Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

nukahtamislääke-

raskaana!

hirveää. olen käyttänyt todelliseen tarpeeseen satunnaisesti mm. dormicumia. lopettaminen ollut helppoa. mutta sitten lääkäri määräsi tsopiklonia (lääkenimi Zopnox 7,5 mg). lääke ei väsytä, vaan minua se piristää. henkinen olo ja jaksaminen lisääntyivät huimasti, siis nukahtamislääkkeen ansiosta =O jaksaa vaikka mitä, koti pysyy siistinä, ruokaa jaksaa vääntää, lasten kanssa touhuta. ei tokkuraa, mitään sivuvaikutuksia, siis ikäviä. mikään muu uni- tai nukahtamislääke ei ole vaikuttanut paitsi niin kuin on tarkoitettu, en ole nostanut annosta tai käyttänyt lääkettä muuten väärin. nyt on mennyt jo 2 vuotta väärinkäyttäessä zopinoxia. menee 4-5 tabl. päivässä suunnilleen. ja nyt sain tietää olevani raskaana. olen syönyt lääkettä päivittäin koko raskauden ajan. lääkärien mukaan zopiklonilla tehty eläinkokeita hiljattain komella lajilla kun on tutkittu vaikutuksia sikiöön. zopiklonin ei ole todettu aiheuttaneen sikiövaurioita eläimillä edes jättisuurina annoksina. aiemmissa kokeissa sikiöt kärsineet kun on annettu emolle toksisia annoksia, eli myrkyllisiä, tappavia annoksia. hedelmällisyys rotilla joissakin kokeissa laskenut jättisuurilla zopiklon-annoksilla. raskaana olevat naiset ovat syöneet tahallaan tai tahattomasti zopiklonia, vaurioita ei ole raportoitu. mutta jos ovat ottaneet lääkettä juuri ennen synnytystä tai hyvin säännöllisesti raskauden viimeisen kolmanneksen aikana, voi syntyneellä olla hengityslamaa ja vieroitusoireita ja sydän voi käynnistyä heikosti. kamalaa. määrätyt syövät ovat lisääntyneet kaneilla zopiklon-kokeissa, missä annettu jättiannoksia. mutta vain kaneilla.
yritän nyt pyristellä irti lääkkeestä. saatananmoinen myrkky. jos en ota, vapisen, sydän hakkaa, näen valoharhoja, päätä särkee, olen äärimmäisen ahdistunut, lihaksia koskee julmetusti, uni ei tule, mitään ei saa tehdyksi.

varokaa tätä saatanallista ainetta.

kumma, etteivät mitkään muut nukahtamis- ja masennuslääkkeet ole mitään riippuvuusoiretta tai halua käyttää väärin minussa herättäneet. mutta zopinox-riippuvuus iski heti.

15

5962

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saat

      noin valtavia määriä lääkettä, ts. moneltako lääkäriltä sinulla on lääkkeelle resepti?

      • -ap-

        En rupea tosiaan neuvomaan ketään lääkkeen hankinnassa. Kirjoitin: VAROKAA TÄTÄ LÄÄKETTÄ! Käyttäkää muita nukahtamisvalmisteita lyhytaikausesti jos teidän on pakko. Kiertäkää zopikloni kaukaa! Olen nyt vähentämässä. Heräsin viideltä, mennyt puolikas nappi että sain itseni liikenteeseen ja muksut hoidettua jne. Kyllä se tästä vähenee.


      • vain suunnilleen
        -ap- kirjoitti:

        En rupea tosiaan neuvomaan ketään lääkkeen hankinnassa. Kirjoitin: VAROKAA TÄTÄ LÄÄKETTÄ! Käyttäkää muita nukahtamisvalmisteita lyhytaikausesti jos teidän on pakko. Kiertäkää zopikloni kaukaa! Olen nyt vähentämässä. Heräsin viideltä, mennyt puolikas nappi että sain itseni liikenteeseen ja muksut hoidettua jne. Kyllä se tästä vähenee.

        pöh höh ja kehtaat tänne kirjottaa....

