vihmisen tärkeys ja arvokkuus

morsian 09

Missä oli arvokkuus vihkiparilta kun katsoin hääohjelmaa televisiosta torstaina 15.1. kello 21.00?
Vihittävä pari varsinkin morsian kikatti koko vihkimisen ajan. Avioliitto on vakava asia ja kirkko mitä oivallisin paikka sen aloittamiseen. En ole mikään uskovainen ja huuomorin pilke on mitä mainioin asia mutta eilisessä ohjelmassa olleella morsiamella meni kyllä överiksi.

4

913

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joo-oooo

Samaa katsojn minäkin! Muutenkin tuntuu, että monet vihkimiset on menneet markkinatouhuksi. Olenkohan vanhanaikainen (vaikka olenkin nuori..), mutta mielestäni vihkimisen tulisi olla arvokas tilaisuus ja sitten itse hääjuhlassa voi irrotella.

• jshfjksfh

aivan samaa mieltä olen minäkin... se kikatus sai kyllä koko vihkimisen tuntumaan joltain vitsiltä, ei tärkeänä tapahtumana. kyllä oli tilaisuuden "arvokkuus" kaukana... jos haluaa "hauskan vihkimisen" niin sen voi sitten järjestää jossain muualla kuin kirkossa...

• ei voi mitään

En muista katsoinko samaa ohjelmaa. Olen kuitenkin katsonut telkkarista satuhääohjelmia ym. Olen kiinnittänyt useassa ohjelmassa samaan asiaan huomiota.

Valitettavasti monesti kaasojakin seuratessa tapahtuu samaa. Ei osata käyttäytyä tilaisuuden vaatimalla tavalla. Hihitellään kovaan ääneen ja jopa jutellaan keskenään vihkitoimituksen aikana.

Tietysti ymmärrän, että joskus jännittäminen voi purkautua nauruna. Kuitenkin luulisi, että aikuset ihmiset pystyisi jotenkin käyttäytymään.

Tuntuu, että hääohjelmissa ei ole muutenkaan ollut vielä yhtään "laadukkaan" oloisia häitä. Sellaisia, missä on itse tottunut käymään. En tiedä eksyykö ohjelmiin jotenkin "erikoiset" tapauksset. Tai sitten itselläni on päässä jotain vikaa ja olen jokseenkin kaavoihin kangistunut:-). Voipi olla näinkin.

Milloin morsian seisoo ohjelmassa kokoajan röökillä, hääpari haluaa itse ohjelmanumeroksi samba-tanssijat ja juotua liikaa alkoa morsian suuttuu sulhaselle kun sulhanen katsookin esiintyjiä liikaa "sillä silmällä", viime jaksossa taisi anoppi loukkaantua ja murjottaa ohjelmassa.

Avioliitot ovat harvoin, jos koskaan molemmille pareille ensimmäisiä. Kai se on nykyaikaa, että on molempien omat ja vielä yhteiset lapset sen jälkeen aletaan leikkimään häitä.

Jossain jaksossa koko hääjuhla peruuntui sovitusta (Martina ja Esko) ja siirtyy toiselle päivälle. Mieletäni ohjelmat voisi monesti olla varoittavina esimerkkeinä tuleille hääpareille miten ei kuulu käyttäytyä.

• Nimetön

Katsoin kyseisen ohjelman uusintana. Olin lukenut tämän aloituskommentin ennen sitä, joten seurasin sillä silmällä.

Mielestäni pappi ei pitänyt arvokasta puhetta. Hän pyrki kaiken aikaa hauskuuttamaan. Hän onnistui naurattamaan morsianta. Ei sitä voi sanoa morsiamen viaksi, että hän kuuntelee puhetta ja pitää sitä hauskana ja jännittävässä tilanteessa herkkänauruisella ihmisellä on naurussa pitelemistä.

Pappi olisi voinut kirkossa puhua asiaa jäykistelemättä, mutta jättää ne sukkeluudet hääpaikalle. Pappihan voidaan kutsua myös pitoihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sannalla tänään vuorossa The Daily Show

Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.
      Maailman menoa
      118
      8245
    2. Tanskassa lain vaatimana Bovaer tappanut nautoja ja sairastuttanut

Samaa myrkkyä myös Suomen lehmiin ollut tuloillaan, miten teidän tilalla? https://www.agriland.ie/farming-news/bovaer-m
      Maailman menoa
      101
      7492
    3. Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot
      Maailman menoa
      91
      5669
    4. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      90
      5633
    5. Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään

eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm
      Maailman menoa
      119
      4820
    6. Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"

Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo
      Maailman menoa
      128
      2601
    7. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      59
      2485
    8. Ei välimatka meitä erottanut

Vaan välirikko ja väärinymmärrykset. Oikeastaan henkinen välimatka on meidän välillä pieni, näin uskon. Näen koko ajan e
      Ikävä
      8
      1465
    9. Maajussi-Villen morsioehdokas Maarit ei halunnut Villeä - Tämä totuus valkeni kuvauksissa!

Ohhoh, tekikö Maarit mielestäsi oikean ratkaisun Villen suhteen? Maajussi-Ville on herättänyt voimakkaita tunteita puol
      Maajussille morsian
      7
      1434
    10. Kohta taas mesikämmeneen

Onneksi kaupunki ostaa mesikämmenen, niin päästään taas tekemään rahaa
      Ähtäri
      52
      1315
    Aihe