Paljonko saat henkilökohtaista lisää/saatko ollenkaan?

K-A Kuski

Olen K-auton kuljettaja ja saan tessin päälle 80e eli Tes 879,2 H-lisä 80e. Kokemuslisiä ei ole. Tuntipalkka 11,99. Vuositulot pikkasen 30000e paremmalla puolella vuonna 2008. Töissä olen Pk-seudulla. Olen tyytyväinen omaan palkkaani.

Mitäs te muut kuljettajat saatte henkilökohtaista lisää? vai saatteko? :) ja oletteko tyytyväisiä palkkaanne?

22

3287

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uutta soraautoa

      kun muut ajavat vanhoja.

    • vai ymmärtääkö...

      80x11,99=959,2 eli sama kun tulee tosta ilmottamastasi tessistä ja h-lisästa tulee,mutta pääasiahan on että olet itse tyytyväinen! jos saat tollasia 2vk:n tilejä niin jäin miettimään,että onko jokin eu-direktiivi lisännyt vuoteen 4kk.? ei muuta kun kolmosta pesään...

      • K-A Kuski

        Vuositulot ovat siis laskettu ylitöiden kanssa.


    • kiki  

      Joka paikassa pitäisi laittaa euro tuntipalkan päälle, jos joutuu ajamaan "oikeaa" kuorma-auto, eli semmosta missä on paripyörät, erillinen koppi takana, takalaitanostin ja siihen malliin...

      • Auto-Antero©

        Onko tämä jokoin vitsi vai...?

        Paripyöriä on jo pick-up'eissakin.

        Mikä "erillinen koppi takana"?
        Siis tarkoitatko kuormatilaa?
        Erillistä rungon päälle rakennettua kuormatilaako tarkoita tuolla erillisellä kopilla takana?
        Sora- ja rahtilava-autoilla ajavatko eivät sitten tarvitse euroa lisää tuntipalkkaan?
        Ja noita erillisiä kuormatilojakin on vaikka missä pienissä nakkikattiloissakin jo.

        Ja ihan sama tarina takalaitanostimessa.


      • tuo varmaan...
        Auto-Antero© kirjoitti:

        Onko tämä jokoin vitsi vai...?

        Paripyöriä on jo pick-up'eissakin.

        Mikä "erillinen koppi takana"?
        Siis tarkoitatko kuormatilaa?
        Erillistä rungon päälle rakennettua kuormatilaako tarkoita tuolla erillisellä kopilla takana?
        Sora- ja rahtilava-autoilla ajavatko eivät sitten tarvitse euroa lisää tuntipalkkaan?
        Ja noita erillisiä kuormatilojakin on vaikka missä pienissä nakkikattiloissakin jo.

        Ja ihan sama tarina takalaitanostimessa.

        Mikäs tämän "oikean kuorma-auton" ajamisessa on niin erikoista, että siitä pitäisi erityistä palkanlisää saada? Kokeneelle kuljettajalle on ihan sama minkä kokoluokan auto on alla, kaikki taipuu ihan yhtä helposti hankalempiinkin paikkoihin.

        Kikin harjoittamalla jakelupuolella sen sijaan homma on paljon helpompaa, kun turhat lempat jää pois. Autokin on sekä lastatessa että purkaessa aina laituritasolla, eikä tarvitse repiä lavoja mäkeen. Pääosa kamoista tulee lavoilla/rullakoissa, ei tarvitse kanniskella. Kattokaan ei tule ihan heti vastaan, joten korkeampiakaan lavoja ei tarvitse lempata matalemmiksi. Rullakkojakelussa täyteen autoonkin tulee mukavasti lisätilaa, kun kyytiin mahtuvat täydet rullakkoniput.


      • kiki  
        Auto-Antero© kirjoitti:

        Onko tämä jokoin vitsi vai...?

        Paripyöriä on jo pick-up'eissakin.

        Mikä "erillinen koppi takana"?
        Siis tarkoitatko kuormatilaa?
        Erillistä rungon päälle rakennettua kuormatilaako tarkoita tuolla erillisellä kopilla takana?
        Sora- ja rahtilava-autoilla ajavatko eivät sitten tarvitse euroa lisää tuntipalkkaan?
        Ja noita erillisiä kuormatilojakin on vaikka missä pienissä nakkikattiloissakin jo.