        -Kirjoitin: VAROKAA TÄTÄ LÄÄKETTÄ!-
        Varo saatana ite. Tommonen akka tarvis lapsia....


      • ole tarvetta
        -ap- kirjoitti:

        En rupea tosiaan neuvomaan ketään lääkkeen hankinnassa. Kirjoitin: VAROKAA TÄTÄ LÄÄKETTÄ! Käyttäkää muita nukahtamisvalmisteita lyhytaikausesti jos teidän on pakko. Kiertäkää zopikloni kaukaa! Olen nyt vähentämässä. Heräsin viideltä, mennyt puolikas nappi että sain itseni liikenteeseen ja muksut hoidettua jne. Kyllä se tästä vähenee.

        hankkia minkäänlaista unilääkettä (saati piristys-), mutta epäilen tarinasi todenperäisyyttä. En nimittäin usko, että kukaan pystyy tuommoisia määriä lääkettä hankkimaan vuosikausia. Joku kontrolli on, niin lääkäreillä kuin apteekeillakin, kyseessä on kuitenkin ns. PKV-lääke.


      • Delusions
        vain suunnilleen kirjoitti:

        pöh höh ja kehtaat tänne kirjottaa....

        -Kirjoitin: VAROKAA TÄTÄ LÄÄKETTÄ!-
        Varo saatana ite. Tommonen akka tarvis lapsia....

        Jollet sattunut tietämään niin kukaan ei lääkeriippuvuutta hanki tarkoituksellisesti. Lisäksi jotkut vaan sattuvat jäämään lääkkeisiin riippuvaisiksi helpommin kuin toiset. Lopettaminen on todella vaikeaa oli tapaus mikä hyvänsä. Kokeile itse huviksesi niin ymmärrät vähän paremmin mitä puhut. Tai älä kuitenkaan kokeile..

        Itsekin olen tällä hetkellä hienoisesti koukussa Stilnoctiin, mutta se pysyy aika hyvin kontrollissa. Kun kyseessä on bentso, niin lopettaminen täytyy tehdä asteittain. Ennen askin (20 tablettia) uusin kerran kuukaudessa. Sitten huomasin että riippuvaiseksihan tästä on tullut ja vähensin niin, että uusin sen n. vuoden ajan vain jokatoinen kuukausi. Nyt olen uusinut sen vain kerran kolmessa kuukaudessa. Vahvempiin ei ole tarvinnut vaihtaa, mutta toleranssi on kasvanut, eli yksi 10mg (jollen väärin muista) tabletti ei enää saa nukahtamaan.

        Ketjun aloittajalle täytyy todeta että yritä siis vähentää. Se on vaikeaa, Zopinox on itsellenikin tuttu lääke ja se on tosiaan aika paha. Ei sopinut minulle, mutta aiheutti vuosiksi sen että aina kun suljin silmäni niin näin kaikenlaista kummaa pimeyden keskellä. Epämiellyttävää sellaista. Koita pärjätä edes kahdella huominen päivä ja siitä eteenpäin. Ymmärrän kyllä että se on vaikeaa varsinkin kun se on päässyt noin pahasti käsistä. Tietääkö perheesi? Yrität varmasti salata asian mieheltäsi? Uskaltaisitko ottaa asian puheeksi? Voisi helpottaa. Tosin itselleni ainakin sopii paremmin se että pidän asian omana tietonani ja vierottaudun omatoimisesti kun se kerran onnistuu.


      • -ap-
        Delusions kirjoitti:

        Jollet sattunut tietämään niin kukaan ei lääkeriippuvuutta hanki tarkoituksellisesti. Lisäksi jotkut vaan sattuvat jäämään lääkkeisiin riippuvaisiksi helpommin kuin toiset. Lopettaminen on todella vaikeaa oli tapaus mikä hyvänsä. Kokeile itse huviksesi niin ymmärrät vähän paremmin mitä puhut. Tai älä kuitenkaan kokeile..

