Paljonko saat henkilökohtaista lisää/saatko ollenkaan?

K-A Kuski

Olen K-auton kuljettaja ja saan tessin päälle 80e eli Tes 879,2 H-lisä 80e. Kokemuslisiä ei ole. Tuntipalkka 11,99. Vuositulot pikkasen 30000e paremmalla puolella vuonna 2008. Töissä olen Pk-seudulla. Olen tyytyväinen omaan palkkaani.

Mitäs te muut kuljettajat saatte henkilökohtaista lisää? vai saatteko? :) ja oletteko tyytyväisiä palkkaanne?

22

3256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uutta soraautoa

      kun muut ajavat vanhoja.

    • vai ymmärtääkö...

      80x11,99=959,2 eli sama kun tulee tosta ilmottamastasi tessistä ja h-lisästa tulee,mutta pääasiahan on että olet itse tyytyväinen! jos saat tollasia 2vk:n tilejä niin jäin miettimään,että onko jokin eu-direktiivi lisännyt vuoteen 4kk.? ei muuta kun kolmosta pesään...

      • K-A Kuski

        Vuositulot ovat siis laskettu ylitöiden kanssa.


    • kiki  

      Joka paikassa pitäisi laittaa euro tuntipalkan päälle, jos joutuu ajamaan "oikeaa" kuorma-auto, eli semmosta missä on paripyörät, erillinen koppi takana, takalaitanostin ja siihen malliin...

      • Auto-Antero©

        Onko tämä jokoin vitsi vai...?

        Paripyöriä on jo pick-up'eissakin.

        Mikä "erillinen koppi takana"?
        Siis tarkoitatko kuormatilaa?
        Erillistä rungon päälle rakennettua kuormatilaako tarkoita tuolla erillisellä kopilla takana?
        Sora- ja rahtilava-autoilla ajavatko eivät sitten tarvitse euroa lisää tuntipalkkaan?
        Ja noita erillisiä kuormatilojakin on vaikka missä pienissä nakkikattiloissakin jo.

        Ja ihan sama tarina takalaitanostimessa.


      • tuo varmaan...
        Auto-Antero© kirjoitti:

        Onko tämä jokoin vitsi vai...?

        Paripyöriä on jo pick-up'eissakin.

        Mikä "erillinen koppi takana"?
        Siis tarkoitatko kuormatilaa?
        Erillistä rungon päälle rakennettua kuormatilaako tarkoita tuolla erillisellä kopilla takana?
        Sora- ja rahtilava-autoilla ajavatko eivät sitten tarvitse euroa lisää tuntipalkkaan?
        Ja noita erillisiä kuormatilojakin on vaikka missä pienissä nakkikattiloissakin jo.

        Ja ihan sama tarina takalaitanostimessa.

        Mikäs tämän "oikean kuorma-auton" ajamisessa on niin erikoista, että siitä pitäisi erityistä palkanlisää saada? Kokeneelle kuljettajalle on ihan sama minkä kokoluokan auto on alla, kaikki taipuu ihan yhtä helposti hankalempiinkin paikkoihin.

        Kikin harjoittamalla jakelupuolella sen sijaan homma on paljon helpompaa, kun turhat lempat jää pois. Autokin on sekä lastatessa että purkaessa aina laituritasolla, eikä tarvitse repiä lavoja mäkeen. Pääosa kamoista tulee lavoilla/rullakoissa, ei tarvitse kanniskella. Kattokaan ei tule ihan heti vastaan, joten korkeampiakaan lavoja ei tarvitse lempata matalemmiksi. Rullakkojakelussa täyteen autoonkin tulee mukavasti lisätilaa, kun kyytiin mahtuvat täydet rullakkoniput.


      • kiki  
        Auto-Antero© kirjoitti:

        Onko tämä jokoin vitsi vai...?

        Paripyöriä on jo pick-up'eissakin.