        Ja ihan sama tarina takalaitanostimessa.

        Oiskohan erillinen koppi, semmonen erillinen koppi, eikä kiinteä ohjaamon kanssa kuten pakuissa.

        Mutta ymmärtkö, tämän ajamista http://www.schnedlitz.at/images/autos/fort_transit_260k_kl.jpg saa yhtäpaljon palkkaa kuin tämän http://www.matec-trailer.com/kuvat/HaavistoScania2004.jpg

        Joten eikö muka jälkimmäisen ajamisesta olisi joku euron ison auton lisä paikallaan, koska.

        Vaikka tuo eka auto muisuttaa ulkonäöltä pakua, on se kuitenkin kuorma-auto :)

        Ja näytä sä mulle muutama normi pakun kokoinen pienempi auto, jossa on erikseen se koppi takana, takalaitanostin ja paripyörät, ja jota saa ajaa B-kortilla :)


      • sanottu
        kiki   kirjoitti:

        Oiskohan erillinen koppi, semmonen erillinen koppi, eikä kiinteä ohjaamon kanssa kuten pakuissa.

        Mutta ymmärtkö, tämän ajamista http://www.schnedlitz.at/images/autos/fort_transit_260k_kl.jpg saa yhtäpaljon palkkaa kuin tämän http://www.matec-trailer.com/kuvat/HaavistoScania2004.jpg

        Joten eikö muka jälkimmäisen ajamisesta olisi joku euron ison auton lisä paikallaan, koska.

        Vaikka tuo eka auto muisuttaa ulkonäöltä pakua, on se kuitenkin kuorma-auto :)

        Ja näytä sä mulle muutama normi pakun kokoinen pienempi auto, jossa on erikseen se koppi takana, takalaitanostin ja paripyörät, ja jota saa ajaa B-kortilla :)

        Ammattimiehelle kummankin ajaminen on yhtä helppoa, mutta jälkimmäisellä homma on fyysisesti paljon helpompaa. Se on sitten eri asia, kun laitetaan kärry perään, siinä tulee jo ajamisessakin hieman eroa, lähinnä huonoilla keleillä.


      • sitten muka?
        sanottu kirjoitti:

        Ammattimiehelle kummankin ajaminen on yhtä helppoa, mutta jälkimmäisellä homma on fyysisesti paljon helpompaa. Se on sitten eri asia, kun laitetaan kärry perään, siinä tulee jo ajamisessakin hieman eroa, lähinnä huonoilla keleillä.

        kai nyt kummankin ajaminen on yhtä "helppoa" mutta kyllä silti jonkinlainen ison auton lisä olisi paikallaan...

        Eikä se auton näkö kerro onko työ helppoa tai ei, esim siinä pakettiauton näköisessä voi joutua kantamaan keveitä leipälaatikoita, kun siinä isossa kuormurissa voi joutua taas kantamaan painavia kaljalaatikoita ylökertoihin yms.


      • Scanialla
        sitten muka? kirjoitti:

        kai nyt kummankin ajaminen on yhtä "helppoa" mutta kyllä silti jonkinlainen ison auton lisä olisi paikallaan...

        Eikä se auton näkö kerro onko työ helppoa tai ei, esim siinä pakettiauton näköisessä voi joutua kantamaan keveitä leipälaatikoita, kun siinä isossa kuormurissa voi joutua taas kantamaan painavia kaljalaatikoita ylökertoihin yms.

        Homma on helppoa!
        Pyöräkoneella kuorma päälle ja tehtaalla avaat takaovet ja ketjupurkuvehkeillä pötkö tyhjäksi se on nimittäin aika simppeliä hommaa toi hakkeen ajo!


