Olen nyt jo parin kuukauden ajan sairaslomalla ja saan kelalta sairauspäivärahat. Kohta alkaa äippäloma, mutta sairaslomani jatkuu... niin saanko silloin sekä sairauspäivärahat että vanhempainpäivärahat? vai saanko valita minkä etuuden nostan? vai saanko vain vanhempainpäivärahat heti kun äippäloma alkaa? (kysyn, koska saan nyt enemmän kuin sitten vanhempainpäivärahaa)
sairasloma ja äippäloma
2
386
Vastaukset
- czoix
Äitiysraha on ensisijainen. Sairasraha lakkaa
äitiysrahan alkuun olit kuinka kipee tahansa.
Muutoinhan rahaa tulis enemmän ku terveenä ja sitä ei veronmaksajie lompsa kestäos.- vierailija
Olen ollut samassa tilanteessa, kuin sinä ja minulle myös hoettiin, että ensimmäinen ns etuus on äitiyspäiväraha!
Älä usko tuota väitettä-, jos olet sairauslomalla, niin marssi Kelaan ja ilmoita asiasi, sairauslomasi kesto... näin vältyt pienemmältä pvrahalta!
(äitiysloma on ensijainen, mutta kun sinulla on sairausloma, joka on kirjoitettu muun kuin raskautesi takia, niin se kumoutuu ja silloin äitiysloman ensisijaisuus väistyy, siihen asti, kun on tarve)
Fakta tietoa omalta kohdaltani!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.2110875- 408147
- 1235211
- 1433616
- 693548
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi353504- 333147
- 552499
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak351991- 281776