        Mikä "erillinen koppi takana"?
        Siis tarkoitatko kuormatilaa?
        Erillistä rungon päälle rakennettua kuormatilaako tarkoita tuolla erillisellä kopilla takana?
        Sora- ja rahtilava-autoilla ajavatko eivät sitten tarvitse euroa lisää tuntipalkkaan?
        Ja noita erillisiä kuormatilojakin on vaikka missä pienissä nakkikattiloissakin jo.

        Ja ihan sama tarina takalaitanostimessa.

        Oiskohan erillinen koppi, semmonen erillinen koppi, eikä kiinteä ohjaamon kanssa kuten pakuissa.

        Mutta ymmärtkö, tämän ajamista http://www.schnedlitz.at/images/autos/fort_transit_260k_kl.jpg saa yhtäpaljon palkkaa kuin tämän http://www.matec-trailer.com/kuvat/HaavistoScania2004.jpg

        Joten eikö muka jälkimmäisen ajamisesta olisi joku euron ison auton lisä paikallaan, koska.

        Vaikka tuo eka auto muisuttaa ulkonäöltä pakua, on se kuitenkin kuorma-auto :)

        Ja näytä sä mulle muutama normi pakun kokoinen pienempi auto, jossa on erikseen se koppi takana, takalaitanostin ja paripyörät, ja jota saa ajaa B-kortilla :)


      • sanottu
        kiki   kirjoitti:

        Oiskohan erillinen koppi, semmonen erillinen koppi, eikä kiinteä ohjaamon kanssa kuten pakuissa.

        Mutta ymmärtkö, tämän ajamista http://www.schnedlitz.at/images/autos/fort_transit_260k_kl.jpg saa yhtäpaljon palkkaa kuin tämän http://www.matec-trailer.com/kuvat/HaavistoScania2004.jpg

        Joten eikö muka jälkimmäisen ajamisesta olisi joku euron ison auton lisä paikallaan, koska.

        Vaikka tuo eka auto muisuttaa ulkonäöltä pakua, on se kuitenkin kuorma-auto :)

        Ja näytä sä mulle muutama normi pakun kokoinen pienempi auto, jossa on erikseen se koppi takana, takalaitanostin ja paripyörät, ja jota saa ajaa B-kortilla :)

        Ammattimiehelle kummankin ajaminen on yhtä helppoa, mutta jälkimmäisellä homma on fyysisesti paljon helpompaa. Se on sitten eri asia, kun laitetaan kärry perään, siinä tulee jo ajamisessakin hieman eroa, lähinnä huonoilla keleillä.


      • sitten muka?
        sanottu kirjoitti:

        Ammattimiehelle kummankin ajaminen on yhtä helppoa, mutta jälkimmäisellä homma on fyysisesti paljon helpompaa. Se on sitten eri asia, kun laitetaan kärry perään, siinä tulee jo ajamisessakin hieman eroa, lähinnä huonoilla keleillä.

        kai nyt kummankin ajaminen on yhtä "helppoa" mutta kyllä silti jonkinlainen ison auton lisä olisi paikallaan...

        Eikä se auton näkö kerro onko työ helppoa tai ei, esim siinä pakettiauton näköisessä voi joutua kantamaan keveitä leipälaatikoita, kun siinä isossa kuormurissa voi joutua taas kantamaan painavia kaljalaatikoita ylökertoihin yms.


      • Scanialla
        sitten muka? kirjoitti:

        kai nyt kummankin ajaminen on yhtä "helppoa" mutta kyllä silti jonkinlainen ison auton lisä olisi paikallaan...

        Eikä se auton näkö kerro onko työ helppoa tai ei, esim siinä pakettiauton näköisessä voi joutua kantamaan keveitä leipälaatikoita, kun siinä isossa kuormurissa voi joutua taas kantamaan painavia kaljalaatikoita ylökertoihin yms.

        Homma on helppoa!
        Pyöräkoneella kuorma päälle ja tehtaalla avaat takaovet ja ketjupurkuvehkeillä pötkö tyhjäksi se on nimittäin aika simppeliä hommaa toi hakkeen ajo!


