Kokemuksia Jetta 1,4 TSI DSG:stä?

Jude

Tällainen käytetty olisi suunnitelmissa. Peli on koeajettu ja hyväksi havaittu, mutta mikä mahtaa olla laatu? Onko kokemuksia?

15

3403

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vuoden

      kokemuksella. Pelkkää positiivista sanottavaa!

    • Auto-Antero©

      Tekiväthän ne Meksikossa kupla-volkkareitakin vaikka kuinka pitkään, ei tuo Jetan kokoonpano sen monimutkaisempaa ole...

      Ostakaa ihmiset Meksikossa tehty saksalaista laatutyötä edustava auto!

    • Jetta-man

      Ollut Comfortline 140 hv tsi dsg alla 1,5 v ja 25 tkm. Pelaa erinomaisesti. Ainoa juttu oli viime talvena kovilla pakkasilla autonpesun jälkeen polttoaineluukun jumittaminen, ja lopulta jäi auki. Sulatus lämpimässä hallissa auttoi, laitoin CRC:tä ja on toiminut sen jälkeen ongelmitta. Muuta ei autossa ole ollut. Mahtava kone ja vaihteisto, auto on kiva ajaa ja aivan riittävät tilat, tavaratila mahtava vaikkei farkun monitoimisuudelle pärjääkään.

      • Jude

        Mukava kuulla positiivisia kommentteja. Olen kuitenkin autolehdissä nähnyt usein moitittavan Jetan sisämelua. Miten koet itse asian?


      • retretr
        Jude kirjoitti:

        Mukava kuulla positiivisia kommentteja. Olen kuitenkin autolehdissä nähnyt usein moitittavan Jetan sisämelua. Miten koet itse asian?

        Jetta ja Golf mallien yleinen ongelma on rengasmelu karkealla asfaltilla ja kumina renkasita. Valitettavaa mutta totta. rengaskoon muutoksella tai nopeusluokalla ja merkillä voi hieman pienentää sitä mutta samassa kokoluokassa löytyy hilijaisempiakin autoja mutta ne häviää sitten muissa ominaisuuksissa Golfille ja Jetalle. Ford Focus muuten parempi , mutta laatuvaikutelma ja sisutuksen olemus heikompi ja huonompi eikä samanalaisia fiksuja moottoreita tai vaihteistoja kuten TSI ja DSG tarjolla ja jälleenmyyntiarvo heikompi, vakuuttaminen kalliimpaa ja jopa vielä hitusen äänekkäämpi kuin Jetat ja Golfit. Megane on hiljainen, myöskin Corolla ja Volvo V40.


    • voihan vihtori

      Itsellä oli kolopallossa 103 kw TSI ja 6 pykäläinen DSG. Tekniikka pelasi ihan ok, mutta pk-seudun ajossa tuo ei toimi oikein hyvin yhteen. Maantiellä ihan ok.

      Yhdistelmä on enemmänkin lippispojille kiihdyttelyyn tarkoitettu lelu.

      Kuka on seuraavissa valoissa seisomassa ensimmäisenä?

      • uyuuutyy

        yhdistelmällä ajanut useita kertoja ja eipä oo mitään valittamista. erinomaisesti vörkii sielläkin!!! Ehkäpä sä et vaan osaa ajaa sillä tai muullakaan???


      • voihan vihtori
        uyuuutyy kirjoitti:

        yhdistelmällä ajanut useita kertoja ja eipä oo mitään valittamista. erinomaisesti vörkii sielläkin!!! Ehkäpä sä et vaan osaa ajaa sillä tai muullakaan???

        Vai että useita kertoja ja ihan Helsingissä.

        Minä elän ja asun Helsingissä ja ajan täällä JOKA päivä. Määrätyissä tilanteissa "paketti" ei toimi yhteen kuten pitäisi. Pikkuhiljaa alkaa nyppimään....


      • voevoe....

        Mitenkähän sitten taksikuskeilla riittää pinna ajella dsg-lootilla hesassa? Älä sentään väitä että ne käyttää pelkästään manuaaleja.


      • kaupunkiajuri
        voihan vihtori kirjoitti:

        Vai että useita kertoja ja ihan Helsingissä.