        Itsekin olen tällä hetkellä hienoisesti koukussa Stilnoctiin, mutta se pysyy aika hyvin kontrollissa. Kun kyseessä on bentso, niin lopettaminen täytyy tehdä asteittain. Ennen askin (20 tablettia) uusin kerran kuukaudessa. Sitten huomasin että riippuvaiseksihan tästä on tullut ja vähensin niin, että uusin sen n. vuoden ajan vain jokatoinen kuukausi. Nyt olen uusinut sen vain kerran kolmessa kuukaudessa. Vahvempiin ei ole tarvinnut vaihtaa, mutta toleranssi on kasvanut, eli yksi 10mg (jollen väärin muista) tabletti ei enää saa nukahtamaan.

        Ketjun aloittajalle täytyy todeta että yritä siis vähentää. Se on vaikeaa, Zopinox on itsellenikin tuttu lääke ja se on tosiaan aika paha. Ei sopinut minulle, mutta aiheutti vuosiksi sen että aina kun suljin silmäni niin näin kaikenlaista kummaa pimeyden keskellä. Epämiellyttävää sellaista. Koita pärjätä edes kahdella huominen päivä ja siitä eteenpäin. Ymmärrän kyllä että se on vaikeaa varsinkin kun se on päässyt noin pahasti käsistä. Tietääkö perheesi? Yrität varmasti salata asian mieheltäsi? Uskaltaisitko ottaa asian puheeksi? Voisi helpottaa. Tosin itselleni ainakin sopii paremmin se että pidän asian omana tietonani ja vierottaudun omatoimisesti kun se kerran onnistuu.

        Kiitos asiallisesta viestistä. Eilinen meni kahdella, tänä aamuna puolikas. Ja tähän loppuu, olen päättänyt, sillä lääkkeet ovat nyt loppu. Mutta...kolmen päivän päästä olisi taas aika yhdelle tohtorille, joka on kyselemäti hänkin tavannut Zopinox-reseptini aina uusia.

        Mieheni kyllä tietää. Hän pitää näet omat Zopinoxinsa piilossa minulta. Kun omat rohtoni ovat olleet lopussa, olen joskus käynyt hänen purkillaan ja totta kai hän on huomannut vajeen. Rähjännytkin aiheesta, mutta minkäs se on auttanut? Riippuvuus on riippuvuus, siinä eivät muiden sanomiset merkitse mitään. täytyy saada itse motivoitua itsensä lopettamiseen.

        Stilnoctia minullakin oli vuosia sitten. Itse en jäänyt siihen koukkuun, enkä muihinkaan nukahtamis- ja unilääkkeisiin. Tämä Zopinox vain iski ja kertalaakista olin koukussa siihen. Ja olen. Täytyy vain tosiaan toivoa että onnistuisin nyt irrottautumaan. Seuraavat 2-3 päivää tulevat olemaan hirveimpiä, enkä tiedä saatanko vastustaa kiusausta saada Zopinoxia taas tulevalta lääkärikäynniltä ("vaiva" jonka vuoksi menen lääkäriin, on olevinaan ihan muu - Zopinoxin tarve on kuitenkin se todellinen syy tälläkin lääkärillä käymiseeni. Ja aina ne tohtorit kirjoittavat, jotkut 90 tablettia, toiset 100 tablettia kerralla).


      • -ap-
        -ap- kirjoitti:

        Kiitos asiallisesta viestistä. Eilinen meni kahdella, tänä aamuna puolikas. Ja tähän loppuu, olen päättänyt, sillä lääkkeet ovat nyt loppu. Mutta...kolmen päivän päästä olisi taas aika yhdelle tohtorille, joka on kyselemäti hänkin tavannut Zopinox-reseptini aina uusia.