      • sillä kuljettaa
        Scanialla kirjoitti:

        Homma on helppoa!
        Pyöräkoneella kuorma päälle ja tehtaalla avaat takaovet ja ketjupurkuvehkeillä pötkö tyhjäksi se on nimittäin aika simppeliä hommaa toi hakkeen ajo!

        jos sillä vie vaikkapa lavoja ja rullakoita kauppoihin, ei pidä muutakuin vetää niitä perässä ja nostaa takalaitanosturilla.

        Mutta ei sitä ikinä tiedä mitä milläkin autolla joutuu tekemään, tosin jos ei ole ennen ajanut mtiään, niin sen pakun ajo on helpompaa, mutta jos on ajanut sitä Scaniaa vaikkapa viikon, on taatusti se monelle yhtä helppo kuin se pakun näköinen.


      • palkkaus
        kiki   kirjoitti:

        Oiskohan erillinen koppi, semmonen erillinen koppi, eikä kiinteä ohjaamon kanssa kuten pakuissa.

        Mutta ymmärtkö, tämän ajamista http://www.schnedlitz.at/images/autos/fort_transit_260k_kl.jpg saa yhtäpaljon palkkaa kuin tämän http://www.matec-trailer.com/kuvat/HaavistoScania2004.jpg

        Joten eikö muka jälkimmäisen ajamisesta olisi joku euron ison auton lisä paikallaan, koska.

        Vaikka tuo eka auto muisuttaa ulkonäöltä pakua, on se kuitenkin kuorma-auto :)

        Ja näytä sä mulle muutama normi pakun kokoinen pienempi auto, jossa on erikseen se koppi takana, takalaitanostin ja paripyörät, ja jota saa ajaa B-kortilla :)

        muuttunut? Koska ainakin n.10 vuotta sitten sai pienemmän palkan jos ajoi puolikasta ja paremman täysperän ajamisesta ja pakukuskeilla kaikkein pienin.


      • kiki  
        palkkaus kirjoitti:

        muuttunut? Koska ainakin n.10 vuotta sitten sai pienemmän palkan jos ajoi puolikasta ja paremman täysperän ajamisesta ja pakukuskeilla kaikkein pienin.

        Tosiaan, jos ajaa tuota pakettiauton näköistä transittia, saa tunnissa 75 c enemmän kuin että ajaisi sitä pakettiauton näköistä kuormuria.

        Mutta taas jos toinen tyyppi ajaa sitä transitin kuormuria, ja toinen vaikkapa 3 akselista scaniaa, saa kumpikin saman palkan, koska kumpikin on kuorma-auto


      • tuota.
        kiki   kirjoitti:

        Tosiaan, jos ajaa tuota pakettiauton näköistä transittia, saa tunnissa 75 c enemmän kuin että ajaisi sitä pakettiauton näköistä kuormuria.

        Mutta taas jos toinen tyyppi ajaa sitä transitin kuormuria, ja toinen vaikkapa 3 akselista scaniaa, saa kumpikin saman palkan, koska kumpikin on kuorma-auto

        Sillä eikös palkkaluokat ole edelleenkin porrastettu ajoneuvopainojen mukaan?


      • kiki  
        tuota. kirjoitti:

        Sillä eikös palkkaluokat ole edelleenkin porrastettu ajoneuvopainojen mukaan?

        On neljä luokkaa

        A Henkilöauto/pakettiauto
        B Kuorma-auto
        C Puoliperävaunu
        D täysperävaunu

        Eli B-palkkaluokkaan voi kuulu 5 metristä trnasittia ajava henkilö ja 12 metristä scaniaa ajava henkilö.

        Mutta taas 5 metristä transittia ajava voi saada enemmän palkkaa kuin 8 metristä Crafteria ajava, jos se crafter onkin rekisteröity pakettiautoksi.

        Anyway, palkkoja voisi pudottaa joka kohdassa 50c/h, meinaan kyllä tekijöitä riittää näihin hommiin....


      • vuodesta
        kiki   kirjoitti:

        On neljä luokkaa

        A Henkilöauto/pakettiauto
        B Kuorma-auto
        C Puoliperävaunu
        D täysperävaunu

        Eli B-palkkaluokkaan voi kuulu 5 metristä trnasittia ajava henkilö ja 12 metristä scaniaa ajava henkilö.

