Eli nyt on ollut aika paljon juttua ps3:sen Blu ray ominaisuuksista. Miten on ps3:sen blu ray leffat toiminut? Onko tekniikaltaan oikeastikkin soittimien terävintä kärkeä? Entä jäikö mitään parannus ehdotuksia?..
Ps. Mielellään asiallisia kommentteja Ps3:sen bluray ominaisuuksia testanneilta.
pps: Ei konsolisotaa :)
Onko kokemuksia Ps3 Blu-ray soittimena
26
7180
Vastaukset
- Itsellä on
Itsellä on ainoastaan kavereiden kautta kokemusta standalone soittimista jotka on tosin kaikki vaihdettu PS3:seen. Itsellä noin 50 Blu-Ray elokuvaa joten kuvanlaadusta on kokemusta PS3:lla aika paljon. Ainoastaan hyvää on sanottavana PS3:sta Blu-Ray soittimena, kuvanlaatu on erinomainen, molemmat uudet ääniformaatit tuettuja, 24p tuki, nopea käynnistyminen, BD-Live, jne. Suosittelen.
- Banaani
Kyllähän ne leffat pyörii ja näkyy.
Mutta minun mielestäni tähän tarkoitukseen PS3 on keskinkertainen.
Liitännät, käytännöllisyys ja kunnon kaukosäädin puuttuvat.
Koittakaas katsoa DVD:tä PS2:lla. Kyllä ne näkyy, mutta ei se ihan mukavinta puuhaa ole.
Tämä palsta ei ole paras paikka kysyä tätä. Täältä ei helpolla irtoa puolueetonta vastausta ja jos joku kehtaa sanoa että PS3 ei ole kaikilta puolin paras laite kaikessa niin tod. näk. sinut leimataan x-box- fanipojaksi tai jotain vastaavaa.
Henkilökohtainen yhteenveto: peruskäyttöön PS3 riittää, mutta jos tulee vaativampaan käyttöön niin osta ehdotomsasti erillinen laite tähän tarkoitukseen.
Fanipojat itkekää ja kestäkää. Testit sitä ja testit tätä EI KIINNOSTA- 99.9%
PS3 oli paras vaihtoehto silloin kun se oli halvin muiden soittimien maksaessa tonnin, vaan eipä ole enää.
Kun parilla sadalla irtoaa elokuvasoitinta täsmälleen samalla kuvanlaadulla, mutta kaukosäätimellä ja olemassa olevien laitteiden kanssa ulkonäöltään ja muotoilultaan yhteensopivia, äänettömiä ja energiaystävällisiä malleja, on ajatuskin 200-300W pistorasiasta imevän grillin näköisen mölytoosan käyttäminen elokuvasoittimena, vieläpä jollakin pökäleen muotoisella ohjaimella, melko järjetöntä. - no meillä
99.9% kirjoitti:
PS3 oli paras vaihtoehto silloin kun se oli halvin muiden soittimien maksaessa tonnin, vaan eipä ole enää.
Kun parilla sadalla irtoaa elokuvasoitinta täsmälleen samalla kuvanlaadulla, mutta kaukosäätimellä ja olemassa olevien laitteiden kanssa ulkonäöltään ja muotoilultaan yhteensopivia, äänettömiä ja energiaystävällisiä malleja, on ajatuskin 200-300W pistorasiasta imevän grillin näköisen mölytoosan käyttäminen elokuvasoittimena, vieläpä jollakin pökäleen muotoisella ohjaimella, melko järjetöntä.Eipä ole meillä onneksi terveyssiteellista sirkkeliä.
PS3:n liitännöissä ei ole mitään vikaa, jos ei Opt HDMI 1.3a riitä niin huh huh. Ja se on äänetön, uudet mallit eivät vie 200W sähköä. Onpas se kaukosäädin isoa asia joillekkin, osta se... - Jaussi
no meillä kirjoitti:
Eipä ole meillä onneksi terveyssiteellista sirkkeliä.
