjestyksessä ei määritellä poikkeuksia AsOyL 78 §:ään -> te vastaatte omalta osaltanne erillistalon korjauskuluista, mutta erillistalon osakkeenomistajat joutuvat myös maksamaan teidän rakennuksen kunnossapitokuluja oman omistusosuutensa mukaisessa suhteessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu162320- 1682249
- 1131818
- 1491789
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta4791399- 921215
- 551011
Syntymän ja kuoleman aallot
Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa423942- 49921
En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita
Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä237881