Mitä mieltä kuka, joku on välivuoden pitämisestä peruskoulun jälkeen?
Omasta kotikaupungista ei löydy minulle mielenkiintoista kouluttautumispaikkaa. Sinne minne haluaisin, on minun mahdollista mennä vasta vuoden 2010 syksystä eteenpäin.
Olen todella epätoivoinen ja kouluni Opostakaan ei ole mitään hyötyä. Voisiko joku AIKUINEN auttaa minua tässä ongelmassa. PLIIS! Mitä mä teen!?!
APUA!
7
3239
Vastaukset
- missä kotikaupunkisi?
Voisin kyllä auttaa asiassa,että jos löydän vaikka lähellä kaupungista mikäli haluaisit hakea alaa.
- elikkäs
Asun jyväskylän seudulla. Eläintenhoito-ala olisi paras mahdollinen. Mutta saarijärvelle en halua :(
- eläintenhoidon opiskelusta
elikkäs kirjoitti:
Asun jyväskylän seudulla. Eläintenhoito-ala olisi paras mahdollinen. Mutta saarijärvelle en halua :(
Löytyi vain tampereella,mutta loput aivan liian kaukana paikkoja kuin saarijärvestä ja tampereesta.Kannatta katsoa www.koulutusnetti.fi siellä löytyvät paikkoja sekä aloja.Toivottavasti apua sinulle:)
- välivuotta
Pyri mieluummin vaikka kymppiluokalle.
- Val0kiila
Mikäli päätät pitää välivuoden on tärkeää ettet passivoidu pelkästään kotiin tietokoneelle tms. Työ, pajatoiminta, kymppiluokka tai muut vastaavat ovat hyviä esimerkkejä toiminnasta, jotka ylläpitää arjen ja elämän rytmiä. Kyseisen rytmin jos kadottaa voi olla vaikeaa saada siitä uudelleen kiinni. Tämä taas tuo mukanaan ongelmia.
Ainahan voit myös lähteä opiskelemaan jotain muuta alaa mikä ei ihan niin paljoa kiinnostakkaan, josta kuitenkin koet että olisi sulle hyötyä. Sitten myöhemmin voit pyrkiä vaihtamaan haluamallesi alalle.
Tsemiä! - välivuotta
Älä missään nimessä pidä välivuotta vain sen takia ettet tiedä mihin mennä. Mene vaikka kymppyluokalle tai lukioon. Yleensä vuoden lukion jälkeen huomaa että pari alaa kiinostaa xD.
Itse tein tämän virheen ja vuosi venyi neljään. Nyt alaa etsimässä ja ei oikeen tiedä mistä aloittaa.- ei oo, ei keksi
Kiitos kaikille. Luulen että menen kymppiluokalle, ellei haluamani toinen kauempana oleva ammattikoulu käy. Katotaan miten yhteishaussa käy :/ :D
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1666733
- 562048
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes482014- 541182
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3521180Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se541157Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l141051Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79950Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384938Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14927