PS3:n liitännöissä ei ole mitään vikaa, jos ei Opt HDMI 1.3a riitä niin huh huh. Ja se on äänetön, uudet mallit eivät vie 200W sähköä. Onpas se kaukosäädin isoa asia joillekkin, osta se...Jos nuo liitännät ei tosiaan jollekin riitä, niin jo on kumma. Ja mitä olen eri sivuilta juttua noista lukenut, niin PS3:n kuvanlaatu on erinomainen. Halvimmillaan stand-alone-soittimen taitaa Suomessa saada 300 eurolla, PS3 on maksaa 400 euroa, joten kyllä minä ainakin ottaisin tuon PS3:n. Ja mitä tuohon kaukosäätimeen tulee, niin kyllä se ohjain ihan välttävä vekotin on, ei ole vaikeaa navigoida valikoista suomi-tekstit päälle ja pistää pyörimään. Saa olla tosissaan huono kauko-ohjain ennen kuin alkaisin sitä miettimään soitinta ostaessani.
- TKP82
Jaussi kirjoitti:
Jos nuo liitännät ei tosiaan jollekin riitä, niin jo on kumma. Ja mitä olen eri sivuilta juttua noista lukenut, niin PS3:n kuvanlaatu on erinomainen. Halvimmillaan stand-alone-soittimen taitaa Suomessa saada 300 eurolla, PS3 on maksaa 400 euroa, joten kyllä minä ainakin ottaisin tuon PS3:n. Ja mitä tuohon kaukosäätimeen tulee, niin kyllä se ohjain ihan välttävä vekotin on, ei ole vaikeaa navigoida valikoista suomi-tekstit päälle ja pistää pyörimään. Saa olla tosissaan huono kauko-ohjain ennen kuin alkaisin sitä miettimään soitinta ostaessani.
Meillä ps3 leffa sekä peli käytössä ja molemmissa tapauksissa aivan vertaansa vailla oleva laite!!! Ja mikä parasta myös KAUKOSÄÄDIN löytyy... Mutta ymmärrän että suomestakin löytyy niitä "vajakkeja" jotka eivät osaa käyttää ps3:n omaa ohjainta elokuvien katseluun!! Meillä kaukosäädin on tosin ollut vasta pari päivää mutta helpottaa se kummasti elämää vaikkakin aivan samalla tavalla toimii Ps3:n oma ohjain. Mitä kuvan laatuun tulee niin testattu on 50 tuuman kokoisella tauluteeveellä Ps3:sta sekä samsungin blue-ray soitinta... EI EROA KUVAN LAADUSSA!!!
- läpinäkyvää.................
Ihan selkeä boxifanin provohan tämä on. Kaikki sen tietää.
- Banaani
läpinäkyvää................. kirjoitti:
Ei tällä palstalla saa muuta kuin kehua PS3:sta. Jos olet eri mieltä, ole boxi-fani.
En omista boxia, en aio hankkia boxia enkä halua boxia.
Huvittavaa kun missään ei saa olla eri mieltä. PS3 on kyllä loistava pelikone ja parempi kuin x-box, mutta Blu-Ray ei ole paras mahdollinen. Eikä kyse ole siitä etteikö osaisi käyttää vaan siitä että miten miellyttävä on käyttää.
Kuten aloittaja varmaan itsekkin huomaa, että kannattaa kysellä muualtakin kuin täältä. Pienikin sana siitä että PS3 ei ole täydellinen joka suhteessa aloittaa konsolisodan. Toivoit välttyväsi siltä, mutta väistämätöntä se oli.
Tämä on tietysti vain minun henkilökohtainen mielipiteeni. Ei kiveenkirjoitettu jumalan sana. - terok1
läpinäkyvää................. kirjoitti:
Todella loistava tuo ps3:n BluRay. Sehän on voittanutkin bluray-soittimet testeissä. Jossa oli muistaakseni samsung, sony, lg jne, niin ps3:n bluray sai parhaat pisteet mm. nopein bluray-soitin ps3:ssa. Kuvanlaatu on ihan samaa luokkaa jopa parempaa kuin pelkissä bluray-soittimissa. Liitokset pitäis riittää kaikille mm. hdmi-liitos löytyy, joten siinäkään ei ongelmaa. Kaukosäädin on tosi halpa jos sen haluaa, niin muutamalla kybällä sen voi poistaa kaupasta. Lisäksi kun minulta löytyy jo muutenkin laitteita niin pirusti niin mukava kuin yhdellä laitteella Ps3:lla voi hoitaa pelaamisen ja leffa käytön. Ei ole muuta kuin hyvää sanottavaa. Lisäksi vielä ps3 on hyvin hyvin hiljainen.
