Olen nyt jo parin kuukauden ajan sairaslomalla ja saan kelalta sairauspäivärahat. Kohta alkaa äippäloma, mutta sairaslomani jatkuu... niin saanko silloin sekä sairauspäivärahat että vanhempainpäivärahat? vai saanko valita minkä etuuden nostan? vai saanko vain vanhempainpäivärahat heti kun äippäloma alkaa? (kysyn, koska saan nyt enemmän kuin sitten vanhempainpäivärahaa)
sairasloma ja äippäloma
2
361
Vastaukset
- czoix
Äitiysraha on ensisijainen. Sairasraha lakkaa
äitiysrahan alkuun olit kuinka kipee tahansa.
Muutoinhan rahaa tulis enemmän ku terveenä ja sitä ei veronmaksajie lompsa kestäos.- vierailija
Olen ollut samassa tilanteessa, kuin sinä ja minulle myös hoettiin, että ensimmäinen ns etuus on äitiyspäiväraha!
Älä usko tuota väitettä-, jos olet sairauslomalla, niin marssi Kelaan ja ilmoita asiasi, sairauslomasi kesto... näin vältyt pienemmältä pvrahalta!
(äitiysloma on ensijainen, mutta kun sinulla on sairausloma, joka on kirjoitettu muun kuin raskautesi takia, niin se kumoutuu ja silloin äitiysloman ensisijaisuus väistyy, siihen asti, kun on tarve)
Fakta tietoa omalta kohdaltani!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 712983
- 462604
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322245- 792158
- 951966
- 321732
- 121546
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171497Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291319Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil271308