työntekijän palkka karjatilalla

töihinkö!

Täs vaan mietiskellyt, että minkälaista palkkaa porukka saa kun on maatilalla täyspäiväseen töissä ympärivuoden. Henk.koht että pidemmän päälle joki reilu 12 €/h vois olla ihan sopiva millä vois suunnitella olevansa töissä. Edellyttäen tietenkin hyvää osaamista kone / karjapuolella. Mitä mieltä olette ja minkälaisia kokemuksia viljelijät / työntekijät

13

1452

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tessi jotain

Luulisin aluksi7euroo

• vaan noin

puolentunnin palkka, eihän tuollaisella palkalla 2000 luvulla voi kukaan olla toissä

• mulla maksettiin : ...

Olin karjanhoitajana muutaman vuoden isolla lypsytilalla ja sain 8e/h viikonloppuna joskus piti myös olla, mutta liksa oli sama. Minusta se oli sopiva palkka lypsytyöstä ja vasikoitten hoidosta.Nyt teen muuta työtä.

• Vertti ja Mortti

Kyllä sun täytyy ottaa selville työehtosopimuksesta ja alan vaatimuksista, sillä Suomessa pitää lain mukaan noudattaa alan työehtosopimusta.

Sieltä se palkkakin löytyy ja soita liittoon ja kysy, jos ei muuten selviä.

• Palkkaisin heti

Ennemmin ostaisin palveluja henkilöltä joka tekee työt yrityksen nimiin. Ei tarvitseisi mitään tessejä seurata, vaan työt tehtäisiin silloin kun on niiden aika, välittämättä meneekö sinäpäivänä aikaa 10 vai 16 tuntia. Lasku tulisi tuntijen mukaan ja minun ei tarvitseisi sen kummemmin miettiä tilityksiä. Ammattilaiselle voisi maksaa sen 20-25 alv/h

• no ainakin

saisit tuolla tuntipalkalla porukkaa töihin, mutta miten riittävätkö rahat palkkojen maksamiseen? Maksetaanko palkkoihin kans ALV??

• P.Ölvästi
        no ainakin kirjoitti:

saisit tuolla tuntipalkalla porukkaa töihin, mutta miten riittävätkö rahat palkkojen maksamiseen? Maksetaanko palkkoihin kans ALV??

Minä tunnustan maksaneeni vuokratyöntekijälle yli 20 egee tunnilta. Se on pieni hinta ammattitaitoisesta henkilöstä.

Noihin vuokratyöntekijöiden palkkoihin yleensä sisältyy alv. (ei välttämättä aina, mutta 99%)

Ja joku 8 euroa voi tuntua paljon pienemmältä kuin joku 20 euroa, mutta kun lisäilet tuohon 8 euroon IHAN KAIKKI sivukustannukset mitä tulee, onkin toi 20 euroa aika halpa hinta!

• palveluyritys

ja tämä palveluyrityskö pyörii tuolla 20-25€ tuntivelotukella?

Tais jäädä palveluyrittäjällä palkka saamatta.

• tiedän
        palveluyritys kirjoitti:

ja tämä palveluyrityskö pyörii tuolla 20-25€ tuntivelotukella?

Tais jäädä palveluyrittäjällä palkka saamatta.

useita jotka tekevät kyseisellä hinnalla, eihän sillä äkkirikastu mutta perheen elättää kun saa laskutettavaa 220h läpi vuoden . raksahommaa, karja- konekuskina yms.sellasta niin on töitä aika kivasti.Ja ikuisuus ongelmahan on että asiakkaat pitävät sitä kalliina..........sairasta. muta minkäs teet.
        ja kallishan se onkin jos palkkamiehen saa 10€ tunti eikä vaadi mitään lisiä vaan palkkaan sisältyy kaikki ei lomakorvauksia eikä mitään. niin onhan se 23 alv. aika paljon eli on 230/ pvä eli minimi 4600 € kk alv

• isäntä

Miten sitä jaksais noin kovaa palkkaa maksaa jos omakin tuntipalkka vaan muutama euro.. Paras kun tekee ite sen 5-6tuhatta tuntia vuodessa!!

• Baas

Sen verran itsekkin olen työskennellyt tiloilla että tiedän palkat olevan ns minimiluokkaa. Maatalouden puolen sopimuksessa löytyy tuntitaksa joka ei todellakaan paljon kiinnosta tekemään töitä. Kukaan isäntä ei ole kiinnostunut oikeasti maksamaan ainakaan mitään yli 10eur/h, kun oma tulo on todellakin pieni.

• taisto h.

15euroa tunti plus sosiaalikulut meidän karjakolle palkka.

• jffjhkjj

Itse olin karjakkona vielä viime vuonna ja käteen jäi 1500-2500€ ihan riippuen viikonlopuista ja ylitöistäkin.

Yksityisyrittäjät ottavat nykyään pitkälle yli 30€/h,koska he maksavat siite ITSE kaikki tellit ja lellit ja vakuutukset.
      Käteen siis jää tommosella parinkympin tuntiliksa lomittaja-yrittäjällä varmaan korkeintaa se 10€/h.
      Jos isäntä palkkaa itse lomittajan HÄN maksaa kaikki tellit ja lellit ja vakuutukset ja tommonen kympin tuntipalkka nousee silloin isännälle joka tapauksessa tonne yli 20€/h,joten 20€/h on HALPAA,jos joku lomittaja-yrittäjä sillä tekee tyhmä on!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      85
      7505
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      96
      5424
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      261
      4669
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      44
      4555
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      64
      3302
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      50
      2728
    7. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2378
    8. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      51
      2362
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2352
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2214
    Aihe