        Minä elän ja asun Helsingissä ja ajan täällä JOKA päivä. Määrätyissä tilanteissa "paketti" ei toimi yhteen kuten pitäisi. Pikkuhiljaa alkaa nyppimään....

        minulla on huonoja kokemuksia.
        on käynyt esim seuraavaa: ajat, jarrutat napakasti(vaikkapa hidasteen takia) ja taas rupeat painamaan kaasua, usein veto katkeaa tällöin usean sekunnin ajaksi kovan nykäyksen saattelemana ja sitten myös palaa, samoin nykäyksen saattelemana


      • kyytikokemuksen
        kaupunkiajuri kirjoitti:

        minulla on huonoja kokemuksia.
        on käynyt esim seuraavaa: ajat, jarrutat napakasti(vaikkapa hidasteen takia) ja taas rupeat painamaan kaasua, usein veto katkeaa tällöin usean sekunnin ajaksi kovan nykäyksen saattelemana ja sitten myös palaa, samoin nykäyksen saattelemana

        sain juuri taksissa kokea. Taitaa olla ominaisuus, kun pajalla kuulemma sanottiin askista, että kaikki ok.


      • tytrrer
        kaupunkiajuri kirjoitti:

        minulla on huonoja kokemuksia.
        on käynyt esim seuraavaa: ajat, jarrutat napakasti(vaikkapa hidasteen takia) ja taas rupeat painamaan kaasua, usein veto katkeaa tällöin usean sekunnin ajaksi kovan nykäyksen saattelemana ja sitten myös palaa, samoin nykäyksen saattelemana

        kaupugissa oikein suositaan hidasteita ja töyssyjä jossa minä asun ja eipä oo moisia ongelmia DSG:n kanssa ainakaan itselläni ja takseissakin noita ihan mukavasti on sillä täällä melekien suurin osa takseista on Audeja, Skodia ja Volkkareita. ja tämäkin on ihan kohttuulisen kokoinen kaupunki. Noita DSg vaihteellisia auotja on myyty Keski-Euroopassa otdella paljon ja niillä siellä tyytyväisnä ajetaan ja on kuule vissiin pikkasen haastavammat ajo-olosuhteet DSG:llekin vuoristoa, töyssyä, hidastetta, baanaa ja vaikka mitä estettä ja todella koiva ruuhkia. Ihan eri meininkiä ku kärpäsen kakka kokoluokan Hesassa ja aikasta hyvin ne sielläkin pelaa.ö Joko siinä sun askissa oli vikaa tai sitten sä et kertakaikkiaan osaa ajaa autolla jossa on DSG!!!!


      • utyutyuty
        tytrrer kirjoitti:

        kaupugissa oikein suositaan hidasteita ja töyssyjä jossa minä asun ja eipä oo moisia ongelmia DSG:n kanssa ainakaan itselläni ja takseissakin noita ihan mukavasti on sillä täällä melekien suurin osa takseista on Audeja, Skodia ja Volkkareita. ja tämäkin on ihan kohttuulisen kokoinen kaupunki. Noita DSg vaihteellisia auotja on myyty Keski-Euroopassa otdella paljon ja niillä siellä tyytyväisnä ajetaan ja on kuule vissiin pikkasen haastavammat ajo-olosuhteet DSG:llekin vuoristoa, töyssyä, hidastetta, baanaa ja vaikka mitä estettä ja todella koiva ruuhkia. Ihan eri meininkiä ku kärpäsen kakka kokoluokan Hesassa ja aikasta hyvin ne sielläkin pelaa.ö Joko siinä sun askissa oli vikaa tai sitten sä et kertakaikkiaan osaa ajaa autolla jossa on DSG!!!!

        valittaa huoltoon ja pyytää tekemään sopeutus eli sopeuttaa jarrut DSG:n se auttaa ja yleensäkin pyytää vaihteiston sopeutus. Se auttaa. Tuskin sulla on ees mitään DSG:tä. Nää on näitä kateellisten juttuja.


    • jettapajetta

      1,5 vuotta ja 35 000 km. Ei vikoja, kerran huollettu (30 000km kohdalla).

      Helekutin hyvä auto ajaa, dsg:hen tottuneena olisi vaikea siirtyä takaisin manuaaliin.

    • Ei DSG mutta

      Kokemuksia on kohta kahden vuoden verran 1.4 TSI Jetasta, tosin manuaalilaatikolla. Mitään ongelmia ei ole ollut ja ajo-ominaisuudet, erityisesti moottori, ovat todella hyvät. Rengas ääntä kyllä on jonkun verran, mutta se on aika yleinen ilmiö ja riippuu myös tienpinnasta. Mitään laatuongelmia ei ole ollut itselläni, joten ei se meksikolainen alkuperä tunnu haittaavan. Saattaapa olla, että Jose Meksikossa on motivoituneempi tekemään hyvää jälkeä kuin Saksassa Fritz, jolla on metalliliitto varmistamassa työpaikan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1525
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      171
      1220
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1070
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      957
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      83
      885
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      803
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      777
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      60
      744
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    Aihe