        Mieheni kyllä tietää. Hän pitää näet omat Zopinoxinsa piilossa minulta. Kun omat rohtoni ovat olleet lopussa, olen joskus käynyt hänen purkillaan ja totta kai hän on huomannut vajeen. Rähjännytkin aiheesta, mutta minkäs se on auttanut? Riippuvuus on riippuvuus, siinä eivät muiden sanomiset merkitse mitään. täytyy saada itse motivoitua itsensä lopettamiseen.

        Stilnoctia minullakin oli vuosia sitten. Itse en jäänyt siihen koukkuun, enkä muihinkaan nukahtamis- ja unilääkkeisiin. Tämä Zopinox vain iski ja kertalaakista olin koukussa siihen. Ja olen. Täytyy vain tosiaan toivoa että onnistuisin nyt irrottautumaan. Seuraavat 2-3 päivää tulevat olemaan hirveimpiä, enkä tiedä saatanko vastustaa kiusausta saada Zopinoxia taas tulevalta lääkärikäynniltä ("vaiva" jonka vuoksi menen lääkäriin, on olevinaan ihan muu - Zopinoxin tarve on kuitenkin se todellinen syy tälläkin lääkärillä käymiseeni. Ja aina ne tohtorit kirjoittavat, jotkut 90 tablettia, toiset 100 tablettia kerralla).

        Vieroitusoireet ovat ihan hirveät. Tärisen, hikoilen, sydän hakkaa, ahdistaa, päätä särkee, lihaskipuiluja kaikkialla, nukkunut olen vartin pätkissä ja herännyt aivan karmeaan ahdistukseen, joka tuntuu ihan fyysisestikin. Kuin vannetta kiristettäisiin rintakehän ympärille, kuin olisi juuri kohdannut jotakin äärimmäisen pelottavaa. Adrenaliini virtaa. En ole saanut käydyksi suihkussa, edes hampaitani harjattua. Syömään olen pakottanut itseni masuasukin takia. Kämppä on siivoton, en kerta kaikkiaan saa itseäni liikkeelle tältä hirveältä ololtani. Tänään on vielä kauheampi olo kuin eilen. Ja tänään on myös lääkäri, jolta mahdollisuus saada Zopinoxia taas. Voi kele, toivon tosiaan pystyväni vastustamaan kiusausta. Yritän ajatella että kyllä olo kahdessa viikossa viimeistään normalisoituu. Mutta nämä vieroitusoireet ovat kertakaikkisen hirveitä kestää! Sen tietävätkin ne jotka ovat itse lääkekoukuista rimpuilleet irti. Miksi jumalavita on keksitty ylipäätään tällaisia koukuttavia pikku perkeleitä kuin Zopinox-tabletit ovat? Miksi jokin lääke koukuttaa näin, kun toisiin ei jää ollenkaan kiinni?


    • matsoni_

      Ihmettelen myös, miksi zopiklonin kamaluudesta puhutaan niin vähän. Itselläni se myrkky on vaikuttanut juuri samoin. Ihmiset ovat kannustavasti kommentoineet, että olet jotenkin pirteämpi kuin ennen tietämättä, että pirteyden takana on ollut zopikloni. Muutama vuosi sitten olin avokatkaisussa, joka kesti reilun vuoden, pääsin silloin eroon lääkkeestä Diapamin avulla, Diapam taas ei koukuttanut yhtään (miten bentsot voivat joitain koukuttaa?). Vuosi sitten aloin taas käyttää nukahtamiseen ja viimeisen puolen vuoden aikana on mennyt taas valveilla ollessakin. Tosin olen yllättäen saanut kovalla itsekurilla vähennettyä ilta-annoksen kahteen. Mutta vieroitusoireet ovat hirveitä. Olen psyykkisesti ihan jumissa ja ahdistunut. Tärinä meinaa iskeä herkästi ja pelkään siksi töissä kahvitilanteita. Samoin tulee välillä hetkittäin kummallisia, epätodellisia oloja. Jotenkin sain revittyä tällä kertaa itse annoksia pienemmiksi, koska töissä olo oli joululoman (silloin sorruin tietysti reippaampaan käyttöön) jälkeen yhtä helvettiä, nyt onneksi helpompaa.

