Ostimme asunnon taloyhtiöstä, johon kuuluu yksi paritalo sekä erillistalo. Keväällä tulossa kattoremontti, joka oli tiedossa ostohetkellä. Nyt kuitenkin saimme tietää, eetä erillistalon takan muuri on rapistunut ja siihen tulossa n. 5000 € remontti. Tästä ei ollut mainintaa isännöitsijän todistuksesta, eivätkä myyjätkään asiaa kertoneet.
Kysysmys kuuluu, onko meidän osallistuttava erillistalon remonttikustannuksiin vaikka tämän asukas ei osallistu meidän kattoremonttimme kustannuksiin?? Ja vaikka emme ole olleet asiasta päättämässä eikä kerrottu meille etukäteen? Ei kuullosta ihan tasapuoliselta minusta.
Kolmen asunnon paritaloyhtiö
2
609
Vastaukset
- selviää
Yleensä nuo tuollaiset taloyhtiöt ovat hallintaoikeuksiltaan hyvin hankalia.
Yhtiöjärjestyksestä asia pitäisi selvitä.
Itse pysyisin aika kaukana noista yhtiöistä.1. Yhtiöjärjestyksessä määritellään että rakennukset vastaavat omasta kunnossapidostaan -> teidän ei tarvitse maksaa erillistalon remontteja.
2. Yhtiöjärjestyksessä ei määritellä poikkeuksia AsOyL 78 §:ään -> te vastaatte omalta osaltanne erillistalon korjauskuluista, mutta erillistalon osakkeenomistajat joutuvat myös maksamaan teidän rakennuksen kunnossapitokuluja oman omistusosuutensa mukaisessa suhteessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 974337
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h444284- 1424178
- 1462904
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa282292- 1582174
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue202088- 401749
- 731350
Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."
Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To261165