        Mutta taas 5 metristä transittia ajava voi saada enemmän palkkaa kuin 8 metristä Crafteria ajava, jos se crafter onkin rekisteröity pakettiautoksi.

        Anyway, palkkoja voisi pudottaa joka kohdassa 50c/h, meinaan kyllä tekijöitä riittää näihin hommiin....

        lähtien palkkaluokat on muuttunut metrimääriin. Tuntuu että puhut asioista mistä et mitään tiedä.


      • ????
        kiki   kirjoitti:

        On neljä luokkaa

        A Henkilöauto/pakettiauto
        B Kuorma-auto
        C Puoliperävaunu
        D täysperävaunu

        Eli B-palkkaluokkaan voi kuulu 5 metristä trnasittia ajava henkilö ja 12 metristä scaniaa ajava henkilö.

        Mutta taas 5 metristä transittia ajava voi saada enemmän palkkaa kuin 8 metristä Crafteria ajava, jos se crafter onkin rekisteröity pakettiautoksi.

        Anyway, palkkoja voisi pudottaa joka kohdassa 50c/h, meinaan kyllä tekijöitä riittää näihin hommiin....

        Mikä on Trnasitti, joku uusi malli ???


      • kiki  
        vuodesta kirjoitti:

        lähtien palkkaluokat on muuttunut metrimääriin. Tuntuu että puhut asioista mistä et mitään tiedä.

        Ja se tässä onkin persesstä että palkka on sama, oli alla sitten 5 metrinen transitti, tai 12 metrinen scania, edellyttäen että kumpikin on kuorma-auto


      • kiki  
        ???? kirjoitti:

        Mikä on Trnasitti, joku uusi malli ???

        Toki tommosille maahanmuuttajille voi olla vaikea muodostaa sanoja täällä suomissa.

        jos sanassa on kirjaimet Trnasitti niin mikä tunnettu automalli niistä kirjaimisita voisi tulla?

        A Spintter
        B Ducato
        C Boxer
        D Scudo
        F Trnasit
        G Tourneo
        H Carry

        Siinä sulle vaikea tehtävä, koita pyytää joku suomilainen avuksi selvittämään tota


      • Hakemies2
        sillä kuljettaa kirjoitti:

        jos sillä vie vaikkapa lavoja ja rullakoita kauppoihin, ei pidä muutakuin vetää niitä perässä ja nostaa takalaitanosturilla.

        Mutta ei sitä ikinä tiedä mitä milläkin autolla joutuu tekemään, tosin jos ei ole ennen ajanut mtiään, niin sen pakun ajo on helpompaa, mutta jos on ajanut sitä Scaniaa vaikkapa viikon, on taatusti se monelle yhtä helppo kuin se pakun näköinen.

        Ei hakeautolla viedä kauppaan yhtään mitään!!!! Koita nyt käsittää!!!!
        Yleisin purkupaikka on paperitehtaan hakekenttä!!!


      • älä välitä
        tuota. kirjoitti:

        Sillä eikös palkkaluokat ole edelleenkin porrastettu ajoneuvopainojen mukaan?

        Älä välitä sen puheista, tuo on pelkkä häirikkö-penska, joka käy sekä täällä että pakupuolella provoilemassa. Kaikki eivät tätä vain ymmärrä, joten raukka saa tyydytystä itselleen.


    • varsinaista henk.koht. lisää, muuta kuin sen minkä tuntipalkka on yli taulukon. Tulen tuloillani mainiosti toimeen, vaikka verrattuna muiden alojen palkkoihin meidän palkat saisi olla parinkympin pinnassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

      Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      277
      2498
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

      Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      300
      1344
    3. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      1231
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

      mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      83
      1221
    5. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

      ...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      58
      1175
    6. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      82
      1120
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

      Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      44
      1022
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

      Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      917
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

      Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      22
      870
    10. Oot ihana

      Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      787
    Aihe