APUA!

ei oo, ei keksi

Mitä mieltä kuka, joku on välivuoden pitämisestä peruskoulun jälkeen?
Omasta kotikaupungista ei löydy minulle mielenkiintoista kouluttautumispaikkaa. Sinne minne haluaisin, on minun mahdollista mennä vasta vuoden 2010 syksystä eteenpäin.
Olen todella epätoivoinen ja kouluni Opostakaan ei ole mitään hyötyä. Voisiko joku AIKUINEN auttaa minua tässä ongelmassa. PLIIS! Mitä mä teen!?!

7

3178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • missä kotikaupunkisi?

      Voisin kyllä auttaa asiassa,että jos löydän vaikka lähellä kaupungista mikäli haluaisit hakea alaa.

      • elikkäs

        Asun jyväskylän seudulla. Eläintenhoito-ala olisi paras mahdollinen. Mutta saarijärvelle en halua :(


      • eläintenhoidon opiskelusta
        elikkäs kirjoitti:

        Asun jyväskylän seudulla. Eläintenhoito-ala olisi paras mahdollinen. Mutta saarijärvelle en halua :(

        Löytyi vain tampereella,mutta loput aivan liian kaukana paikkoja kuin saarijärvestä ja tampereesta.Kannatta katsoa www.koulutusnetti.fi siellä löytyvät paikkoja sekä aloja.Toivottavasti apua sinulle:)


    • välivuotta

      Pyri mieluummin vaikka kymppiluokalle.

    • Val0kiila

      Mikäli päätät pitää välivuoden on tärkeää ettet passivoidu pelkästään kotiin tietokoneelle tms. Työ, pajatoiminta, kymppiluokka tai muut vastaavat ovat hyviä esimerkkejä toiminnasta, jotka ylläpitää arjen ja elämän rytmiä. Kyseisen rytmin jos kadottaa voi olla vaikeaa saada siitä uudelleen kiinni. Tämä taas tuo mukanaan ongelmia.

      Ainahan voit myös lähteä opiskelemaan jotain muuta alaa mikä ei ihan niin paljoa kiinnostakkaan, josta kuitenkin koet että olisi sulle hyötyä. Sitten myöhemmin voit pyrkiä vaihtamaan haluamallesi alalle.

      Tsemiä!

    • välivuotta

      Älä missään nimessä pidä välivuotta vain sen takia ettet tiedä mihin mennä. Mene vaikka kymppyluokalle tai lukioon. Yleensä vuoden lukion jälkeen huomaa että pari alaa kiinostaa xD.

      Itse tein tämän virheen ja vuosi venyi neljään. Nyt alaa etsimässä ja ei oikeen tiedä mistä aloittaa.

      • ei oo, ei keksi

        Kiitos kaikille. Luulen että menen kymppiluokalle, ellei haluamani toinen kauempana oleva ammattikoulu käy. Katotaan miten yhteishaussa käy :/ :D


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe