Silminnäkijä eilen!!!

Rehellinen

Jakson nimi oli sinivalkoinen veroparatiisi!!! Todella ärsyttävää kun jo rikkaat kiertävät verojaan ja köyhät vaan kärssii!!!
Toivottavasti nykyinen laki kokee raskaan muutoksen, jolloin nuo veroa kiertävät kusipäät saadaan kiikkiin!!!

1

438

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • polpot

      Jostakin syystä MOT-ohjelma ei ihan viitsinyt selvittää, mistä oli kysymys ja minkä vuoksi. Ehkäpä se olisi latistanut juttua. Suomalaiset veronkiertäjät voivat ihan hyvin kiertää veroja entiseen tapaan ilman lainmuutostakin veroparatiisisijoitustensa avulla. Ainoa haitta on, etteivät voi sijoittaa varojaan suomalaiseen sijoitusrahastoon. Mutta maailma on täynnä muita sijoitusrastoja mistä valita.

      Kyllä ulkomaalainenkin sijoittaja saa rahansa sijoitettua kansainvälisillä markkinoilla nimettömänä - kunhan ei sijoita suomalaiseen rahastoon. Tai sijoitusrasto sijoittaa suomalaisiin kohteisiin rahastoina. Kun kansainvälinen järjestelmä verotuksen osalta kokonaisuudessaan jo vuotaa, nykyinen tilanne vain haittaa suomalaisten rahastojen kehittämistä muiden, kansainvälisten rahastojen kanssa kilpailukykyiseksi. Lähdeverojärjestelmällä sijoitustuotot tulevat verotetuiksi siellä, missä vero peritään.

      Nimetön sijoittaminen luo mahdollisuuden "harmaan talouden tuottojen" sijoittamiseen. Sehän ei nykyisinkään ole ongelma harmaan talouden sijoittajille kansainvälisilla pääomamarkkinoilla. Suomen kansalliset säädökset eivät juuri kansainvälisiä sijoitusmarkkinoita heilauttele. Näihin ongelmiin joudutaan puuttumaan kansainväisen yhteistyön kautta EU:n yms. institutioiden avulla. Nyt Suomi ajalee useista kohdin vuotavalla renkaalla, jossa yksi reikä on paikattiu ja muut vuotavat vain kahta enemmän. Verotus ei voi olla sijoitustoiminnan pääasia, vaan verotuksen on löydettävä uusia keinoja sijoitustoiminnan kehityksen myötä. Sijoitustoiminta on osa välttämätöntä pääoma- ja rahoitushuoltoa - juuri sitä, mistä nyt on pula.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      121
      1589
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      99
      1171
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      200
      1066
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      6
      976
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      861
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      793
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      774
    8. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      753
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      44
      750
    10. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      51
      741
    Aihe