- kuin PS3
Jaussi kirjoitti:
Jos nuo liitännät ei tosiaan jollekin riitä, niin jo on kumma. Ja mitä olen eri sivuilta juttua noista lukenut, niin PS3:n kuvanlaatu on erinomainen. Halvimmillaan stand-alone-soittimen taitaa Suomessa saada 300 eurolla, PS3 on maksaa 400 euroa, joten kyllä minä ainakin ottaisin tuon PS3:n. Ja mitä tuohon kaukosäätimeen tulee, niin kyllä se ohjain ihan välttävä vekotin on, ei ole vaikeaa navigoida valikoista suomi-tekstit päälle ja pistää pyörimään. Saa olla tosissaan huono kauko-ohjain ennen kuin alkaisin sitä miettimään soitinta ostaessani.
Pitäisi olla aika köyhä ennen kuin ostaisin PS3:n kunnollisen Blu-Ray -soittimen sijaan.
- ooooolllllah
mitkä vitun liitännät puuttuvat? käytännöllisyys, voiko oikein yksinkertaisempaa laitetta olla blu-ray käyttöön?? kaukosäädin, minkä takia katsot niin paskoja leffoja että joudut kelaamaan niitä jatkuvasti, itse pärjään ohjaimella loistavasti, ilmeisesti osaan valita elokuvat paremmin. leffa pyörimään ja sen voi katsoa alusta loppuun.
- lollotiloo
ooooolllllah kirjoitti:
mitkä vitun liitännät puuttuvat? käytännöllisyys, voiko oikein yksinkertaisempaa laitetta olla blu-ray käyttöön?? kaukosäädin, minkä takia katsot niin paskoja leffoja että joudut kelaamaan niitä jatkuvasti, itse pärjään ohjaimella loistavasti, ilmeisesti osaan valita elokuvat paremmin. leffa pyörimään ja sen voi katsoa alusta loppuun.
siis kun ostaa hyviä elokuvia, ei kaukosäädintä tarvita?
niinkö sinulle sonyn pellekoulussa opetettiin? - gafdgg
keskinkertainen plä plä plä.. vittu sulla mitään ps3:a on. Siihen saa todella hyvän kaukosäätimen jos niin haluaa. Ps3:n dvd skaalaus on markkinoiden paras. Siinä faktaa
vitun pelle tunge se banaani perseesees - tgvc
kuin PS3 kirjoitti:
Pitäisi olla aika köyhä ennen kuin ostaisin PS3:n kunnollisen Blu-Ray -soittimen sijaan.
:) eli köyhä pitää olla että ostaa parhaimman :)
- ps3pelaaja
gafdgg kirjoitti:
keskinkertainen plä plä plä.. vittu sulla mitään ps3:a on. Siihen saa todella hyvän kaukosäätimen jos niin haluaa. Ps3:n dvd skaalaus on markkinoiden paras. Siinä faktaa
vitun pelle tunge se banaani perseeseesMihin tarvitsette sitä kauko ohjainta?
Itse käytän PS3:sta blurayn katseluun ja meidän
100 tuuman kankaalla kuva on ihan hyvä. Mutta
kaukoohjainta en itse tarvi muuta kuin joidenkin
elokuvien kielen asetukseen ja sitä varten ei kyllä
kannata erillistä ohjainta ostaa.
