Pännii niin saakelisti, kun joka työhaastattelussa keittiömestari/ravintolapäällikkö katsoo ensimmäiseksi minua päästä varpaisiin, ja omaksuu loppuhaastattelun ajaksi puoliksi säälivän ja huvittuneen ilmeen.
OK. En ole "peruskokoiken" kokki. Olen alipainon rajamailla, mutta toisaalta löytyy epänaisellisen paljon lihaksia. Koko ei ole kokin ammattissa tärkeintä! Jumaliste, kun jaksan kantaa 30 kilon pakkeja ilman minkäänlaisia komplikaatioita, ja muutenkin olen ADHD työtahdissani.
Olen ollut ruotsinlaivoilla hommissa vikarieraajana jo kolmisen vuotta sekä kallana, että buffanissenä (hoitaa buffetin tiskit ja kaikki raskaat paskahommat), lisäksi olen opiskellut vuoden yliopistossa, ja olen nyt AMK:ssa. En ole siis mitenkään vajakko.
Kuitenkin vituttaa, kun sain duunin opiskelijaravintolan tiskaajana/saliapulaisena. Vanhat opiskelijakaverit ihmettelevät vaan, kun vanha dokukaveri tiskaa ja siivoaa heidän paskansa.
Kokit selittelevät keittiössä isälliseen sävyyn "tämä on GN-pakki" ja "tämä kuuluu cutteriin eli tuohon laitteeseen", kun tekisi mieli naama punaisena huutaa "Prkele, oon ravintolakokki ja à la carteen erikoistunut, tiedän, että leipä ei sovi keliaakikolle!!!".
Douh, täytyy varmaan kouluttautua sihteeriksi, kun ravintola-ala on niin epätasa-arvoinen.
Naiskokki = tiskaaja
14
3048
Vastaukset
- naisella aina vähän vaikeampaa
Jos luulit pääseväsi heti Chef de partieksi niin unohda päiväunet. Voit toki kiivetä vielä Commis-tasolle, vaan nyt olet ensin Plongeur muutaman vuoden. Nyt muutenkin kovat ajat tulossa, ole tyytyväinen että sinulla on töitä. Alhaalta ne on kaikki aloittaneet.
- Larry The Chef
Hyvä muisti sinulla, osasit luetella lähes kaikki keittiön virkanimikkeet, ainakin ne mitkä Remy-rotta luettelee Rottatuillessa.
- klöklkjkl
Nainen on yleensä esimiesasemassa, miehet tarjoilevat.
- työelämässä
osaamisesi määräytyy tehtäväsi tai virkanimikkeesi mukaan, ei sen perusteella, mitä oikeasti osaat.
Itse olen restonomi, yo-elintarvikelaborantti ja tutkinnon suorittanut välinehuoltaja ja silti minulle vittuillaan sairaalatöissä siitä, että käytän paljon käsihuuhdetta. "Pelkäätkös pöpöjä noin paljon!"
Jostakin kumman syystä noille huutelijoille ei tunnu valkenevan, että heidän hygieniaosaamisessaan saattaisi olla pahoja puutteita. - myösnaiskokki
Ehkä päälliköt epäilevät kykyä sitoutua, jos on monta eri tutkintoa tai opiskelupaikkaa papereissa? Ymmärrän kyllä, että voi olla vaikeaa jos näyttää tyttömäiseltä tai kovin pieneltä.
- enemmän uskottavuutta
Sinun pitäisi nyt saada kunnolla painoa lisää, naiskokki on uskottavampi jos ruumiinrakenne on sillälailla tanakka, ei mikää läski mutta tuhti.
Ala syödä kunnolla ja käy punttisalilla jotta saisit itsesi vaikka sellaiseksi kuin Maija Silvennoinen, hänhän on eräs meidän naispuoleisista etulinjan kokeista. Tosin häntäkin on arvosteltu "tv-kokiksi" Ehkä hänenkin pitäisi hommata enenmmän massaa itseensä. - kokkeja-
valmistuu, kuin yössä itikoita. monet sijoittuvat tiskiin. leipä muuten soveltuu keliaakikoille, vilja ei.
- .............
Ja soveltuu se viljakin, jos on gluteenitonta laatua. ;)
- Ruoka-annoksen sormetus
............. kirjoitti:
Ja soveltuu se viljakin, jos on gluteenitonta laatua. ;)
Kun katoin telkkarista pari ruokaohjelmaa. Voiko oikeasti olla tosi, että kokki rakentaa paljain käsin annoksen lautaselle ja mä maksan siitä? Mitä vittua mikään hygieniakoulutus merkitsee, jos ties miten kusisten sormien jätökset siirtyvät kokin ammattitaidolla ruokaani kumminkin?
- 12+19
Ruoka-annoksen sormetus kirjoitti:
Kun katoin telkkarista pari ruokaohjelmaa. Voiko oikeasti olla tosi, että kokki rakentaa paljain käsin annoksen lautaselle ja mä maksan siitä? Mitä vittua mikään hygieniakoulutus merkitsee, jos ties miten kusisten sormien jätökset siirtyvät kokin ammattitaidolla ruokaani kumminkin?
Oisko sulle tullut parempi mieli, jos oisit nähnyt niissä käsissä hanskat? Vaikka oiskin ollut pestyt kädet, ja hanskoilla sensijaan ois kaivettu ensin nenää ja sitten persettä.
- Dude
Ruoka-annoksen sormettaja: Voitkin täst edes tehä ruokas ite. Ei kukaa pakota noihi rafloihi ja kentille mennä syömää , jos yököttää. Omat sormesikaan ei varmaan ole mitkään maailman puhtaimmat...! Itse rakastan rafloissa syömistä, erilaista ja makuelämyksii lisää. Joku on aina nähnyt vaivaa ja duunia eteesi tulevan ruoan eteen joten lopeta valittaminen. vituttaa tollaset ainaiset valittajat ja vauhkoilijat!!!!
- fjdkslöa
Tuolla kokemuksella sinun pitäisi tietää, että AINA ALOITETAAN TISKISTÄ. Oli se ihan mikä paikka tahansa, niin tiskinakki on ensimmäisenä. Jos menet sinne vihellellen ja tyytyväisenä, voit päästä pois parin päivän kuluttua.
Se on testi!
Minäkin olen ollut ruotsinlaivoilla. Kallassa, salissa ja kyllä, myös tiskissä. Ja menin sinne ilomielin. Vaihtelu virkistää nääs. - Tiskaus on jeeees!
Jos PÄÄSEE tiskaamaan kokin palkalla niin mikä ettei! (12-15 eur./h.)
Mielelläni olen aina tiskannu ja olen kuudetta vuotta kokkina. Rafloja on tullut nähtyä jo kymmeniä. :) Tiskaus on parasta terapiaa kokin työssä. - juuuh
Tiskaus on jees: oikeesti, kokin palkkako 12-15e/h? no ei todellakaan.
Aloittaja, miksi et hakenut KOKIN paikkaa? Miksi hait keittiöapulaisen paikkaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123970MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822071Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5491647Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin861323Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671107Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331038Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt215909Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60883- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3828