Lentokone

veteen...

Olen tyhmä ja siksi usein ihmetellyt kun joskus lentokone tekee pakkolaskun veteen (kuten juuri tapahtui NYC:ssä) niin miksi kone iskeytyy veteen aina valtavalla voimalla tai hajoaa kokonaan?Onko isolla matkustajakoneella mahdottomuus laskeutua veteen pehmeästi?Toki sen ymmärrän jos syöksytään nokka edellä mereen niin pehmeydestä ei ole tietoa.

Luulisi nykyaikana,että voitaisiin rakentaa systeemi joka laukaisee koneen alle/ympärille valtavan ilmatyynyn tai vastaavan joka pehmentää pakkolaskua veteen tai estää koneen uppoamisen?

8

1313

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikutus

      Ei laskeutumista veteen voi millään ilmatyynyllä pehmentää. Vauhtia on parisensataa kilometriä tunnissa, ja mitä silempää ja kovempaa materiaalia veteen kosketuksen saavat osat ovat, sitä parempi lopputuloksen kannalta.

      Jokin ihmeellinen tyyny koneen alla aiheuttaisi sen, että koneen nokka iskeytyisi veteen korkealta ja kone hajoaisi palasiksi välittömästi.

    • Santtu W

      U.S.A:ssa on kehitteillä ruotsalaisen SAAB:n kanssa airbag järjestelmä.
      Se tulee suojaamaan törmäykseltä toiseen lentokoneeseen, rakennukseen, maahan ja mereen.
      Jopa WTC:n kaltainen isku, olisi tuolla järjestelmällä säästänyt uhreilta.

      Pakolliseksi tuo järjestelmä tulee vuonna 2015 ja on laskettu, että yhden koneen airbag asennus/laitteet maksavat 5 milj. Dollaria.
      Ja painoa koneeseen esim Airbus 320 saa 4000kg lisää.
      Miinuspuolena järjestelmässä on, että lentolippujen hinta tulee tod.näk nousemaan rajusti.
      Mutta turvallisuudestahan kannattee maksaa.
      Ensimmäinen koetörmäys, suoritetaan ensi kesäkuussa Arizonassa.
      Koelentäjä Grant Dummies, sanoo että simulaattorissa suoritettu törmäys tuntuu samalta kuin hyppäisi 10 metristä uima-altaaseen.

      • jälleen kerran

        Varmasti jonkinlainen airbag on mahdollinen mutta sellainen ei missään nimessä olisi voinut suojata WTC:ssä tai koneessakaan olevia ihmisiä yhtäkään kappaletta.

        Ongelmana ei ole niinkään törmäyksen voima vaan kerosiini, joka yhtyessään happeen räjähtää. Siitä johtuvat niin monet uhrit lentokoneturmissa. Mutta WTC:n tapauksessa tuksin olisi auttanut mikään. Kerosiinille on yritetty kehittää korvaavaa polttoainetta jo vuosikausia huonoin tuloksin.


      • Mä taas
        jälleen kerran kirjoitti:

        Varmasti jonkinlainen airbag on mahdollinen mutta sellainen ei missään nimessä olisi voinut suojata WTC:ssä tai koneessakaan olevia ihmisiä yhtäkään kappaletta.

        Ongelmana ei ole niinkään törmäyksen voima vaan kerosiini, joka yhtyessään happeen räjähtää. Siitä johtuvat niin monet uhrit lentokoneturmissa. Mutta WTC:n tapauksessa tuksin olisi auttanut mikään. Kerosiinille on yritetty kehittää korvaavaa polttoainetta jo vuosikausia huonoin tuloksin.

        Vai syttyy kerosiini yhtyessään happeen :D
        Luuletkos että, lentokoneen tankeissa ei ole happea sisällä?
        Ja tuo kertomani Airbag kehitelmä, on yhtä tosi kuin se, että lehmät lentää.
        Jos totta puhutaan kerosiinia et saa syttymään edes stenkulla(sytkärillä).


      • bensiini syty
        Mä taas kirjoitti:

        Vai syttyy kerosiini yhtyessään happeen :D
        Luuletkos että, lentokoneen tankeissa ei ole happea sisällä?
        Ja tuo kertomani Airbag kehitelmä, on yhtä tosi kuin se, että lehmät lentää.
        Jos totta puhutaan kerosiinia et saa syttymään edes stenkulla(sytkärillä).

        ...sytkärillä...
        Joten, nouhätä.
        Röökinpoltto silti kielletty tankkaushenkilökunnalta... miksiköhän?


      • eeeK
        bensiini syty kirjoitti:

        ...sytkärillä...
        Joten, nouhätä.
        Röökinpoltto silti kielletty tankkaushenkilökunnalta... miksiköhän?

        Tupakointikielto on jo pelkästään sen vuoksi, että haihtumisesta aiheutuvat kerosiinihöyryt saattaa muodostaa ilman kanssa räjähdysalttiin seoksen. Tämän vuoksi koneet myöskin maadoitetaan aina ennen tankkauksen alkua, ettei pääse syntymään staattisen sähkön vuoksi kipinöitä.


    • jOukooo

      Suomessa syntynyt Sumalainen lentokapteeni matti
      kosonen teki vastaavan pakkolaskun hudsonjokeen joskus 70 luvun lopulla.
      Ketään ei kuollut onnettomuudessa.
      Lentokapteeni Kosonen lenti United tietojeni mukaan on jo 70 v. ja eläkkeellä asu´NUT IKÄNSÄ usa SSA.

    • Tuttu_taas

      Tosi vanha juttu mutta Matti teki tuon hudson joki jutun helikopterilla..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ikävöin sinua kokoyön!

      En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4388
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

      https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      150
      3187
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

      Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      48
      2502
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

      Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      51
      2435
    5. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

      Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      98
      2115
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

      En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1883
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

      Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      23
      1632
    8. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

      Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1616
    9. Mitä sinä mietit

      Mies?
      Ikävä
      161
      1484
    10. Metsästysmökki

      Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      34
      1253
    Aihe