Paras ominaisuus on PS3 nopeus. Monella levyllä on
varoitus, että saattaa kestää minuutteja ennen kuin
filmi alkaa, mutta PS3:lla ei koskaan ole kestänyt
10 sekuntia kauempaa. - hau hau hau
Banaani kirjoitti:
Ei tällä palstalla saa muuta kuin kehua PS3:sta. Jos olet eri mieltä, ole boxi-fani.
En omista boxia, en aio hankkia boxia enkä halua boxia.
Huvittavaa kun missään ei saa olla eri mieltä. PS3 on kyllä loistava pelikone ja parempi kuin x-box, mutta Blu-Ray ei ole paras mahdollinen. Eikä kyse ole siitä etteikö osaisi käyttää vaan siitä että miten miellyttävä on käyttää.
Kuten aloittaja varmaan itsekkin huomaa, että kannattaa kysellä muualtakin kuin täältä. Pienikin sana siitä että PS3 ei ole täydellinen joka suhteessa aloittaa konsolisodan. Toivoit välttyväsi siltä, mutta väistämätöntä se oli.
Tämä on tietysti vain minun henkilökohtainen mielipiteeni. Ei kiveenkirjoitettu jumalan sana.Mutta kun nimenomaan ammattilaisten mielestä PS3 on paras bluray soitin. SIIS AMMATTILAISTEN!
Ja se käyttäminen on todella iisiä, ihan tosi. Jopa sillä ohjaimella, siitä ei enää puutu kuin että se osaisi lukea ajatuksia.
En millään voi uskoa että sinulla on minkäänlaista kokemusta PS3:sta. Sen verran lahjattomia väitteitä esität. Sama kuin minä väittäisin että sininen onkin punaista, saisi siinä ihmiset ihmetellä.
Voi tietenkin olla niin että olet viihde-elektroniikassa aika tumpelo ja sen takia et oikein hallitse laitteita, muuta ei enää tule mieleen.
Uskon kuitenkin että olet xbox poju. - hau hau hau
Voitko vielä täsmentää mitkä liittimet puuttuvat? Ei kai siitä puutu kuin ne joita ei vielä ole keksitty vai kaipaatko mv-töllöösi scart -liitintä? Tai ant -liitintä? Jos niin on niin voisitko siirtyä provoilemaan xbox palstalle tuonne 90-luvulle.
Me pesulit (PS3) ollaan jo menossa kohti 3000 lukua. - miu miu miu
kuin PS3 kirjoitti:
Oletetaan nyt että jos olisit niin älykäs että osaisit lukea ammattilaisten tekemiä testejä niin kinuaisit äipältä PS3 rahoja. Äippäs sieltä makkarista maitomiehen alta huutelisi että jos nyt vaan näitä hommia vielä riittää ja jos lupaat sitten olla paskomatta housuihin niin saatat sen saada. Pelaile sen aikaa sillä xbox valopelillä.
- LOLZ!
hau hau hau kirjoitti:
Voitko vielä täsmentää mitkä liittimet puuttuvat? Ei kai siitä puutu kuin ne joita ei vielä ole keksitty vai kaipaatko mv-töllöösi scart -liitintä? Tai ant -liitintä? Jos niin on niin voisitko siirtyä provoilemaan xbox palstalle tuonne 90-luvulle.
Me pesulit (PS3) ollaan jo menossa kohti 3000 lukua.HAHAHAHAHAHAHAHAAAAA! Mahtavaa läppää!! :D
pesulit :D - banZai
" tästä se sota alkaa
Kirjoittanut: Banaani 16.1.2009 klo 00.24
Kyllähän ne leffat pyörii ja näkyy.
Mutta minun mielestäni tähän tarkoitukseen PS3 on keskinkertainen.
Liitännät, käytännöllisyys ja kunnon kaukosäädin puuttuvat.
Koittakaas katsoa DVD:tä PS2:lla. Kyllä ne näkyy, mutta ei se ihan mukavinta puuhaa ole. "
-----------------------------------------------------------------------
-Vaativaan käyttöön hankit BR-soittimen? millaista se on se vaativa käyttö oikeasti livenä?
-Miksi meidän pitäisi katsoa PS2 konsolilla DVD leffaa jotta voisimme keskustella PS3 BR-toistosta???
