Kvantitatiivista sisällönanalyysia

Kuinka?

Olen nyt ruvennut tekemään lopputyöhöni kvantitatiivista sisällönanalyysia. Olen aika pihalla...kun nuo tilastot eivät ole minulle oikein tuttuja. Eli olen nyt luokitellut asiat pääluokkiin, sitten sieltä vielä tarkennettuihin luokkiin. Mutta millä ohjelmalla saisin laskettua prosenttipisteet jne.? Eli mistä saan sellaisen ohjelman ja onko suht helppo käyttää, kvantitatiiviseen sisällönanalyysiin?
Tutkimuksen aineistona ovat sanomalehtien mielipidekirjoitukset, joista tosiaan olen nyt laatinut eri luokkia (analyysiyksikköjä?). Nyt vaan pitäisi saada ne taulukon malliin ja laskea prosentit: kun lukumäärät tiedetään niin kuinka monta prosenttia kaikkiaan sitä esiintyy...

Vastauksia, kiitos

4

1125

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maisteri

Kuulostaa kyllä siltä, että olet ihan pihalla. Oletko käynyt tutkimusmetodi kurssin, kumman kvantitatiivisen vai kvalitatiivisen? Molemmat pitäisi olla kyllä käytyinä. Näillä kursseilla saa lopputyössä vaadittavan tasoista opetusta. Kuulosti siltä, että et ole yliopisto-opiskelija?

Mikä tilasto-ohjelma teillä on käytössä oppilaitoksessasi, onko SPSS, TIXEL? Jos teet yksinkertaista analyysiä exel on varmaan riittävä. Ongelmaksi tulee kyllä se, että sitä pitää osata käyttää. Mene nyt ihmeessä ohjaavan opettajan puheille ja pyydä ohjausta=apua.

• (-V-)

En ymmärtänyt yhtään mitään tilastotieteestä ja tein analyysit kun ohjaaja hiukan opasti ja opetti helpon ohjelman ja tehdä analyysit. Graduat tuli magna.

Kukahan oikeasti ymmärtää niitä tilastotieteen kursseja yliopistossa? Ei niitä tarvitsekaan ymmärää kun ei niille ei ole elämässä mitään käyttöä, ellei ala jotain väikkäriä tyhmyyksissään vääntämään. Ja silloinkin voi kysyä joltain neuvoa. Joten älä viitsi masentaa muita.

• (-V-)

Minäkään en ymmärtänyt tilastotieteestä tuon taivaallista, saati niistä tilasto-ohjelmista, mutta teinpähän vain tilastoanalyysit kun ohjaaja hiukan opasti ja sain gradusta magnan. Joten kyllä se siitä. Kerro murheesi ohjaajalle.

• zdqw

Pillulla vai pyllylläkö selvisit? Helppoa tietysti, jos toinen tekee analyysit, ja vielä selittää. Typerää kehumista!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      117
      5935
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3863
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3285
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      468
      2719
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      268
      1730
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1403
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1396
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1346
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      156
      1272
    10. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1268
    Aihe