      • sillä kuljettaa
        Scanialla kirjoitti:

        Homma on helppoa!
        Pyöräkoneella kuorma päälle ja tehtaalla avaat takaovet ja ketjupurkuvehkeillä pötkö tyhjäksi se on nimittäin aika simppeliä hommaa toi hakkeen ajo!

        jos sillä vie vaikkapa lavoja ja rullakoita kauppoihin, ei pidä muutakuin vetää niitä perässä ja nostaa takalaitanosturilla.

        Mutta ei sitä ikinä tiedä mitä milläkin autolla joutuu tekemään, tosin jos ei ole ennen ajanut mtiään, niin sen pakun ajo on helpompaa, mutta jos on ajanut sitä Scaniaa vaikkapa viikon, on taatusti se monelle yhtä helppo kuin se pakun näköinen.


      • palkkaus
        kiki   kirjoitti:

        Oiskohan erillinen koppi, semmonen erillinen koppi, eikä kiinteä ohjaamon kanssa kuten pakuissa.

        Mutta ymmärtkö, tämän ajamista http://www.schnedlitz.at/images/autos/fort_transit_260k_kl.jpg saa yhtäpaljon palkkaa kuin tämän http://www.matec-trailer.com/kuvat/HaavistoScania2004.jpg

        Joten eikö muka jälkimmäisen ajamisesta olisi joku euron ison auton lisä paikallaan, koska.

        Vaikka tuo eka auto muisuttaa ulkonäöltä pakua, on se kuitenkin kuorma-auto :)

        Ja näytä sä mulle muutama normi pakun kokoinen pienempi auto, jossa on erikseen se koppi takana, takalaitanostin ja paripyörät, ja jota saa ajaa B-kortilla :)

        muuttunut? Koska ainakin n.10 vuotta sitten sai pienemmän palkan jos ajoi puolikasta ja paremman täysperän ajamisesta ja pakukuskeilla kaikkein pienin.


      • kiki  
        palkkaus kirjoitti:

        muuttunut? Koska ainakin n.10 vuotta sitten sai pienemmän palkan jos ajoi puolikasta ja paremman täysperän ajamisesta ja pakukuskeilla kaikkein pienin.

        Tosiaan, jos ajaa tuota pakettiauton näköistä transittia, saa tunnissa 75 c enemmän kuin että ajaisi sitä pakettiauton näköistä kuormuria.

        Mutta taas jos toinen tyyppi ajaa sitä transitin kuormuria, ja toinen vaikkapa 3 akselista scaniaa, saa kumpikin saman palkan, koska kumpikin on kuorma-auto


      • tuota.
        kiki   kirjoitti:

        Tosiaan, jos ajaa tuota pakettiauton näköistä transittia, saa tunnissa 75 c enemmän kuin että ajaisi sitä pakettiauton näköistä kuormuria.

        Mutta taas jos toinen tyyppi ajaa sitä transitin kuormuria, ja toinen vaikkapa 3 akselista scaniaa, saa kumpikin saman palkan, koska kumpikin on kuorma-auto

        Sillä eikös palkkaluokat ole edelleenkin porrastettu ajoneuvopainojen mukaan?


      • kiki  
        tuota. kirjoitti:

        Sillä eikös palkkaluokat ole edelleenkin porrastettu ajoneuvopainojen mukaan?

        On neljä luokkaa

        A Henkilöauto/pakettiauto
        B Kuorma-auto
        C Puoliperävaunu
        D täysperävaunu

        Eli B-palkkaluokkaan voi kuulu 5 metristä trnasittia ajava henkilö ja 12 metristä scaniaa ajava henkilö.

        Mutta taas 5 metristä transittia ajava voi saada enemmän palkkaa kuin 8 metristä Crafteria ajava, jos se crafter onkin rekisteröity pakettiautoksi.

        Anyway, palkkoja voisi pudottaa joka kohdassa 50c/h, meinaan kyllä tekijöitä riittää näihin hommiin....


      • vuodesta
        kiki   kirjoitti:

        On neljä luokkaa

        A Henkilöauto/pakettiauto
        B Kuorma-auto
        C Puoliperävaunu
        D täysperävaunu

        Eli B-palkkaluokkaan voi kuulu 5 metristä trnasittia ajava henkilö ja 12 metristä scaniaa ajava henkilö.