-liitännät ja käytännöllisyys sekä kunnon kaukosäädin???
laitteessa HDMI liitin jolla saa laadukkaan kuvan Full Hd ruutuun. USB-liittimiäkin laitteessa.
käytännöllisyys???? sopii mielestäni hyllyyn ihan helposti tasolle tai pystyyn mukavasti.
Kaukosäädin??? siis kapula käteenkö ohjaimen sijaan pelkän kuvan katselun syystä??? Muoto siis väärä millä määrätään muusta ei ole kyse lopulta!
Tiesithän että langaton on ohjain?
Mikä oli lopulta vastauksesi? mielestäni kehoitus ihmettelemään PS2 konsolilla katsomaan DVD leffa joka ei ole kivaa??? Sekä PS3 on keskinkertainen ja mitään kivaa sitä omistaa ???
Hankit vakavan BR-soittimen.
Kerroppa jo mikä BR-soitin sinulla? Voiko sillä pelata?...
Olisi mukava vertailla ominaisuuksia. - olen tekstannu
Se miten PS2 näyttää dvd:t ei kuulu tänne. PS3 skaalaa dvd:t loistavasti. Kaikista monipuolisin ja huippulaatuinen Blu-ray soitin se on myöskin..
- Armani83
Sen takia kun kyseessä on Playstation3:nen. Jos vastaavat testimenestyksiä saaneet ominaisuudet löytyisi joltain blu-ray soittimelta niin sitä kehuttaisiin aivan mielettömästi maasta taivaisiin kuinka huippu se on..
Tai esimerkiksi sama ominaisuus olisikin ps3:sen sijaan X-boxilla niin silloin boksi fanit ylistäisivät omaa konsioliaan mielinmäärin mutta yllätys yllätys miten käy kun kyseessä onkin kilpailijan konsoli niin yhtäkkiä nuo kaikki hyvät ominaisuudet onkin aivan surkeita ja huonoja.
Mielipiteitähän on kaikilla mutta se miten ne esittää on eri asia. Olisi hyvä jos tänne saataisiin rehellisiä ja vain käyttäjäkokemuksien pohjalta olevia arvosteluja eikä mitään ps3 haisee komentteja. - banZai
Jos tiedät arvostetun lehden TM niin sieltä löytyy vertailu BR vastaavan hintaisen kesken joka oli Panasonic BR. PS3 oli jopa parempi!
PS3 tunnistaa myös DVD-leffat joita eivät kaikki BR-soittimet tunnista.
Käyttömukavuus on suhteellista eli ohjaimella opastaen "tuntuu" toiminta jopa ikävältä vaikka kapulalla samat tekisikin....hmmm.....eli pelkkää päässä olevaa mielialaa jolla ei merkitystä kuvaan.
Itselle kelpaa erittäin hyvin kun vielä Full Hd tv kruunaa asian muuten ei olisi merkitystä asiaan jos pelkkä hd-ready olisi ruutuna. - mitä voi saada
Ps3 ominaisuudet ja toiminta on parasta mitä tällä hetkellä voi saada. Vaikka se on pelikone niin se pesee tällä hetkellä kaikki blue-ray soittimet valitettavasti. Blue-ray soittimia verrataan tällä hetkellä ps3 pelikoneeseen koska parempaa ei ole vielä tullut markkinoille. Toivottavasti jossain vaiheessa tulee pelkkä soitin koska kaikki eivät pelikonetta tarvitse ja hinta tietenkin pitäisi olla kohtuullinen.
- Region lukitusta
Ei saa korjattua!
Tämä regionlukituksen korjaaminen onnistuu kuitenkin monissa muissa BR soittimissa, MYÖS niissä mitä Sony myy. - ???????????
Region lukitusta kirjoitti:
Ei saa korjattua!
Tämä regionlukituksen korjaaminen onnistuu kuitenkin monissa muissa BR soittimissa, MYÖS niissä mitä Sony myy.linja-autolla tulin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1452525Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2031190Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299923- 100896
- 66878
- 53851
- 46839
- 60832