      Eniten raskaana olevana pelkäisin kyllä noita vauvan vieroitusoireita. Suosittelen, että otat asian rehellisesti puheeksi lääkärin kanssa tarpeeksi ajoissa.

      • -ap-

        Arvaahan sen miten kävi kun lääkärillä kävi8n, niin kuin viestisasäni jo kerroin. Zopinox-resepti lähti matkaan. 2 päivässä jaettuna neljään osaan on nyt mennyt. Vieroitusoireet pysyvät näin jotenkuten aisoissa, mutta keho vaatisi lisää. Minulla on pahimpina aikoina mennyt vähän alle 100 tabl. n. kymmenessä päivässä, enemmänkin ehkä, juhliessa, mutten ole laskenut. Tämä on helvettiä!
        Diapameilla olen koittanut itseni Zopinoxeista aiemmin vieroittaa, samoin klooridiatsepoksidilla (en tiedä kirjoitetaanko noin, on bentso). Samoin Valiumilla. Hylännyt kohta ko. tuotteet - ei MITÄÄN helpotusta Zopinoxin aiheuttamiin vieroitusoireisiin. Ei siis mitään. En tajua miten julkipuolella minut sitten Zopinoxeista vieroittaisivat ko. valmisteilla? Kokeiltu on.

        Ihmeelliset tuntemukset kuuluvat minullakin vieroitusoireisiin, sekä se, ettei osaa puhua enää normaalisti, heittää läppää. Suusta tulee ihan mitä sattuu ja toisinaan "levy jää päälle". Tarkoittaa että jää jossain tilanteessa jänkkäämään samaa typerää juttua jollekin, jota ei voisi vähempää kiinnostaa. Ja suunnaton ahdisyus, ärtymys, hikoilu, sydänoireet, kankeus, kivut...Piru periköön tämän myrkyn!!!!

        Aion täsrtä vähentää yhteen nappiin päivässä, sitten puolikkaaseen. Sitten lopettaa. Viimeisen raskauskolmanneksen aikana on lopetettava. Mainitsemistasi syistä. Olen kyllä lopettanut ennenkin. Se on vain pakko kestää se olo. Joskus olen lopettanut niinkin hölmösti, että olen hakenut ei-koukuttavia unilääkkeitä ja nukkunut koko sen ajan (3-4 päivää) kun elimistöni on kirkunut Zopinoxia. On toiminut. Nyt ei ole mahdollisuutta moiseen muksujen ja eläintenhodon vuoksi.

        Ja minuakaan eivät Diapamkit eivätkä Valiumit ole koukuttaneet nekään, yhtään. Tuolla niitä on kaapissa. Ei houkuttele yhtään. Mikään muu ei ole ongelma kuin Zopinox. Ja siinä onkin helvetillistä ongelmaa riittämiin! Tupakoinnin lopettaminen (olen lopettanut aina raskautuessani) on miljoona kertaa helpompaa kuin Zopinoxin lopettaminen! Ja olen sentään polttanut vuosia ja taas vuosia.

        Tsemppiä kohtalotovereille!


      • syvältä

        kun on zopinoxikoukku, niin kun minullakin, niin se on ihan tajuttoman helppoa saada lääkettä vaikka kottikärrykaupalla lääkäreiltä! kun menettelee niin ettei kelaan mee ilmoitusta, niin vainko taivas on rajana?? noh, sinnehän ihan älytön liikakäyttö varmaan johtaa tai sitten hiiliä lapioimaan. mulla oli 2 julkkupuolen lääkäriä jortka krjotti reseptejä, yksi yksityinen kirjotti aina 100 tabua, kahden yksityislääkärikeskuksen 2 lääkäriä kirjotti muka perheenjäsenelleni ja siinä sivussa minulle aina 100 tabua, eikä perheenjäseneltä ikinä kysytty mitään. minullehan ne lääkkeet tuli. sitten tuli näitä että "voi kun on resepti nyt hukkunut, tarttis uuden", millon vauva oli repinyt, milloin koira tuhonnut käsiveskan jossa reseptit olivat jne.... ja heti tuli uutta reseptiä tilalle. nyt olen "vain" kahen lääkärin varassa koska oon itse halunnut niin. yritän päästä irti. mutta ihan uskomattoman yksinkertaista saada tätä ainetta, johon minäkin jäin koukkuun, muihin mömmöihin en.