        Mutta taas 5 metristä transittia ajava voi saada enemmän palkkaa kuin 8 metristä Crafteria ajava, jos se crafter onkin rekisteröity pakettiautoksi.

        Anyway, palkkoja voisi pudottaa joka kohdassa 50c/h, meinaan kyllä tekijöitä riittää näihin hommiin....

        lähtien palkkaluokat on muuttunut metrimääriin. Tuntuu että puhut asioista mistä et mitään tiedä.


      • ????
        kiki   kirjoitti:

        On neljä luokkaa

        A Henkilöauto/pakettiauto
        B Kuorma-auto
        C Puoliperävaunu
        D täysperävaunu

        Eli B-palkkaluokkaan voi kuulu 5 metristä trnasittia ajava henkilö ja 12 metristä scaniaa ajava henkilö.

        Mutta taas 5 metristä transittia ajava voi saada enemmän palkkaa kuin 8 metristä Crafteria ajava, jos se crafter onkin rekisteröity pakettiautoksi.

        Anyway, palkkoja voisi pudottaa joka kohdassa 50c/h, meinaan kyllä tekijöitä riittää näihin hommiin....

        Mikä on Trnasitti, joku uusi malli ???


      • kiki  
        vuodesta kirjoitti:

        lähtien palkkaluokat on muuttunut metrimääriin. Tuntuu että puhut asioista mistä et mitään tiedä.

        Ja se tässä onkin persesstä että palkka on sama, oli alla sitten 5 metrinen transitti, tai 12 metrinen scania, edellyttäen että kumpikin on kuorma-auto


      • kiki  
        ???? kirjoitti:

        Mikä on Trnasitti, joku uusi malli ???

        Toki tommosille maahanmuuttajille voi olla vaikea muodostaa sanoja täällä suomissa.

        jos sanassa on kirjaimet Trnasitti niin mikä tunnettu automalli niistä kirjaimisita voisi tulla?

        A Spintter
        B Ducato
        C Boxer
        D Scudo
        F Trnasit
        G Tourneo
        H Carry

        Siinä sulle vaikea tehtävä, koita pyytää joku suomilainen avuksi selvittämään tota


      • Hakemies2
        sillä kuljettaa kirjoitti:

        jos sillä vie vaikkapa lavoja ja rullakoita kauppoihin, ei pidä muutakuin vetää niitä perässä ja nostaa takalaitanosturilla.

        Mutta ei sitä ikinä tiedä mitä milläkin autolla joutuu tekemään, tosin jos ei ole ennen ajanut mtiään, niin sen pakun ajo on helpompaa, mutta jos on ajanut sitä Scaniaa vaikkapa viikon, on taatusti se monelle yhtä helppo kuin se pakun näköinen.

        Ei hakeautolla viedä kauppaan yhtään mitään!!!! Koita nyt käsittää!!!!
        Yleisin purkupaikka on paperitehtaan hakekenttä!!!


      • älä välitä
        tuota. kirjoitti:

        Sillä eikös palkkaluokat ole edelleenkin porrastettu ajoneuvopainojen mukaan?

        Älä välitä sen puheista, tuo on pelkkä häirikkö-penska, joka käy sekä täällä että pakupuolella provoilemassa. Kaikki eivät tätä vain ymmärrä, joten raukka saa tyydytystä itselleen.


    • varsinaista henk.koht. lisää, muuta kuin sen minkä tuntipalkka on yli taulukon. Tulen tuloillani mainiosti toimeen, vaikka verrattuna muiden alojen palkkoihin meidän palkat saisi olla parinkympin pinnassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

      Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      253
      4567
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

      se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      131
      2993
    3. Miten löydän sinut

      Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2752
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

      Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      74
      1740
    5. Vaikea tilanne

      Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      106
      1584
    6. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

      Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      23
      1475
    7. Milloin kaivatullasi

      .. on nimipäivä?
      Ikävä
      55
      1334
    8. Kehtaisitko näyttäytyä

      kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      93
      1245
    9. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

      Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      206
      1103
    10. Missä kunnassa kaivattusi asuu

      Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      48
      1095
    Aihe