    • Runo

      Kiitos kirjoituksestasi! Oli todella helpottavaa lukea, että joku kirjoittaa rehellisesti nukahtamislääkkeiden muista kuin nukuttavista vaikutuksista.
      Itse olen käyttänyt Zopnoxia usean kuukauden ajan ja huomannut sen rentouttavan vaikutuksen; lähinnä selän lihaksiin. Nukuttuakin olen saanut hyvin sen avulla. Pitkäaikaissairaana lääkitykseni on muutenkin huomattava ja huomasin tässä viikko sitten käyttäneeni muitakin tarvittaessa-lääkkeitä yli lääkäreiden suosituksen. Joten päätin lopettaa ainakin nukahtamislääkkeen käytön ensi töikseni! Mutta - vierotusoireet ovat todella hirveät! Jo aamusta masentaa ihan vietävästi. Aamupäivän aikana hiki virtaa ja sen jälkeen alkaa särkeä päätä. Iltapäivällä taas masentaa ja illalla on täysin saamaton olo. Yö menee pyöriessä tuonne puoliyöhön. Sitten kyllä nukun loppuyön.
      Nyt on kolmas päivä menossa vieroitusoireiden kanssa kampaillessa. Ehkä kestän vielä toiset kolme päivää ja toivon sen jälkeen helpottavan.
      Toivoa Sinulle kamppailussasi!
      Ps. Ehkä voisit pyytää jotain helpotusta vieroitusoireisiisi lääkäriltäsi.

    • Kiinnostaaa

      Hei! Vieläkö tämän ketjun aloittaja käyttää lääkkeitä?Miten sait itsesi vieroitettua?

    • Nähtyä-ja-kuultua

      Asiansa osaavat unilääkärit eivät suosittele missään tapauksessa enää uni- tai nukahtamislääkkeitä unettomuuteen. Nukahtamislääke on sama kuin unilääke.
      He tietänevät sen että unilääke koukuttaa lähes 100% varmuudella jo muutaman päivän käytöllä.
      Unilääke on lääketehtaiden keksintö siihen että asiakas käyttää niitä lopun elämäänsä.

      • mikäonelämäntilanne

        Ei pidä paikkaansa jokaisen käyttäjän kohdalla. Olen itse käyttänyt nukahtamislääkettä jo toistakymmentä vuotta silloin tällöin, enkä ole jäänyt koukkuun. Toisinaan ollut muutaman kuukaudenkin ilman. Toisinaan joutunut käyttämään useampana päivänä peräkkäin. Käyttöni riippuu stressitasostani.


      • siis----
        mikäonelämäntilanne kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa jokaisen käyttäjän kohdalla. Olen itse käyttänyt nukahtamislääkettä jo toistakymmentä vuotta silloin tällöin, enkä ole jäänyt koukkuun. Toisinaan ollut muutaman kuukaudenkin ilman. Toisinaan joutunut käyttämään useampana päivänä peräkkäin. Käyttöni riippuu stressitasostani.

        käyttösi on jatkunut jo toistakymmentä vuotta. Olet lääkkeen koukussa.

        "Asiansa osaavat unilääkärit eivät suosittele missään tapauksessa enää uni- tai nukahtamislääkkeitä unettomuuteen. "

        Nykyään on paremmat ja terveellisemmät konstit.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2073
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe